Завдання з біології для 10 класу на тему: «Біорізноманіття рослин» (для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами)

Про матеріал
Про матеріал Завдання дозволять узагальнити та закріпити знання про особливості будови рослинної клітини, типи рослинних тканин, відділи рослин. Вони будуть корисними для розвитку уміння встановлювати риси подібності та відмінності будови рослинної, тваринної, грибної та бактеріальної клітин; рослин різних відділів. Виконання завдань сприятиме розвитку пізнавальних психічних процесів (логічного мислення, пам’яті, уваги) у дітей з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Завдання 1

Порівняйте будову клітин рослин, тварин, грибів, бактерій. Заповніть таблицю, проставляючи знаки «+» або «-». Встановіть риси подібності і відмінності клітин.

Як живуть і чим відрізняються клітини різних організмів | Урок на 1  завдання. Пізнаємо природу

Органели

Клітина рослин

Клітина тварин

Клітина грибів

Клітина бактерій

Клітинна стінка

 

 

 

 

Мембрана

 

 

 

 

Цитоплазма

 

 

 

 

Ядро

 

 

 

 

Нуклеоїд (ДНК)

 

 

 

 

Мітохондрія

 

 

 

 

Вакуоля

 

 

 

 

Джгутик

 

 

 

 

Риси подібності:_________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

Риси відмінності: 1) рослинна клітина______________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

2) тваринна клітина_______________________________________________________

_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

3) грибна клітина________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

4) бактеріальна клітина____________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

 

 

Завдання 2

Розгляньте малюнки. Встановіть відповідність між назвами рослинних тканин та їх функціями.

Презентація до уроку на тему: "Тканини рослин"

Рослинні тканини

Функції

  1. Покривна.

А. Утворення інших тканин. Ріст рослини.

  1. Твірна.

Б. Транспорт води і розчинених речовин.

  1. Провідна.

В. Живлення рослини (фотосинтез), утворення і накопичення поживних речовин, газообмін.

  1. Механічна.

Г. Міцність і пружність.

  1. Основна:

1)асиміляційна;

2) запасаюча;

3) повітроносна.

 

Д. Захист від несприятливих умов. Зв'язок через продихи із зовнішнім середовищем.

1.

2.

3.

4.

5.

 

Завдання 3

Підпишіть будову квіткової рослини.

Діагностична робота по темі:” Квіткові рослини. Водорості . Покритонасінні  та голонасінні рослини”.

1 – _______________, 2 – _______________, 3 – ___________________,

4 – _______________, 5 – ___________________.

 

 

Завдання 4

Встановіть відповідність між типами рослинних тканин, зображеними на рисунках, та їх назвами.

Рослинні тканини

Назви

Тканини рослин | Урок на 4 завдання. Біологія                 1.              

А. Твірна.

Провідна тканина: особливості будови                       2.

Б. Механічна (коленхіма).

Різноманіття рослинних клітин. Рослинні тканини Повні уроки — Гипермаркет  знаний                  3.                        

В. Покривна (корок).

Твірна тканина рослин (меристема) — будова, функції                  4.                  

Г. Провідна.

Основна тканина рослин: повна характеристика                  5.

Д. Основна (асиміляційна).

 

Завдання 5

У рядку підкресліть назви голонасінних  рослин синім кольором, а назви покритонасінних (квіткових) рослин червоним кольором.

Ялина, дуб, груша, папороть, береза, тюльпан, мох, хвощ, сосна, ромашка, мак, ефедра, слива, капуста, жито, кипарис, вільха, ялівець, подорожник, огірок, ялиця, пальма, кедр, клен, модрина, тополя, шафран, тис, яблуня, перець.

 

Завдання 6

У таблиці знайдіть назви 10 листяних дерев і зафарбуйте їх.

В

І

Л

Ь

Х

А

З

Д

У

Б

Ю

Б

Е

Р

Е

З

А

В

А

Д

К

Л

Е

Н

Р

О

Л

И

П

А

Б

У

К

Щ

К

А

Ш

Т

А

Н

А

К

А

Ц

І

Я

Б

Ю

Д

Ж

В'

Я

З

О

П

Г

Я

С

Е

Н

Завдання 7

Розгляньте рисунки. Встановіть відповідність між відділами, до яких належать зображені рослини.

Рослини

Відділи

Щитник чоловічий — ВікіпедіяПапороть             1.

А. Покритонасінні.

ЯЛИНА - это что такое ЯЛИНА

                     Ялина                   2.

Б. Папоротеподібні.

Стокове фото Нарциси — Завантажте зображення зараз - Корінь, Нарцис,  Цибулина - iStockНарцис               3.

В. Хвощеподібні.

Хвощ польовий — Вікіпедія       Хвощ             4.

Г. Голонасінні.

 

 

Завдання 8

Розгадайте кросворд.

Звіт про проходження педагогічної практики в загальноосвітній школі І-ІІІ  ступенів. Cторінка 2. Педагогіка, методика викладання - курсові, реферати,  контрольні, дипломні

1. Дерево, що цвіте в липні.

2. Рослина, про яку говорять, що вона лікує 99 хвороб.

3. Квітка білого кольору, з жовтим очком у середині.

4. Рослина, з якою варять перший весняний зелений борщ.

 

 

Завдання 9

Розгляньте рисунки. Порівняйте будову моху, хвоща, папороті. Заповніть таблицю, проставляючи знаки «+» або «-». Встановіть риси подібності і відмінності рослин. Напишіть, до яких відділів належать зазначені рослини.

Будова моху

Будова хвоща

Будова папороті

Урок біології в 6 класі. Практична робота №3. Порівняння будови мохів,  папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

Хвощі | Урок на 1 завдання. Позашкільна освіта

6 клас Біологія: Урок 4. Папороті.

Органи рослинного організму

Мох

Хвощ

Папороть

Кореневище

 

 

 

Ризоїди

 

 

 

Стебло

 

 

 

Листки

 

 

 

Спорангії з спорами

 

 

 

Мох належить до відділу__________________________________________________

Хвощ належить до відділу_________________________________________________

Папороть належить до відділу______________________________________________

Риси подібності:_________________________________________________________

_______________________________________________________________________

Риси відмінності: 1) мох__________________________________________________

_______________________________________________________________________

2) хвощ_________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

3) папороть_____________________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

 

Завдання 10

У таблиці знайдіть назви 8 хвойних дерев (зафарбуйте їх зеленим кольором) і назви 4 листяних дерев (зафарбуйте їх жовтим кольором).

Р

Е

Ф

Е

Д

Р

А

О

Л

Д

Т

И

С

Ж

Я

Л

И

Н

А

Л

П

К

И

П

А

Р

И

С

Н

Ш

С

О

С

Н

А

 

К

Е

Д

Р

В

І

Л

Ь

Х

А

Л

Д

Ж

З

Б

У

К

Т

О

П

О

Л

Я

Ю

Б

П

А

Л

Ь

М

А

В

А

Р

С

А

М

О

Д

Р

И

Н

А

Д

Я

Л

І

В

Е

Ц

Ь

Г

Ш

З

Завдання 11

Розгляньте рисунки. Порівняйте будову сосни і перцю. Заповніть таблицю, проставляючи знаки «+» або «-». Встановіть риси подібності і відмінності рослин. Напишіть, до яких відділів належать зазначені рослини.

Будова сосни

Будова перцю

Сосна обыкновенная рисунок - 65 фотоГДЗ Робочий зошит 6 клас біологія Мечник Л А Сторінки 49 – 53 Тернопіль  Видавництво «Підручники і посібники» 2017 » Допомога учням

Які органи у квіткової рослини | Урок на 1 завдання. Пізнаємо природу

Органи рослинного організму

Сосна

Перець

Корінь

 

 

Дерев’янисте стебло (стовбур)

 

 

Трав’янисте стебло

 

 

Листок

 

 

Хвоїнка

 

 

Шишка

 

 

Брунька

 

 

Квітка

 

 

Плід

 

 

Насіння

 

 

Сосна належить до відділу_______________________________________________

Перець належить до відділу_____________________________________________

Риси подібності:_______________________________________________________

______________________________________________________________________

Риси відмінності: 1) сосна_______________________________________________

______________________________________________________________________

2) перець______________________________________________________________

 

Завдання 12

Підкресліть правильні твердження.

1. Мохи – це вищі безсудинні спорові рослини, які не мають коренів.

2. Характерною ознакою голонасінних рослин є наявність квітки.

3. Багато видів мохів мають здатність висихати і швидко відновлювати свою життєдіяльність після зволоження.

4. Характерною ознакою покритонасінних рослин є наявність насіння і насінного зачатка, які лежать відкрито на лусочках шишок.

5. Після запилення та запліднення у квіткових рослин із квітки розвивається плід.

6. Папороті розмножуються насінням.

7. Хвощі – однорічні трав'янисті  рослини, які розмножуються за допомогою спор і кореневищ.

 

Завдання 13

Встановіть відповідність між назвами хвойних і листяних дерев та їх зображеннями.

Дерево

Назва

Дерево

Назва

Дерево береза картинки для детей - Фото подборки1.

А. Ялина.

Сосна обыкновенная рисунок - 65 фото

5.

Д. Вільха.

Зеленый дуб - картинка №13597 2.

Б. Сосна.

Цветущий каштан - картинка №13921 | Printonic.ru

6.

Є.

Дуб.

КЛЕНОВЫЕ ЛЕСА

3.

В. Береза.

Липа рисунок - 45 фото

7.

Ж.

Клен.

ЯЛИНА - это что такое ЯЛИНА

4.

Г. Липа.

Верба дерево рисунок для детей - 37 фото

8.

З. Каштан.

1.

2. 

3.

4.

5.

6.

7.

8.

 

Завдання 14

У рядку підкресліть назви голонасінних  рослин синім кольором, а назви покритонасінних (квіткових) рослин червоним кольором.

Ялівець, бук, нарцис, папороть, калина, тюльпан, мох, хвощ, сосна, кульбаба, ромашка, ефедра, персик, пшениця, шафран, кипарис, малина, ялина, полуниця, соняшник, ялиця, гарбуз, кедр, яблуня, модрина, апельсин, конвалія, тис, ожина, клен.

docx
Пов’язані теми
Біологія, 10 клас, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
5 січня
Переглядів
9
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку