Тема. «Здоров’я – найдорожчий скарб»
Мета. Допомогти дітям усвідомити, що кожен з них – неповторна особистість і завдання кожного – наповнити життя змістом, зберегти здоров’я, бо здорова дитина – здорова молодь – здорова – здорова нація; розширити й поглибити знання про здоровий спосіб життя, формувати свідоме вміння піклуватися про членів своєї родиyи; розвивати логічне мислення, творчі здібності, пам’ять, робити висновки; виховувати відповідальність за свої вчинки, свідоме ставлення до здоров’я в цілому.
Обладнання: таблиця «Ознаки здоров’я»,малюнки, прислів’я.
Хід уроку.
Учитель. Шановні батьки, любі діти і всі наші гості! Я щиро вітаю вас зі святом – Днем знань, бажаю вам міцного здоров’я та здійснення всіх бажань. Щойно пролунав дзвоник, що знову скликав наших дітей за шкільні парти. Вони стали другокласниками. Тож нехай цей шкільний рік буде для них радісним, цікавим і легким.
І. Вступ.
Дорогі діти от і покликав вересень усіх дітей України за шкільні парти, щоб здобувати знання, вчитися мудрості життя, Кожен рік у школах нашої країни перший урок починається з певної теми. Цього року ми почнемо свій перший урок про здоров’я . Тож і тема нашогу уроку така «Здоров’я – найдорожчий скарб».
ІІ. Створення сприятливого емоційно- психологічного мікроклімату.
Але перш ніж ми розпочнемо нашу розмову – Заплющіть очі й уявіть себе у найпрекраснішому місці на землі. Це велика квітуча галявина, на якій зелена-зелена трава. Ви відчуваєте як ноги ступають по ранковій росі, як тіло огортає ранкова прохолода. Повіває ніжний вітерець, і вам хочеться бути тут, серед цієї краси. Вдихніть глибше свіже повітря. Чуєте якісь звуки? Може це шумлять дерева чи співають пташки, а може ви чуєте, як звучить тиша? Залишайтесь серед цього прекрасного буяння природи, і відчувайте, як у вас вливаються нові сили…
А тепер розплющіть очі і спробуйте зберегти свіжість, бадьорість і гарний настрій до кінця дня.
ІІІ. Розповідь учителя.
- Здоров’я - всоьму голова. Коли людина здорова, то вона дружна, весела, красива, сильна, витривала, смілива. Вона чудово почувається і може наполегливо працювати і навчатись, може робити те, що ій до душі, займатися улюбленою справою. Людина почувається нездоровою, коли в неї щось болить, присутні якісь фізичні вади (наприклад слуху, зору).
Здоров’я – це найвище благо, дароване людині Природою.Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим На жаль, досить часто ми, діти, через необізнаність, дорослі - через легковажність бездумно розтринькуємо цей дарунок, забуваючи, що втратити здоров’я легко, а повернути – дуже важко, інколи неможливо.
Як не прикро , Природа наділяє здоров’ям з однією умовою: його потрібно належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати. Якщо ж людина порушує цю умову – Природа відбирає здоров’я і дарує його комусь іншому з тієюж умовою.
Наше здоров’я залежить від наших звичок, від наших зусиль.
ІV. Робота з таблицею . « Ознаки здоров’я».
На дошці – таблиця у вигляді квітки з пелюстками, на яких записні основні ознаки здоров’я.
- Діти до нас на урок завітала чарівна квіточка, яка є дуже цікавою на її пелюсточках записані ознаки здоров’я, ця квіточка хоче щоб ви їх запам’ятали. Я вам зараз їх буду читати, а ви уважно слухайте і запам’ятовуйте.
- відсутніст болб;
- гарний настрій;
- пружні мязм;
- блискуче волосся;
- нормальна температура тіла;
- хороший апктит;
- рожевий язик;
- румяні щоки;
- міцний сон;
- достатня маса тіла;
- достатній зріст;
- правильна постава; охайний вигляд;
- загартований організм.
V. Розгляд малюнків на дошці.
Кого з дітей можна назвати здоровими, а кого хворими.
VІ.Фізкультхвилинка.
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій уклоніться
За щасливий день вчорашній
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Веретенцем покрутіться,
Раз присядьте, два присядьте,
І за парти тихо сядьте.
VІІ. Гра. «Додай слово». ( на дошці записано початок прислів’я, діти його доповнюють здопомогою вчителя.)
Здорв’я мати – вік біди не … (знати)
Здорв’я маємо – не дбаємо, а втративши -… (плачемо).
Довго спати - здоров’я не … (мати).
Як немає сили, то й світ не … (милий).
Здоров’я дорожче за … (багатство).
VІІІ. Розповідь учителя.
Життєздатність ї здоров’я людей великою мірою залежить від самої людини. Від того, який настрій, які бажання, яка поведінка людини, залежить її самопочуття, здоров’я. Якщо людина налаштована доброзичливо, шанобливо до інших, то позитивні емоції у відповідь наповнять її позитивною енергією на творення добра, на здоровий розвиток душі і тіла.
ІX. Гра. “ Корисно- шкідливо».
Учні плещучи в долоньки сигналізують що корисно, не плещучи, що шкідливо.
- Вітатись під час зустрічі…
- Брати до рота і гризти всілякі предмети: ручки, олівці…
- Виконувати ранкову гімнастику…
- Допомагати слабким, хворим…
- Спробувати викурити одну цигарку…
- Гризти нігті…
- Колупатися в носі…
- Чистити зуби…
- Сміятися.
X. Хвилинка-цікавинка.
Діти, чи поліпшується у людини самопочуття від гарного настрою і щирої усмішки?
Тож зараз послухайте усмішку.
Уже вмивався.
- Умивайсь, бери, синочку,
Швидше –бо, не мнися!
- Так за мене он в куточку,
Кіт уже умився.
- Ну щож гарний увас настрій після усмішки?
XІ. Підсумок уроку.
От наш урок добігає кінця. Я хочу, щоб ви, мої любі друзі були насамперед здоровими. І вам всім таке побажання.
Бережіть здоров’я власне,
Поки є на це ще час.
Бо життя таке прекрасне,
І воно одне у нас!.