Збірник "Літературні бліц- диктанти із зарубіжної літератури (для учнів І-ІІ курсів ПТНЗ)"

Про матеріал

У збірнику вміщено різні види літературних диктантів. Усі завдання згруповані по темах, кожний розділ теми виділений окремим кольором. Тексти диктантів мають відповіді до запропонованих питань. Складено їх з урахуванням вікової категорії учнів, вони потребують не тільки знань, а й логічного мислення. Є завдання, що навіть викликають посмішку – це дасть можливість усім зблизитися , почувати себе на уроці комфортно, невимушено.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

 

          Літературний диктант – це такий вид роботи,  який дає нам змогу швидко і різнобічно перевірити знання учнів з теми, що вивчається, знання тексту. Літературні диктанти подібні до тестових завдань, бо також є вправами зворотної дії: можна одразу ж проконтролювати правильність виконання роботи. Проте на відміну від тестів, де потрібно вибрати одну правильну відповідь з-поміж інших, пропонований вид роботи вимагає дати відповідь самостійно.  Літературні диктанти можна проводити під час будь-якого етапу уроку та будь-якого його типу.

 

      Літературні диктанти,  як правило, проводяться на початку уроку (перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань) чи в кінці (підсумок, узагальнення). Вони активізують мислення і пам'ять, за короткий проміжок часу можна  опитати всіх учнів, вони контролюють роботу учнів із підручником. Бліц - диктанти дають можливість зрозуміти чи працював учень  із текстом, чи володіє він певною інформацією.

 

   Літературні диктанти дають змогу оцінити практично всіх учнів, економно використавши при цьому час.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗРАЗКИ  ЛІТЕРАТУРНИХ ДИКТАНТІВ

 ДЛЯ УЧНІВ І КУРСУ                                                                      

 

 

 

 

 

Гомер. Поема «Одіссея»

 

  1. Які події висвітлює поема «Одіссея»? (Останні 40 днів із 10-річного плавання Одіссея.)

 

  1. Яке походження та соціальне становище Одіссея?( Одіссей – син Лаерта, цар Ітаки.)

 

  1. Як звали дружину Одіссея?  (Пенелопа).

 

  1. Хто такий Поліфем? (Дикий велетень, що «ні законів, ні права не знає».)

 

  1. Як назвав себе Одіссей циклопові? (Ніхто.)

 

  1. Завдяки яким рисам характеру Одіссею вдалося перемогти Поліфема? (Хитрості, мудрості, кмітливості.)

 

  1. Хто такі фантастичні істоти, що заманювали мандрівників своїм співом? (Сирени.)

 

  1. Як Одіссей врятував своїх супутників від Сирен? (Залив у вуха віск.)

 

  1. Дике плем’я велетнів-людожерів, які розбили 11 кораблів Одіссея і зжерли його супутників. (Лестригони.)

 

  1. Що можна сказати про зовнішність та фізичний стан Одіссея? (Виглядає як звичайна людина, фізично сильний, витривалий.)

 

  1. Що було нормою в поведінці давніх греків на відміну від диких циклопів? ( Гостинність і повага навіть до незнайомих людей.)

 

  1. Що засуджує Гомер в поемі «Одіссея»? ( Беззаконня несправедливої сили в образі Поліфема, пиха та самовпевненість в образі Одіссея.)

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу Данте Аліг’єрі

 

Данте Алігєрі.  «Божественна комедія».

 

  1. Яка композиція поеми? (3 частини: «Пекло», «Чистилище», «Рай». У кожній частині 33 пісні. В «Пеклі» ще одна пісні, що є вступною до всієї поеми. Всього 100 пісень.)

 

  1. В якій формі задумана поема «Божественна комедія»? (Як розповідь про подорож потойбічним світом.)

 

  1. Які три гріхи символізують образи лева, пантери і вовчиці? (Лев – властолюбство,  пантера – честолюбство, вовчиця – жадібність.)

 

  1. Що символізує образ лісу в «Божественній комедії»? (Гріховне життя.)
  2. Скільки кіл пекла має пройти герой? (Девять.)

 

  1. Що споглядають душі праведників у Раю? (Велич Творця.)

 

  1. Що відрізняє Рай від Чистилища та Пекла?  (Рух і світло.)

 

  1. Про що просить Беатріче Діву Марію? ( Щоб Данте було дозволено побачити Бога.)

 

  1. Що побачив Данте у Раю?  (Сяйво, в якому було видно три кола: два – Бог-отець і Бог-син; третє – Бог – Святий Дух, який являв собою сяйво, вогонь.)

 

  1. Що розуміє Данте, побачивши божество?  (Що найголовнішим є у Раю любов, що водить сонце й зорі.)

 

  1. У якій віршовій формі написана «Божественна комедія»?  (Терцина.)

 

  1. З якого кола Пекла починаються страшні вогненні муки грішників?

( З шостого.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу вільям шекспір

 Вільям Шекспір «Гамлет»

 

  1. Яка подія приголомшила офіцерів королівської варти?  (Поява привида.)
  2. Від кого Гамлет дізнався про появу привида в замку? (Від свого друга Гораціо.)

 

  1. Про що дізнається Гамлет від Привида?  (Його батько помер не від укусу змії, а від отрути.)
  2. Яку мету має перед собою Гамлет після зустрічі з Привидом? (Помститися за смерть батька, покарати злочинця.)
  3. Які стосунки складаються між Гамлетом та Офелією? (Вони кохають одне одного.)
  4. Яка звістка схвилювала членів королівської сім’ї? (Гамлет став несповна розуму.)
  5. Яка причина божевілля принца на думку Полонія? (Гамлет збожеволів через кохання до Офелії.)
  6. Яка справжня причина заслання принца Гамлета до Англії? (Король боїться Гамлета, розуміючи, що він щось знає про його злочин.)
  7. Про що говорять гробарі, коли копають могилу Офелії? (Чи випадково вона померла, чи вчинила самогубство.)
  8. Чому обряд поховання Офелії був скорочений? (Її смерть була сумнівна.)
  9. Як загинула королева? (Вона випила отруєне вино, яке Клавдій приготував для Гамлета.)
  10. Як Гамлет нарешті здійснив помсту королю? (Гамлет вбиває короля тією ж отруєною рапірою, що призначалася для нього.)

 

 

 

 

Картинки по запросу Ернст Теодор Амадей Гофман

 

 Ернст Теодор Амадей Гофман «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»

 

  1. Чим Цахес відрізнявся від інших людей?  (Він був дуже потворним.)

 

  1. У чому була сила Цахеса? (У трьох золотих волосинках.)

 

  1. Чому фея Рожа-Гожа зробила Цахесу такий подарунок? (Вона була доброю і пожаліла його.)

 

  1. У чому полягала сила трьох волосинок? (У тому, що все талановите і визначне, що відбувалося навкруги, приписували тільки Цахесу.)

 

  1. Яких вершин досяг Цахес на суспільній арені? (Він став міністром.)

 

  1. Як поставився Бальтазар до Цинобера, коли побачив його вперше?

(Він його пожалів.)

 

  1. Як присутні сприйняли вірші, прочитані Бальтазаром?

(Вони почали вихваляти Цинобера.)

 

  1. Які люди піддавалися впливові чар Цахеса? (Обмежені, нікчемні, неосвічені.)

 

  1. Чому саме Бальтазарові допомагає маг Проспер Альпанус? (Бо у нього була чиста душа, світлий розум.)

 

  1. Чому Цахесові вдалося підкорити серце Кандіди? (Бо вона також була легковажна, не дуже освічена.)

 

  1. Як Цахес втратив свою силу? (Бальтазар вирвав волосинки.)

 

  1. Як склалася доля Бальтазара? (Він одружився з Кандідою і щасливо зажив у своєму маєтку.)

 

 

 

 

Безымянный

         Ф.Тютчев.  Життя і творчість.

 

  1. Де і коли народився Федір Тютчев?

 ( 23 листопада 1803року  в селі Овстуг  Орловської губернії).

 

  1. Оди якого поета перекладав Тютчев у 12 років? (Горація).

 

  1. Яку освіту отримав майбутній поет? (Закінчив словесне відділення Московського університету)

 

  1. Чому у 1822 році Тютчев виїхав до Німеччини? (Отримав запрошення на посаду позаштатного співробітника російського посольства в Баварії).

 

  1. Як довго проживав Тютчев за кордоном? (22 роки).

 

  1. Скільки років було Тютчеву, коли вийшла його перша поетична збірка? (51 рік).
  2. Під якою назвою  у 1836 році був надрукований цикл  поезій Тютчева в журналі «Сучасник»? («Вірші, надіслані з Німеччини»).

 

  1. Назвіть основні теми поезії Тютчева. (Пейзажна, інтимна, соціально-філософська).

 

  1. Якою постає природа в ліриці Тютчева? (Вона жива, внутрішньо близька людині : дихає, сумує, радіє).

 

  1. Який цикл поезій Тютчева назвали «романом у віршах про кохання»? («Денисьєвський цикл»).
  2. З чим зазвичай асоціюється у поезіях Ф. Тютчева тема кохання? (Зі стражданням, душевним болем, сльозами).

 

  1. На основі якого літературного прийому побудована  соціально-філософська лірика поета, в чому особливості структури віршів? (На основі паралелізму, в першій частині зображується звичайна картинка життя або явища природи, в другій автор робить філософський висновок, спроектований на людське життя і долю.)

 

 

 

И

Афанасій Фет. Життя і творчість

 

  1.     Де і коли народився Афанасій  Афанасійович   

          Фет?     (23 листопада 1820 року   в

         с.    Новоселки поблизу Мценська).

 

  1. Чому не мав права носити прізвище  Шеншин?

          (Був визнаний незаконнонародженим , тому

           отримав прізвище матері Фет).

 

  1. Яку вищу освіту отримав майбутній поет? (Закінчив філософський факультет  московського університету).

 

  1. Який вірш приніс Афанасію Фету гучну славу і назавжди став символом усієї його поезії? («Шепіт… Ніжний звук зітхання»).

 

  1. На відміну від поезії Тютчева, лірика Фета позбавлена почуття трагізму. Чим є навколишній світ для ліричного героя А.Фета? (Музикою).

 

  1. До якого напрямку в мистецтві надзвичайно близька поезія Афанасія Фета? (Імпресіонізму).

 

  1. Яку назву мала перша поетична збірка Афанасія Фета? («Ліричний Пантеон»).

 

  1. Яка збірка за життя поета мала  чотири видання? («Вечірні вогні»)

 

  1. Що у поезіях Фета стає основним засобом спілкування природи і людини? (Звук).

 

  1. Назвіть характерні риси ліричного героя поезій А.Фета. (Замріяність, схвильованість, ніжність…).

 

  1. Кому А.Фет присвятив свої найкращі вірші про кохання? (Марії Лазич).

 

  1. Хто з відомих музикантів створив немало романсів на вірші Фета і «вважав його подібним більше до музиканта, ніж до поета»? (П.І.Чайковський).

 

 

E:\Мої документи\Плани і презентації Світова література\Плани і презентації Світова література\10 клас\3.Традиції та новаторські зрушення в поезії середини — другої половини ХІХ століття\4.В.Вітмен\Вітмен\Слайд001.JPG

Волт  Вітмен. Життя і творчість

  1. У який час та де жив і творив Волт Вітмен? (II половина XIX століття, у США).
  2. З якої родини походив? (Ремісників, батько — тесля).
  3. Яку освіту здобув? (Шкільну неповну).
  4. Назвіть три його основні професії. (Друкар, редактор, учитель).
  5. Як називається головна книга В. Вітмена? («Листя трави»).
  6. Скільки видань витримала ця книга? (Дев’ять).
  7. Ким вважали американці Вітмена? (Своїм пророком).
  8. Яке філософське вчення найбільше вплинуло на Вітмена? (Трансценденталізм).
  9. Який вірш Вітмен присвятив своєму кумирові — президентові Лінкольну, відгукнувшись на його трагічну загибель? («О капітане мій, капітане!»).
  10. Яким віршовим розміром послуговувався Вітмен? (Верлібром).
  11. У чому полягала громадянська свідомість, гуманізм поета під час Громадянської війни у США? (Служив у військовому відомстві, допомагав у шпиталях, ризикуючи здоров’ям).
  12. Коли Волт Вітмен досяг найгучнішої слави? (Коли поета вже не стало).

Волт Вітмен «Листя трави»

  1. «Прапором своїх почуттів, зітканих із зеленої тканини – кольору нації» Вітмен називав свою збірку…(«Листя трави») .
  2. Програмовий твір збірки «Листя трави» …(«Пісня про себе»).
  3. Провідна тема збірки  … (життя Америки ХІХ ст..).
  4. Ідея поеми - …(духовне зростання особистості і людства).
  5. Твір, присвячений президенту Аврааму Лінкольну   

     («О капітане!»)

  1.     Поетична форма неримованого вірша, що використав Вітмен  

   (верлібр)

  1.     Довгі переліки предметів, явищ, абстрактних понять у Вітмена  отримали назву …(каталогів).
  2.     Сутність філософії трансценденталізму …(позасвідоме, одвічно

    притаманне).

  1.     Вітмен часто використовує прийом …(звукопис)
  2. Римоутворюючу функцію у вірші виконують …(повтори).
  3. Як поет визначав рими? («Рими – це кайдани»).
  4. Збірку «Листя трави» переклали українською мовою … (М.Стріха, В.Мисик, Л. Герасимчук, В. Коротич).

 

 

C:\Users\Dub\Downloads\stendal-anri-mari-bejl-biografiya-200x300.gif

 

Ф.Стендаль. Життя і творчість

  1. Коли і де народився Стендаль?  Які імена йому дали при хрещенні?

     (23 січня 1783 року в невеличкому містечку

     Греноблі,  йому  дали імена    духовних батьків 

     Анрі  та Марі).

  1. Яку  освіту отримав Стендаль? ( Закінчив Центральну школу  Гренобля).
  2. Де планував продовжити навчання? (В Політехнічному училищі, де готували артилерійських офіцерів).
  3. Після невдалої спроби отримати вищу освіту Стендаль…( стає військовим і бере участь в італійській кампанії Наполеона 1800 року).
  4. Звідки походить псевдонім Стендаль, адже справжнє ім’я письменника Анрі Белль? (Він узяв його на честь відомого мистецтвознавця Іохіма  Вількенмана , який жив у ХVІІІ ст. в середньовічному містечку Штендаль) .
  5. З якої нагоди А.Бейль побував у 1812 році в Росії? (У липні 1812  року Бейль виїхав  до Росії,він був учасником Бородінської битви в складі армії Наполеона).
  6. Чому в 1814 році Стендаль виїздить до Мілана?  Як змінює своє життя?

(Не відчуваючи ніякої прихильності до Франції   Бурбонів, Стендаль переїжджає до улюбленого Мілана і стає на шлях літератури. Він готує до друку свої перші книги: “Життя Гайдна, Моцарта і Метастазіо” 1815, “Історія живопису в Італії” 1817, “Рим, Неаполь і Флоренція в 1817 році”, на обкладинці яких вперше  з’являється ім’я Стендаль).

  1. У 1827 році світ побачив перший роман Бейля… («Арманс»).
  2. В якому році вийшов з друку роман «Червоне і чорне»? (1830).
  3.  У 1835 році Анрі Бейль був нагороджений Міністерством освіти

       Франції…  (орденом Почесного легіону ).

  1. У 1839 році виходить улюблений роман письменника… («Пармський монастир»).
  2. Коли помер письменник? Які слова можна прочитати  на його постаменті? (23 березня 1842 року , на постаменті  напис: «Жив, писав, кохав»).

 

 

 

 

Ф. Стендаль «Червоне і чорне»G:\Червоне і чорне СтендальНовая папка\Новая папка\13927500.jpg

  1. Де народився Жульєн Сорель і в якій родині?

          (У Вер’єрі, родина тесляра).

2. Як родичі ставилися до Жульєна? (Зневажали).

3. Xто був таємним кумиром Сореля? (Наполеон).

4. Про що просила пані де Реналь вихователя своїх дітей? (Щоб він   їх не бив).

5. Чим були для пані де Реналь її почуття до Жульєна? (Справжнім  першим коханням).

6. Як Жульєн спочатку ставився до пані де Реналь? (Сприймав її

    кохання до себе як перемогу над нею та над суспільством, яке  ненавидів).

7. Що пані де Реналь вважала покаранням собі за гріх зради  чоловікові? (Хворобу сина).

8. З якою метою Жульєн їде до Безансона? (Стати  священиком)

9. За що семінаристи ненавиділи Жульєна Сореля? (Мав вигляд мислячої людини.)

10. Xто рекомендував маркізові де Ла-Молю взяти Жульєна Сореля

      за особистого секретаря? (Абат Пірар)

11. Що приваблювало знатну Матильду де Ла-Моль у простолюдинові        Жульєнові Сорелі? (Гордість, тонкий розум)

12.«Батько її не може жити без неї, а вона без мене». Чиї це слова й про що вони? (Це слова Сореля про згоду маркіза віддати за нього дочку Матильду де Ла-Моль.)

Ф. Стендаль «Червоне і чорне»

  1. Назвіть підзаголовок роману  Стендаля «Червоне і чорне» («Хроніка ХІХст.»)
  2. Чим з дитинства марив Жульєн Сорель? (Військовою службою).
  3. Чому він згодом заявив, що хоче стати священиком? («Священик в 40 років одержує  платню в 100 тис. франків, втричі  більше, ніж уславлені генерали Наполеона»).
  4. Яку книгу і на якій мові Жульєн вивчив напам’ять? («Новий заповіт», латинською мовою).
  5. Хто був беззаперечним прикладом для Жульєна у його житті? (Наполеон).
  6. Що насамперед означало для Жульєна «пробити собі дорогу»?  (Вирватися з містечка Вер’єр).
  7. Після першого уроку, проведеного Жульєном у будинку мера, за гувернером затвердилося певне право. Яке саме? (Право зватися»пан»).
  8. Що в глибині душі відчував Жульєн до своїх вихованців, «до вищого товариства, куди він був допущений»? (Він не любив дітей, до товариства відчував ненависть і образу).
  9. У якому «найжахливішому гріху», на думку семінаристів, завинив Жульєн? («…він мислив, міркував сам, замість того, щоб сліпо коритися авторитетові»).
  10. Хто з героїв роману «Червоне і чорне» так характеризував Жульєна: «Якщо він смішний у вашій вітальні, то за робочим столом він незрівнянний»? (Маркіз де Ла-Моль).
  11. Які два можливі наслідки глибоко схвилювали Жульєна, коли Матильда повідомила, що вирішила у всьому зізнатися батькові?(Розлука  з Матильдою і гнів маркіза де ЛаМоля).
  12. Що хотіла зробити пані де Реналь, щоб врятувати Жульєна від смерті?

(Поїхати до короля Карла Х  і кинутися йому в ноги).

 

 

 

Картинки по запросу Ф.Достоєвський   Життя і творчість Ф.Достоєвського

  1. Великий російський письменник Ф.Достоєвський народився у… ( Москві).
  2. Батько Ф.Достоєвського працював … .(лікарем Маріїнської лікарні для бідних)
  3. Закінчивши Петербурзьке військово-інженерне училище, Достоєвський   отримав призначення…(в інженерний корпус Санкт-Петербурзької  інженерної команди).
  4. Перший друкований твір Достоєвського …(«Ежені Гранде» Бальзака)
  5. Ф.Достоєвського розпочав свою літературну діяльність твором…(«Бідні люди»)
  6. Достоєвського брав участь у діяльності таємного гуртка … .(петрашевців)
  7. Дружини декабристів Наталія Фонвизіна і Параскевія Аннєнкова

      подарували Достоєвському... («Євангеліє»)

  1. На каторзі і у засланні Достоєвський перебував … років. (10 років)
  2. Разом з братом Михайлом письменник видавав журнали-часописи… .   («Час», «Доба»).
  3. В основу роману «Злочин і кара» була покладена повість … («П’яненькі»).
  4. Відомі романи письменника… («Бідні люди», «Принижені і ображені»,

     «Злочин і кара», «Брати Карамазові», «Ідіот», «Гравець»).

12. Основні теми романів Достоєвського… (тема «маленької» людини, трагедія «принижених та скривджених»; ствердження ідей гуманізму, християнської моралі, любові до ближнього).

Ф.Достоєвський «Злочин і кара»

  1. У якому місті та якої пори року   розпочинаються події роману   Ф.Достоєвського "Злочин і кара"  (У Петербурзі. Початок липня).
  2.                     Скільки часу виношує Родіон Раскольников задум убивства? (Місяць).
  3.                     Готуючись до вбивства, Раскольников полічив кроки від воріт свого будинку до квартири лихварки. Коли він це зробив? (Коли думки і мрії не давали йому спокою).
  4. Кому з персонажів роману належать такі слова: "За одне життя - тисячі життів, врятованих від гниття і розкла­ду. Одна смерть і сто життів натомість - та тут же арифме­тика!"? (Студентові з трактиру).
  5. Яким чином  Раскольников надумав непомітно проне­сти сокиру? (Пришив петлю для сокири у пройомі рукава).
  6. Р. Раскольников віддав лихварці під заставу старого срібного годинника. Чи це була єдина мета його візиту до Альони Іванівни? Що ще він мав на меті? ("Остаточно ог­лянути місце").
  7. Коли вперше після скоєного злочину Раскольников йшов, "охоплений якимсь новим, неосяжним почуттям раптом пізнаного повного і радісного життя"? (Коли віддав гроші на похорони Мармеладова).
  8. Що було предметом дослідження в статті Р.Раскольникова, надрукованій у "Періодичному слові"? (Психологічний стан злочинця протягом усього ходу злочину).
  9. Хто з героїв роману Ф.Достоєвськиго "Злочин і кара", звертаючись до Раскольникова, констатує: "Ми з вами одно­го поля ягоди"? (Свидригайлов).
  10. Раскольников  зізнається Соні у скоєному злочині, і вона, намагаючись зрозуміти, що Родіон - убивця, знаходить пояснення його вчинкові. Яке саме? ("Ти був голодний! Ти... щоб матері допомогти?").
  11. Як подумки називав Родіон Раскольников лихварку Альону Іванівну? ("Стара", "бабисько", "воша").
  12. У тюрмі, в середовищі каторжників, для Раскольникова залишалися "нерозв'язаними" два питання. Які саме? (1.Чому його всі ненавиділи? 2.Чому всі так полюбили Соню?).

 

 

 

Картинки по запросу О. Уайльд О. Уайльд «Портрет Доріана Грея»

 

1.«1. Розкошуйте часом, доки юні. Нічого не проминіть, шукайте завжди все нових вражень» - в цьому полягає теорія ……………(чого?) 

2.    2.  «Якби я міг лишатися повік молодим, а старішав – портрет. Я віддав би за це навіть………….(що?)   

3. Він повівся з Сібіл Вейн ……….(як?), і цей його гріх одразу ж позначився на портреті: «щось жорстоке з’явилося в обрисах рота”.

4. «Було б божевіллям лишити …………(що?) хоча б на годину в кімнаті, куди мають доступ усі його знайомі…» 

5.  «Один час Доріан узявся до вивчення………….(чого?) та секретів їх виробництва –сам переганяв пахучі олії, палив запашні смоли Сходу. 

6. «Одного разу прокотилася чутка, що Доріан збирається прийняти……….(яке?) віросповідання.  

7.  «Іншим часом він цілковито віддався музиці і в своєму будинкові улаштовував …………….(що?)»   

8.     «За однією нагодою Доріан захопився вивчати коштовне ……….(що?)»  

9.  «Пристрасна цікавість була у Доріана до ……….(яких?) убрань»  

10.«Збирав Доріан у своєму маєтку всі ті скарби – лише вбачаючи в них засіб забутись, хоч ненадовго скинутися …….(чого?), який інколи ставав уже майже нестерпним». 

11. «Озирнувшись, Доріан нагледів ножа, що ним було вбито………(кого?) 

12.«А на підлозі, з ножем в грудях, лежав якийсь мрець у вечірньому костюмі.  Увесь у зморшках, змарнілий, аж погляд вернуло. І лише постерігши персні у нього на пальцях, слуги упізнали, що це……….(хто?)» 

 

 

 

 

Картинки по запросу Ґустав Флобер Ґустав Флобер "ПАНІ БОВАРІ"

 

 1. Скільки років Ґюстав Флобер працював над створен­ням роману "Пані Боварі"? (Близько п'яти років.)

 2. Завдяки чому Шарль Боварі, навчаючись у коледжі, "за­вжди був у числі середніх учнів, а одного разу навіть вийшов на перше місце з природознавства"? (Завдяки старанності.)

 3. Як хотіла вінчатися Емма? Про що це свідчить? ("Обов'язково опівночі, з факелами". Про романтичність та екзальтованість Емми.)

 4. Яким проханням до Шарля його дружина Елоїза за­вжди закінчувала "свої гіркі жалі"? (Просила "якихось со­лодких ліків і хоч трошки більше ласки".)

 5. Яке питання ставила перед собою Емма, одружившись зі Шарлем Боварі? ("І навіщо я вийшла заміж?")

 6. Як прозвали ("ославили") Емму йонвільські пані, хоча вони ніколи не бачили Емму веселою? (Вітрогонкою.)

 7. Про кого з персонажів роману "Пані Боварі" йдеться у та­кому уривку: "Брутальний на вдачу і бистрий на розум, він мав чимало любовних пригод і досконало розумівся на жінках. Пані Боварі впала йому в око..."? (Про пана Рудольфа Булане.)

 8. Яка думка гнітила Емму, коли Шарль, провівши не­вдалу операцію конюхові Іполиту, "не насмілювався виткну­тися з дому"? (Як могла вона раніше думати, що Шарль на щось здатен.)

 9. Коли Рудольф у стосунках з Еммою "став недбалим, і його манери помітно змінилися"? (Коли пересвідчився, що Емма його кохає.)

 10. Як ставився Рудольф до подарунків (печатка, кашне, пор­тсигар) Емми? (Вважав, що вони принижували його гідність.)

 11. Кого з героїв роману "Пані Боварі" Ґ. Флобер харак­теризує так: "...це була істота сумирна, як ягниця, і найкра­ща дружина на всю Нормандію... Вона була така вайлувата в рухах, така нудна в розмові, така вульгарна на вигляд і така убога духом..."? (Пані Оме, дружину аптекаря.)

 12. Кого саме Емма Боварі інколи називала дитинкою і запитувала: "Дитинко, ти мене любиш?"? (Леона.)

 

 

 

 

 

 ШАРЛЬ БОДЛЕР.  ПОЛЬ ВЕРЛЕН.  АРТЮР РЕМБО

  1.          Як звали французького «пізнього романтика», що став передвісником модернізму? (Шарль Бодлер)
  2.          Яка поетична збірка Шарля Бодлера стала головною в його житті? ("Квіти зла".)
  3.          Назвіть один із найпоширеніших модерністських на прямків у літературі останньої третини ХІХ-ХХ століть. ( Символізм.)
  4.          Що символісти використовували у своїх творах для ві дображення життя, змалювання почуттів?(Символ, натяк.)
  5.          Що означає слово "декаданс"? (Занепад.)
  6.          Які течії, напрямки, на думку поетів-символістів, "віджили" своє? (Реалізм, натуралізм.)
  7.          Якими почуттями пронизана, сповнена творчість поетів-символістів? (Тугою, сумом, зневірою.)
  8.          Що означає слово "імпресія"? У чому бачили своє го ловне завдання представники течії імпресіонізму? (Враження. Відтворення особистих миттєвих вражень.)
  9.          Хто з французьких поетів-символістів в одному із со нетів своєї першої збірки пророчо написав: "...моя душа на родилася для жахливих катастроф"? (П. Верлен)
  10.      У якому вірші Поль Верлен дає поради поетам і формулює призначення поезії ("Поетичне мистецтво".)
  11.      У яких рядках вірша "Поетичне мистецтво" звучить його головна думка? ("Найперше - музика у слові".)
  12.      Яким є загальний настрій вірша Поля Верлена "Поетичне мистецтво"? (Напівжартівливим, іронічним.)
  13.      У якому відомому вірші Поля Верлена воєдино зливають ся осінній пейзаж і пейзаж (настрій) душі? (В «Осінній пісні».)
  14.      Як називається у поезії багаторазове повторення одна кових голосних звуків? (Асонанс.)
  15.      Які новації запровадив Поль Верлен у структуру, побу дову поезії? (Алітерацію, асонансні рими.)
  16.      Чий творчий шлях Стефан Малларме визначив як "без прецедентну природу в історії мистецтва"? (Артюра Рембо.)
  17.      Який символічний зміст несе у собі образ п'яного ко рабля в однойменному вірші Артюра Рембо? (Символ людини, що втратила орієнтири, заблукала у вирі життя.)
  18.      У якій поезії Артюр Рембо "розкладає" слова на фарби та звуки і висуває метод "галюцинації слів"? ("Голосівки".)


 

Картинки по запросу Моріс Метерлінк

 Моріс Метерлінк «Синій птах»

 

  1. Хто з дітей мав птаха? (Тільтіль.)
  2. Де знаходився той птах? (У клітці.)
  3. Чому Феї не підійшов птах? (Не достатньо блакитний.)
  4. Як називалася Фея? (Берилюна.)
  5. Кого нагадувала Фея дітям? (Сусідку.)
  6. Чого не було у дітей для подорожі? ( Черевиків.)
  7. Що символізує собою Синій Птах? (Людське щастя.)
  8. Чому саме синій? (Синій – колір життя: вода, де зародилося життя, чисте небо, голуба (синя) планета Земля.)
  9. Чому птах? (Думки про щось високе, бажане, але далеке і недосяжне. Птаха, як і щастя, неймовірно важко впіймати і ще важче втримати.)
  10. Моріс Метерлінк - …..( бельгійський поет, драматург)
  11. Моріс Метерлінк є батьком якої драми?   (символістської)
  12. Коли і ким вперше була поставлена всесвітньо відома п'єса Метерлінка«Синій Птах» (в 1908 році К. Станіславським в Московському Художньому театрі; поставили цю п'єсу і в Лондоні, і в Нью -Йорку, і в Парижі)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу Пауло Коэльо

 Паоло Коельйо «Алхімік»

 

  1. Яка  книга принесла Коельо не тільки світову славу, але й отримала статус сучасної класики.  (1987 року виходить з друку «Алхімік»)
  2. Що символізують Провідник каравану та Пустеля? (Провідник — людина, котра пізнала таємниці буття; Пустеля — небезпечне і таємниче життя)
  3. Який висновок зробив Сантьяго, прочитавши книги, що їх дав йому Англієць? (Світ має Душу. Зрозуміти Душу Світу — це значить розуміти мову речей і знаків, що нас оточують).
  4. Що означає оаза? (Відпочинок, відшукане щастя)
  5. Про яких  воїнів говорила Фатьма? (Це шукачі духовних скарбів. Тільки духовно багаті люди здатні на справжнє кохання).
  6. Чому саме Алхіміку випадає провести Сантьяго до Пірамід?  (Він здобув Еліксир життя і Філософський камінь).
  7. Яку роль відіграє зустріч Сантьяго з Блакитними Вершниками?                            (Це Воїни світла, які випробовують людину на шляху до пірамід)
  8. Що таке любов за розумінням Сантьяго? (Це взаємозв’язок усього живого і неживого в природі. Це відповідальність кожного перед іншим. Це те, що перетворює здобич в сокола, сокола — в людину, а людину — в пустелю. Це те, що перетворює свинець у золото, а золото знову ховає під землею).
  9. Що символізують Піраміди?  (Піраміди —це  Божий храм, де зберігаються скарби душі людської)
  10. Де Алхімік порадив Сантьяго шукати скарби?  (Там, де заплаче серце).

11.Де може заплакати серце? ( У пункті відправлення — на батьківщині).

12.Хто такі дезертири? (Люди, які відмовляються боротися зі злом)

 

 

 

 

ЗРАЗКИ  ЛІТЕРАТУРНИХ ДИКТАНТІВ

ДЛЯ УЧНІВ ІІ КУРСУ

 

 

Картинки по запросу Йоганн Вольфганг Гете Йоганн Вольфганг Гете «Фауст»

  1.               На кого, як на взірець людини, вказує Бог Мефістофелеві?  (На Фауста).
    2. Що врятувало Фауста від самогубства (що зупинило його)? (Найкраща, сповнена життя і свята, мелодія дитинства – великодні дзвони в супроводі хору ангелів).
    3. За що простий люд вдячний Фаустові? (За те, що його батько і він сам лікували людей від небезпечних хвороб; їх не лякала чума: вони сміливо заходили до заражених будинків).
    4. Чому Фауст вважає, що не заслуговує на цю вдячність? (Йому краще відомо, як він разом із батьком варив «чудовий» еліксир; вони з батьком не намагалися дізнатися, чи допомогло людині лікування і чи вижила вона; можливо, від їхніх «ліків» померло багато людей).
    5. В якому образі Мефістофель вперше представ перед Фаустом? (В образі собаки – чорного пуделя).
    6. За якої умови Фауст згодний віддати свою душу Мефістофелю? (Якщо запропонована насолода захопить Фауста настільки, що він попросить зупинити цю мить).
    7. Куди Мефістофель переніс Фауста після укладання угоди? (В Авербахів склеп (погрібець, шинок Авербаха) у Лейпцигу).
    8. Яку пісню (про кого) співає Мефістофель у погрібці Авербаха? (Пісню про блоху).
    9. Що зробили Маргарита та її мати з коштовним подарунком Фауста? (Віддали священику: пожертвували церкві).
    10. Хто така Марта? (Подруга Маргарити).
    11. Як загинув Валентин? (Його заколює Фауст за допомогою Мефістофеля).
    12. Чому Маргарита відмовилася від порятунку, що його пропонував Фауст? (Вона не хоче жити у страху і з хворою совістю; хоче покоритися Божому суду, спокутувати свій гріх).

 

 

 

 

Картинки по запросу Франц Кафка перевтілення

 

 Франц Кафка «Перевтілення»

 

1.Ким працював Грегор Замза? (Комівояжером).
2. Чому Грегор виконує роботу, яка ненависна йому? (Щоб виплатити борг батька).
3. Яким було хобі Грегора? (Випилювання лобзиком).
4. Як звали сестру Грегора? (Грета).
5. Які плани стосовно сестри були у Грегора до його метаморфози? (Хотів послати її до консерваторії).
6. Що найбільше турбувало Грегора у перші дні після перевтілення? (Що він не зможе більше утримувати сім’ю; що в родини не стане грошей).
7. Чому саме сестра доглядає за Грегором? (Їй жаль брата; хоче довести свою значущість, піднятися в очах батьків, адже раніше вони не раз говорили, що з неї нема ніякої користі).
8. Чому з кімнати Грегора виносять меблі? (Щоб звільнити йому місце для повзання; тим більше, що меблями він вже не користується).
9. Яку річ Грегор хотів урятувати (залишити в кімнаті), коли мати та сестра виносили меблі? (Портрет дами в хутрах).
10. Доведіть, що Грегор, перетворившись зовнішньо на комаху, залишився в душі людиною? (Він не втратив почуття прекрасного: рятує картину на стіні, слухає і розуміє музику; розуміє людську мову, його хвилюють проблеми родини).
11. Хто першим з родини відрікся від Грегора як від людини? (Сестра).
12. Як провели день члени родини Грегора після його смерті? (Поїхали на природу, за місто).

 

 

 

Картинки по запросу Франц Кафка

 Франц Кафка «Перевтілення»

 

  1. ХХ століття розвивається під незаперечним  впливом …
  2. Більшість філософів будували свої філософські системи, ставлячи у їхній  центр  … , виводячи цю філософію з …  і … цю філософію закінчуючи.
  3. Термін на означення так званих «лівих» (нереалістичних) тенденцій у мистецтві, що виникають у кризові періоди – це …
  4. Естетичну палітру епохи першої половини ХХ ст. передусім визначають такі явища, як…
  5. Футуризм, кубізм, дадаїзм, сюрреалізм, експресіонізм – основні …
  6. Вони створювали колажі з клаптів шпалери, з фрагментів друкованої продукції (газетних, журнальних сторінок), організовували скандальні літературні вечори – це…
  7. Засіб зображення психіки людини безпосередньо «зсередини»  як складного і плинного процесу – це…
  8. Біля витоків модернізму стоять три найвидатніших прозаїки XX ст. – це…
  9. Література, яка  адресована найбільш культурно розвинутій та освіченій частці суспільства.
  10. Стильова хвиля модернізму, визначальною рисою якої є спроба подолання розриву між ідеалом та дійсністю, характерною для романтизму, завдяки могутній силі особистості, здатної перетворити бажане на дійсне.
  11. Для цієї літератури характерні жанри розважального характеру: детектив, вестерн, мелодрама, комікс, фантастика, що розраховані на невибагливі художні смаки і невисокий рівень інтелекту.
  12. Одна з авангардистських течій у мистецтві, головним принципом якої є відобразити напругу переживань та емоцій авторського «я», його суб’єктивне світобачення.

 

 

(Відповіді: 1. Модернізм. 2. Людину, людини, людиною. 3. Авангардизм. 4. Декаданс, ранній модернізм, зрілий модернізм, неореалізм, неоромантизм, школа «потоку свідомості». 5. Течії авангардизму. 6. Дадаїсти.7. «Потік свідомості». 8.М.Пруст, Дж. Джойс, Ф. Кафка. 9. Елітарна. 10. Неоромантизм. 11. Масова. 12. Експресіонізм.)

 

 

Михайло Булгаков «Майстер і Маргарита»

1.   «…Плечистый, рыжеватый, вихрастый молодой человек в заломленной на затылок клетчатой кепке был в ковбойке, жёваных белых брюках и в черных тапочках». (Иван Бездомный).
2.  «…Росту был не маленького и не громадного, а просто высокого. Что касается зубов, то с левой стороны у него были платиновые коронки, а с правой – золотые. Он был в дорогом сером костюме, в заграничных, в цвет костюма, туфлях. Серый берет он лихо заломил на ухо, под мышкой нес трость с чёрным набалдашником в виде головы пуделя. По виду – лет сорока с лишним. Рот какой-то кривой. Выбрит гладко. Брюнет. Правый глаз чёрный, левый почему-то зеленый. Брови черные, но одна выше другой». (Воланд).
3.  «…И в начинающихся сумерках Берлиоз отчётливо разглядел, что усишки у него, как куриные перья, глазки маленькие, иронические и полупьяные, а брючки клетчатые, подтянутые настолько, что видны грязные белые носки». (Фагот-Коровьев).
4.  «…Человека лет двадцати семи. Этот человек был одет в старенький и разорванный голубой хитон. Голова его была прикрыта белой повязкой с ремешком вокруг лба, а руки связаны за спиной. Под левым глазом у человека был большой синяк, в углу рта – ссадина с запекшейся кровью». (Иешуа Га-Ноцри).
5.   «…Маленький, но необыкновенно широкоплечий, в котелке на голове и с торчащим изо рта клыком, безобразящим и без того невиданно мерзкую физиономию. И при этом еще огненно-рыжий».  «Сосед этот оказался маленького роста, пламенно-рыжий, с клыком, в крахмальном белье, в полосатом добротном костюме, в лакированных туфлях и с котелком на голове. Галстук был яркий. Удивительно было то, что из кармашка, где обычно мужчины носят платочек или самопишущее перо, у этого гражданина торчала обглоданная куриная кость». (Азазелло).
6.  «…Бритый, темноволосый, с острым носом, встревоженными глазами и со свешивающимся на лоб клоком волос человек примерно лет тридцати восьми». (Мастер).
7.  «…Человек, лет под сорок, был чёрен, оборван, покрыт засохшей грязью, смотрел по-волчьи, исподлобья. Словом, он был очень непригляден и скорее всего походил на городского нищего». (Левий Матвей).
8.  «…Какой-то малюсенький пожилой человечек с необыкновенно печальным лицом, в чесучовом старинном костюме и твердой соломенной шляпе с зеленой лентой, подымаясь вверх по лестнице, остановился возле Поплавского». (Андрей Фокич Соков).
9.  «Сложением девица отличалась безукоризненным, и единственным дефектом в её внешности можно было считать багровый шрам на шее». (Гелла).
10. «…Она была красива и умна.  Бездетная тридцатилетняя она была женою очень крупного специалиста, к тому же сделавшего важнейшее открытие государственного значения». (Маргарита).
11. «…Сухонькая женщина с бидоном и сумкой в руках.  Никто не знал, да, наверное, и никогда не узнает, чем занималась в Москве эта женщина и на какие средства она существовала. Известно о ней было лишь то, что видеть ее можно было ежедневно то с бидоном, то с сумкой, а то и с сумкой и с бидоном вместе – или в нефтелавке, или на рынке, или под воротами дома, или на лестнице, а чаще всего в кухне квартиры N 48 . Кроме того и более всего было известно, что где бы ни находилась или ни появлялась она – тотчас же в этом месте начинался скандал, и кроме того, что она носила прозвище "Чума"». (Аннушка).
12. «…Молодой, с аккуратно подстриженной бородой человек в белом чистом кефи, ниспадавшем на плечи, в новом праздничном голубом таллифе с кисточками внизу и в новеньких скрипящих сандалиях. Горбоносый красавец, принарядившийся для великого праздника, шёл бодро, обгоняя прохожих, спешащих домой к праздничной трапезе, смотрел, как загоралось одно окно за другим». (Иуда из Кириафа).

 

 

 

Картинки по запросу Гійом Аполлінер 

 Гійом Аполлінер «Міст Мірабо»

 

Запитання – завдання

 

 

Відповіді

1.

Назвіть жанри, з яких складається творча спадщина поета Г.Аполлінера

Роман, повісті, оповідання, казки, п`єси, вірші

2.

Назвіть справжнє прізвище поета.

 

Костровицький

3.

Хто за походженням мати Г. Аполлінера?

 

Полька

4.

Яку назву мала перша збірка поезій?

«Звірослов», або «Почет Орфея»

5.

Про який напрям у художньому мистецтві йдеться у теоретичній праці Аполлінера «Естетичні роздуми»?

 

Кубізм, авангардизм

6.

Як називав своє мистецтво сам поет?

 

Сюрреалізм

7.

«Життя ХХ століття пекуче, мов спирт» - про яку збірку поезій йдеться?

 

«Алкоголі»

 

8.

Кому присвячена поезія «Міст Мірабо»?

Коханій жінці

Марі Лорансен

9.

Яка синтаксична особливість притаманна поезіям збірки «Алкоголі»?

 

Відсутня пунктуація

10.

Яка збірка написана під враженням перебування на фронті Першої світової війни?

 

«Каліграми. Вірші миру і війни»

 

11.

Як називається експериментальна  форма поетичного твору ,відкрита Аполлінером: синтез поезії і візуальних мистецтв?

 

Каліграма

12.

Що символізують поетичні образи зарізаної голубки і водограю у  каліграмі Аполлінера?

Символи вічного плачу за жертвами війни

 

 

 

Картинки по запросу Райнер Марія Рільке 

        Райнер Марія Рільке «Сонети до Орфея»

 

Запитання

 

 

Відповідь

1.

У якій країні народився Р.М.Рільке?

 

 

Австрія

2.

Що було для Рільке способом життя?

 

Мандри світом

3.

Де навчався Рільке (за бажанням батька)?

 

 

Військовий заклад

4.

Яку назву мала перша збірка поезій Рільке?

 

 

«Життя і пісні»

5.

Від чийого імені написана «Книга годин»?

 

Від імені київського ченця

6.

У яких містах побував Рільке під час  своєї подорожі Україною?

 

Київ, Харків, Канєв, Полтава

7.

Хто є центральним образом «Книги годин»?

 

Бог

8.

Філософію якого поняття розкривають твори збірки «Нові вірші»?

 

«річ»

9.

«Пантера», «Фламінго», «Ваза троянд» - це назви

 

Віршів із збірки «Нові вірші»

10.

Що є основою поезії «Орфей. Еврідіка. Гермес» ?

 

Античний міф

11.

Який античний образ постає у віршах Рільке як символ мистецтва?

 

Орфей

12.

Як називають самого Рільке (ім`ям його героя)?

 

Орфей ХХ століття

 

 

 

Райнер Марія Рільке, Гійом Аполлінер,

Федеріко Гарсіа Лорка

 

  1. Назвати поета, творчість якого ввібрала все різноманіття модерністських напрямів і течій свого часу.

(Р. М. Рільке)

  1. У назві вірша «Орфей, Еврідіка, Гермес» Р. М. Рільке перелічено дійових осіб, а в тексті жоден із них на ім’я не названий. Чому?

(Це створює ефект всеосяжності, адже будь-хто може стати героєм історії про втрачене кохання)

  1. Що створює атмосферу смутку і жалю у вірші?

(Плач, темрява, обличчя не розпізнати, печаль, тривога)

  1. Що символізує ріст дерева у вірші Рільке «Ось дерево звелось…»?

(Своїм віттям дерево тягнеться до неба, до світу духовного»

  1. Назвати вірш у якому розповідається про чарівну білявку з сонячним волоссям, яка звела з розуму «всіх мужчин в окрузі».

 (Г. Аполлінер «Лорелея»)

  1. Визначити основну думку вірша Г. Аполлінера «Міст Мірабо»

(Нарікання на швидкоплинність життя.)

  1. Що символізує довгий перелік імен у вірші «Зарізана голубка і водограй» Г.Аполлінера?

(Створюється враження нескінченного списку людей, які постраждали від війни)

  1. У якій формі написаний вірш «Зарізана голубка і водограй» Г.Аполлінера?

(Автор відмовився від строф, розміру, окремі рядки нагадували азбуку Морзе)

  1. Яка роль червоних фарб у кінці твору Г. Аполлінера «Зарізана голубка і водограй»?

(Війна несе смертельну небезпеку, тривогу за друзів)

  1. Назвати твір у якому туга, самотність персоніфікується із дівчиною, яка страждає.

(«Балада про чорну тугу» Ф. Гарсіа Лорки)

  1. Як ви розумієте вислів: «О гітаро, поранене серце!» із вірша «Гітара» Г.Лорки.

(Гітара, спів говорять про біль серця ліричного героя через любов)

  1. Яке значення перетворення сну, фантазії, дійсності у вірші «Касида про сон під зорями» Г. Лорки?

(Людська уява може витворити найрізноманітніші фантазії; розчиняється в людині, природі)

 

 

 

Срібна доба російської поезії. Олександр Блок, Анна Ахматова, Борис Пастернак

 

  1. Літературний напрям, одним із найяскравіших представників якого був О. Блок.

(Символізм)

  1. Поезія О. Блока, що уславлює Вічну Жіночність.

(«Незнайома»)

  1. Емоційний вірш, який треба читати голосно, щоб почуло якнайбільше людей, адже ліричний герой кидає виклик Новому й Незвіданому.

(О. Блок «Весно, весно, без меж і без краю…»)

  1. Вірш у якому О. Блок продовжує (М. Гоголя, Ф. Достоєвського, Л.Толстого) осмислення долі Росії та її роль в цивілізованому світі.

(Вірш «Скіфи»)

  1. Кому присвячена поема «Реквієм» А. Ахматової?

(Жертвам великого терору більшовицької влади 1930-х років)

  1. Що означає слово «Requiem» у перекладі з латинської?

(Католицька заупокійна служба; поминальна молитва)

  1. Якій темі присвячені наступні рядки поезії А. Ахматової:

Надходить урочий для помину час.

Я бачу, я чую, вчуваю всіх вас:

І ту, що надсил до кватирки тяглась,

І ту, що недовго топтатиме ряст.

(Темі пам’яті)

  1. Крізь усю поему А. Ахматової проходить тема долі…, образи яких співвідносяться з євангельською символікою.

(Матері й сина)

  1. Які почуття викликає вірш А. Ахматової «Довкола жовтий вечір ліг».

(Спокою)

  1. Які відчуття викликає поезія Б. Пастернака «Цей лютий! Час для сліз і віршів…»? Про що вона?

(Про віру в життя, радісне здивування перед красою природи)

  1. Вказати назву вірша Б. Пастернака в якому простежується зв'язок поезії з порами року; де краса зливається з мистецтвом.

(вірш «Визначення поезії»)

  1. Один із центральних образів поезії Б. Пастернака «Зимова ніч».

(Свічка)

 

 

 

 

 

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер) «Скотоферма»

 

  1.               Де відбуваються події твору? (на фермі Манор недалеко від містечка Віллінгдон в Англії)
    2. Хто є господарем ферми? (містер Джонс)
    3. Що сказав старий борів Майор, зібравши вночі всіх тварин ферми? (він сказав їм, що вони живуть в рабстві і убогості через те, що людина привласнює плоди їхньої праці, і закликає до повстання: потрібно звільнитися від людини, і тварини відразу стануть вільними і багатими)
    4. До чого він їх закликає? (закликає до повстання: потрібно звільнитися від людини, і тварини відразу стануть вільними і багатими)
    5. Хто бере на себе підготовку до повстання? (свині, які вважаються найрозумнішими тваринами).
    6. Назвіть імена їхніх ватажків. (Наполеон, Сніжок і Верескун)
    7. Як вони назвали свою філософську систему? (Анімалізм)
    8. Хто стає їх найвірнішими учнями? (ломові коні Боксер і Кловер)
    9. Чому повстання відбулося раніше строку? (їхній господар Джонс п’є, а його працівники зовсім закинули ферму і перестали годувати худобу).
    10. Чим закінчилося повстання тварин? (вони накидаються на своїх мучителів і проганяють їх. Тепер ферма Манор належать тваринам)
    11. Що вони зробили після перемоги? (вони знищують все, що нагадує їм про господаря, а будинок його залишають як музей, але ніхто з них ніколи не повинен там жити. Садибі дають нову назву: “Скотний двір”.)
    12. В чому суть Анімалізму? (Принципи Анімалізму свині зводять до Семи Заповідей і пишуть їх на стіні комори. За ними відтепер і назавжди зобов’язані жити на “Фермі” тварини)

 

 

 

 

Картинки по запросу Бертольт Брехт

Бертольт Брехт «Матінка Кураж та її діти»

 

  1.     За фахом Б.Брехт був... (медиком).
  2.     Досвід Першої світової війни він узагальнив у ві­рші... («Легенда про мертвого солдата»).
  3.     Письменник покинув Німеччину... (1933року).
  4.     1935 року його було позбавлено... (німецького громадянства)
  5.     Драматург провів у еміграції…(15років).
  6.     У Берліні автор очолював театр під назвою... («Берлінер ансамбль»).
  7.     Брехт створив теорію нового «неаристотелівського» театру, що дістав назву... («епічного»).
  8.     Одним із найяскравіших відкриттів новаторсько­го театру був «ефект…  (очуження).»
  9.     Брехтівські п’єси спрямовані не на почуття пу­бліки, а на її... (інтелект).
  10.  П’єса «Матінка Кураж та її діти» з'явилася... (1939року).
  11.  В її основу покладені події… (Тридцятилітньої війни).
  12.  За  задумом автора, твір «Матінка Кураж та її діти мав прозвучати  як... (пересторога напередодні     Другої світової війни).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу Генріх Белль Генріх Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»

 

  1. Місто, в якому відбуваються події, описані в новелі називається (Бендорф)
  2. Картина Фейєрбаха «Медея» символізувала собою…  (помсту)
  3.  Ранених бійців відносили до…

( зали малювання)

  1. На що перетворилася гімназія, де навчався наш герой?

 (на госпіталь)

  1. Скільки років головний герой провчився в гімназії?

(8 років)

  1. Як герой здогадався, що він у своїй гімназії?

(За висловом, написаним на дошці)

5.Зараз  гімназія у героя у героя асоціюється…

(із «музеєм міста мертвих»)

  1.  У склі лампочки герой бачить себе як «химерний, тендітний…»?

(кокон)

           9. Хлопець у фіналі твору просить…

(молока)

10. Епітафія С. Кеоського «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» символізує приклад…

(стійкості та мужності спартанського загону)

          11.-12. До яких роздумів спонукає вас цей твір? (Записати 3-5 речень)

 

 

 

Картинки по запросу Ернест Міллер Хемінгуей «Старий і море літературний диктант

 

Ернест Міллер Гемінгвей

«Старий і море»

 

1. Скільки днів поспіль повертався старий рибалка без вилову? (84)

2. Ким був Маноліно для Сантьяго? (Учнем, другом)

3. Яку спортивну гру любили Сантьяго і хлопчик і вболівали за її лідерів? (Бейсбол)

4. Як називався ресторанчик, у якому обідали рибалки, а М аноліно носив із нього старому їжу? («Тераса»)

5. Де жив старий рибалка? (У бідній халупці з пальмового листя)

6. Яку рибу використовували рибалки для приманювання великих риб? (Сардини)

7. Який сон часто снився старому? (Африка, леви)

8. Скільки днів тривав двобій із рибою? (Три)

9. Із ким розмовляв старий Сантьяго в човні? (Із самим собою, із пташкою, рибою, акулами)

10. Що їв рибалка в морі? (Сиру рибу)

11. Хто постійно переслідував човен рибалки і як той на це реагував? (Акули; бився, відганяв як міг)

12. Що пообіцяв Маноліно старому й чому? (Що виходитиме з ним у море, щоб багато чого навчитися.)

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу гарсіа маркес

Габріель Гарсіа Маркес

 «Стариган із крилами»

 

  1. Коли вийшло друком перше оповідання письменника? (1947р. 19 рокiв)
  2. Творчiсть якого письменника надихнула Маркеса написати перше оповiдання?(Франц Кафка)
  3. Перші художні публікації Ґарсія Маркеса не були вдалими. Якої повісті стосується це насамперед? («Опале листя»)
  4. Провіднi теми усієї подальшої творчості письменника? (Самотності, відчуженості людини у світ,і проблема влади, її філософського і психологічного обґрунтування та причин переродження в некеровану законами й мораллю деспотичну тиранію)
  5. Якою премією i в якому роцi був відзначений значний внесок письменника в розвиток латиноамериканської літератури XX ст. «за романи й оповідання, у яких фантазія та реальність, поєднуючись, відображають життя і конфлікти цього континенту»? (1982 року Нобелівською премією)
  6. Умовна назва модерністської течії в літературі Латинської Америки, для якої характерні звернення до народного міфологізму? (Магічний реалізм)
  7. Чому твір називається "Стариган з крилами", а не, скажімо, «Янгол» чи «Янгол з крилами»?

(Бо йдеться про ставлення людей не до ангела, а до звичайної, дуже старої людини, яка заважає, бо вже безпорадна, нікому не потрібна. Якби ангел завис у повітрі: білий, чистий, красивий, божественно прекрасний, то люди реагували на нього, як на вищу силу. Тобто відбувається випробування за всіма законами казки: вища сила випробовує людей саме реакцією, відношенням на стару і немічну людину, яка потребує допомоги)

  1.  Чи хтось звернувся з проханням до ангела заступитися перед Богом, відпустити гріхи? (Ні, люди не вірять в ангела, не вірять в Бога).
  2.  Про що свідчить той факт, що люди забули про ангела, коли з'явилася нова розвага (дівчина-павук), за яку ще й платити треба менше?

    (У людей порушено уявлення про добро і зло, духовне і буденне. Людяність,    терпіння ангела ("ангельське терпшня") сприймаеться як щось неймовірне, надреальне (дивує), а жорстокість натовпу - нормальне явище (буденність).

    10.Які засоби комічно-сатиричного зображення використовує автор? Навіщо?     (іронію,   сарказм, сатиру, гротеск, гіперболу. Авторська іронія допомагає відсторонитися, збільшити дистанцію між автором і оповідачем).

11. Куди помістили Ангела? (у курятник)

12. На чиєму подвір'ї з'явився Ангел?( подружжя Пелайо і Елісенди )

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.6
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Іванівна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Киченок Оксана Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Киченок Оксана Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Мірвальд Ганна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Коряхова Валентина Борисівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Лакуста Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Гвоздікова Олена Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Гвоздікова Олена Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Сухініна Ірина Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
42612
Оцінка розробки
4.9 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку