Святогорівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Добропільської міської ради.
Збірка ребусів з інформатики
для учнів 2-6 класів НУШ
2022
Збірка ребусів з інформатики для учнів 2-6 класів НУШ – Скрипник Галина Григорівна. - Збірка ребусів на уроках інформатики для 2-6 класів НУШ. – Святогорівка, 2022. – с. 38ж.
Збірку створено для активізація навально-пізнавальної діяльності учнів для ефективнішого запам‘ятання основних понять, означень, формул; перевірки ступеня засвоєння навчального матеріалу.
Матеріали можна використовувати на різних етапах уроку, зокрема на етапі активізації, актуалізації чи закріплення знаньучнів, у процесі введення нового поняття при вивченні теми.
Розв’язування ребусів є простим, зручним і ефективним способом перевірки і систематизації знань, умінь і навичок школярів, дозволяє в цікавій формі проводити повторення раніше вивченого матеріалу, розширення і поглиблення понятійного апарату через візуалізацію.
Даний матеріал розраховано на використання в загальноосвітніх навчальних закладах на уроках інформатики. Ребуси можуть бути застосовані в навчальному процесі на уроках у 2-6 класах НУШ на різних етапах уроку так і позаурочний час для самоосвіти. Матеріал сприяє формуванню навичок розгадування ребусів, розвитку логічного мислення та пізнавальних інтересів молодших школярів.
Матеріал збірки сприяє формуванню навичок розгадування ребусів, розвитку логічного мислення та пізнавальних інтересів школярів.
ЗМІСТ
ВСТУП.
Викладання інформатики під час воєнного стану необхідно вчителю починати з підготовчого етапу. Треба врахувати, що дистанційний супровід вивчення інформатики учнями у цей період вимагає не тільки підготовленості учня, але й відповідної технічної бази, відповідного програмного забезпечення. Тому першочергова задача вчителя – проаналізувати готовність учнів до виконання завдань. Забезпечити учнів необхідним для вивчення інформатики програмним забезпеченням з вільним доступом (демо-версією, онлайн контентом тощо).
Підбираючи матеріал та завдання до уроків, дотримуватися наступних критеріїв:
інтеграційний зміст завдання, його узгодженність з іншими предметами;
чіткість, наочність і зрозумілість запропанованого матеріалу чи завдання;
відповідність програмі;
зв’язок матеріалу з життям дитини, орієнтовність на використання її життєвого досвіду;
розкриття практичної значимості знань, застосування їх у практичній діяльності;
продуманість завдань для бального оцінювання, прозорість оцінювання.
РЕБУСИ.
Ребус – це своєрідна загадка, головоломка, в якій серед малюнків, символів, літер, знаків ховається певне слово чи словосполучення. Завдання дитини – знайти логічний зв'язок між зображеннями та розпізнати зашифроване слово.
Слово "ребус" латинського походження (лат. rebus, за допомогою речей, "Non verbis sed rebus" - "Не словами, а за допомогою речей"). Зародився ребус у Франції в XV столітті, а перший друкований збірник ребусів був виданий у Франції в 1582 році, складений він був Этьеном Табуро.
Основна перевага ребусів – відсутність вікових обмежень. У цьому завданні кожен може знайти для себе щось казкове, таємниче й захопливе, а позитивний результат лише підсилить інтерес до роботи.
Ребуси дуже корисні для розвитку мислення дітей, розвитку кмітливості та логіки. До того ж ребус користується популярністю в дитячій аудиторії, будучи одним із самих популярних дитячих ігор. Це гарне дитяче захоплення, що приносить дитині користь і задоволення.
Види ребусів:
(Святогорівка)
(Святогорівська школа)
(Україна-наша Батьківщина)
ПРАВИЛА РОЗГАДУВАННЯ РЕБУСІВ.
Пам'ятайте, що ребус допускає комбінацію двох і більше правил одночасно. Не слід також забувати, що предмет, зображений у ребусі, може мати декілька назв, або мати одну загальну назву і одну конкретну. Вміння правильно назвати зображений на малюнку предмет є однією з головних труднощів при розшифровці ребусів. Рекомендується розшифровувати ребуси по частинах, тобто записати підряд найменування всіх зображених букв, малюнків та цифр, а потім розділити їх на слова та скласти за змістом зашифрований текст.
Ребуси читаються зліва направо і зверху вниз.
Декілька однакових предметів в одному малюнку слід читати в множині.
Якщо зліва перед малюнком є знак коми (одна або декілька), то з початку зображуваного слова відкидається стільки літер, скільки зображено ком.
Якщо справа після малюнка є знак коми (одна або декілька), то від кінця зображуваного слова відкидається стільки літер, скільки зображено ком
До кожної теми уроку рекомедую підбирати ребуси, посилаючись на глосарій. Для учнів 2-6 класів також рекомендую використовувати ребуси в QR-кодах:.
QR code – надає безліч можливостей для вчителя та учня. Першочергово QR-код – це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, покликання на сайт чи окрему його сторінку. Зчитування QR-коду відбувається за допомогою звичайної камери типового смартфона. Для цього на ньому має бути попередньо встановлена відповідна програма-сканер. Отже, учні можуть використовувати для навчання власні гаджети.
ПРИКЛАДИ ВИКОРИСТАННЯ РЕБУСІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
Ребуси до уроку: Знайомство з комп’ютерами (2 клас)
Мета:
Ознайомити учнів з основними пристроями ПК та їх призначенням;
формувати вміння вмикати та вимикати чи перезавантажувати комп'ютер.
Результати навчання:
Наприкінці заняття учні:
наводять приклади комп'ютерних пристроїв, класифікують їх.
Глосарій уроку: Комп’ютер, колонки, доступ до інтернету, мультимедійний проектор, ноутбук , планшет, смартфон.
Інший варіант
Інший варіант:
Інший варіант:
Інший варіант:
Інший варіант:
Інший варіант:
Інший варіант:
Ребуси до уроку інформатики з теми « Безпека в Інтернеті».
Глосарій уроку: Інформатика, інформація, інтернет, вірус, мережа, спам, антивірус, браузер, сайт, хакер, пароль, боулінг, хмара.
Інформатика
Інформація
Інтернет
Вірус
Мережа
Спам
Антивірус
Браузер
Сайт
Хакер
Пароль
Булінг.
Хмара
Ребуси до уроку « Інформація. Інформаційні процеси».
Глосарій уроку: Людина, інформація, процеси, файл, папкак, зір, слух, око, ніс, язик, вухо, дотик, текст, числа, відео, меню, головне, вкладене, звку, пошук, передавання, використання, перетворення.
Людина
Інформація
Процеси
Файл
Папка
Зір
Слух
Око
Ніс
Язик
Вухо
Дотик
Текст
Числа
Відео
Меню
Головне
Вкладене
Звук
Пошук
Передавання
Використання
Перетворення
Ребуси до теми уроку « Текстовий редактор»
Глосарій уроку: Текстовий редактор, документ, вставка, буфер, макет, текст, маркер, таблиця, поля, шрифт, фігура, інтервал, колонтитул, дизайн, сторінка, символ, колонки, відступ, правопис, лінійка, масштаб, положення, друк.
Текстовий редактор
Документ
Вставка
Буфер
Макет
Текст
Маркер
Таблиця
Поля
Шрифт
Фігура
Інтервал
Колонтитул
Дизайн
Сторінка
Символ
Колонки
Відступ
Правопис
Лінійка
Масштаб
Положення
Друк.
Ребуси до розділу « Інформаційні процеси»
Інформація
Інформатика
Повідомлення
Відправник
Отримувач
Опрацювання
Збереження
Отримання
Носій
Дані
Телефон
Диктофон
Калькулятор
Плеєр
GPS навігатор
Фотокамера
Електронна книга
Мультимедійний проектор
Ребуси до розділу «Основи роботи з комп’ютером»
Персональний комп’ютер
Комп’ютер
Монітор
Дисплей
Системний блок
Процессор
Клавіатура
Мишка
Колонки
Навушники
Сканер
Принтер
Мікрофон
Веб-камера
Флеш-пам’ять
Пристрої введення
Пристрої виведення
Ноутбук
Нетбук
Смартфон
Об`єкт
Кнопка живлення
Індикатор
Робочий стіл
Панель завдань
Кошик
Меню
Головне меню
Вікно
Програма
Курсор
Папка
Тренажер
Файл
Піктограмма.
Ребуси до розділу « Графічний редактор».
Графічний редактор
Інструменти
3.
Робоча область
Вкладки
Олівець
Ластик
Лінійка
Заливка
Палітра
Фігури
Шрифт
Розмір.
Ребуси до розділу «Презентації»
1.
Презентація
Слайд
Редактор презентацій
Режим показу
Звичайний режим
Титульний слайд
Заголовок слайду
Макет
Шаблон оформлення
Форматування.
РЕБУСИ В QR-КОДАХ.
Посилання: https://padlet.com/shumagalina1972/hrwxrmvuv7n2qs38
ВИКОРИСТАНІ РЕСУРСИ:
1