Збірник навчально-розвиваючих та інтерактивних вправ з інформатики 5 клас.

Про матеріал
Збірник вправ для розвитку навчально-пізнавального інтересу на уроках інформатики для учнів 5 класу та вчителів, що навчають 5 класи. Збірник розроблено на основі модельної навчальної програми. «Інформатика. 5-6 клас» для закладів загальної середньої освіти (авт. Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.).. Вправи розподілені на 4 змістові лінії та 6 тем відповідно до модельної навчальної програм. Розробка містить диференційовані завдання, які можна використовувати на етапах закріплення вивченого матеріалу, повторення раніше вивченого матеріалу, актуалізації опорних знань. Також збірник містись посилання та QR code та виконання аналогічних завдань на платформі learningapps.org, які розроблені автором збірника.
Перегляд файлу

Старовижівська селищна рада

Гуманітарний відділ

Старовижівський ліцей

 

 

 

Катерина Демчук

 

 

 

 

 

Збірник навчально-розвиваючих  та інтерактивних вправ з інформатики

5 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стара Вижівка  - 2024

 

 

Демчук К.В. Збірник навчально-розвиваючих та інтерактивних вправ з інформатики 5 клас:  збірник вправ/ К.В. Демчук;  Стара Вижівка, 2023.-  с.

 

 

 

 

 

Збірник вправ для розвитку навчально-пізнавального інтересу на уроках інформатики для учнів 5 класу та вчителів, що навчають 5 класи.

Збірник розроблено на основі модельної навчальної програми.

«Інформатика. 5-6 клас» для закладів загальної середньої освіти (авт.  Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.). Вправи  розподілені на 4 змістові лінії та 6 тем відповідно до модельної навчальної програми. Розробка містить диференційовані завдання, які  можна використовувати на етапах закріплення вивченого матеріалу, повторення раніше вивченого матеріалу, актуалізації опорних знань. 

Також збірник містись посилання та QR code та виконання аналогічних завдань на платформі learningapps.org, які розроблені автором збірника.

 

 

 

 

 

 

Схвалено методичною радою Старовижівського ліцею (протокол від 10 січня 2024 року №4 ).

 

 

 

Рецензент: Гомза Ірина Марківна, учитель-методист інформатики Старовижівського ліцею, Старовижівської селищної ради.

       

 

Зміст

Вступ................................................................................................................. 4

Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи»........................................ 6

Тема: Інформаційні процеси та системи........................................................... 6

Змістова лінія «Комп’ютерні мережі»........................................................... 16

Тема: Комп’ютерні мережі. Інтернет............................................................... 16

Змістова лінія «Інформаційні технології»...................................................... 22

Тема: Комп’ютерні презентації....................................................................... 22

Змістова лінія «Інформаційні технології»...................................................... 28

Тема: Текстові документи................................................................................ 28

Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування»..................................... 34

Тема: Алгоритми та програми......................................................................... 34

Список використаних джерел:........................................................................ 38

 

 

     

 

Вступ

Інформація відіграє в сучасному суспільстві значну і важливу роль, настільки важливу, що часто його називають інформаційним. Інформатика в свою чергу перейшла в розряд найсучасніших предметів.  На уроках інформатики в 5-му класі вивчатимуть ( за новою модельною програмою), що таке інформаційні процеси та системи, комп’ютерні мережі, інформаційні технології та алгоритмізація і програмування. 

Опановані знання та навички ми матимете змогу застосувати на уроках та в повсякденному житті. Висловлюючи власну думку в усній і письмовій форма, в тому числі з використанням цифрових пристроїв та відповідної термінології;  критично та системно мислити; логічно обгрунтовувати свої дії при розв’язування задач; діяти творчо, що передбачає креативне мислення; доброчесне використання чужих ідей та їх доопрацювання; конструктивно керувати емоціями, приймати рішення, що передбачає здатність обирати способи розв’язання проблем.

Формування інформаційно-комунікаційної компетентності відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти передбачає реалізацію навчальних завдань, ознакою вирішення яких є те, що учень/учениця:

            знаходить, аналізує, перетворює, узагальнює, систематизує та подає дані у різних формах, критично оцінює інформацію для розв’язання життєвих проблем;

            створює інформаційні продукти для ефективного розв’язування задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці з іншими особами з використанням цифрових пристроїв чи без них;

            усвідомлено використовує інформаційні та комунікаційні технології і цифрові інструменти для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач, а також самостійно опановує нові технології;

            усвідомлює наслідки використання інформаційних і комунікаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього природного середовища, дотримується етичних, культурних і правових норм

інформаційної взаємодії.

 Навчальні вправи з зошита поділено на розділи, розв’язуючи які  ви застосовуватимете отримані знання та вміння. Для кращого сприйняття збірник містить багато різнопланових вправ з поєднанням малюнків, таблиць, схем, зображень з екрана монітора, тощо. Рекомендуємо виконувати вправи на етапах закріплення вивченого матеріалу, повторення раніше вивченого матеріалу, актуалізації опорних знань. Якщо при виконання виникатимуть труднощі, вам необхідно поглибити теоретичні знання того чи іншого розділу.

     

Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи» 

Тема: Інформаційні процеси та системи.

image 

Вправа 1.  З’єднати стрілочками види інформації  з їі зображенням.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR code.

https://learningapps.org/28065122

 

            Візуальна           Звукова             Скакова             Нюхова           Тактильна

                                         

image 

 

imageВправа 2. З’єднати стрілочками види повідомлень та органи їх сприйняття.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR code.  

 

https://learningapps.org/28107577

 

            Візуальна           Звукова             Скакова             Нюхова           Тактильна

                                         

image 

 

 

 

imageВправа 3. Виконайте класифікацію інформаційних процесів.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR code.  

https://learningapps.org/28107812

 

Передавання інформації

 

           

 

Опрацювання інформації

 

 

Розповідь Виконання вправи з вчителя української мови

 

 

 

 

Записування Розмова з

формул           другом/подругою

 

 

 

 

Наскельні Визначення малюнки головних героїв

твору

 

 

 

 

Вивчення    Відкриття вірша на      підручника на пам’ять           сторінці 41

 

 

Зберігання інформації

 

 

           

 

Пошук  інформації

imageВправа 4.  Розгадайте ребуси.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR code.

https://learningapps.org/28108068

 

image

image 

________________

 

 

 

image________________

 

 

 

image________________

 

 

image________________

 

Вправа 5. Заповніть таблицю, вказуючи інформаційні технології та сфери людської діяльності.

Інформаційні технології

Сфери людської діяльності

Опрацювання текстових даних

 

 

Створення музичних кліпів

Передавання даних комп’ютерними мережами

 

 

Банківська справа

Комп’ютерна графіка

 

 

Наукові дослідження

 

imageВправа 6. Вставте пропущені слова.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR code.

https://learningapps.org/28109439

 

 

У сучасному суспільстві важливе місце посідають_____________ ____________________________(ІТ). Інформаційні технології описують особливості здійснення інформаційних процесів з використанням _____

_____________________________. Розрізняють інформаційні технології

______________________________________________________________

________________________________________________________  тощо

 

 

imageВправа 7. Виконайте класифікацію видів сучасних персональних комп’ютерів. 

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе. https://learningapps.org/28109940

 

 

image

image

image

image 

Вправа 11. Виконайте класифікацію пристроїв комп’ютера.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе.

https://learningapps.org/28207451

Пристрої введення даних

Пристрої виведення даних

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пристрої обробки даних

Пристрої збереження даних

 

 

 

 

 

 

Вправа  12. Запишіть види персональних комп’ютерів, у яких відсутня клавіатура як окремий пристрій.

1._________________

2._________________

3._________________

Вправа13. Запишіть види персональних комп’ютерів, у яких для введення використовується тачпад.

