КЗ Краснопавлывський ЗДО
(ясла-садок) «Оленка»
комбінованого типу
Лозівської міської ради
Харківської області
«Інтеграційні підходи на заняття з логіко - математичного розвитку
середнього дошкільного віку»
Онлайн зустріч.
Тема: «В гості до казки «Маша і Ведмідь».
Вихователь:
Ольга БОНДАРЕНКО
Листопад 2022 року
Програмовий зміст: ознайомити дітей з прийомами порівняння множини способом накладання однієї множини на елемент іншої; продовжувати вчити елементи поняття «більше», «менше на один», «порівну»; формувати вміння рахувати кількісною та порядковою лічбою; закріпити вміння порівнювати предмети за довжиною, кольором; спонукати до вживання слів «найдовша», «коротша», «найкоротша»; вити називати площинні геометричні фігури та вправляти їх у розрізненні, знаходити спільне-відмінне; продовжувати вчити дітей робити аплікацію конструювати будинок із геометричних фігур; формувати навички користування клеєм, пензликом для наклеювання, серветками для промокання. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять. Виховувати цікавість до занять з математики.
Матеріал: ілюстрація до казки: «Маша і ведмідь», потяг з вагончиками; чотири зайчика; картинки з зображенням зайчика, лисички, їжачка; геометричні фігури різного кольору на кожну дитину; смужки різні за довжиною: червона, зелена, жовта; великі геометричні фігури для аплікації.
Хід заняття
I Організаційний момент.
Вихователь вітається з дітьми
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупотять ніжки!
Працюють голівки!
Доброго ранку, доброго дня!
Бажаю усім здоров’я й добра
II Основна частина.
Вихователь: Дітки сьогодні хочу запросити вас в подорож до казки, а яка саме казка послухайте уважно.
Жили собі дід та баба і була у них онучка Маша, була вона дуже добра дівчинка, вони її дуже любили. Якось пішла вона з подружками в ліс по гриби і ягоди. Йшла Маша деревце за деревце, кущик за кущик і зайшла далеко від подруг тай не помітила, як заблукала. Вийшла на галявину стоїть хатка, зраділа Маша підійшла до неї. А то була хатка ведмедя. Зрадів ведмідь, коли прийшовши додому побачив дівчинку, стали вони у двох жити. Але засумувала Маша за дідусем з бабусею. І вирішила Ведмедя обхитрити, напекла пиріжків та попросила його віднести до дідуся та бабусі, а сама взяла кошик сіла в нього, а на голову поставила піднос з пиріжками.
Вийшов Ведмідь а доріжки не знає до дідуся з бабусею, почав у лісових звірят питати. А на зустріч біжить зайчик, який поспішав на потяг, щоб відправитися в ліс на прогулянку.
Ведмідь у зайчика запитує: «Чи не знаєш ти доріжку до будиночку дідуся та бабусі» А зайчик відповідає: допоможи мені сісти у потяг, я і підкажу тобі доріжку.
I Завдання: «Чи вистачить місця усім зайчикам»
Вихователь пропонує дітям звернути увагу на мольберт, на якому потяг з 4 вагончиками і три зайчика.
Вихователь: Діти давайте допоможемо Ведмедю розсадити зайчиків по вагончикам. Для цього потрібно розселити всіх зайчиків по вагонах-кожен зайчик зайняв окремий вагон.
-Чи всім зайчикам вистачило місця?
-Скільки всього зайчиків, давайте їх порахуємо.
-Скільки всього вагонів (4).
-Полічить зайчиків за порядком.
-Скільки вагончиків залишилось пустими?
-Так один. Це означає, що вагонів більше на один.
-Скільки зайчиків може, ще відправитися в подорож? ( 1 )
Вихователь: А ось ще один зайчик прибіг. Сідай зайчику у порожній вагончик.
-Тепер скільки стало зайчиків? Давайте їх порахуємо.
-А вагончиків скільки?
-Що ми можемо сказати, що зайчиків і вагончиків стало як?
-Правильно порівну.
-Наші зайчики відправляються у подорож, підсказали Ведмедю доріжку і пішов наш ведмедик далі. А на зустріч вибігає Лисичка. Привіталася до Ведмедя і питає чи не знаєш ти ведмідь, як мені знайти довгу доріжку до братика вовчика. Дітки Ведмідь просить вас навчити лисичку вибирати найдовшу доріжку.
-Допоможемо?
Діти: Так.
Вихователь: А в цьому нам допоможуть ось ці смужки,завдяки яким ми навчимося вибирати найдовшу доріжку, я буду працювати на мальберті, а ви у себе за столами.
II Завдання: «Знайти найдовшу смужку».
Вихователь: Скільки ви бачите смужок?
-Вірно 3
-Чим вони відрізняються?(кольором, довжиною)
-Зелена смужка яка?(найдовша).
Жовта трішки коротша, а червона найкоротша.
-А щоб це перевірити наскільки зелена смужка найдовша від інших, накладемо жовту на зелену, ось подивіться на яку відстань вона коротша, так само накладаємо червону.
Вихователь: Так яка у нас смужка довша від інших?
-Так зелена.
Давайте її віддамо Лисичці, щоб вона могла вимірювати доріжку, яка буде найдовша.
А ведмедю слід йти далі. Іде він а тут їжачок сидить і розглядає якісь фігури, він збирав яблучка і під деревом знайшов фігури. Ведмідь питає у їжачка чи знаєш ти де будиночок Машиних дідуся з бабусею? А їжачок каже допоможи мені розібратися з цими фігурами і я тобі підскажу.
-Вихователь: Дітки ведмідь просить нас щоб ми допомогли їм із їжачком розібратися із цими фігурами
-Допоможемо?
-Діти: Так.
III Завдання «Геометричні фігури»
Вихователь: звертає увагу дітей на геометричні фігури.
-Назвіть фігури, які ви бачите?
-Якого кольору круг? трикутник?
-Чому трикутник не може котитися?
Діти: Заважають куточки
Вихователь: Порахуємо скільки куточків у трикутника? Накладемо круг на трикутник, щоб краще визначити.
Діти: 3
Вихователь: Так правильно 3,тому ця фігура і називається трикутник.
Вихователь: показує і
Діти, якого кольору квадрат? А прямокутник?
-Чим вони відрізняються?
-Так у квадрата всі сторони рівні, а у прямокутника дві рівні, а протилежні довші, щоб це перевірити накладаємо на
Вихователь: Дітки, щось наш їжачок засумував давайте з ним пограємо.
Пальчикова гра: «Їжачок»
Вихователь: Діти їжачок сказав Ведмедю, що якщо ми збудуємо дім, то Ведмедик знайде бабусю і дідуся.
IV Завдання. Аплікація «Будинок».
Вихователь: Пропоную вам розглянути і назвати з яких геометричних фігур, можна збудувати будинок.
-Які ви бачите тут фігури?
-Діти називають фігури.
Вихователь: А зараз я буду вам показувати, як правильно збудувати і зробити будинок, а ви робіть за моїм зразком у себе за столами.
Вихователь: Діти покажіть, що у вас вийшло?
-Подивіться, а хто стоїть біля будиночку?
Діти: Бабуся та дідусь.
Підсумок заняття: Дітки підійшов Ведмідь до будиночку бабусі і дідуся, а собачка, як вискоче та злякала Ведмедя, бросив він кошик і побіг до лісу, а Маша вилізла з кошика, дідусь з бабусею побачили її і дуже зраділи. Вона дякує вам, що ви допомогли Ведмедю знайти будинок бабусі і дідуся та вгощає вас своїми смачними пиріжками.