Засідання в інтелектуальній кав′ярні «Зупинимо булінг разом!»

Про матеріал
Матеріал представлений для педагогів-організаторів, класних керівників, батьків та учнів.Мета: ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; показати проблему насилля й жорстокості, їх наслідків для дитини чи інших членів родини; сприяти протистоянню різним видам насильства. Формувати дружні стосунки між учнями; формувати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки. Виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства;
Перегляд файлу

Засідання в інтелектуальній кав′ярні 

 

Мета: 

Навчальна:

  • Ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу;
  • Показати проблему насилля й жорстокості, їх наслідків для дитини  чи інших членів родини;
  • Сприяти протистоянню різним видам насильства.

Розвивальна:

  • Формувати дружні стосунки між учнями;
  • Формувати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації;
  •  Формувати навики відповідальної та безпечної поведінки.

Виховна :

  • виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства;

 

 

«Зупинимо булінг разом!»

 

Звучить заспокійлива мелодія

 

Ведучий 1. Шановні пані та панове. Здрастуйте, дорогі друзі!

Ведучий 2. Ми раді вітати вас у нашій «Інтелектуальній кав’ярні».

Ведучий 1.  Друзі, сядьте, будь ласка, зручно, прислухайтесь до звуків, що лунають у нашому залі, до стану вашої душі та уявіть, що кожен із нас має у своєму внутрішньому світі струмок чистоти. Цей струмок дає нам духовну силу, вміння приймати правильні рішення. Адже кожна хвилина нашого життя — це вибір. Вибір поведінки, вибір вчинку, вибір життєвого шляху.

Ведучий 2. І ця духовна сила буде необхідна нам сьогодні під час нашої бесіди. Тож візьміться за руки, потиском долоні передайте краплинку своєї чистоти товаришам, щоб бути відкритими і відвертими один перед одним.

 Ведучий 1. А зараз на вас чекаєзнайомство.

Ми пропонуємо вам назвати своє повне ім’я і як би ви хотіли, щоб вас називали (наприклад, мене звати Анна, мені подобається, коли мене називають  Анюта)

 

Ведучий 2. Нам подобається, коли нас люблять, поводяться з нами чемно, звертаються до нас на ім’я, особливо на лагідне. А які відчуття у вас виникають, коли вас або когось з вашого оточення називають на прізвисько, принижують ?

 

Вчитель: Сьогодні ми поговоримо про те, як слід правильно ставитися до людей, щоніколи не можнаробити, а що — можна. Враховуючи всі аспекти сьогодення можна сказати, що така категорія як моральність поступово відходить на задній план, поступаючись жорсткості, добробуту, славі та іншим пріоритетним складовим нашого життя.

Жорстокість, яка невпинно завойовує позиції засобів масової ін­формації, стає все більш поширеною і в міжлюдських стосунках. Наше  суспільство, яке до цього часу характеризувалося як сус­пільство, де відсутня агресія та жорстокість, зіткнулося з проблемою насильства, жорстокості віч-на-віч.

Актуальне це питання і для шкільного колективу.

Ведучий 1. Нині поряд з поняттями «патріотизм»,  «моральність», «духовність»  крокує  термін «булінг». За останні кілька років визнано поширення в освітній практиці такого явища, як шкільний булінг.

 

Ведучий 1.Сьогодні серед  учнівської  молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми одне до одного.

А лексиці ми все частіше і частіше вживаємо слово «булінг». Так саме булінг. Що ж таке булінг?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=VBv3Ni59NDQ

 

Вправа «Клубочок»

Вчитель тримає в руках клубок ниток, намотує нитку на палець, ставить запитання «Хто може стати жертвою булінгу?», учаснику гри, той ловить клубочок, намотує нитку на палець, відповідає на запитання, а потім ставить це ж запитання наступному гравцеві.

У кінці клубочок знову повертається до ведучого. Усі бачать нитки, як ізв'язують учасників гри в одне ціле.

Висновок. Іноді ми забуваємо, що кожен з нас рівний у своїх правах. Кожен з нас такий самий, але водночас такий різний. Хтось високий, а хтось ні. Ти вмієш жартувати, а я ні. Перелік таких порівнянь можна продовжити. Але всі можемо поважати один одного та дружити, навіть якщо ми дуже різні.

Ведучий 1. Дійсно, ми живемо серед людей, ми всі взаємопов’язані і маємо однакові права. То звідки ж скільки насильства й жорстокості?

Ведучий 1. Зараз ми з вами спробуємо розібратися з яких причин учні стають жертвами знущань з боку інших школярів та які діти стають булерами.

Вправа «Ти – не такий»

https://learningapps.org/display?v=pamdht7dk19

 

Слово вчителя:

«Одна вчителька вирішила пояснити  дітям, чому не можна ображати інших. Ось що вона розповіла:

«Одного разу перед початком уроків я купила в магазині 2 яблука. Вони були майже  однакові за кольором і розміром.

На початку класної години я запитала в дітей: «Чим відрізняються ці яблука?» Вони лише знизали плечима, адже суттєвої відмінності між ними не було.Тоді я взяла одне яблуко і, звертаючись до нього, сказала: «Ти таке погане, огидне яблуко!» — і кинула його на підлогу. Учні подивилися на мене як на божевільну. Я підняла яблуко і запропонувала одному з учнів: «Знайди в цьому яблуці щось погане, скажи про це і теж кинь його на підлогу». Учень слухняно виконав  прохання. Я запропонувала зробити те саме іншим дітям. Учні легко знаходили в яблуці якісь  недоліки: «Мені не подобається твій хвостик! У тебе противна шкірка!» — казали вони і щоразу кидали яблуко на підлогу. Коли фрукт повернувся до мене, я ще раз запитала, чи бачать діти якусь відмінність між цим яблуком і тим, що весь цей час лежало на столі. Вони знову не знали, що відповісти, адже попри те, що добряче  «познущалися» над яблуком, значних зовнішніх ушкоджень у нього не було.Тоді я розрізала обидва  яблука. Те, що лежало на столі, всередині було білим, а друге — коричневим, вкритим «синцями» від  ударів об підлогу. Я сказала: «Діти, але це ж ми його таким зробили! Це наша провина!»           У класі запала мертва тиша. Я продовжила: "Те сааме відбувається і з людьми, яких ми ображаємо чи обзиваємо. Зовні не бачимо, як це на них позначається, але ми завдаємо їм  величезну  кількість  внутрішніх ран!"»

Запитання для обговорення:

  • Як почуваються  ті, кого обзивають і цькують однолітки? (Ображеними, пригніченими, вони можуть  вважати  себе винними, часто плачуть.)
  • Як це  позначається на їхньому  навчанні? (Не хочуть ходити до школи, втрачають  інтерес до навчання, пропускають  заняття.)
  • Що вони думають про тих, хто їх  ображає? (Вважають  їх жорстокими  і безсердечними.)
  • Чому  деякі люди ображають  інших? (Хочуть ствердитися за рахунок  іншого; можливо, їх самих раніше ображали, і вони думають, що це нормально, вони роблять  це за компанію з друзями.)

 

Вправа «Рука допомоги» (розробляють стратегіі  боротьби з булінгом)

Ведучий 1.«За даними різних досліджень, майже  кожен третій  учень в Україні так чи інакше зазнавав  булінгу в школі, потерпав  від принижень і насмішок. Жертви булінгу переживають важкі емоції — почуття приниження та сором, страх, розпач і злість. Такі учні іноді просто бояться ходити до школи.

Ведучий 1.Допомогти  жертві булінгу інколи  досить просто. Перше, що ти можеш зробити, — не підтримувати тих, хто знущається.Твоє ставлення має бути таким, щоб  ініціатори  булінгу  відчули, що ти  не погоджуєшся з тим, що відбувається. Якщо бачиш, що з когось  насміхаються, допоможи  йому вийти з цієї ситуації, покажи свою підтримку, скажи, що він чи вона не заслуговує на таке  ставлення. Люди, яких  ображають, часто почуваються самотніми — допоможи  їм  відчути, що вони не одні».

Завдання:

Написати на кожному пальці«Руки допомоги», які  способи боротьби з булінгом вони можутьзапропонувати(вітатися з жертвою булінгу, звернутися до старших по допомогу, не поширювати пліток, не підтримувати тих, хто  ображає інших).

Висновки:

Підтримка та взаємодопомога дуже важливі для людини, що зазнає насилля, булінгу. Якщо ви стали свідком такої  ситуації, не можна бути байдужим,треба намагатися припинити  насилля, за потреби покликати на допомогу.

Не треба соромитися зізнатися  іншим у виникненні ситуації  булінгу. Найкраще  сказати про це  дорослим, яким  ви довіряєте. Пам’ятайте, що коли кривдника не зупинити, можуть  постраждати інші діти.

Робота в групах

Вправа «Товариський суд»

Ведучий 1. Я пропоную вам роз ділитись на  групи. Вам надані  проблемні си­туації для обговорення. Група відіграє роль товариського суду, який по­винен  винести «вирок» ситуації.

Ведучий 2.Потім усі учасники заняття  обговорюють, чи був цей «суд» толерантним, і чи можна бути толерант­ним у цій ситуації.

Ситуації:

1.В одному зі старших класів школи, де навчаються представники різних національ­ностей, склалася конфліктна ситуація: по­билися хлопчики. Причиною бійки стало й «національне питання». Дорослі — педагоги й батьки — зайняли різні позиції  щодо учас­ників і причин інциденту. Оскільки конф­лікт набув розголосу, й батьки «потерпілого» хлопчика вважають себе і свою дитину  скривдженими, вони подали до суду для компенса­ції  фізичного й морального збитку.

Яке рішення прийняв  товариський суд?

2. Дівчинка Олеся, 15 років, прийшла вчитися до училища, тому що переїхала із зони військового конфлікту міста Брянки Луганської області. Дівчинка має привабливу зовнішність: струнка фігура, довге волосся, правильні риси обличчя. Дівчатам Олеся не сподобалася. Коли вона заходила у групу, з нею ніхто не вітався, демонстративно усі відверталися. Іноді в Олесі пропадали зошити, ручки та інші речі. Одного разу Олеся випадково почула, що про неї пліткують і кажуть, ніби вона мала інтимні стосунки з багатьма хлопцями в тому училищі, в якому навчалася раніше. Кілька разів на дошці були написані непристойні слова про неї.

Так тривало всю осінь, зиму, а потім Олеся наважилася і розповіла адміністрації, благаючи про захист.

Яке рішення прийняв  би товариський суд?

3. Дівчина Тетяна, навчається на 2-му курсі професійного ліцею за професією кухар-кондитер. Тетяна з малозабезпеченої, багатодітної сім'ї. Зовнішність: невисокого зросту, повна, шкіра обличчя «нечиста». Одягається немодно, носить ті речі, які залишилися від старших сестер.

З першого дня навчання у ліцеї дівчину почали ображати одногрупники. Дівчата і юнаки відкрито сміялися над нею, обговорювали її одяг, зовнішність, ходу, знаходили найменший привід посміятися над нею. На сторінку в соціальній мережі ВК Тетяні стали приходити непристойні картинки, посилання і т.д.

Так тривало пів року, а потім Тетяна почала встапати в бійку зі своїми кривдниками.

Яке рішення прийняв товариський суд?

 

Робота в групах

Ведучий 1.Ми продовжуємо працювати в групах.Уявіть, що ви створюєте прогнози майбутнього людей, спрогнозуйте образ булі і жертви через 15 років.

Доки ви будете працювати ми послухаємо гарну пісню.

Вчитель:Так які ж наслідки булінгу? Позитивні чи негативні?

Діти, як ви вважаєте що ми можемо зробити, щоб зупинити явища булінгу?

 

https://learningapps.org/display?v=p4opp8exc19

 

 

 

Ведучий 1. Сьогодні ми спробували зрозуміти почуття жертви буллінгу, та поведінку агресора. І найголовніше, разом знайдемо шляхи допомоги постраждалій дитині та спробуємо убезпечити себе, щоб не зіграти одну з ролей у булінгу.

 

Ведучий 2. А зараз ми скуштувати його фірмового чаю з печивом. Тому пропонуємо послухати пісні і подумати про міжлюдські стосунки та  ваше майбутнє.

Пісня   «Даруй добро»

 

Вчитель: На кінець хочу роз повісти вам ще одну притчу

Притча «Скільки важить сніжинка?»

Одного разу маленька синичка, сидячи на засніженій гілці дерева, запитала в дикого голуба:

 Скільки важить одна сніжинка?

– Не більше, ніж нічого,– відповів він їй.

– Тоді я хочу розповісти тобі дуже цікаву історію, – вела далі синичка.

  Одного разу я сиділа на ялиновій гілці, й почався снігопад. Це ще не була віхола, й легкі сніжинки спокійно лягали на дерева. Я нарахувала 7435679 сніжинок, які опустилися на ялинову гілку. І коли остання сніжинка, що, як ти сказав, «важить не більше, ніж нічого», впала на неї – гілка зламалася.

  Після цього синичка злетіла, залишивши голуба у глибокій задумі.

 

Скільки важать наші слова? Часом ті слова, які «не важать» нічого, наші вчинки, які ми робимо, непомітні для нас самих, лягають великою образою й болем на інших. І під таким тягарем може зламатися кожна людина. Я точно знаю, що хоча б раз, але кожен із нас завдавав образи іншим, навіть не зауважуючи цього.

Насправді слова, з якими ми звертаємося одне до одного, важать дуже багато: добрими, лагідними можна підняти людині настрій, зробити її щасливою, а злими і жорстокими — засмутити, образити, принизити і навіть убити. Про це потрібно пам’ятати під час спілкування і конфлікту, щоб не зіпсувати стосунків назавжди.

Я щиро вірю і повністю впевнена, що кожен з вас вживатиме такі слова, що підніматимуть настрій іншим, щоб будувати і не руйнувати. Адже те, що ми говоримо так чи інакше лишає слід у серці людини, якій ми це сказали. 

Пам′ятайте:У кожної людини є право – любити іншого,
або не любити, поважати, або не поважати ...
Але ні у кого немає права бити  людину по обличчю –
нехай,навіть,  просто словесно

Я дуже вам вдячна за вашу роботу  і сподіваюсь, що ми зупинимо булінг разом.

https://learningapps.org/display?v=prdenqbgn19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтернет-рисурси

  1. http://rodina.dnepredu.com/ru/article/vikhovna-godinazhittya-bez-nasilstva.html
  2. https://naurok.com.ua/rozrobka-vihovno-godini-dlya-uchniv-5-6-klasiv-na-temu-protidiya-bulingu-v-dityachomu-seredovischi-10639.html
  3. http://metodportal.com/node/9515
  4. https://vseosvita.ua/library/vihovna-godina-buling-u-ditacomu-seredovisi-72569.html
  5. https://naurok.com.ua/vihovna-godina-stop-bulling-40599.html
  6. https://learningapps.org/myapps.php

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2021
Переглядів
419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку