Лабораторно-практична робота "Генерація QR-кодів"

Про матеріал

МЕТА:- застосування інтернет - технологій QR-код освітньому процесі;

- підвищити рівень компетентності студентів із питання використання їх в освітньому процесі.

Завдання:

- з'ясувати, що таке QR-код ;

- познайомитися з різними інтернет-сервісами для створення QR-коду;

- навчитися створювати QR-код;

- зрозуміти, як можна використати QR-код в освітньому процесі;

Перегляд файлу

Лабораторно-практична робота

Тема: Застосування інтернет технології QR-кодів в освітньому процесі

          МЕТА:- застосування інтернет - технологій   QR-код освітньому процесі;

    - підвищити рівень компетентності студентів із питання         використання їх в освітньому процесі.

Завдання:

-         з’ясувати, що таке QR-код ;

-         познайомитися з різними інтернет-сервісами для створення QR-коду;

-         навчитися створювати QR-код;

-         зрозуміти, як можна використати QR-код в освітньому процесі;

 

Очікуванні результати:

-         урізноманітнювати роботу студентів на занятті, використовуючи Інтернет-технології;

-         закріпити в учасників навчально-виховного процесу навики критично мислити, аналізувати та оцінювати інформацію;

ПЛАН

  1. Теоретична частина
  1. Вступ. QR-код.     
  2.  QR-код в освітньому процесі

     3) Переваги та недоліки QR-кодів. 

  1. Практична частина   
  1. Ознайомлення з інтернет-сервісом та створення власних QR-кодів. 
  2.  Використання у практичній роботі

Теоретичні відомості

QR-код (стаття з Вікіпедії)

            Зображення з чорними квадратиками присутні на: касових чеках, квитках, табличках в музеях і в метро, меню кафе і ресторанів, на етикетках і на багатьох інших предмет. Ці квадрати ні що інше, як QR-коди. QR код - це двомірний штрих-код (або бар-код), що надає інформацію для її швидкого розпізнавання за допомогою камери на мобільному телефоні. Абревіатура QR походить від англійської фрази Quick Response, що можна перевести як швидкий відгук. QR-код виник в 1994 році. Тоді фахівці фірми Denso-Wave (Японія) придумали особливий метод шифрування, який дозволяв кодувати різні файли. Обсяг інформації був обмежений 4296 символами або 7089 цифрами.

       Спочатку коди використовувалися в автомобільній промисловості. Вони потрібні були для швидкого обліку інформації про виробництво та реалізацію автомобілів. Велика місткість інформації та швидке зчитування веб-камерою дало широке використання.

Максимальна кількість символів, які поміщаються в один QR-код:

- цифри – 7089;

- цифри і букви (включаючи кирилицю) – 4296;

- двійковий код – 2953 байт;

- ієрогліфи – 1817.

       Чим же можуть бути корисними QR-коди? Що кодувати?

         Це може бути відео з YouTube, локація на Google картах, профіль в соцмережах, телефонний номер або e-mail. Словом все, що можна відправити поштою або через соціальні мережі. QR-коди дозволяють прикріпити до будь-якої поверхні: стіни, аркушу паперу, футболки, чашки тощо.

     Як застосовувати у навчанні?

  • Для розміщення на обкладинках навчально-методичної літератури довідкового матеріалу, відомостей про автора, видавництво або будь-якої додаткової інформації;
  • для використання в системі каталогів бібліотеки навчального закладу;
  • для розміщення розкладу занять, результатів навчального процесу тощо;
  • як додаток до навчального об’єкту.
  •  QR-коди можна розміщувати на частинах механізмів, електричних схемах, анатомічних об'єктах. Наприклад, розміщені на географічних картах QR-коди можуть містити стислі відомості про культуру та історію окремих народів, інформацію про столиці країн світу або інші дані; розміщені на періодичній системі елементів QR-коди можуть містити фізичні та хімічні властивості елементів; розміщені на лабораторному (демонстраційному) обладнанні QR-коди можуть мати гіперпосилання на віртуальну лабораторію або контрольні запитання до самостійного опрацювання.
  • QR-коди можуть використовуватися у музеях навчальних закладів, тим самим розширюючи експозицію не тільки поясненнями, але й додатковими матеріалами на зразок міні-фільму або навіть гри за мотивами виставки.
  • Для використання в контрольних завданнях для закріплення пройденого (вивченого) матеріалу. На кожному білеті з контрольним завданням можна розмістити надрукований QR-код з правильними відповідями або підказкою з алгоритмом розв’язання задачі.

              Переваги та недоліки QR-кодів

Практична частина

  1. Створення QR-коду

      Для створення власного QR-коду знадобляться тільки Інтернет, принтер і камера. Серед українських та україномовних ресурсів для створення QR-кодів слід виділити:

http://ua.qr-code-generator.com,

 https://www.qrcode-monkey.com

  http://qrcodes.com.ua/generation-business-card

Якщо бажаєте скористатися альтернативними варіантами, введіть в рядку адреси вашого браузера таку умову пошуку: “створити QR-код“.

https://www.youtube.com/watch?v=DygQ-bxFN5A  - відео «Як згенерувати QR-код»

Алгоритм створення QR-коду

  1. Вирішити, яку інформацію слід закодувати — текст чи посилання на URL веб-сторінки тощо.
  2. Написати потрібний текст у фреймі для коду­вання.
  3. Виконати за потреби налаштування щодо ди­зайну коду: вибрати розмір, колір, фон, форму.
  4. Натиснути на кнопку «Створити код».
  5. Зберегти зображення QR-коду: як зображення у форматі gif, jpg, png, або отримати HTML- код для розміщення на сайті або в блозі.

  Як зчитувати?

Для зчитування інформації з QR-коду потріб­ні смартфон чи планшет з камерою і спеціальне програмне забезпечення, що поширються безко­штовно через інтернет. Обирають програму для свого типу операційної системи.

Для Android

Google Goggles, QuickMark, Barcode Scanner, Barcode2file, QR Droid, NeoReader, ixMAT Scanner, 2D-Kod, Elinext UPC, I-Nigma, Viber (вбудовано як опція в меню);

Для Apple iOS

Scan, RedLaser, QR Reader for iPhone, Bakodo — Barcode Scanner and QR Bar Code Reader, AT&T Code Scanner, Elinext UPC;

Для Windows

Mobile QuickMark, I-Nigma і т. ін.

Щоб  мати можливість працювати з QR-кодом на, потрібно  завантажили на смартфон програму (мобіль­ний додаток) для сканування коду.

       

  1. Використання QR-кодів у практичній роботі

Завдання 1.  Встановлюємо сканер (якщо він не встановлений на вашому мобільному телефоні)

1. Відкрити на смартфоні Play Маркет.

2. У рядку пошуку ввести: "сканер qr-коду".

3. Вибрати (натиснути): «Сканер qr і штрих-кодів».

4. Натисніть кнопку "Встановити".

 

Завдання 2.  Читаємо QR-коди

1. Відкрити на смартфоні програму Сканер qr та та штрих-кодів.

2. Виберіть Сканувати.

3. Навести камеру смартфона на запропоновані нижче QR-коди.

4. Ознайомитись з  інформацією на сайтах.

C:\Users\Пользователь\Downloads\qr-code (5).png       C:\Users\Пользователь\Downloads\qr-code (7).png             C:\Users\Пользователь\Downloads\qr-code (8).png        C:\Users\Пользователь\Downloads\qr-code (12).png

Скопіювати посилання на сайти та надіслати на перевірку

Завдання 3. Створюємо QR-коди

  1. За посиланням, закодованим QR-кодом, перейти на сайт Київського енергетичного фахового коледжу, знайти інформацію про своє відділення, ознайомитись з інформацією.

C:\Users\Пользователь\Downloads\qr-code (5).png

  1. Копіювати посилання на ваше відділення.
  2. За посиланням, закодованим QR-кодом, перейти на сайт qrcode-monkey.com

C:\Users\Пользователь\Downloads\qr-code (9).png

  1. Створити QR-код посилання на інформацію про ваше відділення.
  2. Аналогічно створити QR-код посилання на інформацію про вашу групу в

 Gооgle класі.

  1. Створити QR-код посилання на сайт Національного музею Т.Г. Шевченка.
  2. За допомогою QR-коду створити власну візитку, для цього:

- за посиланням, закодованим QR-кодом, перейти на сайт

C:\Users\Пользователь\Downloads\qr-code (10).png

 

 

  • або перейдіть на сайти за посиланнями:

  http://qrcodes.com.ua/generation-business-card

https://www.qr-code-generator.com/qr-codes-for/educational-institutions

  1. Створені QR-коди:

-посилання про інформацію про своє відділення,

-посилання на інформацію про вашу групу в Google класі,

- посилання на сайт Національного музею Т.Г. Шевченка,

- власну візитку

надіслати на перевірку.

 

 

 

 

docx
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
2939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку