МЕТА:- застосування інтернет - технологій QR-код освітньому процесі;
- підвищити рівень компетентності студентів із питання використання їх в освітньому процесі.
Завдання:
- з'ясувати, що таке QR-код ;
- познайомитися з різними інтернет-сервісами для створення QR-коду;
- навчитися створювати QR-код;
- зрозуміти, як можна використати QR-код в освітньому процесі;
Лабораторно-практична робота
Тема: Застосування інтернет технології QR-кодів в освітньому процесі
МЕТА:- застосування інтернет - технологій QR-код освітньому процесі;
- підвищити рівень компетентності студентів із питання використання їх в освітньому процесі.
Завдання:
- з’ясувати, що таке QR-код ;
- познайомитися з різними інтернет-сервісами для створення QR-коду;
- навчитися створювати QR-код;
- зрозуміти, як можна використати QR-код в освітньому процесі;
Очікуванні результати:
- урізноманітнювати роботу студентів на занятті, використовуючи Інтернет-технології;
- закріпити в учасників навчально-виховного процесу навики критично мислити, аналізувати та оцінювати інформацію;
ПЛАН
3) Переваги та недоліки QR-кодів.
Теоретичні відомості
QR-код (стаття з Вікіпедії)
Зображення з чорними квадратиками присутні на: касових чеках, квитках, табличках в музеях і в метро, меню кафе і ресторанів, на етикетках і на багатьох інших предмет. Ці квадрати ні що інше, як QR-коди. QR код - це двомірний штрих-код (або бар-код), що надає інформацію для її швидкого розпізнавання за допомогою камери на мобільному телефоні. Абревіатура QR походить від англійської фрази Quick Response, що можна перевести як швидкий відгук. QR-код виник в 1994 році. Тоді фахівці фірми Denso-Wave (Японія) придумали особливий метод шифрування, який дозволяв кодувати різні файли. Обсяг інформації був обмежений 4296 символами або 7089 цифрами.
Спочатку коди використовувалися в автомобільній промисловості. Вони потрібні були для швидкого обліку інформації про виробництво та реалізацію автомобілів. Велика місткість інформації та швидке зчитування веб-камерою дало широке використання.
Максимальна кількість символів, які поміщаються в один QR-код:
- цифри – 7089;
- цифри і букви (включаючи кирилицю) – 4296;
- двійковий код – 2953 байт;
- ієрогліфи – 1817.
Чим же можуть бути корисними QR-коди? Що кодувати?
Це може бути відео з YouTube, локація на Google картах, профіль в соцмережах, телефонний номер або e-mail. Словом все, що можна відправити поштою або через соціальні мережі. QR-коди дозволяють прикріпити до будь-якої поверхні: стіни, аркушу паперу, футболки, чашки тощо.
Як застосовувати у навчанні?
Переваги та недоліки QR-кодів
Практична частина
Для створення власного QR-коду знадобляться тільки Інтернет, принтер і камера. Серед українських та україномовних ресурсів для створення QR-кодів слід виділити:
http://ua.qr-code-generator.com,
http://qrcodes.com.ua/generation-business-card
Якщо бажаєте скористатися альтернативними варіантами, введіть в рядку адреси вашого браузера таку умову пошуку: “створити QR-код“.
https://www.youtube.com/watch?v=DygQ-bxFN5A - відео «Як згенерувати QR-код»
Алгоритм створення QR-коду
Як зчитувати?
Для зчитування інформації з QR-коду потрібні смартфон чи планшет з камерою і спеціальне програмне забезпечення, що поширються безкоштовно через інтернет. Обирають програму для свого типу операційної системи.
Для Android
Google Goggles, QuickMark, Barcode Scanner, Barcode2file, QR Droid, NeoReader, ixMAT Scanner, 2D-Kod, Elinext UPC, I-Nigma, Viber (вбудовано як опція в меню);
Для Apple iOS
Scan, RedLaser, QR Reader for iPhone, Bakodo — Barcode Scanner and QR Bar Code Reader, AT&T Code Scanner, Elinext UPC;
Для Windows
Mobile QuickMark, I-Nigma і т. ін.
Щоб мати можливість працювати з QR-кодом на, потрібно завантажили на смартфон програму (мобільний додаток) для сканування коду.
Завдання 1. Встановлюємо сканер (якщо він не встановлений на вашому мобільному телефоні)
1. Відкрити на смартфоні Play Маркет.
2. У рядку пошуку ввести: "сканер qr-коду".
3. Вибрати (натиснути): «Сканер qr і штрих-кодів».
4. Натисніть кнопку "Встановити".
Завдання 2. Читаємо QR-коди
1. Відкрити на смартфоні програму Сканер qr та та штрих-кодів.
2. Виберіть Сканувати.
3. Навести камеру смартфона на запропоновані нижче QR-коди.
4. Ознайомитись з інформацією на сайтах.
Скопіювати посилання на сайти та надіслати на перевірку
Завдання 3. Створюємо QR-коди
Gооgle класі.
- за посиланням, закодованим QR-кодом, перейти на сайт
http://qrcodes.com.ua/generation-business-card
https://www.qr-code-generator.com/qr-codes-for/educational-institutions
-посилання про інформацію про своє відділення,
-посилання на інформацію про вашу групу в Google класі,
- посилання на сайт Національного музею Т.Г. Шевченка,
- власну візитку
надіслати на перевірку.