Заняття з логіко-математичного розвитку «Цікаві геометричні фігури» (для дітей молодшого дошкільного віку)

Про матеріал
Ознайомити дошкільнят з набором Ф.Фребеля, Дар №1;закріпити знання дітей про геометричні фігури коло, квадрат, трикутник; продовжувати вчити дітей використовувати знання про властивості предметів (форма, колір, розмір);формувати уміння обстежувати фігуру тактильно - руховим і зоровим способом; закріпити знання основних кольорів: червоний, зелений, жовтий; продовжувати розвивати зорову пам'ять, асоціативне мислення у дітей, розвивати мову, довільну увагу, пам'ять, дрібну моторику рук; закладати базу для формування навичок позитивної комунікації; розвитку творчих здібностей.
Перегляд файлу

 

Заняття з логіко-математичного розвитку

«Цікаві геометричні фігури»

(для дітей молодшого дошкільного віку)

 

 

                                     Олена Погоріла,

                                     вихователь-методист

                                     ЗДО «Веснянка»,

                                Гадяцької міської

                                   Полтавської області

 

 

 

 Програмовий зміст: ознайомити з набором Ф.Фребеля, Дар №1;закріпити знання дітей про геометричні фігури коло, квадрат, трикутник; продовжувати вчити дітей використовувати знання про властивості предметів (форма, колір, розмір);формувати уміння обстежувати фігуру тактильно - руховим і зоровим способом; закріпити знання основних кольорів: червоний,  зелений, жовтий; продовжувати розвивати зорову пам'ять, асоціативне мислення у дітей, розвивати мову, довільну увагу, пам'ять, дрібну моторику рук; закладати базу для формування навичок позитивної комунікації; розвитку творчих здібностей.

Матеріал: геометричні фігури з набору Ф.Фребеля Дару №1,  площинні геометричні фігури, різнокольорові шнурівки.

Демонстраційний: круг, квадрат, трикутник, книга, хустка, м’яч, тарілка, піраміда. Роздатковий: аркуші паперу з зображенням круга, квадрата та трикутника; площинні геометричні фігури - великі та маленькі квадрати і трикутники, червоного та жовтого кольорів.

Хід заняття

Вихователь: - Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття, завітали гості. Привітаймося з ними.(Діти вітаються).

Вихователь: - А зараз давайте привітаємося один з одним.Дітки давайте станемо з вами в коло візьмимося за ручки і привітаємося, так як вітаємося з вами завжди. (Діти беруться за руки і всі разом промовляють)

                               Добрий день

    У садочку новий день, всім говорим добрий день.

                               Добрий день, тобі й мені

                               Всім ми скажем на Землі.

Сюрпризний момент. З’являється Білочка та плаче.

Вихователь: -  Білочко, чому ти плачеш, бо я йшла лісом милувалася красою зимової природи та загубила геометричні фігури.

Вихователь: -  Дітки ми допоможемо Білочці знайти геометричні фігури.

( Відповіді дітей)- Так.

Вихователь: -  Давайте сядемо рівно  за столики, поставимо рівно ніжки, І слухаємо уважно: наші вушка слухають, ротик говорить, а ручки виконують.

Вихователь: -  Ой а що за чарівна скринька, давайте в неї заглянемо.

Діти, до нас сьогодні завітали ще одні гості, з  країни Математики, різнокольорові  геометричні фігури. ( Показ). Хочете з ними познайомитись?

( Відповіді дітей)

Вихователь: -  Цікаво, погляньте, ось перший наш гість.

Вихователь вивішує на дошку площинний круг.

Доброго дня малята!

Моє ім’я ,круг

Я не маю кутів

Як мене звати?

Круг, давайте всі разом скажемо.

(Відповідь дітей)

Вихователь: Так, це круг. Діти, погляньте у вас на столиках в корзинках лежать геометричні фігури знайдіть серед них  круг.  Так, цікава фігура, але вона об’ємна. Покажіть мені будь ласка, червону об’ємну фігуру -далі  жовту, синю…. Положіть об’ємну фігуру на свою ручку іншою рукою покладіть зверху і коловими рухами пограйтеся з фігурою, вона котиться. Молодці.

Вихователь:- А зараз візьміть круг площиний, давайте з вами пальчиком обведемо наш круг за контуром. Пальчик біжить та ніде не зупиняється. Чому? ( Відповіді дітей)

Вихователь: -Так, круг не має кутів. Молодці.

Вихователь: -Діти, а тепер знайдіть А тепер давайте уважно подивимось навкруги і знайдемо предмети, які схожі на круг. ( Відповіді дітей)- (М’яч, кавун, ґудзик, сонце, апельсин, глобус)

А ось ще один наш гість.

Вихователь вивішує на дошку площинний квадрат.

Доброго дня малята.

Я квадрат

Я маю чотири кути та чотири сторони однакової довжини.

Як мене звати?

(Відповідь дітей). Квадрат.

 Вихователь: -давайте разом скажемо. Молодці.

Вихователь: -Так, це квадрат. Діти, погляньте у вас на столиках в корзинках лежать геометричні фігури знайдіть серед них квадрат. Давайте з вами пальчиком обведемо наш квадрат за контуром. Пальчик біжить та зупиняється. Чому?

Вихователь: -Так, квадрат має кути та ще квадрат має сторони однакові за розміром. Молодці.

Вихователь: -А зараз пропоную вам,  уважно подивитися  навкруги і знайдемо предмети, які схожі на квадрат : ( подушка, годинник, печиво, килимок з пазлів, телевізор)

Вихователь: -Діти, в нас є ще один-останній гість. Давайте дізнаємось хто ж це?

Доброго дня малята.

Я трикутник

Я маю три сторони і три кута

Як мене звати?

(Відповідь дітей)-  Трикутник .

Вихователь: -давайте разом скажемо. Молодці.

Вихователь: -Так, це трикутник. Діти, скажіть мені будь ласка з якою фігурою схожий трикутник? (з квадратом),

Вихователь: - Фігури ці подібні, тому що в них є кути. Давайте разом обведемо їх пальчиком.

Вихователь:-  А тепер давайте уважно подивимось навкруги і знайдемо предмети, які схожі на трикутник  (Відповідь дітей) ( Пірамідка, ялинка, дорожні знаки, морозиво, скибка кавуна). Молодці.

Вихователь: - Я бачу, що ви трішки заморилися, давайте з вами трішки відпочинемо та проведемо фізкультхвилинку.

 Вихователь розповідає і показує, а діти виконують, під музику.

Фізкультхвилинка

Раз! Два! Всі присіли,

Потім вгору полетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість! Усі веселі

Летимо на каруселі.(побігли)

Сім! Вісім! В поїзд сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять! Десять! Відпочили

І на місця тихенько сіли.

Вихователь:- Молодці. Сідайте за столики на свої місця.                           

Вихователь: -Діти, наші гості хочуть з вами пограти.  Круг, трикутник і квадрат принесли нам ось таку чарівну торбинку у якій заховалися різні геометричні фігури. Вам потрібно дізнатися, які фігури заховалися у торбинку. Для цього вам потрібно, не дивлячись, опустити руку у чарівну торбинку і на дотик назвати її.

(По черзі виходять діти і виконують завдання)

Дидактична гра «Чарівна торбинка»

Діти по черзі опускають руку у мішечок, доторкнувшись до фігури – називають її, а потім дістають з торбинки.

Вихователь: - Якого кольору? ( Відповідь дітей)

Вихователь: - Якого розміру, велика чи маленька фігура? (Відповідь дітей)

Вихователь: - Молодці, виконали завдання.

Вихователь: - Діти, геометричні фігури приготували нам ще одне цікаве завдання.

 Гра «Побудуємо фігуру»

У дітей на столі лежать палички для рахування та різнокольорові мотузки.

Вихователь:-  Діти скажіть мені будь ласка, можна з паличок викласти квадрат? Трикутник?

Відповіді дітей - Так!

Вихователь: -Давайте викладемо. (Діти виконують завдання)

А чи можна викласти круг з паличок?

Відповіді дітей:- Ні!

Вихователь: - Правильно, круг можна викласти з мотузки. (Діти виконують)

Вихователь: - Молодці, виконали завдання.

 Вихователь: - А для наступного завдання нам треба зробити пальчикову гімнастику.

Пальчикова гімнастика.

Вихователь зачитує і показує.

           Сидить білка на візку

Сидить білка на візку, (стискання і розтискання пальчиків в кулачок в ритмі віршика

Продає вона горішки: (починаємо загинати пальчики) Лисичці-сестричці, Горобцю, синичці,

Мишкові косолапому,

Зайчику вухатому,

Кому в дзьоб

Кому в хустку,

Кому в лапочку.

Вихователь: - Молодці .А тепер давайте допоможемо Білочці розташувати  геометричні фігури на аркуші паперу.  Я вас запрошую  до столика, сядемо і розглянемо, що у нас стоїть. На столиках у нас знаходяться аркуші паперу, стаканчики з водою, пензлики, фарба та мочалки у вигляді геометричних фігур. Подивіться уважно і  пригадаємо кольори. Я показую, а ви називаєте. (Відповіді дітей)

Вихователь: - Пропоную вам вибрати мочалку і прикрасити аркуш паперу різними кольорами, різними геометричними фігурами. (Діти виконують завдання)

Вихователь: - Молодці. Які цікаві вийшли у вас малюнки.

Вихователь: - Скажіть, які геометричні фігури приходили до нас у гості?

Що ви дізналися про круг, він який? Відповіді дітей.(круглий)

Вихователь: - А ще які фігури приходили? Відповіді дітей.

Вихователь: - ( Поаказ) Що ви дізналися про квадрат? Відповіді дітей.

( Має кути і чотири сторони однакові за розміром)

Вихователь: - (Показ) А трикутник? Відповіді дітей. (Має  три кута та три сторони).

Вихователь: -Діти, геометричним фігурам сподобалось з вами грати, ви сьогодні познайомилися з новими об’ємними фігурами, але їм час повертатись додому у країну Математики. Давайте скажемо їм до побачення.

Вихователь: - Білочка теж вам дуже вдячна за допомогу і дарує вам гостинці. Ви найкращі, розумнички. Молодчинки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Погоріла Олена
Додано
22 квітня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку