збірник біологічних диктантів для 6 класу

Про матеріал
Біологічний диктант – це форма письмового контролю знань і вмінь учнів. Він являє собою перелік питань на які учні мають дати стислі відповіді. Час на кожну відповідь суворо регламентований, тому питання диктанту формулюються чітко і вимагають однозначних відповідей, які не потребують тривалих розмірковувань.
Перегляд файлу

Біологічний диктант – це форма письмового контролю знань і вмінь учнів. Він являє собою перелік питань на які учні мають дати стислі відповіді. Час на кожну відповідь суворо регламентований,  тому питання диктанту формулюються чітко і вимагають однозначних відповідей, які не потребують тривалих розмірковувань. Головна ознака диктанту – стислість, що відрізняє його від інших форм контролю.

Зазвичай біологічний диктант – це фронтальна письмова робота, розрахована на 5-7 хвилин. Він являє собою систему питань або завдань, які диктує вчитель і відповіді на які школярі дають у письмовій формі. Відповіді на питання або завдання мають бути дуже короткими, але досить місткими,  унаслідок чого неможливе використання описово-оповідної форми.

Запропоновані біологічні диктанти допоможуть учителеві проводити систематичний контроль навчальних досягнень учнів не тільки в письмовій, але в усній формі. Питання диктанту можна також використовувати для усного опитування. За кожну правильну відповідь учень одержує 1 бал. 

Біологічні диктанти можна використовувати на різних етапах уроку: закріплення знань, актуалізації опорних знань, засвоєння нового матеріалу. Окремі питання біологічних диктантів можуть бути використані на етапі мотивації навчальної діяльності. Деякі диктанти можна давати на узагальнюючих уроках.

Біологічні диктанти можна використовувати як для диференційованого, так і для інтерактивного навчання. Їх застосування в умовах інтерактивного навчання стає можливим завдяки елементам гри змагання, коли школярі змагаються одне з одним.

Отже, біологічний диктант – це один із засобів виховання у школярів уваги, точності й акуратності в навчальній діяльності. Системне їх застосування сприяє навколишні дисципліні та реалізації принципу індивідуалізації навчання.

Дана робота містить збірку біологічних диктантів, які я використовую в курсі біології 6 класу.

 

 

 

 

6 клас

Тема уроку: Запліднення.

Фразеологічний диктант.

Впишіть пропущені слова.

 

  1. Злиття чоловічої та жіночої статевих клітин називається .....(запліднення).
  2. Пилок потрапивши на приймочку маточки проростає утворюючи .....(пилкову трубку).
  3. У зав’язі знаходиться .....(яйцеклітина центральна клітина).
  4. У зародковому мішку пилкова трубка проростає з неї виходять .....(2 спермії)
  5. Один спермій зливається з ….. а другий з .....(яйцеклітиною, центральною клітиною)
  6. Таке запліднення називається .....(подвійним)
  7. Із заплідненої яйцеклітини формується …....(зародок)
  8. Із заплідненої центральної клітини .....(ендосперм)
  9. З насінних зачатків формується …..(насінина)
  10. Зав’язь розростається і перетворюється на …..(плід)
  11. Зародок живиться за допомогою …..(ендосперму)
  12. На приймочці маточки одна із клітин чоловічого гаметофіту ділиться утворюючи .....(2спермії)

Тема уроку: Інфузорія (середовище існування, процеси життєдіяльності, особливості будови,їх роль у природі та житті людини)

Вибірковий (графічний) диктант

Учитель читає твердження.

Якщо учень згодний з ним, він відповідає «так», а якщо незгодний – «ні».

  1. Інфузорія туфелька мешкає в солоних водоймах. (Ні)
  2. Довжина клітини інфузорії-туфельки 2мм. (Ні)
  3. Органи руху інфузорії туфельки псевдоподії. (Ні)
  4. Тип живлення характерний автотрофний. (Ні)
  5. Неперетравлені рештки їжі виділяються через особливі органели порошниці. (Так)
  6. Газообмін відбувається через цитоплазму. (Ні)
  7. Велике ядро керує процесами життєдіяльності інфузорії. (Так)
  8. Мале ядро в клітині відповідає за травлення. (Ні)
  9. За несприятливих умов клітина інфузорії утворює цисту. (Так)
  10. У вигляді цисти деякі інфузорії можуть існувати до 50 років. (Ні)
  11. Кон'югація  це обмін ядрами при статевому процесі в інфузорії. (Так)
  12. Надлишок води і продукти обміну виводяться з організму інфузорій через клітинний рот. (Ні)

Тема уроку: Брунька як зачаток пагона. Будова стебла у зв’язку з функціями.

Фразеологічний диктант.

Доповніть речення.

  1. Стебло з розміщеними на ньому листками і бруньками називають ......( пагоном).
  2. Осьова частина пагона .......( стебло).
  3. Бічні частини пагона .....(листки, бруньки )
  4. Ділянка стебла від якої відходить листок називається .....( вузлом).
  5. Відстань між сусідніми вузлами – це ….....( міжвузля).
  6. Кут між стеблом і листком називається .....( пазухою).
  7. Бруньки на стеблі бувають .....( вегетативні і генеративні).
  8. Стебло розростається у товщину завдяки .....( камбію).
  9. Дозрілі стебла жита мають назву .....( соломина).
  10. Пагін розвивається з ..... ( вегетативної бруньки).
  11. Брунька – це ..... ( зародок пагона чи квітки).
  12. Пагін росте за рахунок поділу .....( твірної тканини) конуса наростання.

 

Тема уроку: Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби.

Диктант.

Правильне твердження познач знаком «+», неправильне знаком «-».

 

  1. Гриби входять до складу лишайників.
  2. Там, де ростуть грибниці, води зеленим трав'янистим рослинам вистачає.
  3. Завдяки гіфу, гриб отримує від рослин органічні речовини.
  4. Взаємозв'язок грибниці з ґрунтом або коренями вищих рослин називають мікоризою.
  5. Нитки з яких утворена грибниця називають аскоспорами.
  6. Грибам властивий автотрофний спосіб живлення.
  7. Плодове тіло у грибів утворене шапочкою та ніжкою.
  8. Шапкові гриби розмножуються тільки вегетативно.
  9. До пластинчастих грибів належать: сироїжки, хрящ, опеньки, лисички.
  10.  За будовою шапки гриби ділять на трубчасті і пластинчасті.
  11. Маслюк звичайний надає перевагу поживним ґрунтам мішаних лісів, утворюючи мікоризу з коренями дерев.
  12. Шапинкові гриби за характером живлення належать до сапротрофів та до симбіотичних організмів.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

-

-

+

-

-

+

-

+

+

-

+

 

 

docx
Додав(-ла)
Дмитрук Леонід
Додано
13 березня 2023
Переглядів
424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку