В занятті закріплюються вміння дітей логічно і послідовно будувати розповіді, збагачується словник дітей епітетами, синонімами, діти вчаться виділяти і визначати перший звук у слові.
Заняття з мовленнєвого розвитку
В ОСІННІМ ЛІСІ КАЗКА ОЖИВАЄ
Мета:закріплювати вміння дітей логічно і послідовно будувати розповіді, збагачувати словник дітей епітетами, синонімами, прислівниками, пов’язаними з осінніми явищами, вчити утворювати множину іменників від однини, розвивати темп мовлення, артикуляційну моторику, вчити виділяти і визначати перший звук у слові, виховувати у дітей ввічливість під час спілкування.
Матеріал:предметні картинки для гри зі звуконаслідуванням, ілюстрації до казок, різнокольорові листочки.
Хід заняття
Звучить музика П.Чайковського «Пори року. Жовтень»
Хто вона красуня чарівна?
По землі ступає, золотом іскриться.
В жовте і червоне листячко фарбує
І картини дивні, чарівні малює.
(Осінь)
— Сьогодні разом з нами будуть герої з різних казок. Послухайте та пригадайте цих героїв, у якій казці були такі слова:
— Як багато в нас друзів. Давайте їх розважимо, заспіваємо спеціальні пісеньки.
Дидактична вправа «Хто як промовляє»
Як ми весело погралися! Але наш Колобок засумував.
— Не сумуй, ми з дітьми заспіваємо тобі пісеньку!
Неслухняний, неслухняний вереда.
Він від діда і від баби утіка.
Ти, напевно, здогадався мій дружок,
Це кругленький і рум’яний Колобок.
Покотився, покотився Колобок
У веселий у дитячий нам садок.
— А в нас є родич Колобка – веселий м’яч. Ми з ним пограємо в гру. Я називатиму вам один предмет і кидатиму м’яч, а ви промовляйте слово, яким позначається багато предметів, і повертайте мені м’ячик:
Казка- казки,
ведмідь- ведмеді,
заєць- зайці,
журавель- журавлі,
рукавичка- рукавички,
півник- півники,
лисиця- лисиці,
листочок- листочки,
дерево- дерева,
гриб- гриби,
кущ- кущі,
ягідка- ягідки,
казковий герой- казкові герої.
— А що це наші гості сидять, а в наш осінній ліс не йдуть?
Пішли всі разом до лісу, зберемо гарні листочки і будемо промовляти красиві слова про осінь: золотава, чарівна, різнобарвна, багряна, золота, ласкава, радісна, загадкова, чудова, казкова, неповторна, ніжна, величава, багата, красива, яскрава.
— А листя яке?
(Золоте, багряне, вогняне, червоне, руде, жовте, різнобарвне.)
— Ми ці листочки подаруємо нашим казковим гостям. Давайте згадаємо, хто до нас приходив. Але промовляти будемо особливо: будемо виділяти перший звук:
—Лисиця
—Журавель
—Півник
—Коза-Дереза
—Мишенята
—Колобок
—Курочка Ряба
—Кіт
—Івасик-Телесик
—Солом’яний Бичок
— Молодці, діти!
Звуків дуже є багато
У природі все звучить:
Свище вітер, птах співає
Сухе листя шурхотить.
— Давайте заплющимо оченята, заспіваємо осінню пісеньку листочків, і казкові герої повернуться до своїх казок:
Ш-ш-ш