Заняття з мовленнєвого розвитку "В осіннім лісі казка оживає"

Про матеріал

В занятті закріплюються вміння дітей логічно і послідовно будувати розповіді, збагачується словник дітей епітетами, синонімами, діти вчаться виділяти і визначати перший звук у слові.

Перегляд файлу

Заняття з мовленнєвого розвитку

В ОСІННІМ ЛІСІ КАЗКА ОЖИВАЄ

Мета:закріплювати вміння дітей логічно і послідовно будувати розповіді, збагачувати словник дітей епітетами, синонімами, прислівниками, пов’язаними з осінніми явищами, вчити утворювати множину іменників від однини, розвивати темп мовлення, артикуляційну моторику, вчити виділяти і визначати перший звук у слові, виховувати у дітей ввічливість під час спілкування.

Матеріал:предметні картинки для гри зі звуконаслідуванням, ілюстрації до казок, різнокольорові листочки.

 

Хід заняття

 

Звучить музика П.Чайковського «Пори року. Жовтень»

 Хто вона красуня чарівна?
По землі ступає, золотом іскриться.
В жовте і червоне листячко фарбує
І картини дивні, чарівні малює.
(Осінь)

Сьогодні разом з нами будуть  герої з різних казок. Послухайте та пригадайте цих героїв, у якій казці були такі слова:

  1. «Мій котику, мій братику. Несе мене лиска за високі ліси».
    («Кіт та півник»)
  2. «Гуси, гуси, гусенята. Візьміть мене на крилята»
    («Івасик-Телесик»)
  3. «Думи собі двоє мишенят…»
    («Колосок»)
  4. «Де ж усі сховались звіри,
    У якій такій квартирі?
    Дуже тісно, невеличка
    Ця чудова… («Руковичка»)
  5. «Як прозвали Телесика?»
    («Івасик»)
  6. «Яку тварину було зроблено з соломи?»
    («Бичка»)
  7. «Хто вигнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки?»)
    (Півник)
  8. «Що знесла Курочка Ряба?
    (Яєчко)
  9. «На городі виросла велика-превелика, як дідова голова…»
    («Ріпка»)
  10. «Журавель до себе гостю запросив. Довго готувався,  щось в печі варив.»
    («Лисиця і Журавель»)
  11. «Через поле, через ліс хтось співаючи, котився. Хто це і кого зустрів?»
    («Колобок»)

Як багато в нас друзів. Давайте їх розважимо, заспіваємо спеціальні пісеньки.

Дидактична вправа «Хто як промовляє»

  1. Що просить сказати лікар, коли дивиться нам горло?
    А-а-а
  2. Як дзижчить джміль?
    Дж-дж
  3. Як пищить комар?
    З-з-з
  4. «Дмухніть на кульбабку»
    Фу-у-у
  5. Як мукає корова?
    Му-у-у
  6. Як пищать пташенята?
    Пі-пі-пі

Як ми весело погралися! Але наш Колобок засумував.
Не сумуй, ми з дітьми заспіваємо тобі пісеньку!

Неслухняний, неслухняний вереда.
Він від діда і від баби утіка.
Ти, напевно, здогадався мій дружок,
Це кругленький і рум’яний Колобок.
Покотився, покотився Колобок
У веселий у дитячий нам садок.

­А в нас є родич Колобка – веселий м’яч. Ми з ним пограємо в гру. Я називатиму вам один предмет і кидатиму м’яч, а ви промовляйте слово, яким позначається багато предметів, і повертайте мені м’ячик:
Казка- казки,
ведмідь- ведмеді,
заєць- зайці,
журавель- журавлі,
рукавичка- рукавички,
півник- півники,
лисиця- лисиці,
листочок- листочки,
дерево- дерева,
гриб- гриби,
кущ- кущі,
ягідка- ягідки,
казковий герой- казкові герої.

А що це наші гості сидять, а в наш осінній ліс не йдуть?
Пішли всі разом до лісу, зберемо гарні листочки і будемо промовляти красиві слова про осінь: золотава, чарівна, різнобарвна, багряна, золота, ласкава, радісна, загадкова, чудова, казкова, неповторна, ніжна, величава, багата, красива, яскрава.

А листя яке?
(Золоте, багряне, вогняне, червоне, руде, жовте, різнобарвне.)

Ми ці листочки подаруємо нашим казковим гостям. Давайте згадаємо, хто до нас приходив. Але промовляти будемо особливо: будемо виділяти перший звук:
Лисиця
Журавель
Півник
Коза-Дереза
Мишенята
Колобок
Курочка Ряба
Кіт
Івасик-Телесик
Солом’яний Бичок

Молодці, діти!

Звуків дуже є багато
У природі все звучить:
Свище вітер, птах співає
Сухе листя шурхотить.

Давайте заплющимо оченята, заспіваємо осінню пісеньку листочків, і казкові герої повернуться до своїх казок:
Ш-ш-ш
 

docx
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку