Тема:Зимові пригоди.
Мета: узагальнити знання дітей про зиму, розширювати знання про зимові розваги; активізувати словник, добирати прикметники. збагачувати активний словник дітей на основі знань і уявлень про довкілля.Вчити відповідати на запитання: «Яка?».
Удосконалювати вміння дітей самостійно, виразно та осмислено промовляти знайомі вірші за допомогою мнемотаблиці, відповідати на запитання за його змістом.Формувати поняття про необхідність дотримання правил безпеки під час зимових розваг; Розвивати поетичний слух, бажання виразно читати вірш напам'ять, мовлення. Розвивати пам’ять, увагу і пізнавальні інтереси дітей.
Виховувати любов до природи, інтерес до природних явищ.
Наочність:Мнемотаблиці,картинки пір року ,мішечок, сніжки,круг, птах,лист,перстень,чарівнапаличка,корона,сніжинки,накидка,відерце,шапка мороза.
Хід заняття
Діти: Добрий день, добрий день
Раді ми казати.
Добрий день, добрий день,
Мову будемо вивчати!
Вихователь:
Ось послухайте загадку:
Стало біло навкруги –
Я розтрушую, сніги
Наганяю холоди,
В дружбі з дітьми я всіма
Здогадались? Я – … (Зима).
- Сьогодні зранку на підвіконня поставила тарілочку з насінням,та до нас прилетіла пташка посмакувати,а хто знає що це за птаха?Вона зимуюча?
«Добрий день діти, я Зима. Коли я гуляла лісом ,почалась сильна заметіль,я розгубила всі свої речі,допоможіть їх відшукати.»
Вихователь:Дітки треба допомогти зимі.Збирайтеся в дорогу, ми вирушаємо до лісу. Одягаємо рукавички,чобітки,беремо лижі та поїхали.
Пісенька «Підемо у двір гуляти» (виконуємо рухи відповідно до слів пісні)
Підемо у двір гуляти,
Тра-ля-ля, ля-ля-ля,
Зиму піснею вітати,
Тра-ля-ля, ля-ля-ля
Ми доріжки промели.
Тра-ля-ля, ля-ля-ля.
(імітують підмітання)
Стільки снігу намели,
Тра-ля-ля, ля-ля-ля
Завдання 1. Гра «Сніжки» .(кожна дитина бере сніжку, кидає в коло і називає яка зима).
Завдання 2.Розповідь за картиною.
(Це пора року зима.Сніг вкрив все навколо.Повітря чисте та холодне.Діти граються,Миколка з Дмитриком ліплять сніговика,Софійка катається на санчатах.Діти весело проводять зимовий день.)
- Гарну розповідь склали,навіть Морозу сподобалось і він хоче з вами погратися.Ходімо швидше до нього.
Грієм ніжки,грієм ручки та крокуєм по доріжці.
3.Гра“Вухо – ніс – щічки”
Я буду морозом,стаємо в коло.
Зима ходить ,снігом посипає
В лісі тиша та мороз гуляє
Заморожу ,пощипаю ваші……
- Я не зміг вас заморозить,наче вам Зима допомагає ,сніжною накидкою вкриває. Ось вона. Візьміть її з собою.
Гра «Снігова накидка»
- Молодці , виконали правильно.
Завдання 5. «Мнемотаблиці» (декламування вірша вихователем;повторне читання з опорою на мнемотаблицю;питання за змістом твору;пояснення значення незрозумілих слів;повторне читання з показом на відповідне зображення;Самостійне читання вірша з опорою на мнемосхему.)
- Ой куди нам іти далі? Ой я бачу снігові замети ,може там знайдемо зимові речі.(різні види ходьби)
- Є багато віршів та пісень про зиму і зараз ми декілька вивчемо.
Я знаю як його швидко запамятати ,я придумала підказки,ось такі картинки.
1.Усі деревава в інею,у синьому,у білому.
Ростуть дими над хатами стовпцями волохатими.
- Про що розповідається в цьому вірші?
2.За вікном летять сніжинки,і сідають на вікні.
Ми танцюєм круг ялинки ,і співаємо пісні.
- Молодці,а подивіться щось віглядає з снігового замету,та це ж чарівна паличка цариці Зими. Давайте станемо в коло ,закриємо оченята та загадаємо бажання,щоб скоріше прийшла до нас Зима.
Зима: - Добрий день дітки,я зима,я на вас довго чекала,ви відшукали мої речі?
- Ми так раді що тебе знайшли,тримай ось всі твої речі.(Діти називають що це за предмет.)
Зима: -Я думала що про мене всі забули, що мене ніхто не любить.
Вихователь:- Не хвилюйся Зимонько ,всі на тебе чекали, всі тебе люблять,а за що ми любимо зимоньку? Діти навіть віршики для тебе підготували.
(Діти розповідають вірші)
Зима: -Молодці дітки,я знаю дуже веселу гру,зараз ми з вами пограємося .
Рухлива гра «Зліпимо сніговика» (Під музичний супровід)
- Дякую дітки , ви дуже дружні та веселі,я рада що ми з вами познайомилися,я вам хочу подарувати гарненьких янголятків на згадку по мене.
- Дякую, і тобі Зимонько, нам теж сподобалось с тобою гратися але нам вже час вирушати до нашого садочку.
-Допобачення
- Діти,кому ми сьогодні допомагали знайти загублені речі?
-Вам сподобала наша подорож?
- А вам наші гості?
-На цьому наша порож закінчилась,всім дякую.