Заняття з логіко-математичного розвитку
«Цікаві геометричні фігури»
(для дітей молодшого дошкільного віку)
Олена Погоріла,
вихователь-методист
ЗДО «Веснянка»,
Гадяцької міської
Полтавської області
Програмовий зміст: ознайомити з набором Ф.Фребеля, Дар №1;закріпити знання дітей про геометричні фігури коло, квадрат, трикутник; продовжувати вчити дітей використовувати знання про властивості предметів (форма, колір, розмір);формувати уміння обстежувати фігуру тактильно - руховим і зоровим способом; закріпити знання основних кольорів: червоний, зелений, жовтий; продовжувати розвивати зорову пам'ять, асоціативне мислення у дітей, розвивати мову, довільну увагу, пам'ять, дрібну моторику рук; закладати базу для формування навичок позитивної комунікації; розвитку творчих здібностей.
Матеріал: геометричні фігури з набору Ф.Фребеля Дару №1, площинні геометричні фігури, різнокольорові шнурівки.
Демонстраційний: круг, квадрат, трикутник, книга, хустка, м’яч, тарілка, піраміда. Роздатковий: аркуші паперу з зображенням круга, квадрата та трикутника; площинні геометричні фігури - великі та маленькі квадрати і трикутники, червоного та жовтого кольорів.
Хід заняття
Вихователь: - Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття, завітали гості. Привітаймося з ними.(Діти вітаються).
Вихователь: - А зараз давайте привітаємося один з одним.Дітки давайте станемо з вами в коло візьмимося за ручки і привітаємося, так як вітаємося з вами завжди. (Діти беруться за руки і всі разом промовляють)
Добрий день
У садочку новий день, всім говорим добрий день.
Добрий день, тобі й мені
Всім ми скажем на Землі.
Сюрпризний момент. З’являється Білочка та плаче.
Вихователь: - Білочко, чому ти плачеш, бо я йшла лісом милувалася красою зимової природи та загубила геометричні фігури.
Вихователь: - Дітки ми допоможемо Білочці знайти геометричні фігури.
( Відповіді дітей)- Так.
Вихователь: - Давайте сядемо рівно за столики, поставимо рівно ніжки, І слухаємо уважно: наші вушка слухають, ротик говорить, а ручки виконують.
Вихователь: - Ой а що за чарівна скринька, давайте в неї заглянемо.
Діти, до нас сьогодні завітали ще одні гості, з країни Математики, різнокольорові геометричні фігури. ( Показ). Хочете з ними познайомитись?
( Відповіді дітей)
Вихователь: - Цікаво, погляньте, ось перший наш гість.
Вихователь вивішує на дошку площинний круг.
Доброго дня малята!
Моє ім’я ,круг
Я не маю кутів
Як мене звати?
Круг, давайте всі разом скажемо.
(Відповідь дітей)
Вихователь: Так, це круг. Діти, погляньте у вас на столиках в корзинках лежать геометричні фігури знайдіть серед них круг. Так, цікава фігура, але вона об’ємна. Покажіть мені будь ласка, червону об’ємну фігуру -далі жовту, синю…. Положіть об’ємну фігуру на свою ручку іншою рукою покладіть зверху і коловими рухами пограйтеся з фігурою, вона котиться. Молодці.
Вихователь:- А зараз візьміть круг площиний, давайте з вами пальчиком обведемо наш круг за контуром. Пальчик біжить та ніде не зупиняється. Чому? ( Відповіді дітей)
Вихователь: -Так, круг не має кутів. Молодці.
Вихователь: -Діти, а тепер знайдіть А тепер давайте уважно подивимось навкруги і знайдемо предмети, які схожі на круг. ( Відповіді дітей)- (М’яч, кавун, ґудзик, сонце, апельсин, глобус)
А ось ще один наш гість.
Вихователь вивішує на дошку площинний квадрат.
Доброго дня малята.
Я квадрат
Я маю чотири кути та чотири сторони однакової довжини.
Як мене звати?
(Відповідь дітей). Квадрат.
Вихователь: -давайте разом скажемо. Молодці.
Вихователь: -Так, це квадрат. Діти, погляньте у вас на столиках в корзинках лежать геометричні фігури знайдіть серед них квадрат. Давайте з вами пальчиком обведемо наш квадрат за контуром. Пальчик біжить та зупиняється. Чому?
Вихователь: -Так, квадрат має кути та ще квадрат має сторони однакові за розміром. Молодці.
Вихователь: -А зараз пропоную вам, уважно подивитися навкруги і знайдемо предмети, які схожі на квадрат : ( подушка, годинник, печиво, килимок з пазлів, телевізор)
Вихователь: -Діти, в нас є ще один-останній гість. Давайте дізнаємось хто ж це?
Доброго дня малята.
Я трикутник
Я маю три сторони і три кута
Як мене звати?
(Відповідь дітей)- Трикутник .
Вихователь: -давайте разом скажемо. Молодці.
Вихователь: -Так, це трикутник. Діти, скажіть мені будь ласка з якою фігурою схожий трикутник? (з квадратом),
Вихователь: - Фігури ці подібні, тому що в них є кути. Давайте разом обведемо їх пальчиком.
Вихователь:- А тепер давайте уважно подивимось навкруги і знайдемо предмети, які схожі на трикутник (Відповідь дітей) ( Пірамідка, ялинка, дорожні знаки, морозиво, скибка кавуна). Молодці.
Вихователь: - Я бачу, що ви трішки заморилися, давайте з вами трішки відпочинемо та проведемо фізкультхвилинку.
Вихователь розповідає і показує, а діти виконують, під музику.
Фізкультхвилинка
Раз! Два! Всі присіли,
Потім вгору полетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П’ять! Шість! Усі веселі
Летимо на каруселі.(побігли)
Сім! Вісім! В поїзд сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев’ять! Десять! Відпочили
І на місця тихенько сіли.
Вихователь:- Молодці. Сідайте за столики на свої місця.
Вихователь: -Діти, наші гості хочуть з вами пограти. Круг, трикутник і квадрат принесли нам ось таку чарівну торбинку у якій заховалися різні геометричні фігури. Вам потрібно дізнатися, які фігури заховалися у торбинку. Для цього вам потрібно, не дивлячись, опустити руку у чарівну торбинку і на дотик назвати її.
(По черзі виходять діти і виконують завдання)
Дидактична гра «Чарівна торбинка»
Діти по черзі опускають руку у мішечок, доторкнувшись до фігури – називають її, а потім дістають з торбинки.
Вихователь: - Якого кольору? ( Відповідь дітей)
Вихователь: - Якого розміру, велика чи маленька фігура? (Відповідь дітей)
Вихователь: - Молодці, виконали завдання.
Вихователь: - Діти, геометричні фігури приготували нам ще одне цікаве завдання.
Гра «Побудуємо фігуру»
У дітей на столі лежать палички для рахування та різнокольорові мотузки.
Вихователь:- Діти скажіть мені будь ласка, можна з паличок викласти квадрат? Трикутник?
Відповіді дітей - Так!
Вихователь: -Давайте викладемо. (Діти виконують завдання)
А чи можна викласти круг з паличок?
Відповіді дітей:- Ні!
Вихователь: - Правильно, круг можна викласти з мотузки. (Діти виконують)
Вихователь: - Молодці, виконали завдання.
Вихователь: - А для наступного завдання нам треба зробити пальчикову гімнастику.
Пальчикова гімнастика.
Вихователь зачитує і показує.
Сидить білка на візку
Сидить білка на візку, (стискання і розтискання пальчиків в кулачок в ритмі віршика
Продає вона горішки: (починаємо загинати пальчики) Лисичці-сестричці, Горобцю, синичці,
Мишкові косолапому,
Зайчику вухатому,
Кому в дзьоб
Кому в хустку,
Кому в лапочку.
Вихователь: - Молодці .А тепер давайте допоможемо Білочці розташувати геометричні фігури на аркуші паперу. Я вас запрошую до столика, сядемо і розглянемо, що у нас стоїть. На столиках у нас знаходяться аркуші паперу, стаканчики з водою, пензлики, фарба та мочалки у вигляді геометричних фігур. Подивіться уважно і пригадаємо кольори. Я показую, а ви називаєте. (Відповіді дітей)
Вихователь: - Пропоную вам вибрати мочалку і прикрасити аркуш паперу різними кольорами, різними геометричними фігурами. (Діти виконують завдання)
Вихователь: - Молодці. Які цікаві вийшли у вас малюнки.
Вихователь: - Скажіть, які геометричні фігури приходили до нас у гості?
Що ви дізналися про круг, він який? Відповіді дітей.(круглий)
Вихователь: - А ще які фігури приходили? Відповіді дітей.
Вихователь: - ( Поаказ) Що ви дізналися про квадрат? Відповіді дітей.
( Має кути і чотири сторони однакові за розміром)
Вихователь: - (Показ) А трикутник? Відповіді дітей. (Має три кута та три сторони).
Вихователь: -Діти, геометричним фігурам сподобалось з вами грати, ви сьогодні познайомилися з новими об’ємними фігурами, але їм час повертатись додому у країну Математики. Давайте скажемо їм до побачення.
Вихователь: - Білочка теж вам дуже вдячна за допомогу і дарує вам гостинці. Ви найкращі, розумнички. Молодчинки.