Збірник до уроку трудового навчанняз розділу «Технологія побутової діяльності та самообслуговування» для 9 класу

Про матеріал
Збірник матеріалів до уроку трудового навчання з розділу «Технологія побутової діяльності та самообслуговування» для 9 класу
Перегляд файлу

Управління освіти Шепетівської міської ради

 

Методичний кабінет

 

 

 

 

 

 

Проектування власного стилю в одязі

 

Збірник матеріалів

до уроку трудового навчання

з розділу «Технологія побутової діяльності та самообслуговування»

для 9 класу

 

 

                                                                        Шевчук Ольга Дмитрівна,

вчитель трудового навчання

Шепетівського міжшкільного навчально-виробничого комбінату

Хмельницької області

 

 

 

 

 

 

Шепетівка - 2020


ЗБІРНИК МАТЕРІАЛІВ. Проектування власного стилю в одязі. У збірнику розміщено теоретичні та практичні відомості до уроку трудового навчання для вивчення розділу «Технологія побутової діяльності та самообслуговування» в 9 класі.

 

Запропоновані доробки допоможуть учителеві трудового навчання, який викладає у 9 класах, що не мають поділу, зробити уроки цікавими та методично насиченими. Відповідно до нового змісту навчальної програми з трудового навчання 2017 року.

 

Рецензент: Томашук А.С., заступник директора з навчально-виробничої роботи Шепетівського МНВК

 

Розглянуто та схвалено методичною комісією Шепетівського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Хмельницької області (протокол №3 від 06.11.2019 р.)

 

Даний збірник матеріалів, що розроблений вчителем трудового навчання Шепетівського МНВК Шевчук О.Д. містить план-конспект уроку, матеріали для мультимедійної презентації, абетку «модних» визначень та довідкові матеріали для допитливих.


ЗМІСТ

 

План-конспект уроку………………………………………………………4

Модна абетка від К до Ш …………………………………………………10

Для найдопитливіших……………………………………………………..11

Матеріали для мультимедійної презентації………………………………12


План-конспект уроку

 

Тема.  Проектування власного стилю в одязі.

Практична робота. ВИЗНАЧЕННЯ СТИЛІВ ОДЯГУ

Мета уроку.

  • Формування предметних компетентностей:  (проектно-технологічної):         забезпечити здобуття знань про свій власний стиль в одязі; формувати уміння та навички обирати власний стиль; (між предметної естетичної): розвивати здатність виявляти естетичне ставлення до світу, спроможність аналізувати і оцінювати досягнення національної культури;
  • Формування ключових компетентностей:

- уміння вчитися:підтримувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових умінь і навичок.

- загальнокультурної: сприяти розвиткові здатності формувати власні мистецькі смаки.

Обладнання, матеріали та наочність. ПК із доступом до мережі Інтернет, ілюстрації моделей одягу.

Тип уроку. Формування умінь і навичок.

Хід уроку.

 Вступна частина.

Організаційний момент.

Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку, налаштування на плідну роботу.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Дуже часто ми чуємо вислів: «По одягу зустрічають, по розуму проводжають», наскільки це так, ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

Як свідчать психологічні дослідження, у 85 випадках зі 100 люди після першого знайомства створюють для себе образ людини на основі її зовнішнього вигляду. Змінити перше враження згодом важко. Отже, навіть найрозумнішій, найдобрішій, товариській і доброзичливій людині, унікальному фахівцю, врешті, навіть генію, необхідно бути уважним до свого вигляду, якщо він хоче налагодити гарні стосунки з оточуючими.

А ось, що говорить народна мудрість про одяг.

«Одяг робить людину» - так гласить старовинне французьке прислів’я.

«Житло прикрашають речі, а людину – одяг,» - запевняли узбеки.

«У хорошому платті й мавпа красива,» - усміхаються японці.

Прийом «Самомотивація».

Як зможу я використати в  житті знання з вибору одягу та створення власного стилю?

Повідомлення теми уроку.      

Отже, тема уроку. Проектування власного стилю в одязі.

Основна частина.   Засвоєння нових понять і способів дій.

Етап організації діяльності. Визначення цілей (завдань) для учнів на урок. 

Кажуть, що в людині все має бути прекрасне: і обличчя, і одяг, і душа, і думки.  Одяг має різноманітні функції: фізично і психологічно захищає людину, допомагає самоствердитись, свідчить про соціальний статус, приналежність до певної національної та релігійної групи. Своїм одягом людина заявляє, що вона «своя» в цій групі. Жодного сумніву, що одяг має комунікативну функцію. Вибираючи одяг, потрібно враховувати не тільки індивідуальні особливості та уподобання, а й певні норми і правила, які існують в суспільстві. Бути обізнаним у цих питаннях, розумітися на  створенні власного стилю в одязі вкрай необхідно.

Засвоєння нових знань.

Часто ми не знаємо та навіть і не задумуємося, який одяг підходить найкраще для нас, нашого віку й особливостей фігури в тій чи іншій ситуації. Будемо разом знаходити відповідь на це.

Мистецтво стилю в одязі. Це, перш за все, мистецтво самовираження, вияв через одяг власного (а не чужого!) світосприймання, цінностей, інтересів тощо.

Стильна людина має вишуканий смак, глибоке відчуття краси, гармонії, власної гідності. Така людина викликає повагу й захоплення, адже вона неповторна й самодостатня! їй не потрібно копіювати когось. Вона вміє органічно вписувати модні тенденції у свій образ.

Але не потрібно плутати стиль із модою!

До речі

Поняття «стиль» і «мода» чітко розмежувала Коко Шанель: мода минає — стиль залишається. Мода — це те, що виходить із моди.

А ось по-справжньому стильна людина часто сама є законодавцем моди. Таких людей називають «іконою стилю». І ми захоплюємося образом таких людей!

Стиль — це сукупність ознак і виразних засобів в одязі, що разом створюють певний образ.

Стиль відображає своєрідність в одязі через його композиційне рішення, гармонійне поєднання костюма: силует, матеріал, крій, колірне рішення, види оздоблення, аксесуари, взуття тощо.

Знання про стиль в одязі, його складові та види допоможуть знайти тобі свій незрівнянний стиль або навіть створити щось абсолютно нове.

Найпоширенішими стилями одягу є класичний, романтичний, спортивний, фольклорний*.

Одяг у класичному стилі об’єднує в собі все найкраще, що було придумано у світі моди. Він не підвладний капризам моди. Строгість, стриманість і елегантність - основні риси цього стилю.

Класичний стиль одягу характеризується лаконічністю крою, відсутністю зайвих деталей. Відмінності в різному одязі класичного стилю стосуються в основному зміни тканин, кольорів, вдосконалення моделей, які вже перевірено часом.

Цього року ви закінчуєте основну школу. Незабаром випускний, і ви, мабуть, уже задумувались над тим, що одягнути на цю урочисту подію?

Цього дня вам вручатимуть свідоцтва - документи про здобуття неповної середньої освіти, необхідні вам для подальшого навчання та здобуття професії. На цій урочистості пасуватиме класичний стиль одягу. В одязі класичного стилю також можна піти на інші урочисті події, а також на виставку, співбесіду, ділову зустріч тощо.

Втім, класичний одяг не можна вважати універсальним. Не будете ж ви працювати у майстерні, займатися спортом чи туризмом у класичному костюмі? Ви вже добре знаєте, що в шкільній майстерні та на виробництві працюють у робочому одязі, а займатися фізичною культурою необхідно в спортивній формі. Інші заняття ви відвідуєте в шкільній формі, яка для вас є повсякденною. Для працівників деяких галузей, служб і професій, наприклад, військовослужбовців, залізничників, медичних працівників, пілотів, пожежників, поліцейських, працівників аварійних та дорожніх служб повсякденним одягом є спеціальна форма. За формою їх легко розпізнати серед інших людей

Спортивний стиль створено на основі одягу для професійного спорту та уніформи. Асортимент виробів цього стилю включає куртки, жакети, штани різної форми, майки, кепки. У спортивному стилі використовуються різноманітні кольори і тканини (спортивний трикотаж, бавовна, замша, перфорована шкіра, джинсові тканини) та їхні поєднання.

Характерним для спортивного стилю є використання емблем, блискавок, заклепок, гачків, кнопок.

Дизайнери одягу, модельєри рекомендують вибирати спортивний одяг яскравих насичених кольорів і відтінків. Це може бути синій, зелений, жовтий, червоний, помаранчевий або неоновий кольори. Особливо актуальні моделі, які гармонійно поєднують два чи три кольори.

Спортивний стиль одягу вирізняється ошатністю і комфортом. Але, незважаючи на багато переваг спортивного стилю, для свят чи відвідування театру такий одяг не підходить. На допомогу може прийти романтичний стиль одягу

Романтичний стиль одягу вирізняється нарядністю, підкреслює мрійливість, творчу, поетичну, художню натуру людини. Для створення романтичного образу використовуються легкі, ніжні, приємні на дотик тканини. Одяг цього стилю призначений не для повсякденності. У такому одязі, звичайно, недоречно відвідувати стадіон або йти в похід. Його можна одягнути на творчий вечір, концерт, танцювальний конкурс, бал, весілля та інші свята.

На свята також може бути доречним одягнути одяг в етнічному стилі.

Традиційний український костюм є прикладом довершеного стилю в одязі. Наші пращури створили вічний шедевр, який гіпнотизує своїми природними матеріалами, формами, знаками й символами, неперевершеною, глибинною красою візерунків і колориту, доцільністю елементів одягу, композиційною збалансованістю.

Етнічний одяг, національний костюм із покоління в покоління передають традиції, звичаї та інші духовні цінності народу, поєднують минуле, сьогодення і майбутнє.

Є деякі рекомендації, що допомагають вибрати власний стиль.

1. Одяг повинен відповідати призначенню та порі року.

2. В одязі бажано дотримуватися єдності стилю.

3. Одяг повинен мати колірну гармонію.

4. Для людей різного віку одяг повинен мати відмінності.

5. Одяг має відповідати особливостям фігури.

Навіть найкрасивіший одяг, якщо його вдягнути не за призначенням, може створювати незручності та викликати подив у людей. Адже не будете ж ви одягати домашній халат для занять спортом, а влітку носити зимові речі?!

Бажано, щоби різний одяг, який ви одягаєте, був у одному стилі. Негарно, коли, наприклад, штани робочі, а сорочка має святкове оздоблення.

Краще, коли в одязі поєднується не більше трьох кольорів, які гармонійно доповнюють один одного і пасують саме вам. У таких випадках кажуть, що одяг до лиця.

Один і той же одяг може дуже пасувати молодій дівчині чи хлопцю, але на літніх людях виглядатиме дивно.

А чи знаєте ви, що в певному одязі одна і та ж людина може здаватися вищою, худішою або повнішою? Подовжує силует одяг із тканин у вертикальну смужку. Якщо ж людина носить одяг у горизонтальну смужку чи одягає широкі речі, то вона виглядає повнішою.

Корисними також будуть такі поради.

Піджак не повинен бути довгим. Його нижній ґудзик завжди має бути розстебнутий. Це — важливе правило етикету, і тут не існує винятків. Підбирати піджак потрібно за розміром. Занадто вузький сковуватиме рухи і натягуватиме ґудзики, а широкий звисатиме і матиме зайві брижі.

Рукав піджака не повинен закривати вашу долоню і має доходити до початку великого пальця. Манжети сорочки мають виступати приблизно на півтора сантиметра і прикривати руки до кистей.

 

 Актуалізація опорних знань учнів.

Про які стилі йдеться:

  1. Елегантні костюми, маленька чорна сукня, спідниця – «олівець» і вишуканий жакет роблять цей стиль вічним. Стиль справжньої леді. (Класичний)
  2. «Продовження» класики. Зручний стиль для підкорення вершин бізнесу. (Діловий)
  3. Стиль принцеси, яка мріє зустріти свого принца: легкі сукні світлих ніжних відтінків, прозорі шалі, шовкові печатки, мереживо, стрічки та вишукані прикраси.  (Романтичний)
  4. Найголовнвше – зручність і комфорт! При цьому наявність тренувальних штанів, футболок і кросівок зовсім не означає, що їхній власник захоплюється спортом.  (Спортивний)
  5. Цей стиль прийшов із Дикого Заходу: чоботи з бахромою, джинси, капелюхи, замшеві безрукавки й короткі спідниці. (Кантрі)
  6. Стиль з’явився в 60-і роки. Це переважно стиль для подорожей, який запозичує елементи тропічної військової уніформи. Характерною особливістю є всі відтінки пісочного кольору в одязі і безліч накладних кишень. Знаковим атрибутом є світлий капелюх з невеликими полями.(Сафарі)
  7. Стиль відрізняється зручністю. Одяг стилізований під національні костюми. Ідея стилю полягає в тому, щоб не повністю копіювати національні вбрання, а лише запозичувати певні елементи, включаючи їх у сучасні моделі. Широко використовується в’язка, плетіння, клаптева техніка, аплікації і різноманітна вишивка.(Фолк-стиль, фольклорний)

Практична робота ВИЗНАЧЕННЯ СТИЛІВ ОДЯГУ

Аналіз завдань практичної роботи.  

Користуючись електронними джерелами найвідоміших будинків моди виберіть найцікавіші для вас моделі одягу різних стилів. Порівняйте стилі одягу та заповніть таблицю. Презентуйте результати роботи однокласникам.

ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

1. Які бувають стилі одягу?

2. Чим відрізняється стиль від моди?

3. Які основні риси класичного стилю одягу?

4. Які особливості спортивного стилю?

5. Якими рекомендаціями ви можете скористатися для вибору власного стилю?

Для найдопитливіших

З історії джинсів

Перші джинси було призначено виключно для роботи, і вони нагадували комбінезон. Їх скроїв і пошив із коричневої тканини для наметів і тентів Леві Страус ще у 1853 році. Ідея про виготовлення джинсів прийшла до нього після того, як один із працівників поскаржився, що золото знайти легше, ніж пару міцних і зручних штанів. Згодом джинсові тканини стали виготовляти за допомогою різних технологій і фарбувати у синій та інші кольори.

Геніальне — просто!

Плічка для одягу вперше виготовив у 1903 році американець Альберт Паркхауз, який працював на заводі з виробництва дроту. Сталося це так: коли Альберт не знайшов вільного гачка, щоб повісити своє пальто, він узяв шматок дроту, зігнув його і зробив пристосування, яке нагадує форму плічок, якими користуються і тепер. Але матеріали для виготовлення плічок нині використовуються різні: пластмаса, деревина, сплави металів та ін.

Оцінювання та самооцінювання навчальної діяльності учнів.

«Просто знати – це ще не все, знання потрібно використовувати». (Гете)

 

Самооцінювання навчальної діяльності.

Я можу зробити  добір необхідної інформації

 

Я можу застосовувати свої  знання під час роботи

 

Я можу дати власну оцінку своєї роботи на уроці

 

 

Визначення кінцевих результатів уроку.

 

Завдання додому. Використовуючи вирізки з журналів, представити свій улюблений стиль в одязі на плакаті.

Робота в групах

Об’єднайтеся у групи та змоделюйте різні ситуації. Визначте, який одяг у цих ситуаціях є доречним, а який — ні. Аргументуйте свої висновки. Поділіться думками з іншими. Презентуйте результати діяльності у будь-якій творчій формі (селфі, відео-презентація, театралізований сюжет, колаж...)

 


Модна абетка від К до Ш

Кежуал (сasual) – щоденний модний одяг. Прихильники стилю цінують зручність і можливість самовираження.  Часто, аби пояснити,  що таке кежуал, йдуть від протилежного і розповідають, що не можна називати цим словом. Наприклад, церемоніальні шати, традиційні наряди, ділові костюми – загалом все, що відрізняється строгістю та певною уніформністю, – то «не-кежуал».

Від кутюр (haute couture) – висока мода. Створення ексклюзивного одягу найвищої якості. Моделі від кутюр розробляються повністю вручну  та виготовляються з найдорожчих і найякісніших матеріалів провідними салонами мод. Батьком високої моди вважають Чарльза Фредеріка Ворта. У 1860-х його прозвали «некоронованим королем» паризької моди.

Прет а порте (pret-a-porter) – колекція одягу, призначена для масового виробництва. Це так званий «готовий одяг» від брендів, котрий продають і в маленьких бутіках,  і у великих магазинах.

Денім (de Nimes) – товста джинсова тканина. Термін походить від назви французького міста Нім. Саме у ньому Лівай Страусс пошив свої перші джинси. Традиційно денім фарбують у колір індиго. Хоча можливі варіації.

Кутюр’є (сouturier)  – іменований дизайнер, прийнятий у Синдикат Високої моди.  Кутюр’є щороку повинен представити дві нові колекції із 35 моделей. І це далеко не єдина вимога, аби носити таке почесне звання.

Фешионіста  (fashionista) – справжній фанат моди і трендів. Стопроцентний фешионіста знає про моду буквально все і без вагань навіть серед ночі назве рік, коли Ів Сен-Лоран запропонував вдягати смокінги дівчатам. До речі, це слово не змінюється за родами.

Фешн-терорист (fashion terrorist) – протилежність фешионіста. Всіляко бойкотує моду і не слідкує за останніми тенденціями. Іноді через це фешн-терорист виглядає безглуздо, поєднуючи в образі геть несумісні між собою речі.

Лукбук (lookbook) – портфоліо модної колекції, яке знайомить із головними моделями того чи іншого сезону. Серія продуманих в єдиній стильовій манері модних фотообразів.

Шоурум (show-room) – студія певного бренду. В цьому невеличкому приміщенні знаходяться взірці моделей одягу нової колекції, котрі можуть взяти для зйомок фешн-редактори та переглянути приватні покупці.
Для найдопитливіших

Перші джинси було призначено виключно для роботи, і вони нагадували комбінезон. Їх скроїв і пошив із коричневої тканини для наметів і тентів Леві Страус ще у 1853 році. Ідея про виготовлення джинсів прийшла до нього після того, як один із працівників поскаржився, що золото знайти легше, ніж пару міцних і зручних штанів. Згодом джинсові тканини стали виготовляти за допомогою різних технологій і фарбувати у синій та інші кольори.

 

Плічка для одягу вперше виготовив у 1903 році американець Альберт Паркхауз, який працював на заводі з виробництва дроту. Сталося це так: коли Альберт не знайшов вільного гачка, щоб повісити своє пальто, він узяв шматок дроту, зігнув його і зробив пристосування, яке нагадує форму плічок, якими користуються і тепер. Але матеріали для виготовлення плічок нині використовуються різні: пластмаса, деревина, сплави металів та ін.

 

Під час другої світової війни нейлонові колготи були рідкісним продуктом, адже з цього матеріалу тоді почали виготовляти парашути? Тому жінки фарбували свої ніжки розчином з порошкоподібної суміші для соусів, а на задній частині ніг малювали лінію підводкою для очей, щоб створити ілюзію, ніби на них справді були колготи.

 

В Голівуді знають такий невеличкий секрет: одяг жовтого кольору візуально збільшує людину в кадрі, а зеленого – зменшує.

Ґудзики на рукавах піджака вигадав Наполеон Бонапарт, щоб змусити солдатів позбутися звички витирати ніс рукавом мундира.

Бренд Lacoste був одним з перших, хто розмістив свій логотип на одязі власного виробництва. Маленький зелений крокодильчик і досі красується на всіх виробах бренду, хоча спочатку він був чи не втричі більшим.

Винайдення автомобіля помітно вплинуло на жіночу моду. В другій половині XVIII ст. спідниці значно покоротшали. З такою довжиною жінкам було легше виходити з авто.


Матеріали для мультимедійної презентації

Слайд 1

Слайд 2

 

Слайд 3

Слайд 4

Слайд 5

Слайд 6

Слайд 7

Слайд 8

Слайд 9

Слайд 10

Слайд 11

Слайд 12

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Sajenko Svetlana
    Дякую, все чудово!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
3301
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку