8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Заняття з ліплення на тему:" Фантазія в творчості" для дітей раннього віку.

Про матеріал
формувати в дітей зацікавлення образотворчим мистецтвом; викликати бажання ліпити; продовжувати ознайой лювати малюків із властивостями пластиліну; Розвивити мілку моторику рук, уяву, мислення. Виховувати інтерес до творчих проявів.
Перегляд файлу

Заняття з ліплення на тему:" Грона калини" для дітей раннього віку. (колективна робота)

Програмовий зміст: Вчити дітей відщіпувати дрібні шматочки від великого та формувати з них кульки методом скочування пальчиками; ознайомити дітей із зовнішнім виглядом ягід калини, наголосити на їх цілющих властивостях. Розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу, творчу уяву. Виховувати цікавість до заняття з ліплення, інтерес до природи.

Матеріал: картина"Кетяги калини", іграшка ворона Каркуша, пластиліну червоного кольору, дощечки для ліплення, стеки, аркуш А4 з намальовано гілочкою(без ягід), серветки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Малята, погляньте хто сьогодні завітав до нас у гості. Це ворона Каркуша. Привітаймося з нею.

- Добрый день, Каркушо!

Погляньте, що вона нам принесла. А принесла вона нам картину.

- Що на ній зображено?

Дітки, на картині зображені ягідки калини.

Давайте мы з вами розглянемо ягідки калини.

- Скільки ягідок на гілочці? (Багато)

- Якого вони кольору? Які за розміром?

- Чи є листочки на гілочці? Якого кольору листочки?

А зараз послухайте вірш про калину.

Беріть калину-червоні корали

Ці кетягисонце і небо ввібрали.

Напоїть матуся калиновим чаєм

Недугу ураз як рукою знімає.

- Малята, вам подобаються ягідки калини?

Так, вони дуже гарні, червоненькі. А вы знаєте, що калина дуже корисна. Взимку можна пити чай з калиною, щоб не застудитися.

Давайте ми з вами зробимо калинові кетяги на аркуші паперу, покажемо їх мамам і татам та прикрасимо нашу роздягальню.

- Перш ніж ліпити, ми підготуємо наші ручки до роботи. (Пальчикова гра "Сорока-ворона").

А тепер до діла. Для того щоб отримати ягідку калини треба відщіпнути невеличкий шматочок пластиліну червоного кольору та сказати його пальчиками ось так. (Показ скочування)

- Діти, погляньте, ось у мене утворилась кулька. Потім я цю кульку притискаю пальчиком до гілочки намальовано на аркуші паперу. Ось так я це роблю.

- Зрозуміло?

Тепер і ви можете взяти пластилін і почати скочувати ягідки калини. (Діти розминають пластиліну, відщіпують невеличкі шматочки, скочують їх, притискають).

- Ой, які ви молодці, як добре у вас виходить.

- Погляньте, які гарні кетяги калини ви зробили. Каркуші вони дуже подобаються. Давайте прикрасимо ними нашу роздягальні, щоб ваші тата й мамы теж могли ними помилуватися.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Дощик і хмаринка.

Мета: пробуджувати в дітей свідоме сприймання об’єктів неживої природи, бажання передавати їхні образи шляхом ліплення; навчати прийомів розмазування пластиліну на площині (хмаринка) і створення однакових модулів (крапельок); розвивати фантазію, окомір, уміння орієнтуватися на площині, самостійність; виховувати акуратність під час роботи з пластиліном

Матеріал: зображення хмари з дощем; зразок; картон 8 × 10 см; брусок пластиліну (синій, чорний, блакитний або фіолетовий кольори); серветка; дощечка.

                                           ХІД ЗАНЯТТЯ

Творча гра «Раз краплинка, два краплинка»

Педагог пропонує малюкам уявити, що він дощова хмара. За командою «дощик накрапає!» діти починають рухатися навшпиньках; на словах «дощик ллє!» — йдуть швидким кроком; за командою «іде злива!» — біжать.

Прийшов зайчик і питає у дітей

Що ж це таке  дощик. Зайчик   не міг зрозуміти, звідки краплинки  беруться. А ви, малята, знаєте? (Із хмаринки.) Які ви молодці! А ви знаєте, що буває сонячний дощик? Він ллється, коли світить сонечко, а він, як сліпий, його не помічає й накрапає крізь сонячні промені. Як ви гадаєте, яку він має назву? (Сліпий.) А як називають дуже сильний дощ? (Злива.) А ще, діти, є дощик, після якого починають рости гриби. Здогадайтеся, як він називається. (Грибний.) А якою здалася зайчаті хмаринка, як ви гадаєте? (Синьою, чорною, блакитною, фіолетовою). Спробуймо зобразити її за допомогою пластиліну! Крапає дощик із хмарки додолу…

 Розминка для рук «Дощ»

Практична робота  Вирішіть, якого кольору буде ваша хмаринка. Знайдіть пластиліновий брусок такого самого кольору.  Відщипніть від бруска шматочок.  Розмажте шматочок у верхній частині картонного прямокутника. . Надайте пластиліновій плямі форми хмаринки, заокруглюючи нерівності.  Відщипніть від решти пластиліну кілька шматочки  й скачайте їх у маленькі кульки. 6. Розкладіть кульки на аркуші під хмаринкою. Вказівним пальчиком трохи розтягніть кульки з невеликим ухилом (навскоси) так, щоб вийшли дощові краплинки.  Скільки їх вийшло?

Підсумок заняття: Хто до нас приходив? Що ми розповіли зайчику? Що таке дощик? З чого ми робили дощик? Як ми робили краплинки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Морква.

Мета: продовжувати розширювати знання дітей про городину; ознайомлювати з поняттями «куля», «овал», «конус» (загострений овал); удосконалювати вміння створювати фігури з пластиліну прийомами скачування й витягування; закріплювати навички усної лічби; розвивати впевненість у своїх можливостях; виховувати акуратність. Обладнання: картки із зображенням садовини та городини; технологічна карта виготовлення морквини; набір пластиліну; серветка; дощечка; призові картинки.

                                                 ХІД ЗАНЯТТЯ

Вийшов маленький зайчик із лісу й побачив город. Ой, як відразу йому захотілося їсти! Але ж наш зайчик зовсім недавно народився. І, крім маминого молочка, ще нічого ніколи не їв. Що їдять зайці? (Капустку, моркву, бурячок, яблучко, грушку.) А як йому впізнати всі ці ласощі?  Дидактична гра «Садгород» Педагог каже: — Я називатиму вам заячі ласощі, а ви підказуватимете зайчаті, якого вони кольору. Капуста — зелена — городина; яблуко — жовте/червоне/зелене — садовина; морква — помаранчева — городина; груша — жовто-зелена — садовина; буряк — фіолетовий — городина; слива — синя — садовина; картопля — коричнева — городина. Далі педагог показує дітям (і зайчикові) картинки із зображенням садовини й городини, а малюки хором їх називають.

Розминка для рук «Морква на грядці»

Практична робота  Відщипніть від помаранчевого пластиліну шматочок завбільшки з волоський горіх.  Скачайте з нього кулю.  Розкачуйте кулю до її перетворення на видовжений овал. Щоб отримати гострий кінчик морквини, розкачайте один бік овалу.  Відірвіть від зеленого бруска шматочок завбільшки з квасолину. Розкачайте його в ковбаску розміром із мізинець. Поділіть ковбаску на три частини. Розплющте кожну частину за допомогою щипків. Вийшли три листочки.

Примажте листочки до товстої частини морквини. Стекою проріжте риски по тілу морквини.  Почастуйте зайченя морквою.

Фізкультхвилинка

То зайча капусту їсть, (Робота нижньою щелепою.) Яблуко, морквину, грушу… (Потягування, нахил, потягування.) Каже: «Сил набратись мушу!» (Згинання й розгинання піднятих рук.)

Підсумок заняття: Що ми робили на заняті? Хто приходив? Що ми робили зайчику?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Листя на дереві.

Мета: формувати в дітей зацікавлення образотворчим мистецтвом; викликати бажання ліпити; продовжувати ознайом­ лювати малюків із властивостями пластиліну; активізувати самостійність під час створення модулів для листя; повторювати будову та функції дерева, осінні кольори; закріплювати прийоми ліплення, уміння групувати предмети за кольором; розвивати вміння бачити в шматку пластиліну образ предмета; викликати позитивні емоції від результату роботи; виховувати дружелюбність, працьовитість, любов до природи, уміння працювати в колективі

Матеріал: аркуш формату А3 із зображенням дерева без листя; набір пластиліну;  серветка; призові фішки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Дидактична гра «Осінні листочки»

Педагог розкладає перед дітьми шаблони різнобарвних листочків і за сигналом просить розсортувати їх на купки за кольором: червоне листя, зелене, жовте тощо.

 В осінньому лісі Матінка-Природа влаштовує бал дерев. Усе дерева чепуряться до цієї події. Тільки одне з них  розгубило всі свої листочки. А йому так хотілося бути найкрасивішим! Скажіть: на чому в дерева ростуть листочки? А гілочки? Чим дерево вростає в землю? А чим живиться коріння? Допоможімо дереву, прикрасьмо його. А для цього повернімо йому барвисті осінні листочки. Які осінні кольори ви знаєте? Знайдіть пластилін відповідних кольорів.

Практична робота : Педагог вивішує перед дітьми аркуш із зображенням дерева та об’єднує їх у «кольорові» команди: зелені, жовті, помаранчеві, червоні. Потім кожна команда вибирає брусок пластиліну згідно зі своїм кольором.  Вихователь повідомляє умову: «За моїм сигналом кожна команда відриває від свого брусочка пластиліну по п’ять шматочків (завбільшки з горошину). Чия команда швидше скачає горошинки, та й виходить уперед» (першим п’яти учасникам педагог роздає призові фішки за швидкість). Педагог прохає жовту й зелену команди за його сигналом приліпити горошини-листочки до гілочок дерева, злегка змазуючи їх пальчиком. Призову фішку одержує команда, яка швидше й акуратніше впоралась із завданням.  Педагог просить червону й помаранчеву команди за його сигналом приліпити горошини-листочки до гілочок дерева, злегка змазуючи їх пальчиком. Призову фішку одержує команда, яка швидше й акуратніше впоралась із завданням. Дерево дякує дітям. Тепер воно зможе взяти участь у балі! Виставка робіт

Підсумок заняття: Що ми робили на заняті?  Чим ми ліпили?   Для кого ми ліпили?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         

 

 

 

Тема. М’ячик.

 Мета: розширювати й поглиблювати знання дітей про іграшки; учити групувати іграшки за різними ознаками, відгадувати загадки; удосконалювати прийоми ліплення (скачування кулі, наліпи); розвивати здатність до осмисленого спостерігання, схильність до творчого процесу; виховувати дбайливе ставлення до іграшок, спостережливість і старанність. Обладнання: картки із зображеннями іграшок; технологічна карта виготовлення м’ячика; набір пластиліну; серветка; половинка аркуша із зошита; дощечка.

                                            ХІД ЗАНЯТТЯ

Дидактична гра «У джина в гостях» Педагог розпочинає гру з історії: «Потрапив Аладдін у гості до джина, будинок якого розташований на вершині найвищої гори. Чого там тільки не було… Але джин дозволив Аладдінові взяти з кожної печери тільки той предмет, який відрізнявся від решти (був зайвим). Допоможіть Аладдінові відібрати зайві предмети». Педагог демонструє дітям зоровий ряд і просить назвати зайвий предмет та пояснити, чому вони так вважають: 1) глечик, тарілка, блюдо, паровозик, чашка (серед посуду випадково опинився паровозик); 2) намисто, кільце, лялька, перстень (до прикрас помилково потрапила лялька); 3) стілець, м’яч, канапа, стіл, шафа (серед меблів випадково опинився м’яч); 4) меч, кинджал, пірамідка, лук зі стрілами, пістолет (до зброї хибно потрапила пірамідка). 16 Жовтень Мотивація Повибирав Аладдін предмети з печер. Нагадайте мені, які саме. (Паровозик, ляльку, м’яч, пірамідку.) Як можна всі ці предмети назвати одним словом? (Іграшки.) Подарував Аладдін своїм друзям усі іграшки, а собі залишив тільки одну. Відгадайте її за описом: — гумова, — порожниста, — різнокольорова, — кругла. (М’ячик.) Що за іграшка у мене — Кругла, синя і зелена! Я узяв її до друзів, Поганяв її у лузі, Бігав з нею і стрибав… Мамі ввечері сказав: — Довго я гуляв, пробач — Дуже гарний в мене … (м’яч). А що можна робити з м’ячиком? (Гратися.) Які ігри з м’ячем ви знаєте? (Футбол, волейбол, третій зайвий, вибивний…).

Пальчикова розминка «Настільний футбол»

Педагог прохає дітей зіжмакати аркуш, надавши йому більш менш круглої форми, а потім кожним пальчиком «відфутболювати» імпровізований м’ячик від однієї руки до другої.

Практична робота.є  Відщипніть від брусочка будь-якого кольору шматочок завбільшки з вишеньку. Розкачайте шматочок пластиліну круговими рухами між долоньками або на дощечці. Вийшов м’ячик. Відірвіть від брусочка будь-якого іншого кольору шматочок розміром із горошинку. Розкачайте шматочок уперед-назад між долонями або по дощечці, не натискаючи надто сильно, а так, щоб вийшла ковбаска. Розплющте ковбаску великим і вказівним пальцями (щипаємо ковбаску) так, щоб вийшла смужка. Оберніть м’ячик пластиліновою смужкою й примажте її до м’ячика. Відщипніть від брусочка третього кольору кілька шматочків розміром із пшоняне зернятко.  Скачайте маленькі кульки та сплющте їх, перетворюючи на плескачики.  Отримані плескачі наліпіть на м’ячик зверху й знизу смужки

Підсумок заняття Виставка та обговорення робіт — м’ячів.

 

 

 

 

 

Тема. Горщичок із кашею.

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей із народними казками, посудом, його функціями, матеріалами, з яких його можуть виготовляти; освоювати прийом ліплення «відтягування з моделюванням»; закріплювати поняття «плаский», «об’ємний»; учити групувати предмети (на прикладі крупів); ознайомлювати з поняттям «злаки»; розвивати абстрактне мислення, самостійність, ініціативність; виховувати акуратність, любов до праці й усної народної творчості.

Обладнання: набір пластиліну; технологічна карта виготовлення горщичка: зразок готового виробу; посудина зі жменею пшоняних, гречаних і рисових крупинок; таця; серветка; дощечка; картки із зображенням побитого й колотого посуду (якому бракує частин або елементів).

ХІД ЗАНЯТТЯ

Читання казки «Лисиця та Журавель».

Бесіда про види посуду.

 Дидактична гра «Скалки посуду»

Педагог демонструє малятам картки, на яких зображені скалки посуду. Діти відгадують, яким посудом були раніше ці скалки. Вихователь запитує, який посуд плаский, а який — об’ємний (банка, пляшка, супниця, тарілка, чашка, склянка, глечик, ваза, блюдо, заварювальний чайник). Творча гра «Круп’яні візерунки» Педагог прохає дітей узяти посудину з крупою, висипати крупу на тацю. Далі він пропонує малюкам рівномірно роз-  поділити крупинки, повністю закривши ними дно таці, і намалювати пальчиком кружечок на крупі. Потім знову розподілити крупинки по дну. Намалювати пальчиком смужки. Знову рівномірно розподілити крупинки по дну. Таким чином намалювати клітинку, хвилі, сонечко…

 Педагог розповідає казку «Горщик каші». Далі він звертається до малят: «Діти, а чи хотіли б ви мати такий горщичок, у якому ніколи б не закінчувалася каша? Опишіть, яким ви його уявляєте. А тепер спробуймо зробити такий чарівний горщичок!»

 Розминка для рук «Крупинки»

Педагог просить малюків узяти тацю з крупинками. Знайти серед крупинок жовті. Назвати їх. (Пшоно.) Покачати їх між пальчиками. Знайти коричневі крупинки. Назвати їх. (Гречка.) Покачати між пальчиками. Знайти білі крупинки. Назвати їх.  Покачати їх між пальчиками. Далі всі крупинки покачати долоньками по таці. Практична робота  Розділіть навпіл брусок коричневого пластиліну. Розігрійте шматок пластиліну, ретельно розминаючи його в долоньках. З підготовленого шматка пластиліну скачайте кульку круговими рухами між долоньками. Великим пальцем зробіть заглибину в кульці.  За допомогою прийому відтягування з моделюванням виліпіть стінки та шийку горщика. Для цього великим і вказівним пальцями витягніть стіночки горщичка по краю заглибини і трохи їх загніть. За бажанням прикрасьте горщичок наліпами.  Насипте в нього крупинки одного зі злаків (або тільки пшоно, або лише гречку, або тільки рис). 20 Листопад Виставка та обговорення робіт

Фізкультхвилинка «Горщичок»

Підсумок заняття: Що ми робили? Чим ми ліпили? Що ліпили? Кому?

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Ріпка на грядці»
Програмовий зміст: Викликати у дітей інтерес до створення образів за мотивами знайомих казок. Вчити ліпити ріпку: створювати основну форму способом розкочування кулі круговими рухами долонь, злегка сплющувати і відтягувати хвостик; моделювати листя і прикріплювати до основної форми.
Показати можливість створення композиції на бруску пластиліну (грядці).
Формувати способи зорового і тактильного обстеження знайомих предметів.
Розвивати почуття форми.Координувати рухи обох рук.Розвивати дрібну моторику.
Матеріали: грудочки пластиліну жовтого, оранжевого (на вибір) і зеленого кольору, клейонки, серветки паперові.Демонстраційний матеріал: плакат «Овочі», пластилін для показу ліплення ріпки.
                                             Хід заняття

Рассматріваніе ріпки.
Вихователь приносить корзинку, покриту серветкою, говорить дітям, що в корзинці лежить овоч, який виріс на грядці у дідуся з бабусею. Діти висловлюють свої припущення.

Її тягнуть бабця з онукою,

Кішка, дід і мишка з Жучкою.

Так, це ріпка велика-превелика і показує дітям ріпку (можливо, муляж або саморобку).

Круглий бік, жовтий бік,

Сидить в грядці колобок.

Вріс у землю міцно.

Що ж це? ... Репка.

Ось така загадка про ріпку. Як ви здогадалися, що це саме ріпка? Кругла, як колобок, жовтого кольору, росте на грядці, в землі.
Рассказиваніе казки "Ріпка" з використанням фігурок настільного театру..

Подвіжная гра «У город ми підемо».
У город ми підемо,

Урожай зберемо.

Ми картоплі накопаємо,

Ми морквини натискання,

Зріжемо ми качан капусти

Круглий, круглий, дуже смачний.

Щавлю нарвемо трошки

І повернемося по доріжці.

(Виконуємо рухи по тексту вірша)
- Які овочі ще ростуть на грядках?
Ігра в м'яч «Назви овоч».
Вихователь кидає м'яч і просить назвати овоч, дитина повертає м'яч, називаючи будь-який овоч, не повторюючи, почутих раніше назв.

Порядок виконання роботи.
Вихователь показує спосіб ліплення ріпки:
Розкачує пластилін жовтого або оранжевого кольору в долоньках (кругові рухи), трошки здавлює.Для листочків відриває шматочки пластиліну зеленого кольору, сплющує, здавлює долоньками, щоб листочки стали широкими.Прикріплює листочки до ріпку.Прикріплює ріпку на грядку - пластилін коричневого або чорного кольору.
Самостійна ліплення дітьми ріпки. Вихователь допомагає дітям порадами, навідними питаннями, індивідуальним показом способів ліплення.
Ітог уроку. Виставка робіт.
Чудова ріпка

На гряді всілася міцно.

Тягне ріпку дід Іван -

Добрий сильний велетень.

Допомагає бабка Марья,

А за бабкою - внучка Дарина.

Сарафан веселою внучки

Схопила міцно Жучка.

А за Жучкою - кішка Мурка,

А за Муркою мишка Шурко,

Але не рухається ріпка,

Ми її зліпили міцно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Печенье для кота (Лепка из пластилина)

Программное содержание. Вызвать у детей интерес к лепке. Познакомить со свойствами пластилина: мнется, скатывается, расплющивается, рвется. Воспитывать отзывчивость и доброту.Демонстрационный материал. Игрушка – кот.

Материал: Полоски желтого пластилина, крышка от пластиковой бутылки, дощечка для моделирования.

                                       Ход занятия

В начале занятия прочитайте детям потешку:

Кот на печку пошел,

Горшок каши нашел.

На печи калачи,

Как огонь, горячи.

Пряники пекутся,

Коту в лапки не даются.

Скажите детям: «Угадайте, кто придет к нам в гости… Правильно, котик».

Покажите ребятам игрушечного кота и скажите: «Дома котику нечего есть, он голодный. Давайте приготовим для него печенье. Вы знаете, из чего делают печенье? Правильно, из теста».

Поработайте с пластилином, как с тестом. Разомните кусок пластилина, приговаривая: «Мы мнем тесто, чтобы оно стало мягким». Скатайте шар между ладоней. Затем, раскатывая прямыми движениями рук на доске для моделирования, превратите его в валик. Расплющьте валик между ладоней – у вас получится плоская узкая полоска раскатанного «теста».

Раздайте детям заранее приготовленные полоски «теста». Предложите им приготовить «печенье», отрывая маленькие кусочки пластилина от полоски и аккуратно складывая их в «тарелочку» (крышку от пластиковой бутылки). Если у ребенка что-то не получается, возьмите его руки в свои и покажите нужные движения.В конце занятия вместе с малышами угостите кота вылепленным печеньем.

Підсумок заняття: Що ми з вам робилі? Що вам сподобалось? Чим ми ліпили? Як ми ліпили?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. КОВБАСКИ ДЛЯ КОШЕНЯТИ Й ЦУЦЕНЯТИ

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей прийомів лі­плення: розкочувати шматочок глини в руках; розвивати вміння знаходити у своєму виробі подібність до зразка; виховувати пози­тивні емоційні враження від процесу ліплення, бажання допома­гати один одному.

Матеріал: персонажі лялькового театру кошеня та цуценя, ков­баска (з пластиліну), глина, дошки.

                               ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь розігрує на ширмі уривок з оповідання Г. Остера «Серединка сосиски».

Вихователь. Кошенятко й цуценятко зібралися поснідати, але в них була лише одна ковбаска.

Цуценя. Як же ми її розділимо?

Кошеня. Просто розламаємо навпіл.

Цуценя. Ні, не вийде, адже ми не знаємо, де в неї серединка.

Кошеня. Справді, не знаємо. Тоді давай так: ти починаєш їсти з одного боку, а я з іншого. Там, де ми зустрінемося, і буде се­рединка.

Цуценя. Розгляньмо спочатку її.

Кошеня. І дітки разом з нами розглянуть цю ковбаску.

Вихователь. Якого кольору ковбаска? Яка вона за розміром? На що схожа ковбаска? Чи любите ви ковбаску? Яка вона на смак?

  •               Почали вони їсти ковбаску. Але вона дуже швидко скінчила­ся. А кошенятко й цуценятко залишилися майже голодними. Сіли і засумували.
  •               Чи можемо ми допомогти їм? Як?
  •               Ліпити ми будемо з глини. Візьмемо її до рук. Якого вона ко­льору? Яка на дотик?
  •               Зараз я покажу, як зліпити ковбаску. Спочатку треба зроби­ти з пластиліну кульку. Потім розкачати її у стовпчик між долоня­ми. Можна зробити декілька ковбасок.

Діти годують кошенятко й цуценятко ковбасками.

Ви, малята, молодці,

Дуже добре працювали.

І ковбасок наліпили,

Й друзів ви нагодували.

З вами ми прощаємось,

Додому повертаємось.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 квітня
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку