Програмовий зміст: Продовжувати вчити відповідати на запитання за змістом картинок та складати невеличкі розповіді, формувати діалогічне мовлення.
Збагачувати словник прикметниками, ввічливими словами.
Розвивати мовне дихання, мовний апарат.
Виховувати любов до рідної природи, бажання її охороняти.
Розвивати естетичні почуття, творчу уяву, пам’ять, охайність під час малювання.
Обладнання: Берізка з листочками-картинками, ялинка, іграшковий їжачок, конвалія, папір, фарби, олівці, серветки, підставки, пензлики, вода.
Словникова робота: Вживання ввічливих слів (добрий день, до побачення, дякую, будь-ласка), вживання прикметників ( високий, ніжний, колючий, мелодійний, пахучий, чистий і т.д.), вживання іменників (назви рослин - конвалія, береза, ялинка).
Хід заняття
Коли помовчати хоч трохи
І зупинитися на мить —
Почути можна, як довкола
Чарівна музика дзвенить.
Рано-вранці маленького Сергійка розбудила ніжна мелодійна пісенька. Він зіскочив з ліжка, підбіг до вікна і почув: «Дінь-дінь!».
І Сергійко не здогадався.
Тоді він вирішив шукати цю пісеньку. А ми її пошукаємо разом із Сергійком.
Ось хлопчик ішов-ішов і побачив берізку. Він зупинився і замилувався її красою.
А які гарні слова ви можете сказати про берізку? Яка вона? (Гарна, чудова, висока, ніжна...)
Ось і Сергійко такими словами промовив до берізки:
А берізка відповідає:
(Складання розповідей дітьми).
Іде він далі, коли чує — за ялинкою щось шарудить. Дивиться — а це їжачок.
Як ви думаєте, що зробив Сергійко? Правильно! Він привітався.
Давайте і ми привітаємося з їжачком, познайомимося та розповімо про наш садочок.
(Складання діалогу, вживання ввічливих слів).
— Дуже приємно нам було спілкуватися з їжачком. Продовжуємо розповідати казочку про Сергійка.
Отже, Сергійко побіг стежкою, що привела його на галявину. А там повітря чисте, пахуче і... бринить пісенька! Хлопчик нахилився і побачив її — це була чарівна квіточка - конвалія! Це від неї іде чудовий запах і бринить чарівна пісенька. Хлопчик хотів зірвати, але замислився.
— Як ви думаєте, діти, про шо замислився Сергійко?
— Чому не можна зривати квіточку?
— Що станеться з лісом без квіточки?
Мені дуже хотілося, щоб ви запам’ятали нашу галявину і цю казочку. А щоб краще запам’ятати — давайте намалюємо берізку, ялинку, їжачка, чарівну квіточку.