1.______________

2.______________

imageВправа 14. Встановіть правильну послідовність для виконання операцій над об’єктами ОС за допомогою контекстного меню.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе. https://learningapps.org/28207621

Створення папки

Вибрати команду «Створити».

Вибрати в списку можливих об’єктів створення Папку.

Відкрити контекстне меню вільного від об’єктів місця робочого стола або робочого поля вікна папки.

Натиснути клавішу Enter.

imageКопіювання файлів і папок

Вибрати команду Копіювати.

Відкрити контекстне меню вільного від об’єктів місця робочого поля вікна папки.

Відкрити контекстне меню об’єкта, копію якого потрібно створити.

Вибрати команду Вставити.

Відкрити вікно папки, у яку потрібно скопіювати цей об’єкт.

 

 

Вправа 15. Із списку імен папок виберіть правильно записані імена.

/Інформатика/

ЛоКаЛьНа МеРеЖа 

Текстовий *процесор

Чому б ні?

Збережені дані

Січень 2022

 

Вправа 16. Розгадайте кросворд.

imageВиконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе. https://learningapps.org/28207853

Запитання до кросворду

1.     Набір даних певного типу, що розміщено на носієві даних (файл).

2.     Об’єкт ОС, який може містити в собі файли та інші папки(Папка).

3.     Посилання на об’єкт ОС (Ярлик).

4.     Набір символів що може містити літери українського, англійського та інших алфавітів, цифри та інші символи за виключенням певних (Ім’я).

5.     Яку дію необхідно виконати, для створення ще однієї поточної папки (Копіювати).

6.     Що необхідно вибрати для того щоб папка з’явилась в необхідному місці після копіювання або вирізання об’єкта ОС (Вставити).

7.     Яку дію необхідно виконати для того ,щоб об’єкт зник з поточного місця, і потрапив в Кошик (Видалити)

8.     Яку функцію контекстного меню необхідно виконати, для перемішення  об’єкту ОС (Вирізати)

image

imageВправа 17. З’єднайте стрілочками команди та сполучення клавіш для виконання цих команд.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе.

https://learningapps.org/28208154

Скасувати останню дію

 

 

 

 

 

 

Ctrl+C або Ctrl+Insert

Копіювати

Ctrl+V або Shift+ Insert

Вирізати

Ctrl+A

Вставити

Ctrl+X або Shift +Delete

Видалити

Delete або Backspace

Виділити всі об’єкти

Ctrl+Z

 

Вправа 18. Дайте відповіді на запитання.

image1.Визначте та запишіть яку послідовність папок  необхідно відкрити для того щоб створити Папку1 в папці «самостійні роботи»?

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________ 2. Визначте та запишіть,  яку послідовність папок  необхідно відкрити для того, щоб відкрити папку «Інформатика»?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

3.    . Визначте та запишіть,  скільки папок міститься в папці «Навчальні матеріали»?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

4.    Позначте на схемі де з’явиться папка, якщо створити додаткову папку Папка 2 в папці «ілюстрації».

Змістова лінія «Комп’ютерні мережі»

Тема: Комп’ютерні мережі. Інтернет.

 

imageВправа 1. Вставте пропущені слова. 

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе. https://learningapps.org/28208401

Комп’ютерна мережа – це сукупність __________

__________________________________________

_________________, що з’єднані між собою для обміну  __________________ ____________________________________________ а спільного використання ___________________________________________________________ і даних.

 

Вправа 2. Пронумеруйте послідовність підключення пристроїв до локальної мережі. 

image                                                              image 

image 

image 

 

imageВправа 3. 

З’єднайте стрілочками  твердження з описом.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе.  

https://learningapps.org/28208508

 

Це сукупність комп’ютерів і інших пристроїв

                                   Клієнт                                   з’єднаних між собою для обміну даними та

спільного використання пристроїв.

Можливість обмінюватись повідомленнями у

                                  Сервер                 

мережі. Це комп’ютер у мережі, що використовує ресурси

                                  Доступ                 

сервера Мережева

                                                                                                  Це право на використання деякого ресурсу.

взаємодія

                          Комп’ютерна                            Це комп’ютер, що надає послуги або ресурси за

 

                                  мережа                                  відповідними запитами іншим комп’ютерам.

 

image

1___________________________ 5___________________________

2___________________________ 6___________________________

3___________________________ 7___________________________

                         4__________________________        8___________________________

 

imageimageВправа 5. Підпишіть назви веб-браузерів відповідно до значків їх піктограм.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR

codе .

https://learningapps.org/28220349

______________________

 

______________________

 

                                         ______________________                                          

imageimageВправа 6. Розгадайте кросворд.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR

codе .

https://learningapps.org/28220481

 

 

 

1.     Сторінка сайта.

2.     Текст або зображення , які дозволяють переход на інші веб –сторінки.

3.     Об’єкт в інтернеті, який має свою адресу.

4.     Послуги WWW українською.

5.     Стрілка на екрану монітора.

6.     Пристрій, що під’єднує комп’ютер до інтернету

7.     Об’єднання комп’ютерів та інших пристроїв між собою.

 

 

imageВправа 7. Виконайте класифікахію веб-браузерів та посукових систем за їх назвами.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе. https://learningapps.org/28281651

Google,  Ukr.net,  InternetExplore,  Yahoo!, Google Chrom, Edge, Ooera,  Meta.ua, Mozilla Firefox

Веб-браузери

Пошукові системи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

imageВправа 8. Встановіть відповідність між назвами об’єкту та їх визначенням.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе.

https://learningapps.org/28281679

 

Група веб-сторінок, що пов’язані

                             Веб-сторінка – це…                                    гіперпосиланнями та належать

певному власнику.

Кнопка, натиснення на яку

                                        Сайт – це…                                              викликає перехід на іншу

сторінку. Об’єкт в мережі Інтернет, що має

                         Гіперпосилання – це…                 

свою адресу.

 

imageВправа 9. З’єднайте стрілочками складові адреси веб сайту відповідно до типів організацій власника сайту.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR

codе .

https://learningapps.org/28281712

 

                  .gov                                        Студентські сайти

                  .edu                                        Сайти державних установ.

           .com, .biz                                    Сайти освідніх організацій

          Ref,referat                                   Комерційні організації, бізнес установи

imageВправа 10. Пронумеруйте правильну послідовність збереження зображень з веб-сторінки.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR

codе .

https://learningapps.org/28281739

Вибрати команду Зберегти зображення як.

Вибрати кнопку Зберегти.

Відкрити контекстне меню зображення.

Відкрити у вікні Зберегти як папку, призначену для збереження зображення з веб-сторінки.

imageВправа 11. Використовуючи хмару

слів знайдіть та об’єднайте слова назв ресурсів , що використовуються для навчання, поясніть їх призначення.  __________________________________ __________________________________

__________________________________

__________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________

_________________________________________________________________

     

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема: Комп’ютерні презентації

 

imageВправа 1. Розгадайте ребус.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе. https://learningapps.org/28281992

_____________________________________________ _____________________________________________

 

         image        image

 

imageВправа 2. Вставте пропущені слова.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе. 

 https://learningapps.org/28282037

Комп’ютерна презентація – це набір ___________, підготовлених з _____________________________

_____________________________ і призначених для демонстрації _________ ________________________________________________ даних з певної теми.

Основними об’єктами комп’ютерної презентації є ___________________, на яких може бути розміщено _________________________________________

___________________________ та інші об’єкти.

image 

Вправа 3.  Підпишіть складові слайду та його об’єктів.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе.  

https://learningapps.org/28282102

image 

1._____________________________

2._____________________________

3._____________________________

4._____________________________

 

 

Вправа 4. Встанови відповідність між клавішами та їхнім призначенням у редакторі презентації.

                                  Delete                             Вилучення символа

                            BackSpase                          Перехід до наступного слайда

                                   Enter                              Повернення до попереднього слайда

                                    Shift                               Введення великої літери

imageВправа 5.  Знайди слова.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR

codе .

https://learningapps.org/28282145

Презентація , фон, текст, слайд, аудіо, відео, макет, зображення

А

П

Р

Е

З

Е

Н

Т

А

Ц

П

О

С

А

Е

Л

А

Е

Н

І

П

Н

С

Ф

О

Н

Ф

К

М

Я

А

Р

Л

Н

С

Е

Е

С

А

Р

И

И

А

У

Д

І

О

Т

К

Н

В

Ш

Й

Щ

Щ

Х

В

Ї

Е

Б

В

І

Д

Е

О

Ц

Є

С

Т

Й

З

О

Б

Р

А

Ж

Е

Н

Н

Я

 

image 

1.______________________________ 4._______________________________

2.______________________________ 5._______________________________

3.______________________________ 6._______________________________

 

imageВправа 7. Розгадайте кросворд, визначте яке слово отримано в зафарбованих клітинках. Що воно означає?

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе. 

https://learningapps.org/28282255

1.     Процес показу комп’ютерної презентації.

2.     Об’єкт титульного слайда, на якому вказано назву презентації.

3.     Одна із властивостей слайда презентації, що стосується його фону.

4.     Захід, на якому відбувається представлення чогось нового.

5.     Пристрій, призначений для показу комп’ютерної презентації на великому екрані.

image 

Назва слайду

зображення

Призначення

 

 

Для розміщення на слайді заголовка і одного об’єкта.

 

 

Для розміщення назви презентації, даних про автора.

 

 

Для розміщення на слайді заголовка, одного об’єкта та текстового підпису до нього.

 

 

Для довільного розміщення на слайді будьякої кількості об’єктів.

 

 

Для розміщення поруч двох об’єктів будьяких типів.

 

Назви слайдів: титульний слайд,заголовок і об’єкт, вміст із підписом, два об’єкти, пустий слайд.

 

image4)

imageВправа 9. З’єднайте стрілочками функції редагування та форматування тексту.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR

codе .

https://learningapps.org/28282697

Зміна кольору тексту

Розстановка

Доповнення

пунктуаційних

             знаків                       тексту

Орієнтація тексту на сторінці

Виправлення орфографічних помилок

Редагування тексту

 

 

Форматування тексту

Зміна накреслення тексту

Вибір стилю шрифта

Заливка  тексту    Зміна розміру кольором         тексту

Переміщення тексту

imageВправа 10. Розшифруй закодовані слова, використовуючи таблицю.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR

codе .

https://learningapps.org/28282780

А-1

Б-2

В-3

Г-4

Д-5

Е-6

Є-7

Ж-8

З-9

И-10

І-11

Ї-12

Й-13

К-14

Л-15

М-16

Н-17

О-18

П-19

Р-20

С-21

Т-22

У-23

Ф-24

Х-25

Ц-26

Ч-27

Ш-28

Щ-29

Ь-30

Ю-31

Я-32

 

 

 

 

 

21,22,3,18,20,6,17,17,32   22,1   3,21,22,1,3,15,6,17,17,32   9,18,2,20,1,8,6,17,30   17,1   21,15,1,13,5,1,25.

__________________________________________________________

__________________________________________________________

imageВправа 11. Встановіть правильну послідовність розміщення зображень із файлу на слайді.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе.  https://learningapps.org/28283114

Перейти на вкладку Вставлення, натисни кнопку Рисунок

Обирати необхідний  слайд.

Натиснути кнопку Вставити.

У вікні Вставлення рисунка відкрити папку, в якій збережено зображення, та обрати зображення.

 

Вправа 12. Підкресліть назви клавіш, які можуть бути використані для видалення графічних об’єктів  зі слайдів презентації. Вкажіть 1 спосіб видалення графічного об’єкту за допомогою однієї з клавіш.

Enter, Delet, Insert,  Esc,  Backspase, Home, End, Пропуск.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

      

Змістова лінія «Інформаційні технології»

imageТема: Текстові документи  

Вправа 1. З’єднайте стрілочками назву програми для обробки тексту та значок її ярлика.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе.

https://learningapps.org/28283190

                  WordPad             MicrosoftWord      LibreOfficeWriter           Блокнот

 

                     

 

                      image                   image                   image                 image 

 

image

1.___________________________    6.___________________________

2.___________________________    7.___________________________

3.___________________________    8.___________________________

4.___________________________    9.___________________________

5.___________________________

imageВправа 3. Використовуючи хмару слів складіть та виділіть функції текстового процесора Word. ______________________________

______________________________

______________________________

______________________________

______________________________

______________________________

______________________________

______________________________

 

imageВправа 4. Підпишіть функції клавіш.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR  сodе.

https://learningapps.org/28283505

Shift_________________________________________

CapsLock________________________________________________________

BS←______________________________________________________________

Page Up___________________________________________________________

Page Down_________________________________________________________ 

End_______________________________________________________________

Home_____________________________________________________________

Вправа 5. Використовуючи правила введення тексту знайти помилки та описати способи їх виправлення.

 

Прислів’я та приказки

Хто багато     робить  ,  тай багато вміє   . 

            чисто не там де прибирають, а там де не смітять.

Де сила не візьме, там розум допоможе.

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

 

imageВправа 6. Виконайте редагування тексту та розшифруйте слова вставляючи голосні літери.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе.

https://learningapps.org/28283585

       

Рдктр _________________

Смвл _________________

Дкмнт ________________

Рдк _________________

Бзц _________________

Крср ________________

 

imageВправа 7. Встановіть відповідність між розділовим знаком та комбінацією клавіш для його введення.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе.

https://learningapps.org/28283663

.

                                                                       !                                           Shift+4

                                                                  «, »                                        Shift+2

                                                                    №                                         Shift+5

                                                                        ;                                           Shift+7

                                                                     %                                         Shift+1

                                                                        :                                           Shift+8

Shift+3 Shift+6

 

 

imageimageВправа 8. Підпишіть призначення кнопок групи елементів  керування Абзац.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе.

 https://learningapps.org/28283722

 

1.___________________________

2.___________________________

3.___________________________

4.___________________________

     

 

imageВправа 9. Розділіть на групи дії форматування  символів та форматування абзаців.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе.

https://learningapps.org/28283750

 

 

 

imageimageВирівнювання тексту на сторінці

Збільшення розміру символів

Вибір шрифта

Встановлення відступу першого рядка

Зміна накреслення тексту

Встановлення міжрядкового інтервалу

Зміна кольору тексту

 

Вправа10. Дайте відповіді на запитання використовуючи зображення вікно форматування сторінки.

image 

1.     За допомогою якого елемента панелі інструментів Параметри сторінки можна встановити поля сторінки? Та які поля необхідно вказати? _____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

2.     За допомогою якого елемента панелі інструментів можна обрати спосіб розміщення сторінки, та які способи розміщення існують?

_____________________________________________________________ _____________________________________________________________

_____________________________________________________________

3.     За допомогою яких елементів панелі інструментів можна встановити зелений колін сторінки, з рамкою з метеликів? 

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________ Вправа 11. Вкажіть всі вам відомі способи відкриття вікна Друк документа, та основні параметри, які необхідно вказати, для його відтворення на папері.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

     

     

Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування»

Тема: Алгоритми та програми.

 

imageВправа 1. Розшифруй закодовані слова використовуючи таблицю.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе.https://learningapps.org/28436579

А-1

Б-2

В-3

Г-4

Д-5

Е-6

Є-7

Ж-8

З-9

И-10

І-11

Ї-12

Й-13

К-14

Л-15

М-16

Н-17

О-18

П-19

Р-20

С-21

Т-22

У-23

Ф-24

Х-25

Ц-26

Ч-27

Ш-28

Щ-29

Ь-30

Ю-31

Я-32

 

 

 

 

 

14,18,16,1,17,5,10,  11  3,10,14,18,17,1,3,26,11.  21,10,21,22,6,16,1  14,18,16,1,17,5  3,10,14,18,17,1,3,26,32.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

imageВправа 2. Познач знаком «+» - команди, знаком «-» - твердження. Та вкажи хто може бути виконавцем даних команд.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codе https://learningapps.org/28436775

Команди потрібно виконувати;

Візьми віник;

Повторити пункт;

Чистий підручник;

Читай підручник;

Гарно погода;

Домашнє завдання; Розв’яжи задачу.

__________________________________________________________________

Вправа 3. Виконайте алгоритм, та запиши процес виконання зо допомогою блок-схем.

1.     Знайди суму чисел 2 і 3.

2.     До одержаної суми додай 35.

3.     Отриману  суму поділи на 2.

4.     Отриманий чисельник помнож на 5.

5.     Отриманий множник поділи на 10.

6.     Повідом результат.

_________________________________________________________________

 

Вправа 4. Домалюй позначення блок-схеми алгоритму відповідно до його назви та призначення.

 

Назва блока

Позначення

Призначення

Термінатор

 

Початок або кінець алгоритму.

Процес

 

Виконання однієї або кількох команд.

Дані

 

Уведення даних або виведення результату.

 

Вправа 5. Вкажи поруч з малюнками виконавців та команди які вини виконувати.

 

 

image 

image 

image 

image 

image 

image 

 

 

А- морозильна камера, Б – телевізор, В - MP3-плеєр, Г – калькулятор, Д – людина, Е – собака. 1 - відтворювати зображення, 2 – грати, 3 – обчислювати, 4 – сидіти, 5.

розказати вірш, 6 – морозити.

imageВправа 6. Об’єднайте способи подання алгоритмів та їхні приклади.

Виконай вправу ввівши посилання, або зчитай QR codеhttps://learningapps.org/28436930

Словесний

 

 

 

image 

Графічний

image 

Послідовність сигналів

1.     Піди на кухню

2.     Візьми яблуко

3.     Помий яблуко

4.     Повернись у кімнату

5.     Дай помите яблуко Василькові

 

Вправа 7. Зобрази поданий нижче алгоритм графічним способом.

1.     Візьми м’яч з кошика

2.     Кинь м’яч партнеру

3.     Злови м’яч

4.     Повтори пункт 2,3 чотири рази.

5.     Поклади м’яч у кошик для спортивного інвентарю.

 

Вправа 8. Користуючись хмарою слів заповни пропуски.

imageАлгоритми можуть бути подані________________________________

______________________________ та іншим. Програму в середовищі __________________

Можна редагувати:________________ блоки з командами, додавати __________________

__________ з командами, копіювати і _____________________ блоки з командами, тощо.

 

     

Список використаних джерел:

 

1.   Інформатика: підручник для 5-го класу закл. заг. серед. освіти /

Й.Я.Ривкінд[та ін.]. – Київ: Генеза, 2019.

2.   Інформатика: підручник для 6-го класу закл. заг. серед. освіти / Й.Я.Ривкінд[та ін.]. – Київ: Генеза, 2019.

3.   Інформатика: Робочий зошит: 5-й кл. /  Й.Я. Ривкінд [та ін.]. – К.: Генеза,2013

4.   Модельна навчальна програма. «Інформатика. 5-6 клас» для закладів

загальної середньої освіти (авт.  Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А.,

Шакотько В. В.). –      https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2 021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Inform.osv.haluz.5-6kl/Inform.5-6-kl.Ryvkind.ta.in.14.07.pdf

5.   Ребуси з інформатики Вчитель фізики та інформатики -  

    https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-rebusi-z-informatiki-104741.html

 

pdf
Додано
9 квітня
Переглядів
1400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку