Виховна година для 5-го класу на тему «Сім'я і держава»
Мета заходу:
Завдання заходу:
Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:
Рекомендовані учням джерела інформації:
Хід виховного заходу
І. Вступна частина
Учитель: Дорогі діти, вітаю вас з початком другого півріччя навчального року! Який у вас настрій? Чи готові до нового (2021) навчального року? Через карантинні обмеження в цьому році ми почали навчання трохи пізніше, ніж зазвичай. Проте всі ми набули досвіду з дистанційного навчання. Ми з вами вже зробили певні висновки з ваших учбових досягнень у січні.
Я сподіваюся, що наш клас буде здоровим, дружним та згуртованим. Адже нас чекає попереду багато цікавих справ.
Тема нашої класної години «Сім'я і держава».
ІІ. Основна частина
В одного китайського мислителя Конфуція є такий вислів: «Держава – це велика сім'я, а сім'я – це маленька держава». Справді, діти, у держави і сім'ї дуже багато спільного. Чим же вони схожі, ми дізнаємося, зробивши подорож у «державу» під назвою СІМ'Я.
Держава в широкому сенсі близьке до поняття «країна».
Держава у вузькому сенсі – це політико-територіальна організація, яка існує за рахунок суспільства, виражає його владу і здійснює її в цілях створення та підтримки в суспільстві певного порядку.
Ми починаємо свою подорож до міста «Склад сім'ї».
Учитель: Наша сім'я – це найближчі люди, які допоможуть у важку хвилину, і будуть радіти твоїм успіхам більше за всіх на світі.
Діти, давайте познайомимося з вашими родинами. Хто хоче розповісти про свою сім'ю? Яка у вас сім'я – велика чи маленька? Скільки людей в сім'ї? Як звуть тата, маму, чи є брати і сестри?
(Діти розповідають про свої родини.)
Учитель: У кожній державі є головна людина. Хто це?
Діти: Президент.
(Діти розповідають, хто у них головний в сім'ї – мама, тато…)
З давніх-давен вважали, що главою сім'ї є чоловік і батько. Він був годувальником, опорою сім'ї. А жінці відводилася роль домогосподарки, хранительки домашнього вогнища. З тих пір багато чого змінилося. Тепер жінка не лише займається домашніми справами, але ще й працює.
Як ви думаєте, сім'я повинна жити, як їй захочеться, або за якимось законом? (діти відповідають)
Учитель: У будь-якій державі є закон, за яким живуть її громадяни. Називається він Конституцією. Сім'я також повинна жити за певними правилами. Щоб регулювати відносини між сім'єю і державою, між батьками та їхніми дітьми, існує Сімейний кодекс[1].
Сім'я – це великий дар. Кожному з нас необхідне таке місце, де не треба щось вдавати, де тебе не обдурять, де тобі спокійно і добре, де можна відпочити душею. Таке місце ваша сім'я, дім.
Важливою функцією держави є функція захисту сімей та людей, які проживають на території держави, від зовнішньої агресії, техногенних та природних катастроф, фінансових криз тощо. Держава акумулює ресурси, для того щоб згладити негативні наслідки від тих чи інших неприємностей для свого населення. Держава – це вироблений в процесі еволюції механізм захисту сім'ї.
Держава повинна дбати про сім'ю, так само, як хлібороб дбає про відновлення родючості своїх земель. Якщо держава не дбає про сім'ю, то вона занепадає й руйнується.
(матеріальна допомога багатодітним і малозабезпеченим сім'ям, виплати при народженні дитини, допомога дітям, які перебувають у важкій життєвій ситуації, дітям-інвалідам, організація відпочинку та санаторно-курортного лікування дітей, допомога молодим сім'ям, дошкільні та шкільні установи, установи соціального захисту, турбота про здоров'я матері і дитини, захист працівників, що мають сімейні обов'язки тощо.
В якійсь мірі можна. Ми повинні ставитися один до одного, як у родині – дбайливо, по-доброму, з розумінням. Я теж сподіваюся, що наш клас стане ще більш дружною сім'єю до кінця року, і як в хорошій сім'ї, в ньому пануватимуть любов та взаєморозуміння.
Є одне правило життя: щоб зрозуміли тебе, повинен і ти зрозуміти іншого. А тому намагайтеся жити так, щоб в сім'ї було все добре. Допомагайте батькам по дому, виконуйте завдання вчителів, і ви побачите, що ваші батьки будуть частіше посміхатися.
ІІІ. Заключна частина
Я бажаю вам щастя в родині: в тій, в якій ви живете сьогодні; яку самі створите завтра. Нехай під дахом вашого будинку завжди панують взаємодопомога та взаєморозуміння, нехай ваше життя буде багате і духовно, і матеріально.
Але головна наша справа – це створити та зберегти наш колектив, щоб кожен відчував себе в ньому впевнено, надійно і зручно.
У 5 класі ви вже вивчаєте нові предмети, познайомились з новими вчителями. Не завжди було легко та не все виходило. Але я хотіла б, щоб кожен з вас зрозумів і відчув, що він не один, що поруч друзі, що завжди на допомогу можуть прийти однокласники, батьки, вчителі. Адже ми з вами тепер – велика та дружна сім’я.
[1] Сімейний кодекс України. Документ 2947-III, чинний, поточна редакція – Редакція від 01.01.2021, підстава - 942-IX. Доступ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/2947-14#Text