Завдання до навчальної гри з біології для 10 класу

Про матеріал
Завдання до навчальної гри з біології та екології для учнів 10 класу за темою "Біорізноманіття. Рослини". Зміст гри для дає змогу поглибити й узагальнити знання, перевірити рівень засвоєння основних понять і законів, розвинути інтерес і пізнавальну активність учнів.
Перегляд файлу

Навчальна гра з біології

Ігрова форма проведення уроку або позакласного заходу завжди приносить творче задоволення всім учасникам, сприє розвитку навичок міжособистісних відносин.

   Зміст гри для учнів 10 -11 класів дає змогу поглибити й узагальнити знання, перевірити рівень засвоєння основних понять і законів, розвинути інтерес і пізнавальну активність учнів.

І гейм: « Далі, далі…»

За 1 хв обидві команди повинні дати якомога більше відповідей на запитання ведучого.

1. Процес руйнування металів під дією навколишнього середовища. ( Корозія)

2. Вода в твердому стані. ( Лід)

3. Яким хімічним елементом збагачена морська вода? ( Йодом)

4. Як називають біологічні каталізатори? ( Ферменти )

5. Процес пристосування організмів до умов зовнішнього середовища. ( Адаптація )

6. Гетеротрофні організми, споживачі первинної продукції. (Консументи)

7. Водна оболонка Землі. ( Гідросфера )

8. Організми, які живуть за наявності вільного молекулярного кисню. ( Аероби )

9. Послідовна незворотна зміна біоценозів. ( Сукцесія ).

10. Організми, які здатні витримувати коливання температури в широкому  діапазоні.

11. Сукупність усіх видів тварин. ( Фауна )

12. Група активно плаваючих водяних організмів. ( Нектон )

13. Отрутохімікати, які використовують для боротьби з бур’янами. ( Гербіциди )

14. Поділ рослинного світу на « поверхи». ( Ярусність )

15. Оболонка Землі, населена живими організмами. ( Біосфера )

16. Список видів тварин та рослин, які перебувають на межі зникнення. ( Червона книга )

17. Випаровування води живими рослинами. ( Транспірація )

18. Серед якої групи тварин найбільше паразитів. ( Червів )

19. Речовина, яка провокує зміни в генотипі. ( Мутаген )

20. Стан організму за якого життєві процеси уповільнене до мінімуму. ( Анабіоз )

21. Найстрашніша біда в лісі. ( Пожежа )

22. Вища стадія розвитку біосфери ( Ноосфера )

23. Де нагромаджується радіоактивний йод, що потрапляє в організм? ( У щитоподібній залозі )

24. Назва міської агломерації. ( Мегаполіс )

24. Процес руйнації виносу водою або вітром родючого шару грунту. ( Ерозія )

25. Реакція організму на тривалість світлового періоду доби.

  ( Фотоперіодизм ).

26. Сигналом до сезонних змін у наземно – повітряному середовищі є. ( Довжина дня )

27. Схрещування споріднених організмів ( Імбридинг)

28. Наука, яка вивчає прокаріотичні організми ( Мікробіологія )

29. Процес відтворення собі подібних, який забезпечує неперервність життя видів ( Розмноження ).

30. Елементарна одиниця еволюції. ( Популяція )

 

ІІ гейм: « Заморочки з бочки»

       Ведучий пропонує членам команд по черзі діставати фішки. Номер фішки відповідає номеру запитання. Якщо одна команда не може відповісти, то питання передається іншій або глядачам.

1. В одній з лекцій В. В. Докучаєв говорив студентам: « Сьогодні я буду розмовляти з вами про… . Я буду розмовляти з вами про царя грунтів, про головний, основний скарб нашої … . Немає тих цифр, якими можна було б оцінити силу і міць …». Про що говорив учений?. ( Про чорнозем )

2. Термін увів канадський учений Г. Сельє в 1936 р. Це неспецифічна реакція організму на на будь – який сильний вплив. Назвіть його. ( Стрес )

3. Цей термін у перекладі з латинської мови означає « терпіння»; характеризує витривалість виду стосовно коливань якогось екологічного чинника, причому діапазон між екологічним мінімумом і максимумом становить межу… . ( Толерантності )

4. У 1934 р. швейцарський хімік Пауль – Герман Мюллер увів до використання речовину для боротьби зі шкідливими комахами, за що одержав Нобелівську премію з фізіології та медицини ( 1948). Препарат урятував життя мільйонам людей. Але з 1950 р. виявили зростання його концентрації у тканинах тварин, риб, птахів, людей. Кількість комах, не сприйнятливих до нього , різко зросла. Так ця речовина стала першим забруднювачем Землі. У 1970 р. її застосування повсюдно заборонено. Назвіть цю речовину. ( ДДТ ).

5. Цей термін з’явився напередодні Стокгольмської конференції ООН з питань навколишнього середовища ( 1972 р. ) як доповнення до поняття «контроль». Він означає комплексну систему спостережень, оцінки і прогнозу змін навколишнього середовища під впливом антропогенних чинників. Назвіть цей термін. ( Моніторинг )

 

ІІІ гейм: « Темна конячка»

Ведучий. « Цей учений, який у нас сьогодні в гостях, уперше висунув ідею про те, людський чинник у розвитку біосфери, стає головним. Він писав: « Образ планети – біосфера – хімічно різко змінюється людиною свідомо і, головним чином. Несвідомо. Змінюється людиною фізично і хімічно повітряна оболонка суходолу, всі її природні води».

   Хто у гостях? – Володимир Іванович Вернадський.

Учень, який виконує роль В. І. Вернадського, ставить запитання.

1. Я навчався в Петербургському університеті. Хто з відомих учених був серед моїх учителів? ( Д, І. Менделеєв, В.В. Докучаєв )

2. В одній зі своїх праць я писав: « На земній поверхні не має хімічної сили, що постійно діє, а тому більш могутньої за своїми кінцевими наслідками, …» Про що йшлося? ( Живі організми узяті в цілому )

3. Я довів, що речовина біосфери складається із семи різнорідних частин, геологічно не випадкових. Назвіть їх. (Жива речовина.  Біогенна речовина.  Косна речовина. Біокосна речовина.  Речовина в радіоактивному розподілі.

Речовина розсіяних атомів. Речовина космічного походження.)

4. Це «нове геологічне явище на нашій планеті. В ньому вперше людина стає найбільшою геологічною силою». Це « останнє з багатьох станів еволюції біосфери і геологічної історії – стан наших днів» Про що йдеться? ( Про ноосферу )

 

ІV гейм « Гонка за лідером»

Ведучий пропонує запитання командам по черзі.

1. Область поширення систематичної групи організмів ( Ареал )

2. Автотрофні організми, що утворюють першу ланку харчового ланцюга. ( Продуценти )

3. Хто є автором закону мінімуму? ( Лібіх )

4. Вони живуть поза кисневим середовищем. ( Анаероби )

5. Найвищий серед ссавців ( Жираф )

6. Поїдання одного організму іншим. ( Хижацтво )

7. Організми, які живуть на морському дні. ( Бентос )

8. Газова оболонка Землі. ( Атмосфера )

9. Організми, що розкладають органічні залишки. ( Редуценти )

10.Рослини, не бажані в сільськогосподарських угіддях. ( Бур’яни )

11. Поїдання твариною особин свого виду. ( Канібалізм)

12. Територія, цілком виключена із господарського використання.

( Заповідник )

13. Загальна кількість органічної речовини усіх осіб біоценозу. ((Біомаса )

14. Тверда оболонка Землі. ( Літосфера )

15. Інсектициди – це хімічні засоби боротьби з … . ( Комахами )

16. Поліпшення властивостей грунту. ( Меліорація )

17. Речовина, що провокує розвиток злоякісних новоутворень.

( Канцероген )

18. Органічна речовина грунту. ( Гумус )

19. Вид, поширений тільки в певному регіоні. ( Ендемік)

docx
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку