Завдання І етапу Міжнародного конкурсу ім. П.Яцика

Про матеріал
Завдання І етапу Міжнародного конкурсу імені П.Яцика для роботи вчителя української мови.
Перегляд файлу
  1.        клас

 

  1. Написати твір на одну з тем.

 

 «Тваринка – твій друг чи ворог?»

«Чому плакала книжка?»                   

                                                                             12 балів

 

  1. Устав пропущені букви.

 

Гр…чаний, щ…тина, в…чоріє, хв…лина, ч…рнетка, тр…мтить, пш…ниця, ч...реда, ц…буля, в…рбовий, т…пло, ч…рвивий, оз…ро,  кр…вавий, м..режа.                         

                                                                           5 балів

 

  1. Добери до поданих слів синоніми.

 

Йти, працювати, вродливий, неохайний. 

                                                                            2 бали

 

  1. Добери антоніми до слів.

 

Ніч, світлий, свіжий, близько, сміливий, корисний.

                                                                             3 бали

 

Загальна сума балів – 22  бали

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.        клас

 

  1. Написати твір-роздум «Чому потрібно читати книги?»

                                                                            12 балів

 

 

  1. Спишіть, поставте пропущені апостроф, м'який знак.

 

Різ…б…яр, б…юлетен…, п…єдестал, повітр…я, черв…як, т…м…яний, любов…ю, чотир…ох, св…ятковий, промін…чик, під…їзд, прем…єра, бракон…єр, рел…єф, міл…йон.

                                                                              3 бали

 

  1. Підкресль головні та другорядні члени речення, надпиши частини мови.

 

Верби над ставом тихесенько купають зелені віти.

                                                                                 6 балів

 

  1. Добери синоніми до слів.

 

Завірюха - ...

Сказати - …

Ввічливий - …

                                                                                 3 бали

 

Загальна сума балів - 24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  7     клас

 

  1. Напишіть твір-роздум «Україна – мій рідний край».

                                                                                                    12 балів

  1. Відредагуйте запропоноване речення. Запишіть правильний варіант, підкресліть головні та другорядні члени речення.

 

Ми з Сергійом завжди приймаємо участь у позакласних міроприємствах.

                                                                                           6 балів

 

  1. Узгодьте числівники з іменниками, розкривши дужки. Числа запишіть словами.

Бачу 3 (дівчина); зустрічаємо 4 (болгарин); на фермі 742 (телята); 43 (лошата); купив 2 (плоскогубці); відремонтував 10 (двері); купив 4 ( вікна); на скелі 6 (орля); збудували 7 (дитячі садочки); проголосувало 4673 (громадяни).            

                                                                                                      5 балів

 

 

  1. Утворіть форму кличного відмінка наведених іменників.

 

Олексій Михайлович, Максим Данилович, Ігор Олександрович, Володимир Леонідович, Олег Григорович, Галина Павлівна, Надія Миколаївна, Ольга Олексіївна, Софія Романівна.

 

                                                                                                            3 бали

Загальна сума балів – 26 балів

 

 

 

 

 

 

                                                           8 клас 

  1. Написати твір на одну з тем:

 

«Хто з видатних людей є для мене взірцем?»

«Буду я природі кращим другом»

 

                                                                                 12 балів

 

  1. Поставте в реченні пропущені розділові знаки, зробіть синтаксичний розбір словосполучень. Підкресліть головні та другорядні члени речення.

Здавна троянда означала такі властивості красу досконалість витонченість любов гордість.

                                                                                                   5 балів

 

  1. Визначити частини мови.

 

Вранці - ….

Пройдено - …

Прочитаний -…

Достигаючи - …

Невже - …

Щоб - …

Троє -…

Будь-хто - …

 

                                                                                             2 бали

 

  1. Відредагуйте речення.

Ця квітка в букеті сама найкраща.  Моя подружка розв'яже любу задачу. Книжний шкаф ми поклали зліва. Треба закрити форточку. Відкрийте сторінку підручника. Ми вчора підписали на слідуючий рік газети.

 

                                                                                               3 бали

 

Загальна сума балів – 22 бали

 

 

 

 

 

 

                                                               9 клас

 

  1. Написати твір – роздум на тему « Що значить бути громадянином нашої держави?»

 

                                                                                      12 балів

 

  1. Зробити синтаксичний розбір речення. Підкреслити всі члени речення, надписати частину мови, поставити розділові знаки.

 

Синій вечір тихо бродить квіти колихає і навшпиньки в хату входить вікна затуляє. (Г. Дудка.)

 

                                                                                                6 балів

 

  1. Спиши слова, вставивши букву чи знявши риску.

 

Віс…ник, хвас…нути, кріпос…ний, доблес…ний, зап..яс..ний, аванпос…ний, бли…чий, невіс…чин, пів…оселі, архі…важливий, народно…пісенний, до…ладу, на…сам…кінець, не…сьогодні…завтра, вище…згаданий, не…аби…який.

 

                                                                                           4 бали

 

  1. Постав розділові знаки при прямій мові.

 

Така краса мовила Леся Ніколи не чула як дикі качки крилами повітря ріжуть.

Хто це тобі купив таке гарне намисто  спитав Карпо.

Іван Франко писав Пісня слава народу, не вмре, не загине.

І то правда відповів бригадир і загукав до робітників Товариші до роботи!

 

                                                                                        4 бали

 

Загальна сума балів – 26 балів

 

 

 

                                                                10 клас

 

  1. Напишіть твір-роздум.

 

 « Тільки тим історія належить,

Хто сьогодні бореться й живе».

 

                                                                                     12 балів

 

  1. Записати речення, розставити розділові знаки, накреслити схему. Зробити синтаксичний розбір речення.

Якби та крапля впала в океан можливо б з неї виросла перлина а тут де зріс асфальт немов бур'ян сумна її сумна її година.

 

                                                                                          6 балів

  1. Записати подані слова правильно.

 

Світ..за..очі; на …пів..дорозі; право…руч; без…угаву; до…не..давна; всього…на…всього; на…виріст; на…яву; раз…у…раз; не…до…вподоби; на…самоті; спокон…віків; людино…день; хто…не…будь; будь…у…кого; вище…згаданий.

                                                                                   4 бали 

 

  1. Відредагуйте речення.

 

Ми підготували вітальний адрес на столяревий ювілей.

На майдані біля пам'ятника Т. Шевченка зібралися студенти і львів'яни.

Він все ще холостяк.

Ми продали біля сто двадцять сім кілограмів цукру і двадцять дві літри меду.

                                                                                    4 бали

 

Загальна сума балів – 26 балів

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            11 клас

  1. Написати твір-роздум.

«Тісний став світ для тиші і добра» (Т.Севернюк).

                                                                              12 балів

 

  1. Напишіть про евфонічність(милозвучність ) української мови. Назвіть засоби евфонії, проілюструйте прикладами.

 

                                                                                  6 балів

  1. Зробити синтаксичний розбір речення. Розставити пропущені розділові знаки. Надписати над кожним словом частину мови, дати характеристику всій конструкції та компонентам.

 

Я з тих країв де над Дніпром цвітуть шумлять гаї де з дня народження мені співали солов'ї.

                                                                                 10 балів

 

  1. Від поданих слів утворіть прикметники із суфіксом –ськ-, запишіть їх.

Овруч, Збараж, казах, чех, Нью-Йорк, Париж, Прага, Кембридж, киргиз, Мекка, Буг, Норвегія.

                                            

                                         4 бали

 

Загальна сума балів – 32 бали

docx
Додано
29 червня 2024
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку