«Здоров’я та догляд за тілом» "Health and body care"

Про матеріал
Урок з використанням віршованого, пісенного матеріалу та пісень та ігор. Тема: «Здоров’я та догляд за тілом» "Health and body care" за підручником Карпюк О. Д.
Перегляд файлу

Вишнівський академічний ліцей «Основа»

Вчителька англійської мови Цуркан С. І.

Розробка уроку в 4-В  класі 20 березня 2023 року.

 

Тема уроку: «Здоров’я та догляд за тілом» 

"Health and body care"  Unit 4

 

Урок з використанням віршованого та пісенного матеріалу, що дає можливість легко будувати власні висловлювання з опорою на даний матеріал.

Мета: формувати іншомовну комунікативну компетенцію з теми «Здоров’я та догляд за тілом» 

                                     "Health and body care"

Практична: повторити та закріпити ЛО теми; навчати зв'язано висловлювати свої дії за допомогою часової форми Present Continuous; удосконалювати вміння працювати в групі; розвивати монологічне мовлення, читання, тренувати учнів у письмі.

Тип уроку: комбінований, урок спрямований на формування мовленнєвих навичок.

Форми роботи: фронтальна, групова, індивідуальна.

Обладнання: підручник О.Д.Карпюк (2021) “English with smiling

Sam 4”, тематичні картки, ігри для роботи у групах, мультимедійний комплекс.

Очікуваний результат:

  1.              Діти розумітимуть звернення до них.
  2.              Будуть удосконалювати навички читання.
  3.              Будуть описувати дії щодо свого режиму дня.
  4.              Будуть висловлювати свої дії за допомогою

         часової форми Present Continuous.

5.      Навчатимуться працювати у групах.

 

 

 

 

 

The 4-th of March. 

Form 4-В AL”Osnova” of Vyshneve

                               "Health and body care"

Procedure:

  1. Greetins

Good morning my dear friends! How are you today? 

Say “HELLO!” to our guests!

  1. Warm-up
  1.     How old are you? I`m eight! How are you ? I`m great!

How old are you? I`m nine! How are you ? I`m fine!

 

  1.     Please, stand up, look at the screen and repeat the days of the week with our friend  Matt!

… very well, sit down! So, tell me please … “What day is it today?”  

 

  1. Main part
  1.     Children, tell me please, what help us to know  the time? – A clock!

How many numbers can you see on the clock? Twelve.

Ask the question about the time! “What time is it?”

  1.     Let’s see a video with talking clock!

And now, please, look at my clock …

 - “What time is it?” –“It’s 1, …3,…5,…7,…9,…11 o’clock”.

3) Let`s play and count from 1-12  with our jumping  ball (game with a ball).

4) Open your  books  at page 72, look at this text, let`s read  “Morning chant”:

          a) follow with your fingers, listen and read with your eyes…

Get up quickly,

Make your bed,

Drink some tea,

Eat an egg,

Wash your face,

Brush your teeth,

Time for school,

Let`s write and read!

b) listen and read with me …

c) let’s repeat and show it!    “Get up quickly … ….”

 

5) Let’s move with Matt! … a video  “Daily routine”.

6) I want you to imagine :  “Now, it`s 6 o`clock and what are you doing NOW?”

-Now it`s 6 o`clock, I am getting up.

- Now it`s 6 o`clock too, and I am cleaning my teeth .

- Now it`s 7 o`clock, I am eating.

- Now it`s 8 o`clock, I am going to school.

6) Now, we have got a writing task:  Children, take your pens and fill in gaps in sentences. You have hot 2- 3 minutes to do this exercise.  It`s time to check!

Writing task        Fill in. Заповни.

  1. He __  wash___    his face now.
  2. She __  eat___  now.
  3. He __  go___ to school now.
  4. She __  sleep___  now.

 

Ask and answer in pairs:

Do you eat sweets before meals?

Do you eat fruit or vegetables?

What should you eat to keep your teeth healthy?

 

 

Who want to read sentence 1, …2, …3, …4?  Let’s check!

Finaly, we have got  a work in groups. You’re the first group and you`re the second.  I give you  7 sentences for each group. Put these  sentences in the right order. Then we are going to check together. You can start.

Let`s check … You have done this!

 

  1.  Assessment

I hope that you enjoy our lesson, you are very clever children.

Thank you for this lesson!))

  1. Summing up

Now, you know what say about your daily routine. Your work is well done!

 Stand up!

The lesson is over, see you tomorrow!  Good bye!

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку