Заняття з розвитку мовлення на тему: «Подорож у Країну прав Дитини»

Про матеріал
формувати цілісне розуміння правового захисту кожної дитини, її прав та обов’язків; дати первинні знання про «Декларацію прав дитини», про правовий захист дитини в суспільстві; ознайомити з правами та обов’язками; навчити перелічувати свої елементарні права і домагатися їх виконання;навчити називати і виконувати свої основні обов’язки; сформувати вміння розуміти зв'язок слів «правило», «право», «обов’язок», дати поняття, що люди – це дорослі і діти, уточнити уявлення про те, що вони різні, не схожі між собою, але в них багато спільного; вчити розмежовувати поняття «Я маю право» і «Я не повинен» ; цілеспрямовано, послідовно збагачувати лексичний запас дітей (права,обов’язки, декларація) ; розвивати мислення, пам'ять, увагу, почуття власної гідності та розуміння прав людини, свідоме ставлення до себе, як до особистості.; виховувати повагу до себе і оточуючих.
Перегляд файлу

ДНЗ «Пролісок»

 

 

 

 

 

 

Заняття з розвитку мовлення

на тему:

«Подорож у Країну прав Дитини»

 

 

 

 

 

 

Вихователь середньої групи:

Гнилосир О.Г.

 

 

 

 

Мета: формувати цілісне розуміння правового захисту кожної дитини, її прав та обов’язків; дати первинні знання про «Декларацію прав дитини», про правовий захист дитини в суспільстві; ознайомити з правами та обов’язками;

навчити перелічувати свої елементарні права і домагатися їх виконання;навчити називати і виконувати свої основні обов’язки; сформувати вміння розуміти зв'язок слів «правило», «право», «обов’язок»,

дати поняття, що люди – це дорослі і діти, уточнити уявлення про те, що

вони різні, не схожі між собою, але в них багато спільного; вчити розмежовувати поняття «Я маю право» і «Я не повинен» ; цілеспрямовано, послідовно збагачувати лексичний запас дітей (права,обов’язки, декларація) ;

розвивати мислення, пам'ять, увагу, почуття власної гідності та розуміння прав людини, свідоме ставлення до себе, як до особистості.; виховувати повагу до себе і оточуючих.

 Обладнання: малюнок дитини та дорослого, картки «Права дитини», лялька Настуся, бешкетник Владик, свічка, пелюстки червоного та зеленого кольору, клубок ниток, мікрофон.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь: зараз ми помандруємо в країну, де живуть такі люди, як ми з вами. Вдень  там сяє сонце, вночі світить місяць і зорі. Є там гори, поля і ліси, моря і ріки. Діти і звірі, які вміють говорити, навчаються в школі, а дорослі працюють. Це Країна Дитячих Прав. А поїдемо ми з вами веселим потягом. Увага!  Приготувалися, семафор відкрито. Поїхали!  Всі за мною повторюймо: чу – чу - один-два-три. Чу-чу- один- два –три. (Діти повторюють, імітуючи рух потяга).

-  Ми приїхали в Країну Дитячих Прав.  І перше, що ми зробимо -  пограємо  в нову гру. Один два три почали. Чому ви не граєтесь? Гра нова і цікава. Починайте грати. Що таке, ви не знаєте правил гри? А навіщо потрібні правила? ( Щоб могли разом гратись, щоб гра була цікавою і веселою, щоб не кривдити, не травмувати один одного).

 

Вихователь:  сьогодні ми поговоримо про найголовніші правила, що були придумані для всіх людей. Ці правила називаються «Права людини». Адже кожна людина – це найцінніший скарб, кожен з нас особистість, і саме такої людини, як ви, більше на землі нема і не буде.

 

Вихователь:  ось подивіться на ці два малюнки. Скажіть, хто зображений на них  (дорослі люди і діти)? Чим схожа доросла людина і дитина? (однакова будова тіла, вміють розмовляти, думати, ходити, бігати).

 

Вихователь: чим відрізняються? (Зовнішністю, зростом, віком, обов’язками (дорослі працюють, заробляють гроші),

 

 

Вихователь: дорослі можуть захистити себе, а вам потрібна допомога і піклування рідних, їх захист, тому що ви ще маленькі. В нашій країні права дітей захищає держава. Я хочу познайомити вас з новим висловом - Права дитини – це певні можливості, які потрібні нам, дітям, для того щоб жити і рости.

Вихователь: Давайте сядемо зручно і переглянемо з вами фільм-картинки «Права дитини»

 

  • право на любов і піклування,

 

  • право на життя,

 

  • право на власну думку,

 

  • право на особисте життя,

 

  • право на освіту,

 

  • право на медичну допомогу,                     

            

  • право на повноцінне харчування,

 

  • право на відпочинок,

 

  • захист від насильства.

 

Вихователь: а колись давно - давно діти не мали нічого. У них не було: дитячого одягу, дитячих книг, іграшок, дитячих пісень, дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих, дітей заставляли змалку працювати.  І не було законів, які б оберігали і захищали їх життя і здоров’я. Саме тоді було  прийнято «Декларацію прав дитини».  Давайте познайомимось ще з одним незнайомим словом  - Декларація – це документ, в якому зібрані всі права для людей, зокрема для дітей.

Крім прав у вас ще є і обов’язки –  перед батьками, вихователями, один

перед одним. Обов’язок – це те, що ми повинні робити, щоб бути корисними собі та всім людям.

 

Вихователь: А які ви знаєте обов’язки? (допомагати дорослим та дітям, вчитись, гарно поводитись, чергувати, стелити ліжка).

 

Вихователь: Оксанка з дому принесла ляльку. Ігор підійшов до неї і став виривати ляльку з рук. Вирвавши, почав бігати по кімнаті. Оксанка почала плакати, а тоді догнала і відібрала ляльку. Чиї права були порушені? Як ви

думаєте:

 

Я маю право гратись, але не повинен (заважати гратись іншим).

 

Я маю право на любов і піклування, але не повинен (ображати людей, які

мене люблять).

 

Я маю право на їжу, але не повинен (забирати її в інших людей, вони теж

мають на це право).

 

Я маю право на власну думку, але повинен (прислуховуватись до думки

інших).

 

Мене ніхто не має права скривдити (але і я не повинен кривдити інших).

 

Вихователь:  Діти, хто це біжить до нас? Ви чуєте? (Вихователь з роздягалки приносить ляльку Настусю) - Хто ти така, як тебе звати? Лялька говорить на вухо вихователеві, що  утікає від бешкетника, він її ображає.

 Вихователь приносить бешкетника.

 

- Діти, невже бешкетник такий сильний, що образить Настусю? Невже ми це дозволимо?  і, дівчаток не можна ображати, вони слабкіші за хлопчиків, їх потрібно оберігати, захищати. Подаруєм дівчаткам цілий світ, щоб лунав у групі в ас їх дзвінкий веселий сміх.

 

Вихователь:  коли трапляються  сварки чи бійки між дітками, як ви миритесь?

  Мирилками (діти розповідають мирилки), бешкетник і Настя миряться.

 

Бешкетник говорить вихователеві, що  у всіх  гарний настрій, а йому  сумно, чому?  (Тому що ти злий, сердитий, робиш зло. А ми намагаємось бути добрими, ніколи не чинити зла).

 

Вихователь: чи може бути щасливою людина, яка робить іншим зло? (Ні, зло

повертається до людини).

 

- А яких людей на землі більше – добрих чи злих?

 

- Діти, я знаю, що бешкетника звати Владиком, а дівчинку Настусею. Давайте і ви кожен назве своє ім’я, адже кожна дитина має право на ім’я, з того часу, коли народжується у світ. 

 

Гра «Заспівай своє ім’я » (Діти співають кожен своє ім’я).

 

Вихователь: погане треба забувати, прощати. Давайте залишимо в душі тільки добрі почуття і допоможемо Владику.

 

Гра «Я бажаю тобі» (під тиху музику діти говорять побажання Владику,

передаючи свічку один одному).

 

Вихователь: Обов’язок кожного з вас – оберігати один одного, турбуватись, тоді з‘явиться справжня дружба. У вас на столах є пелюстки двох кольорів, за

допомогою яких ви можете показати свою думку. Якщо згідні з думкою –

підніміть зелену пелюстку, ні – червону.

 

Друг – це той, з ким завжди весело.

 

Друг грається тільки зі мною. Він не може дружити з іншими дітьми

 

Друг завжди поруч зі мною, виручить з біди.

 

Друзі ніколи не сваряться.

 

Друг має мені віддати все, що в нього є.

 

Друг завжди все робить правильно.

 

Друг має бути сильним і захищати мене.

 

Я не дружу з тим, хто не гарний. Я обираю друга за красу.

 

Гра  «Чарівний клубок»

 

Діти стають у коло і передають з рук в руки чарівний клубок ниток.

Вихователь пропонує їм уявити, що коло – це група. В ньому кожен має

свої права і обов’язки. Якщо вийти за межі кола, воно перестане

існувати, розірветься. Тримаючись за клубок, діти пригадують правила

поведінки в дитячому садку:

 

допомагай слабким, маленьким, хворим

 

не будь жадібним

 

ніколи не заздри

 

жалій інших, а не себе

 

помилився – визнай

 

образив – попроси пробачення

 

сказав – зроби

 

не видавай чужу таємницю

 

принеси іншому радість, і тоді станеш добрим чарівником

 

ніколи не насміхайся над помилками інших

 

не вигукуй, не перебивай

 

будь завжди привітний

 

не капризуй

 

завжди зі всіма будь чесним

 

не будь хвальком

 

чемним будь з усіма

 

і обов’язково зараз а не потім

 

Гра «Прохання до президента»

- Діти, з яким проханням ви б хотіли звернутись до президента.? (Діти

передають мікрофон один одному і висловлюють прохання).

 

 

 - Є такі речі, які доступні і необхідні лише дітям, а дорослим вони не

потрібні. Отже, всьому свій час. Колись ви станете дорослими, а сьогодні

ви – діти, і перебуваєте під захистом і опікою держави. ).

 

 

 

 

Вихователь:

 

Садочок знаєш в нас який?

 

Я розповім тобі, мій друже.

 

Там не покривдять малюка,

 

Не вразять недозрілу душу.

 

Ти знатимеш – як жити треба,

 

Щоб говорили всі про тебе –

 

Це – благородний чоловік.

 

Якщо ти зайченя лякливе –

 

Тебе научать буть сміливим.

 

Якщо підступний, мов лисичка –

 

Відучишся від тої звички.

 

Якщо ти, наче вовк гнівливий –

 

Тебе научать доброти.

 

Незграбний – виростеш кмітливим

 

Й всього досягнеш у житті.

 

Садок навчає бути гідним

 

Славетних предків і батьків.

 

Любить свою країну рідну

 

І боронить від ворогів.         

 

 

Підсумок заняття.                   

            

 

 

 

 

1

 

 

doc
Додано
23 червня 2020
Переглядів
2021
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку