Завдання для тематичного обліку знань учнів з біології у 10 класі!
Тема 2. Цитоплазма клітини!
(Завдання 1, 11 рівнів оцінюються кожне по одному балу, а завдання 111, 1V рівнів – кожне у три бали!)
1 – варіант
1 – рівень
1.Основна плазма, або матрикс цитоплазми:
а) ектоплазма; б) гіалоплазма.
2.Трансляція – це:
а) синтез і – РНК за матрицею ДНК;
б) перенесення інформації з і – РНК на білок під час його синтезу.
3.До одномембранних органел відносять:
а) вакуолі, лізосоми; б) мітохондрії, пластиди.
11 – рівень
1.Один із ланцюгів молекули ДНК має таку послідовність нуклеотидів: АГТАЦЦГАТАЦТЦГАТТТАЦ. Яку послідовність нуклеотидів має другий ланцюжок тієї самої молекули?
2.Дайте визначення:
- фотосинтез;
- генетичний код.
111 – рівень
1.Охарактеризуйте процес біосинтезу білка.
1V – рівень
1.Дослідження показали, що 24% загальної кількості нуклеотидів молекули і – РНК припадає на гуанін, 38% - на урацил, 22% - на цитозин та 16% - на аденін. Визначте процентний вміст азотистих основ ділянки молекули ДНК, на якій була синтезована дана молекула і – РНК.
11 – варіант
1 – рівень
1.Двомембранні органели -це:
а) хромопласти, лейкопласти; б) комплекс Гольджі.
2.Кожна амінокислота кодується послідовністю нуклеотидів:
а) 2; б) 3; в) 4; г) 5; д) 6.
3.Транскрипція - це:
а) синтез і – РНК за матрицею ДНК;
б) перенесення інформації з і – РНК на білок під час його синтезу.
11 – рівень
1.Відома ділянка ланцюга ДНК: ТГГЦАЦАГТААЦГАГЦТАГГЦ. Синтезуйте комплементарну ділянку і – РНК.
2.Дайте визначення:
- біосинтез білка;
- хемосинтез.
111 – рівень
1.Порівняйте процеси фотосинтезу і дихання.
1V – рівень
1.Відомо, що молекула м – РНК (і – РНК) складається з 1535 нуклеотидів. Із скількох амінокислот будуть складатися білки, які синтезуються з цієї молекули м – РНК (і – РНК), якщо відомо, що до її складу входить один триплет УАА та два триплети УГА?
111 – варіант
1 – рівень
1.Органели руху - це:
а) псевдоподії; б) центріолі.
2.Внутрішній вміст клітини, за винятком ядра називають:
а) цитоплазмою; б) гіалоплазмою.
3.Триплет УАЦ кодує амінокислоту:
а) фенілаланін; б) тирозин.
11 – рівень
1.Користуючись таблицею генетичного коду, відтворіть ділянку ДНК, у якій закодовано інформацію про таку послідовність амінокислот у білку: аланін – гліцин – глутамін – лейцин – пролін – тирозин – цистеїн – валін.
(Дане завдання оцінюється у 2 бали)
2.Дайте визначення:
- двомембранні органели.
111 – рівень
1.Порівняйте будову і функції мітохондрій та пластид.
1V- рівень
1Доведіть, що кожну амінокислоту кодує саме три, а не інша кількість нуклеотидів?.
1V - варіант
1 – рівень
1.Певний ступінь автономії в клітині притаманний:
а) лізосомам; б) мітохондріям.
2.До складу ДНК не входить азотиста основа:
а) тимін; б) цитозин; в) гуанін; г) аденін; д) урацил.
3.Анаболізм – сукупність реакцій:
а) розпаду органічних сполук; б) синтезу органічних сполук.
11 – рівень
1.Яка послідовність амінокислот кодується такою послідовністю нуклеотидів ДНК:
а) АЦГЦЦЦАТГГЦЦГГТ
б) ТЦГЦГГЦГЦТЦАААА
в) ГГТЦТЦЦЦАААААГА
та якою стане послідовність амінокислот, якщо сьомий нуклеотид виявиться вибитим із молекули ДНК?
(Дане завдання оцінюється у 3 бали)
111 – рівень
1.Заповніть таблицю «Одномембранні органели».
Назва |
Будова |
Функції |
|
|
|
1V – рівень
1. Відомо, що 25% загальної кількості нуклеотидів молекули м – РНК (і – РНК) припадає на гуанін, 18% - на урацил, 15% - на цитозин та 42% - на аденін. Визначте процентний вміст азотистих основ ділянки молекули ДНК, на якій була синтезована дана молекула і – РНК..