​Збірник “Збірник таблиць і схем з біології”

Про матеріал

Збірник містить розширене тлумачення біологічних схем.

Вміння оперувати біологічними поняттями є показником глибоких знань з загальної біології.

Збірник стимулює зацікавлене ставлення до відповідного розділу біології, бажання систематично поповнювати знання сучасними досягненнями науки. Це вміння, безперечно, сприятиме розвиткові творчого мислення студентів - майбутніх лікарів, науковців, викладачів.

Призначений для студентів відділень «лікувальна справа», «сестринська справа».

Успішне засвоєння студентами основних закономірностей загальної біології неможливе без розуміння біологічної термінології і схем.

Перегляд файлу

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ

БУКОВИНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО

МЕДИЧНОГО УН1ВЕРСИТЕТУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Збірник таблиць і схем з біології”

 

 

А-Я

 

 

 

 

 

 

Чернівці

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ

БУКОВИНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО

МЕДИЧНОГО УН1ВЕРСИТЕТУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Збірник таблиць і схем з біології”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дисципліна          «Біологія».

                                         Спеціальність  «лікувальна справа»

                                                   «сестринська справа»

                                          Курс                   І   (база  9 кл.)

                                          Викладач           Лиса  О.М.

 

 

 

 

Чернівці

 

 

 

Збірник з загальної біології: матеріали до практичних занять для студентів І курсу спеціальності «лікувальна справа», «сестринська справа» / Укл.:Лиса О.М. – Чернівці, 2017. – 38с.

 

 

 

 

Матеріали до практичних занять містять  типові таблиці з курсу «Біології». Тематика відповідає робочій програмі дисципліни, складеної відповідно до міністерської програми 2011 року.

 

Навчальний посібник розглянуто на засіданні предметної (циклової) комісії природничо-наукових дисциплін (Протокол № 6 від 07 листопада 2017 року)

 

Затверджено та рекомендовано до використання на засіданні методичної ради Чернівецького медичного коледжу (Протокол № 3 від 27 листопада 2017 року)

 

 

 

 Укладач Лиса О.М. – Чернівці, 2017.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕДМОВА

Пропоноване видання орієнтоване на студентів. У цьому виданні зібрані найпоширеніші схеми, вживані в галузі загальної біології й передбачені для вивчення шкільною програмою.

Сподіваюся, що видання стане незамінним помічником  у  процесі  вивчення   курсу  загальної біології, а також буде корисним для всіх, хто цікавиться біологією.

Збірник містить розширене тлумачення біологічних схем.

Вміння оперувати біологічними поняттями є показником глибоких знань з загальної біології.

Збірник стимулює зацікавлене ставлення до відповідного розділу біології, бажання систематично поповнювати знання сучасними досягненнями науки. Це вміння, безперечно, сприятиме розвиткові творчого мислення студентів - майбутніх лікарів, науковців, викладачів.

  Призначений для студентів відділень «лікувальна справа», «сестринська справа».

Успішне засвоєння студентами основних закономірностей загальної біології неможливе без розуміння біологічної термінології і схем.

 

 


 

КЛАСИФІКАЦІЯ ЖИВИХ ОРГАНІЗМІВ

 

ЖИВА   ПРИРОДА

 

 

ІМПЕРІЯ

               

 

Неклітинні форми життя

 

Клітинні форми життя

 

 

НАДЦАРСТВА

 

 

ПРОКАРІОТ

(доядерні)

 

ЕУКАРІОТ

(ядерні)

 

 

ЦАРСТВО   ВІРА

(віруси)

 

ЦАРСТВО

Дробянки

 

ЦАРСТВО

Рослини

 

ЦАРСТВО

Тварини

 

ЦАРСТВО

Гриби

 

СИСТЕМА  БІОЛОГІЧНИХ  НАУК

 

ЗВЯЗОК  БІОЛОГІЇ З ІНШИМИ  НАУКАМИ



ХІМЧНИЙ СКЛАД ЕЛЕМЕНТІВ У ЖИВИХ ОРГАНІЗМАХ

 


Сполуки живих організмів

 

Неорганічні

 

Органічні

 

 

 

 

Неорганічні сполуки живих організмів

 

 

Катіони

 

Аніони

 

Солі

 

Кислоти

 

Основи

 

Вода

 

 

 

 

 

Органічні сполуки живих організмів

 

 

 

Білки

 

Вуглеводи

 

Ліпіди

 

Нуклеїнові кислоти

 

 

Протеїни

 

Протеїди

 

Моноцукри

 

Поліцукри

 

Жири

 

Олії

 

Воски

 

ДНК

 

РНК

 

 


К Л І Т И Н Н И Й    Ц И К Л

 

Перша основа

Друга основа

Третя основа

У

Ц

А

Г

У

 

 

 

 

Ц

 

 

 

 

А

 

 

 

 

Г

Фен (фенілаланін)

Фен (фенілаланін)

Лей (лейцин)

Лей (лейцин)

 

Лей (лейцин)

Лей (лейцин)

Лей (лейцин)

Лей (лейцин)

 

Іле (ізолейцин)

Іле (ізолейцин)

Іле (ізолейцин)

Мет (метіонін)

 

Вал (валін)

 

Вал (валін)

 

Вал (валін)

Вал (валін)

Сер (серин)

Сер (серин)

Сер (серин)

Сер (серин)

 

Про (пролін)

Про (пролін)

Про (пролін)

Про (пролін)

 

Тре (треонін)

Тре (треонін)

Тре (треонін)

Тре (треонін)

 

Ала (аланін)

 

Ала (аланін) 

 

Ала (аланін)

Ала (аланін)

Тир (тирозин)

Тир (тирозин)

Nonsens

Nonsens

 

Гіс (гістидин)

Гіс (гістидин)

Глн(глутамінова кислота)

Глн(глутамінова кислота)

 

Асн (аспарагін)

Асн (аспарагін)

Ліз (лізин)

Ліз (лізин)

 

Асп (аспарагінова кислота)

 

Асп (аспарагінова кислота)

 

Глу (глутамін)

Глу (глутамін)

Цис (цистиїн)

Цис (цистиїн)

Nonsens

Три (триптофан)

 

Apr (аргінін)

Apr (аргінін)

Apr (аргінін)

Apr (аргінін)

 

Сер (серин)

Сер (серин)

Apr (аргінін)

Apr (аргінін)

 

Глі (гліцин)

 

Глі (гліцин)

 

Глі (гліцин)

Глі (гліцин)

У

Ц

А

Г

 

У

Ц

А

Г

 

У

Ц

А

Г

 

У

 

Ц

 

А

Г

Генетичний код

 

 

І  і  ІІ  ЗАКОНИ  ГРЕГОРА  МЕНДЕЛЯ

mendel_schema_604.jpg

ЗЧЕПЛЕНЕ  УСПАДКУВАННЯ

 

 

 

Реплікація

 

 

ЗЧЕПЛЕНЕ  УСПАДКУВАННЯ

 

ЗЧЕПЛЕНЕ  УСПАДКУВАННЯ

 

 

 

Поділ клітин

 

    Мітоз     Мейоз     Брунькування    Множинний          Амітоз

                              поділ                дво-, або   

2 дочірні         4 дочірні       2 дочірні (2n)        багато (2n)        багатоядерні                       клітини (2n)      клітини (1n)                 1-а > 2-у                                                                                                                 клітини

                                                                                  

 

 

Старіючі кл.

Тимчасові кл.

Злоякісні кл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Асмолова Олена Іванівна
    Чітко, стисло, наочно. Для повторення і підказки - саме воно. Єдине- не дуже гарно читаються малюнки з котами та дрозофілами.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Труш Жанна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
9463
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку