Конспект заняття для дітей старшої групи на тему »Геометричне містечко»
Мета : закріпити знання дітей про геометричні фігури, їх назви, розвивати вміння порівнювати геометричні фігури за кольором, розміром, формою ; закріпити навички просторової орієнтації, продовжувати навчати дітей працювати з таблицею квадратної форми: визначати розміщення предметів за 2-ма координатами(назвою рядка та стовпця) та розповідати про місце розташування предмета відносно іншого; стимулювати пізнавальну активність, розвивати логічне мислення,увагу ; виховувати посидючість, акуратність у користуванні з роздавальним матеріалом, вміння діяти за інструкцією вихователя.
Обладнання: комплект геометричних фігур на кожну дитину,таблиця квадратної форми на кожну дитину, предметні картинки, роздруківка »Геометричні фігури» на кожну дитину,площинні геометричні фігури(демонстраційний матеріал), кольорові олівці.
Хід заняття
Вихователь: Добрий день, гори і поля,
Добрий день, матінка-земля,
Добрий день, в морі кораблі.
Добрий день, людям на землі.
- Діти , хочу вам сьогодні розповісти про цікаву та незвичайну країну… Знаходиться вона так далеко, що не доїдеш до неї автобусом, не домчиш потягом, не долетиш літаком, , не допливеш кораблем. Лиш думкою та розумом можна побувати там. Вам хочеться побувати в такій країні?(відповіді дітей).
- Але спершу давайте дізнаємось про мешканців цієї загадкової країни. Тож слухайте… і будете мені допомагати(вихователь читає казку, діти слухають та викладають геометричні фігури ).
- В геометричному містечку на вулиці Багатокутній жив старий та мудрий Трикутник. Всі мешканці вулиці ставилися до нього з повагою, навіть пихата Трапеція дослухалася до його порад. Поважали старого Ромб, Прямокутник, і Квадрат
Найцікавішими фігурами в місті були П’ятикутник та Шестикутник, Їх любили за веселу вдачу. Ці друзі нікому не давали сумувати в місті, були нерозлучні і всі дні та вечори проводили на вулиці. Вдень порівнювали хмаринки з фігурами, а ввечері спостерігали за небесними тілами, П’ятикутною та Восьмикутною Зірками та сперечались, яка з них сяє яскравіше…
Дидактична гра » Розсели фігури «
Мовленнєвий матеріал до гри:
- трикутник у центрі;
- квадрат у 2-му рядочку,3-му стовпчику;
- п’ятикутник 1-й рядок 1-й стовпчик;
- прямокутник розмістіть у 3-му рядочку 3-му стовпчику;
- трапецію у 2-й рядок 1-й стовпчик;
- ромб у 1-й рядок 3-й стовпчик;
- шестикутник у 1-й рядок 2-й стовпчик;
- п’ятикутну зірочку поселіть у 2-й стовпчик 3-й рядок;
- куди поселиться восьмикутна зірка?
Вихователь: Молодці, справилися з завданням, пора відпочити.
Фізкультхвилинка
Раз! Два! Час вставати,
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідайте,
Швидко втому проганяйте.
П’ять! Шість! Покрутились,
Вправо-вліво нахилились.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутись нам до справ.
Вихователь: У місті геометричних фігур все навколо геометричної форми. Подивіться на ці предмети і скажіть, на яку геометричну фігуру вони схожі.
Дидактична гра »На яку фігуру схожий…»
Мовленнєвий матеріал:
-носовичок-квадрат;
-книжка-прямокутник;
-дзеркало-овал;
-ялинка-трикутник;
-барабан-циліндр;
- деталь конструктора - конус;
-капуста-круг;
-косинка-трикутник;
-валіза-прямокутник;
-стіл-шестикутник;
- ємність для кави-циліндр;
- пиріжок - трикутник.
Вихователь: У містечку є вулиця, яка має назву »Безкутна». Як ви вважаєте, які фігури мешкають на цій вулиці?(відповіді дітей). Тож пропоную знайти серед усіх фігур лише фігури, які не мають кутів та сторін, заштрихувати їх за поданим зразком(диференційований підхід).
- Діти , а ось і наші давні знайомі, давайте привітаємось. Це Круг, а це Овал.
- Вони однакові чи різні? Що в них спільного?Що відмінне? Чи котиться круг? Овал?Які предмети схожі на круг та овал? (відповіді дітей).
Вихователь: Діти,пропоную вам стати фокусниками і перетворити геометричні фігури за допомогою , ліній, крапок, фігур … на щось дивовижне та загадкове.
Дидактична гра « Домалюй»( при виконанні завдання діти супроводжують свої дії описом).
Вихователь: Ось і закінчилось наше знайомство з мешканцями геометричного міста. Подякуємо їм за гостинність та час повертатись додому.