Здоров’я наших дітей – турбота спільна

Про матеріал

Мета: формувати поняття здоров'я, розкрити переваги здорового способу життя, допомогти батькам усвідомити відповідальність за збереження здоров'я дітей, надати можливість батькам і дітям краще пізнати один одного щоб надалі будувати свої стосунки на засадах загальнолюдської моральної і духовної культури здоров'я

Перегляд файлу

 

Тема: Здоров’я наших дітей – турбота спільна

Мета: формувати поняття здоров’я, розкрити переваги здорового способу життя, допомогти батькам усвідомити відповідальність за збереження здоров’я дітей, надати можливість батькам і дітям краще пізнати один одного щоб надалі будувати свої стосунки на засадах загальнолюдської моральної і духовної культури здоров’я.

Форма проведення: година спілкування

Оформлення кімнати: вислови відомих людей, народна мудрість, виставка малюнків "За здоровий спосіб життя".

 

"Без здоров’я  немає щастя"

"Без здоров’я  ніщо людині не миле"

"Було б здоров’я , а все інше наживемо"

(Народна мудрість)

"В здоровому тілі - здоровий дух"

"Яке насіння - таке й коріння"

"Хочеш довго жити – кидай курити"

 

Тест для батьків: "Які ви батьки? Чи виховуєте ви здоровий спосіб життя у своїх дітей"

Анкета для дітей: "Спосіб життя сучасної молоді"

Пам’ятка для батьків: "Батьківські міфи та істина"

  1.   Вступ. Шановні батьки, вчителі, діти! Тема нашої зустрічі з вами серйозна і важлива. Це тема здорового способу життя. Шлях до здоров’я  – турбота спільна.

Відомо, що здоров’я – це те, без чого людина не може бути щасливою.

Бути здоровим… Молодь про здоров’я  часто не думає. Як правило, молодь і здоров’я  супроводжують одне одного. Але чим старшою стає людина, тим більше починає розуміти, яке це благо – здоров’я  .

Що таке здоров’я ?

Допоможе вам дати відповідь на це запитання  тренінг "Здоров’я "

 

  1. Одне із визначень здоров’я  згідно із документами Всесвітньої організації охорони здоров’я  таке:

"Здоров’я  – це не лише відсутність хвороб або фізичних дефектів, це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя"

 

Які ж фактори сприяють збереженню і зміцненню здоров’я ? Давайте перерахуємо (записуються на дошці)

  1. Достатня рухова активність.
  2. Спілкування з природою.
  3. Розвиток духовності.
  4. Сприятливі соціальні умови.
  5. Екологічне благополуччя.
  6. Відсутність шкідливих звичок.
  7. Чіткий розпорядок дня.

 

  1. "Живі квіти землі" – так поетично ми називаємо дітей. То ж потрібно  зробити все для того, щоб дати можливість цим квітам повністю розцвісти, розпустити пелюстки.

Які ж вони, наші сучасні діти? Допомогти обрати дітям здоровий спосіб життя ми зможемо лише тоді, коли добре знатимемо їх проблеми.

З цією метою було проведено анкетування серед учнів 9 класу "Спосіб життя сучасної молоді". Ось результат анкетування.

Запитання анкети

  1. Ви можете сказати про себе, що вже визначили свої життєві цілі і плани?

3 учні – їх добре собі уявляють

15 учнів – уявляють тільки частково

1 учень – скоріше ні, мало думав про це

1 учень – не може відповісти

  1. До чого Ви більш за все прагнете в житті?

 (позначте не більше 3-х варіантів відповідей)

 

Найбільша кількість учнів класу прагне

  • до життєвого успіху, гарної кар’єри (13 уч.),
  • до щасливого особистого життя (12 уч.),
  • до високого матеріального рівня (5 уч.),
  • до створення гарної сімї (7 уч.),
  • до слави і популярності (4 уч.).
  1. Що ви вважаєте для себе ознакою життєвого успіху?

 

Піднятися над своїм соціальним середовищем, зробити кар’єру – 12 учнів.

Бути не гірше від інших – 10 учнів.

Досягти матеріального благополуччя, стати багатим – 8 учнів.

Реалізувати свої таланти і здібності – 8 учнів.

Виділитись серед інших, мати щось, що не мають інші – 4 учні.

Стати відомим, прославитись – 4 учні.

  1. На що ви витрачаєте свій вільний час найчастіше?
  • слухаю музику – 14 учнів
  • спілкуюся з друзями - 11 учнів
  • проводжу час з близькими друзями - 6 учнів
  • дивлюся телевізор – 10 учнів

1 учень у вільний час займається спортом,

2 учні ходять в парк, ліс, виїжджають на природу.

  1.   Який вид спорту вам більше до вподоби?

Найбільше до вподоби нашим учням футбол (7), волейбол (8), шахи (2).

  1.   Яким видом спорту ви займаєтеся?

Зовсім не займаються спортом – 10 учнів, волейболом – 5, футболом -4, теніс – 1.

  1.   Що ви засуджуєте на сучасному телебаченні?

Наші діти засуджують рекламу (10), нецензурну лексику (4), порнографію, секс – (3), нічого не відповіли (3).

  1.   Що вам подобається читати?

Найбільше подобається дітям читати журнали для молоді (9 осіб), романи (6), комікси і анекдоти (4), практично не читають (7).

  1. З вітчизняних поетів, письменників переважна більшість класу знають і люблять лише Т.Г. Шевченка (11 уч.), а з зарубіжних – Шекспіра.
  2. Які свята ви особливо любите відзначати?

День народження, Новий рік і Пасху учні класу найбільше люблять святкувати.

  1. Що ви зазвичай робите, коли зустрічаєтеся зі своєю компанією? (дати не більше 3-х відповідей)

15 учнів класу йдуть в клуб, на дискотеку,

12 учнів обговорюють цікаві для них теми,

5 учнів збираються в кого-небудь в дома, базікають, слухають музику,

4 учні проводять час на вулиці і ходять в кафе, бари.

  1. Які якості ви особливо цінуєте в своїх друзях?

Розуміння – 15 учнів

Вірність, надійність – 14 учнів

Гумор, дотепність – 14 учнів

Порядність – 11 учнів

Доброту і щедрість – 7 учнів

Розум – 5 учнів, а фізичну силу не цінує ніхто в своїх друзях.

Висновок:  Як ми бачимо по результатах анкетування більшість дітей майбутнє уявляють частково, прагнуть до життєвого успіху, гарної кар’єри, у вільний час дивляться телевізор і слухають музику, майже зовсім не займаються спортом, зі своєю компанією проводять час на дискотеці, розум і фізичну силу майже ніхто не цінує.

 

 

  1.         Наша сьогоднішня розмова також і про відповідальність батьків за збереження здоров’я  дітей.

Насамперед хочу зупинитися на дотриманні дітьми розпорядку дня, тобто розпорядку праці, відпочинку, сну, їжі, занять фізичними вправами, інших видів діяльності протягом дня.

Сон – один з важливих розпорядку дня. Під час сну весь організм відпочиває, а мозок продовжує працювати. Його кровопостачання збільшується, і температура підвищується. Кажуть, що в цей час у мозку проходить обробка інформації, яка поступила за день, проводиться аналіз і сортування, після чого "потрібно" організму інформація закладається в пам'ять.

Тому організація сну школярів вимагає особливої уваги. Головною умовою його повноцінності є тривалість. Вона повинна відповідати вікові дитини.


Вік дитини

7-10 років

11-14 років

15-17 років

 

Сон

11-10 годин

10-9 годин

9-8 годин


Скорочення сну на 2-3 години для дітей 7-10 років порушує кровообіг мозку, зменшує рух , силу нервових процесів. У старших школярів таке скорочення сну знижує їх працездатність на 30%. Заняття фізичними вправами також повинно займати відповідне місце в розпорядку дня школярів. Фізичні вправи можуть використовуватись в різних формах: ранкова гімнастика, довгі прогулянки, різні рухливі ігри на повітрі, уроки фізкультури, заняття в спортивних секціях, фізична праця.

А зараз я запрошую до розмови батьків. Проаналізуйте таку ситуацію:

«Останнім часом загострилися стосунки в сімї.

Справа в тім, що син росте кволим, часто не обминають його простуди, захворювання. Усі мої спроби заохотити його до занять спортом наштовхуються на його вперте небажання іноді озлоблення. Більше того, дружина горою стоїть на охороні його вдаваного спокою: "Не чіпляйтесь, нехай дитина краще довше поспить". В результаті сварка із дружиною, а головне – мене турбує здоров’я сина.

Бачу довкола активних, рухливих, здорових дітей, а синові допомогти не можу.»

Запитання до батьків:

  1. Як би ви діяли в подібному випадку?
  2. Як здійснюється фізичне виховання в вашій сім’ї? (виступи батьків)

 

  1.             Фізичне виховання в кожній родині є важливим чинником формування здорового способу життя. Але в шкільному віці не менш важливим є організація харчування дітей. Саме тут допускаються найбільш типові помилки:
  1. недостатній і нашвидкуруч приготовлений сніданок;
  2. відмова від сніданку через дефіцит часу;
  3. нерегулярне харчування.

Ці причини і зумовлюють зростання шлунково-кишкових захворювань.

Головна заповідь школяра в наш час повинна звучати так:

«Харчуватись розумно. Виявляти свої помилки в харчуванні і усувати їх!»

Неправильне харчування має наслідки:

  • схильність до варикозного розширення вен;
  • схильність до серцевої недостатності;
  • підвищення схильності до інфекційних захворювань;
  • поява цирозу печінки через ожиріння;
  • захворювання пов’язані із порушенням обміну речовин;
  • підвищення тиску;
  • діабет;
  • захворювання нирок;
  • збільшення жирових клітин у дітей;
  • зменшення тривалості життя.

Здоров’я  великою мірою залежить від самої людини. Тільки сама людина має регулювати своє харчування і це допомагає їй довго жити і зберігати власне здоров’я .

 

  1.         Наша розмова про здоров’я  дитини буде не повною, якщо не відмітити згубний вплив на нього шкідливих звичок: куріння, алкоголь, наркотиків.

Як повідомляє Всесвітня організація охорони здоров’я  людини, куріння – це причина 20% смертей. Велике занепокоєння викликає куріння серед школярів.

А для успішної боротьби з ним потрібно знати причини, що породжують це зло.

Це, по-перше, приклад дорослих і, в першу чергу, батьків; по-друге, недостатня активність в боротьбі з курінням; по-третє, недостатня дія антинікотинової пропаганди; в-четвертих, доступність тютюнових виробів для підлітків; у - п’ятих, реклама тютюнових виробів.

Як свідчить статистика, причини куріння серед школярів такі:

  • підтримка товаришів – 27,1%
  • цікавість – 19%
  • бажання видатись дорослим – 5,4%
  • не вказали причин – 48,5%

В боротьбі з курінням серед школярів як і в усіх інших аспектах виховання, необхідний постійний зв'язок школи і сім’ї. В єдності їх зусиль – запорука успіху.

Скільки б ми не стверджували, що курити не доцільно – вибір все одно за вами. Але давайте поміркуємо разом. Погодьтеся, що кожен з нас прагне бути сильним, привабливим, мати гарну роботу, щасливе особисте життя. А скільки мрій, які можуть здійснитися?

Не завжди легко вдається нам досягти поставленої мети, але при бажанні рано чи пізно ми здійснюємо свої наміри. Тоді чому ж засобом вирішення наших проблем має бути тютюн? Чому рослина має бути "визначником" нашої долі?

Запитання до батьків: "Шановні батьки, як на вашу думку: чи дійсно куріння є на сьогодні актуальною проблемою?" (Відповіді батьків).

Якщо ми насправді не знаємо себе, своїх цінностей та цілей в житті, якщо ми не усвідомлюємо існування зовнішнього тиску, що впливає на наш вибір курити чи не курити, то я пропоную за допомогою таблиці з’ясувати власне ставлення до куріння. (Дітям роздаються таблиці "Чи доцільно курити?").

Деякі молоді люди вважають, що в підлітковому віці, коли ти ще здоровий і міцний, можна курити, а потім можна кинути в будь-який момент. А що батьки думають з цього приводу? (Відповіді батьків).

А як же вести себе тоді, коли батьки випадково дізнаються про те, що їхня дитина курить? Які ваші дії в даній ситуації? (Відповіді батьків).

Висновок: із сказаного можна зробити висновок, що дії батьків залежать від стосунків із дитиною, від індивідуальних особливостей дитини, але обов’язково вони повинні бути продиктовані розумінням і бажанням допомогти. Формула, якою ми повинні всі керуватися в будь-якій ситуації це – "любов, довіра, розуміння і підтримка".

 

  1.      В нашому суспільстві є ще одне трагічне явище – пияцтво. Вживання алкоголю абсолютно неприпустиме для дітей, підлітків.

Дуже згубний вплив алкоголю на здоров’я дитини. Для 12-13-річних дітей 0,25 грамів горілки є смертельною дозою. Чим раніше починається вживання алкоголю, тим швидше розвивається хвороблива пристрасть до нього. Якщо регулярне вживання починається в 13-15 років, то така пристрасть виникає уже через рік, якщо в 15-17 років – через 2-3 роки, якщо в 22-25 років – через 5-7 років.

Алкоголь не тільки шкодить здоров’ю але й погано діє на психіку людини. Проте вживання алкоголю має місце серед дітей та підлітків.

Статистика свідчить, що серед тих, хто знаходиться на обліку в інспекції у справах неповнолітніх, підлітків, що почали вживати спиртне

В 11 – 13 років - 40%

В 14 – 15 років - 40%

В 16 – 17 років - 20%

Усі випадки вживання спиртних напоїв дітьми і близько 80% підлітками лежить на совісті батьків, їх перше знайомство з алкоголем відбувається з дозволу батьків.

Запитання до батьків:

Син чи донька з’являється далеко за північ додому в нетверезому стані. Ваші дії? (Обговорення батьками даної ситуації).

Запитання до дітей: А чи відчувають якусь провину, чи страх перед покаранням чи щось інше наші діти в даній ситуації? (Відповіді дітей).

Вибрати правильну лінію поведінки в спілкуванні з дітьми допоможуть "Пам’ятки для батьків" (Всім батькам вручають пам’ятки)

 

  1.             Підсумок

На наше здоров’я впливає багато факторів: це і шкідливі звички, і стан довкілля, і спадковість (генетичний фактор), і система охорони здоров’я.

Який же із них має найбільший вплив? Давайте проставимо у відсотковому відношенні міру впливу цих факторів.

На дошці:

Шкідливі звички – 50 %

Стан довкілля – 20 %

Спадковість – 20 %

Система охорони здоров’я – 10 %

А на думку вчених  здоров’я людини на 50 % залежить від шкідливих звичок, на 20 % - від стану довкілля, на 20 % - від спадковості, і від системи охорони здоров’я на 10 %.

Запитання для обговорення:

Як же ви бачите своє майбутнє і яке місце здоровому способу життя в ньому? (Обговорення)

Узагальнення вчителя:

Ваше здоров’я в ваших руках, а отже, і ваше майбутнє. Ми повинні пам’ятати слова вченого фізіолога І.П. Павлова: "Людина – найвищий продукт земної природи, але для того, щоб отримати насолоду від скарбів природи, людина повинна бути здоровою, сильною та розумною"

Завжди пам’ятайте нашу розмову, вживайте заходів по попередженню нещасних випадків під час дозвілля, бережіть здоров’я і життя своїх дітей, як найцінніший скарб.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ

 

 

Анкета для учнів

 

  1.     Ви можете сказати про себе, що вже визначили свої життєві цілі і плани?

__________________________________________________________

 

  1.     До чого Ви більш за все прагнете в житті?

 (позначте не більше 3-х варіантів відповідей)

  • до життєвого успіху, гарної кар’єри
  • до щасливого особистого життя ,
  • до високого матеріального рівня,
  • до створення гарної сімї ,
  • до слави і популярності .
  1.    Що ви вважаєте для себе ознакою життєвого успіху?
  • Піднятися над своїм соціальним середовищем, зробити кар’єру 
  • Бути не гірше від інших
  • Досягти матеріального благополуччя, стати багатим.
  • Реалізувати свої таланти і здібності
  • Виділитись серед інших, мати щось, що не мають інші
  • Стати відомим, прославитись
  1.                      На що ви витрачаєте свій вільний час найчастіше?
  •          слухаю музику
  •          спілкуюся з друзями
  •          проводжу час з близькими друзями
  •          дивлюся телевізор
  •          займаюсь спортом,
  •          ходжу в парк, ліс, виїжджаю на природу.
  1. Який вид спорту вам більше до вподоби?

____________________________________________________

  1. Яким видом спорту ви займаєтеся?

____________________________________________________

  1. Що ви засуджуєте на сучасному телебаченні?
  • рекламу
  • нецензурну лексику
  • порнографію, секс

____________________________________________________

 

  1. Що вам подобається читати?
  • журнали для молоді
  • романи
  • комікси
  • анекдоти
  • практично не читаю
  1. Назвіть відомих вам вітчизняних та  зарубіжних поетів, письменників.

      _______________________________________________________________

  1. Які свята ви особливо любите відзначати?

_____________________________________________________________

  1. Що ви зазвичай робите, коли зустрічаєтеся зі своєю компанією?

 (дати не більше 3-х відповідей)

  •       йду в клуб, на дискотеку,
  •       обговорюю цікаві  теми,
  •       збираємось в кого-небудь в дома, базікаємо, слухаємо музику,
  •       проводжу час на вулиці
  •       ходжу в кафе, бари.
  1. Які якості ви особливо цінуєте в своїх друзях?
  • Розуміння
  • Вірність, надійність
  • Гумор, дотепність
  • Порядність
  • Доброту і щедрість
  • Розум
  • Фізичну силу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам'ятка

для батьків

щодо формування здорового способу життя у дітей.

 

1.Новий день починайте з посмішки і ранкової розминки.

2. Дотримуйтеся режиму дня.

3. Краще розумна книга, ніж безцільний перегляд телевізора.

4.Любіть свою дитину - вона ваша. Поважайте членів своєї сім'ї, вони –  ідуть з вами одним  шляхом.

5. Обіймати дитину слід не менше 4 разів на день, а краще 8 разів.

6. Не буває поганих дітей, бувають погані вчинки.

7. Позитивне ставлення до себе - основа психологічного виживання.

8. Особистий приклад здорового способу життя - краще будь-якої моралі.

9. Використовуйте природні фактори загартовування - сонце, повітря і воду.

10. Пам'ятайте: проста їжа корисна  для здоров'я.

11. Кращий вид відпочинку - прогулянка з сім'єю на свіжому повітрі.

12. Краща розвага для дитини - спільна гра з батьками.

 

1

 

doc
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
1998
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку