Завдання для контролю знань із теми ВСТУП (10 клас)
І варіант
Завдання з вибором однієї правильної відповіді (по 1 балу)
1.Дотик до листка мімози соромливої спричиняє його провисання. Назвіть властивість.
А обмін речовин В спадковість
Б розвиток Г подразливість
2. Які речовини необхідні для автотрофного живлення троянд?
А білки й вуглеводи В кисень і вода
Б і О Г мінеральні солі й олії
3. З прикопаного пагона верби білої виростає нове дерево. Що є основою цього явища?
А транспірація В тропізм
Б регенерація Г статеве розмноження
4. До якого рівня організації живої матерії належить об’єкт?
А молекулярного Б клітинного
В організмового
Г екосистемного
5. Учні насипали у дві посудини шарами перегній і пісок, після чого помістили в
одну із них кілька дощових черв'яків, а іншу залишили без змін. Назвіть метод.
А моніторинг В експериментальний
Б моделювання Г статистичний
Завдання на встановлення відповідності (2 бали)
6. Установіть відповідність між функціональним процесом і рівнем організації живої матерії.
1 біокаталіз А екосистемний
2 мітоз і мейоз Б популяційно-видовий
3 нервова регуляція функцій В організмовий
4 кругообіг речовин й енергії Г клітинний
Д молекулярний
Завдання з вибором правильної комбінації відповідей (1,5бали)
7. Виберіть ознаки, що характеризують зайця білого .
А Рівень |
Б Належність до групи |
В Спосіб живлення |
1 молекулярний 2 клітинний 3 організмовий 4 екосистемний |
1 амфібії 2 рептилії 3 птахи 4 ссавці |
1 хижак 2 паразит 3 фітофаг 4 сапрофаг |
Запитання з відкритою відповіддю (2 /1,5бали)
8.Схарактеризуйте біорізноманіття нашої планети. Які основні групи живих організмів виділяє сучасна систематика?
9. Чому без спадкової мінливості еволюція живої матерії була б неможливою?