Тема:Здоров’я - найбільший скарб у світі
Мета: формувати уяву про здоров’я, вміння піклуватися про всіх членів сім’ї, формування в учнів стійких мотивів і потреб до занять фізичною культурою і спортом; розвивати вміння творчо використовувати засоби фізичної культури для організації активного відпочинку;виховувати звичку діяти згуртовано, дружно, спритно.
Обладнання: презентація, сонечко, вислови, книжечка, роздатковий матеріал для роботи в парі та групі.
І. Вступна частина
Вчитель: Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.
А здоровий і веселий - щастя не мине!
Учениця. Гостей наших радо усіх зустрічаємо,
Для них привітання від класу ми маємо.
Ми хочемо, щоб ви всі щасливі були,
Щоб діточки ваші здорові росли,
Щоб смуток і горе назавжди пішли.
Вчитель: Діти, а чому я привіталася з вами, побажавши доброго здоров’я?
(відповіді дітей)
Вчитель: Всім відомо, що приємно бути здоровим. Міцне здоров’я – це найбільший скарб у світі.
Учні: Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається,
Радість б'ється в нім щоднини
Це ж чудово для людини!
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
Хто здоровий - не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде.
Бо здоров'я - це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!
Немає нічого дорожчого на світі,
Ніж дивне щастя жити на землі
В здоров’ї кожній квіточці радіти,
І посміхатися навіть уві сні.
Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо,
Із юних літ нам треба берегти.
Адже нічого більше нам не треба,
Щоб тільки всі здорові були ми.
Вчитель: У народі кажуть: «Не має щастя без здоров’я». Як ви це розумієте? (Відповіді дітей)
ІІ. Основна частина
Вчитель: У мене є чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може подивитися у скриньку, але нікому не розповідати кого він там побачив, доки всі найцікавіші та найсміливіші не заглянуть у скриньку. (Діти заглядають у скриньку із дзеркальцем).
«Щоб міцне здоров'я мати,
Треба промінці зібрати».
Перший промінчик "Режим дня".
Другий промінчик "Гімнастика. Активний відпочинок".
Вчитель: Здоров'я ви маєте берегти самі, а лікар вам дає такі поради.
Лікар: Розкажу вам зараз, діти,
Дуже правила прості:
Як за партою сидіти -
Це потрібно у житті.
Спинку рівною тримайте,
Рук на книжку не кладіть,
Голову не нахиляйте,
Як окличний знак сидіть!
Будуть в вас здорові очі,
Швидко будете рости.
Хто здоровим бути хоче -
Вмій здоров'я берегти.
Нахилилися вперед,
Нахилилися назад.
Повернулись вправо, вліво,
Щоб нічого не боліло.
До товариша всміхнулись.
Всі присіли, потягнулись
І на місце повернулись.
Вчитель: Після навчання найкращим відпочинком для вас буде заняття спортом, рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді, самокаті, роликових ковзанах, взимку - на санчатах, лижах, ковзанах, фізична праця на свіжому повітрі.
Третій промінчик "Чистота – запорука здоров'я".
Заходить Королева Чистоти.
Я не помилилася - це школа №13 1 –Б клас? Я принесла вам цю посилку.
(Діти на основі малюнків складають правила гігієни
Кожний ранок умивайся, мий вуха та шию.
Чисть зуби вранці і ввечері.
Мий руки перед їжею, після будь-якого забруднення, обов'язково після туалету.
Коротко обстригай нігті.
Носи в школу гребінець і носову хустинку.
Ретельно мий овочі та фрукти.
Не смокчи та не гризи різні предмети, пальці і нігті.)
Королева. Якщо будете дотримуватися цих правил, то будете здоровими.
Бережіть здоров'я власне,
Поки є на це ще час,
Бо життя таке прекрасне
І воно одне у нас. (І сідає за парту).
Вчитель: Щоб зберегти та зміцнити своє здоров'я, кожна людина повинна бути озброєною знаннями, виконувати настанови та поради лікарів, дотримуватись режиму дня, загартовуватись. Давайте перевіримо, чи знаєте ви правила збереження та зміцнення здоров'я і пограємо у гру «Корисно – шкідливо».
Я буду говорити фрази, а ви – відповідати «корисно» і плескати долоні, або «шкідливо» і тупотіти ногами. Будьте уважними!
Робити зарядку.
Умиватися й чистити зуби.
Смоктати пальці.
Гризти нігті.
Обтиратися вранці.
Сутулитися за столом.
Човгати ногами.
Провітрювати приміщення.
А зараз пропоную всім вам зіграти в гру «Рима».
Щоб було усе в порядку,
Вранці робимо...(зарядку).
Свою ти силу покажи,
З водою кожен день... (дружи ).
Хай мило живе... (запашисте)
Та рушничок... (пухнастий)
Порошок... (зубний)
І гребінець... (густий).
Потрібні організмові продукти
Дуже корисні овочі та... (фрукти).
Дітям, дорослим дуже потрібно
Дихати часто свіжим... (повітрям).
Молодці! Скільки правил вам відомо! Тепер вже ніхто й ніколи не заважатиме вам бути здоровими.
Четвертий промінчик «Їжа - джерело росту і здоров'я».
Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам'ятати про вітаміни.
Гра «Корисна і шкідлива їжа».
(Діти визначають корисну і шкідливу їжу)
Фізкультхвилинка «Не забудь»
П'ятий промінчик "Навколишнє природне середовище і здоров'я"
Оскільки людина - це частина природи, то здоров'я людини, зокрема і ваше, залежить від здоров'я природи.
Психогімнастика.
Сідайте вільно, розслабтеся, подумки повторюйте за мною речення.
Я лежу на теплому березі річки.
Тихо плескають хвилі.
Світить сонечко.
Я спокійний(а).
Я лежу на спині й дивлюсь на блакитне небо.
Там пливуть хмаринки.
Мені легко дихається.
Я ніби перебуваю у стані невагомості.
Промінчик "Корисні і шкідливі звички.»
Інсценівка «Любіть спорт»
Дійові особи: дві дівчинки і хлопчик Спортик.
1-ША ДІВЧИНКА.
Ми зі спортом не дружили,
Ми зарядку не любили.
2-ГА ДІВЧИНКА.
Тільки спали, тільки їли
І за партою сиділи.
СПОРТИК.
Що ж тепер такі сумні?
Може, ви щасливі?
ДІВЧАТКА (разом).Ні
СПОРТИК.
То чому ж, скажіть мені?
1-ША ДІВЧИНКА.
Ми не вмієм доганяти,
Ми не вмієм присідати.
А іще, що дуже прикро,
Не навчились танцювати.
СПОРТИК.
Я обом допоможу,
Покажу і розкажу.
Щоби вам не червоніти,
То потрібно спорт любити.
Як люблю його і я,
Спорт – розрадонька моя.
Вчитель: Подивіться, будь ласка, на виставку малюнків наших учнів про спорт, про здоровий спосіб життя.
Руханки (виконання кінезіологічних вправ)
Вправа «Не все так просто».
Правою рукою намалюйте у повітрі хрест. Це дуже просто. Лівою рукою намалюйте коло. Це також у всіх вийшло. А тепер спробуйте зробити це одночасно: правою рукою малювати хрест, а лівою – коло. В кого це вийде, повідомляє переможним вигуком.
Вправа «Гаки»
Вихідне положення:стоячи,сидячи,лежачи (на вибір). Схрестити щиколотки ніг зручно. Потім витягнути руки вперед, схрестивши долоні одна до одної, зчепивши пальці в «замок», вивернути руки всередину на рівні грудей так, щоб лікті були спрямовані вниз.
Вправа «Перехресні рухи»
Підняти і зігнути ліву ногу в коліні, ліктем правої руки доторкнутися до коліна лівої ноги, потім повторити те саме з правою ногою і лівою рукою. Повторити вправу 8-10 разів.
Промінчик «Загартовування»
Повітря, сонце і вода -
Для всіх хвороб просто біда.
Тож гартуватись, друже, слід,
Щоб врятуватися від бід.
На сонце личко підставляй,
Водою тіло обливай,
Морозу, холоду не бійся,
А для сміливості ти смійся.
Вчитель: Назвіть, які ви знаєте процедури, що допомагають загартовувати організм, адже вони теж додають бадьорості й сили.(Відповіді дітей.) (Повітряні та сонячні ванни, обтирання тіла мокрим рушником, обливання холодною водою, миття ніг прохолодною водою і т.д.).
Недарма народна мудрість говорить: "Сонце, повітря та вода - наші найкращі друзі!". Пам'ятайте завжди про це
Промінчик "Веселий настрій і здоров'я"
Вчитель: Як, на вашу думку, чи поліпшується в людини самопочуття від гарного настрою і щирої усмішки? Пригадайте, ми вже з вами говорили про те, що гарний настрій - це ознака здоров'я. І навпаки: смуток, журба, хвилювання, поганий настрій негативно впливають на здоров'я людини. Тому ми зараз трішки відпочинемо і пожартуємо.
Усмішки. 1.
Уже умився
Умивайсь, бери, синочку,
Швидше-бо не мнися!
Так за мене он, в куточку,
Кіт уже умився.
Вася йшов до школи
Із портфелем у руці.
А під вухом біле коло,
Білі плями на щоці.
- Васю, - пирснули хлоп'ята, -
Ти що, хату десь білив,
А чи борошно із татом
У млині всю ніч носив?
- Ні, - малий пригладив чуба
І протяг легким баском, -
Це я довго чистив зуби
Білосніжним порошком. (Б.Шрубенко.)
Кури насміхаються
Наш малий Іванко
Вранці не вмивається.
З нього біля ґанку
Кури насміхаються.
А чому з Іванка
Кури насміхаються?
Бо вони щоранку
У піску купаються. (Анатолій Качан)
Вчитель: Діти, зараз ми розв'яжемо веселий приклад. Гляньте на екран. ГАРНИЙ НАСТРІЙ + ? = ЗДОРОВ'Я
-Який другий доданок ви б поставили на місце знака питання?(малюнок клоуна з усмішкою).
Вчитель : Упродовж усього існування людства здоров'я цінувалось над усе. Наші пращури добре розуміли значення здоров'я. У народних приказках і прислів'ях збереглося безліч порад:
Здоров'я маємо - не дбаємо, а втративши - плачемо.
Здоровий злидар щасливіший від багача.
Які ще приказки про здоров'я ви знаєте? (Діти відповідають).
ІІІ. Підсумок
Вчитель: Так, здоров'я треба берегти, бо його важко відновити. А ви все робите, щоб зберегти здоров'я? Давайте пограємо у гру "Овації".
(Вчитель пропонує встати тим, хто, приміром, уранці робить зарядку. Якщо є такі, вони встають, а інші їм аплодують).
Устаньте всі ті, хто:
Робить вранці зарядку;
Не має шкідливих звичок;
Любить фізкультуру.
Старанно працював, допомагаючи Сонечку.
Ми знайшли з вами всі промінчики. Тепер наше сонечко тепле, ласкаве, веселе.
Заходить Королева Здоров'я.
Ну все, доволі!
Розумні діти в 13-й школі.
Пам'ятайте:
Здоров'я - найбільше багатство!
Будьте здоровими,
Будьте щасливими,
Будьте розумними,
Будьте красивими!
Вчитель: Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися. Ростіть здоровими, діти, щоб раділи ви світові, а світ радів вам! Я вам бажаю завжди бути здоровими, дбати про себе i ніколи не забувати, що здоров'я - це неоціненний подарунок природи, якого ми не помічаємо,поки не вичерпуємо його запас.
Швидко спливають хвилини -
От і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу
Щастя, здоров'я, добра..
Усі разом. Здоров-я – це супер!
Здоров-я – це клас!
Здоровим зростатиме,
кожен із нас !