Розробка заняття за інтересами в групі продовженого дня дасть можливість вихователю ГПД вчити дітей працювати з рослинним матеріалом; розвивати мислення, спостережливість, фантазію, бажання зробити аплікацію акуратною; виховувати любов до природи, сприяти пізнанню дітьми краси рідної природи.
Тема заняття: Аплікація з осіннього листя «Мишка». (Слайд 1)
Мета: вчити дітей працювати з рослинним матеріалом; розвивати мислення, спостережливість, фантазію, бажання зробити аплікацію акуратною; виховувати любов до природи, сприяти пізнанню дітьми краси рідної природи.
Обладнання: гербарій осіннього листя різної форми та кольору, клей, ножиці, картон , зразки готових виробів, наліпки для творчості «Веселі оченята»
Дидактичний матеріал: презентація Microsoft Pover Point «Мишка», картки з зображеннями звірів та загадками про них, мультфільм «Рукавичка», запис спокійної музики.
Хід заняття
І. Організаційний момент
(Слайд 2)
Щоб наше заняття минуло не марно,
Працювати треба гарно,
Друзі, гуртом посміхнемось
Й до роботи всі візьмемось.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Прийшла дівчина до хати,
Узялась хазяйнувати:
Вправно скриню відімкнула,
В жовту свитку ліс вдягнула
(Осінь)
(Вправа «Асоціативний кущ»)
Восени ведмідь запасає жир на зиму, готується до сплячки. Готує барліг для зимового сну, в ямі під поваленим деревом. Там тепло і затишно – під ковдрою з листя і пухнастою сніговою периною. Зайчик змінює свою стару сіру шубку на нову білу, вона менш помітна на снігу. Мишки, які живуть у полях починають переселятися в скирти, купи опалого листя, а також до людських осель.
(Перегляд мультфільму «Рукавичка»). (Слайд 5 - 6)
ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття
Сьогодні на занятті ми виконаємо з вами аплікацію «Мишка».
IV. Вивчення нового матеріалу
Аплікацію ми будимо виконувати з листочків різних дерев. Листочки яких дерев можна використати, ми дізнаємось, відгадавши загадки.
(Слайд 7)
Білокрила, наче птах,
і оспівана в піснях,
дрібне листячко на ній,
що й казати – гарна всім.
(Береза)
(Слайд 8)
Живе один батько,
Тисячі синів має,
Усім шапки справляє,
а сам не має. (Дуб)
(Слайд 9)
Серед літа, мов пір’їнки,
Стиха падають сніжинки,
Під віконечком у Олі,
Цвітом вкрилися….
(Тополі)
(Слайд 10)
Що за дерево, чий цвіт
Пахне медом на весь світ?
(Липа)
(Слайд 11)
Довгі, тонкі віти має,
Золото кору вкриває,
З гілок кошики плетуть,
В церкву раз на рік несуть.
(Верба)
(Слайд 12)
Зелені їжачки
Почіплялись за гілки.
Хто зірветься з деревини,
Той колючу шубу скине.
(Каштан)
(Слайд 13)
Характерною ознакою цієї групи рослин є те, що від кореня росте одне міцне стебло, яке називається стовбуром. Угорі стовбур розгалуджується, з гілок та листя утворюється крона дерева. Існують дві великі сім’ї дерев: листяні та хвойні. (Слайд 14)
Дерева, як і люди, можуть бути спокійними, радісними, сумними. Це залежить від пори року, погодніх умов, від ставлення до них людей.
Я пропоную створити в нас у класі гарний позитивний настрій та приступити до роботи.
V. Демонстрація та аналіз зразка
Сьогодні ми спробуємо з вами виконати аплікацію з листя.
(Слайд 15)
Давайте розглянемо зразок сьогоднішнього нашого виробу .
(Слайд 16)
Правила роботи ножицями(Слайд 24 - 25)
Правила роботи з клеєм (Слайд 26)
VI. Гімнастика для пальчиків
(Слайд 27)\
Мишка-мишка, шкряботушка –
Хвостик дротиком, два вушка,
Чорні очка, наче цятки.
Любить мишка в нірці спатки.
Середній та безіменний пальці впираються у великий. Вказівний і мізинець зігнуті в дуги та притиснуті до середнього і безіменного пальців.
VIІ. Практична робота
Виготовлення аплікації за власним задумом. (Слайд 28)
Учні працюють самостійно, вихователь допомагає при необхідності.
(Звучить тиха, спокійна музика)
VIІI. Фізкультхвилинка
(Слайд 29)
Уході практичної роботи вихователь проводить фізкультхвилинку, своєчасність визначає по працездатності класу.
Трава низенька-низенька,
( роблять присідання)
Дерева високі-високі,
(піднімають руки вгору)
Вітер дерева колише - гойдає,
(обертаються)
То направо, то наліво нахиляє,
(нахиляються вправо, вліво)
То вгору, то назад,
(потягуються вгору, назад)
То вниз нагинає,
(нахиляється вперед)
Птахи летять-відлітають,
(махають руками-«крильми»)
А учні тихенько за парти сідають.
(сідають за парти).
IX. Виставка робіт
(Створюється виставка, наприклад «Мишенятка 1-В класу»).
X. Підсумок заняття.