Здоровим бути здорово. Гра -Квест.

Про матеріал
Квес- гру можна проводити в старших класах як узагальнюючий урок в кінці навчального року, а також як позакласний захід на День Здоровя
Перегляд файлу

Основи здоров’я

 

КВЕСТ  «Здоровим бути здорово»

(Для учнів 5-9 кл)

 

 

 

 

Вчитель Ново – Пляшевської гімназії

Нагачевська Т.А.

 

 

2021р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КВЕСТ  «Здоровим бути здорово»

Мета: надати можливість учасникам  у цікавій ігровій формі  перевірити свої знання з ПДР та основ здоров’я;                                                                           виховувати в учнів рішучість, відповідальність, розсудливість.

ХІД  ЗАХОДУ.

І.  Організаційний момент

ІІ. Основна частина.                                                                                                                      Вступне слово вчителя. Правила проведення квесту.

Здоров'я — це багатство,

Яке Господь нам дав,                                                                                                         І треба, щоб з дитинства                                                                                                   Його ти цінував.                                                                                                        Здоров'я не придбаєш                                                                                                     За гроші, пам'ятай!                                                                                           Його від Бога маєш                                                                               Про це не забувай!

ІІІ. Основна частина.

Станція 1. «Стихійні лиха»  (Кросворди)

  1.             класи                                                                                                                                        1. Короткотривалі , раптові струси земної кори.                                                                     2.Відсутність опадів                                                                                               .3.Природне лихо, коли вода виходить за межі звичайних для неї берегів.                                                                                                                 4.Вітер, що рухається з великою швидкістю.                                                                               5.Сильний дощ.                                                                                                                                             6. Сильний вітер, що знімає великі хвилі на морі.                                                           7.Сповзання гірських порід під силою земного тяжіння.

(1.землетруси 2.посуха 3-повінь 4-ураган 5-злива  6-шторм  7-зсув)

Питання . Які правила поведінки під час зливи?

 

 

 

 

7-8

1. Аварія з трагічними наслідками                                                                                            2.Виникає взимку під час сильних морозів, небезпечна для водіїв.                                                         3.загроза для життя.                                                                                                                        4. Підземні поштовхи.                                                                                                          5. Морський легкий вітер.                                                                                                              6.Він все дує, дує.                                                                                                        7. Сходження снігів з гір.                                                                                                                                         

( 1-катастрофа 2-ожеледиця  3-небезпека  4- землетрус  5-бриз  6- вітер         7- лавина  8- шторм)

Які  твої дії під час землетрусу?

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. кл..  По горизонталі:

2. Електричний розряд між хмарами або хмарою і землею.                                                                   4. Значні затоплення суходолу, внаслідок ряс­них опадів, швидкого танення снігів тощо.                                                                                                                              5. Явище, що проходить у певних ділянках зем­ної кори з різним ступенем руйнувань.                                                                                                                       6. Посилення вітру до 35 м/с і більше.                                                                                          7.Опади у вигляді льодяних кульок.
По вертикалі:                                                                                                                             1. Тип тропічного циклону.                                                                                                           3.Стихійне поширення вогню, що вийшов з-під контролю людини.                 5. Сильний дощ.

Відповіді  По   горизонталі:   2.   Блискавка.   4.   Повінь. 5. Землетрус.                     6. Ураган. 7. Град.                                                                                                                                      По вертикалі: 1. Тайфун. 3. Пожежа. 5. Злива

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"1

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

Які твої дії під час повені?

2. Станція.  Знавці ПДР

1)  Запитання для 5-7 класів

  1. Який вид транспорту називають підземним?(Метро)
  2. Хто може однією рукою зупинити автомобіль,що мчить по дорозі? (Інспектор ДАІ)
  3. Пристрій,  щоб керувати рухом автомобіля.(Кермо)
  4. Яким машинам дозволено їхати на червоне світло? (Швидкій допомозі, міліції, пожежній,
    газовій службі)
  5. Слово, що походить із латинської мови, його до­слівно перекладають швидконіг». (Велосипед)
  6. Дорожня розмітка, що вказує на місце переходу будь-якої дороги. («Зебра»)
  7. Швидкісна багатосмугова дорога. (Автомагі­страль)
  8. Якого кольору куртки в ремонтників дороги?(Помаранчевого)
  9. Чи можна переходити дорогу на жовтий колір світлофора? (Ні)
  1.          Хто винайшов велосипед? (Леонардо да Вінчі)

Запитання для 8-9 класів команди

  1. Який вид транспорту рухається по рейках?(Трамвай)
  2. Гумова частина велосипеда. (Шина)

3   Без них велосипед не рухається. (Колеса)                                                      4. Чи можна назвати велосипедиста водієм? (Так)                                                          5.Із якого віку діти мають право сидіти на пере­дньому сидінні легкового й маршрутного так­сі? (Із 12 років)                                                          6.У якому громадському транспорті немає стоя­чих місць? (У таксі)

  1. Назвіть відомі вам серцеві засоби. (Валідол,нітрогліцерин, корвалол, валокордин, настой­ка валеріани)                                                                                             8.За  яким  номером  необхідно  телефонувати  в ДАІ в разі ДТП? (102)                                                                                                                               9. Чи дозволено їздити на одному колесі велоси­педа? (Ні)                                                     10. Яку дорогу називають вузькою? (До 3-х смуг)

2)Розпізнати по 5 дорожніх знаків.

 

3. Станція    КРОС ТЕСТ «ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ БІЛЯ ВОДИ

Якщо ти й умієш плавати, це не означає, що ти готовий ходити на пляж без дорослих. Пере­вір за допомогою крос-тесту, чи знаєш ти правила безпечної поведінки біля води.

  1. Купатися можна не більш 20 хвилин (7) чи до «дрижаків» та посиніння губ (8)?
  2. Найкращою розвагою на воді є: нишком під­пливти під товариша і схопити його за ноги(11), жартома покликати на допомогу (9), на
    глибині до пояса пірнати і діставати з дна ка­мінці та мушлі (6).
  3. Якщо людина добре плаває, то може запли­вати так далеко, скільки вистачить сил (16),чи слід обмежуватись акваторією, позначеною
    буйками (12)?
  4. Після тривалого перебування на сонці треба швидко пірнати у воду (10) чи заходити по­ступово (14)?
  5. Безпечнішим для купання є місця з піщаним (15) чи кам'янистим (13) дном?
  6. Це безпечно й корисно. Так можна навчитися на тривалий час затримувати дихання (3).
  7. Час перебування у воді слід збільшувати по­ступово, починаючи із 3-5 хвилин. Це допо­може уникнути переохолодження (2).

Тривале перебування у воді може призвести до переохолодження. У такому стані часто вини­кають судоми, а іноді настає зупинка дихання або непритомність (1).

9.

Не можна так жартувати, тому що в разі лиха люди не звернуть увагу на крики про допомогу (2).

  1.          Це може призвести до переохолодження (4).
  2.          Людина може перелякатись і захлинутися (2).
  3.          Правильно. Обмежувальними буями позна­чають найбільш безпечні для купання ділян­ки (4).
  4.          Каміння під водою з часом поростає дрібними водоростями і стає слизьким. Ставати на нього небезпечно (5).
  5.          Коли заходиш у воду поступово, то поволі зви­каєш до нижчої температури (5).
  6.          Правильно. Там, де піщане дно,— за звичай про­зора вода, не мулко і мало водяних рослин (17).
  7.          За обмежувальними буйками можуть  бути вири, стрімкі течії. Навіть тим, хто добре три­мається на воді, краще плавати уздовж берега,щоб у разі небезпеки можна було покликати на допомогу (3).

17.Вітаємо! Ти переміг, якщо рухався правиль­ним маршрутом.

4.  Станція «103»

5 класи.

Завдання теоретичне 1. Для дезінфекції ран використовують…….

( перекис водню, )

Завдання практичне 2. При падінні з велосипеда отримав рану на коліні. Ваші дії?

6-7 клас

Завдання теоретичне 1. Для дезінфекції ран використовують…….

( перекис водню, )

Завдання практичне 2. При падінні з велосипеда отримав рану на голові. Ваші дії?

8 клас

Завдання теоретичне 1. Для зупинки кровотеч застосовують…….

( тугу пов’язку, джгут)

Завдання практичне 2. При падінні з велосипеда отримав рану на нозі. Кров темно червоного кольору фонтанує. Ваші дії?

9 кл

Завдання теоретичне 1. Для переломі кінцівок використовують…….(шину, )

Завдання практичне 2. При падінні з велосипеда отримав перелом ноги. Ваші дії?

5.Станція «Дружба – це…»

Завдання: розшифрувати прислів'я

  1. Без вірного друга велика туга. (5 кл)
  2. Справжній друг пізнається в біді.  (6-7 кл)
  3. Ненадійний друг — гірше відвертого ворога. ( 8-9 кл)

5-кл

6-7 кл

 

 

8-9 кл

6.  Станція  «Ситуація»  . Ваші дії.

5 кл -6 кл

Ви відпочиваєте на пляжі. У той час, поки ви насолоджуєтеся водою або залишаєте  намет,  де  живете,  ваші речі   певною мірою беззахисні. Як необхідно - діяти, щоб зберегти речі та подбати про особисту безпеку?

(Рішення:

  1. Будете уважні до своїх речей, не залишаючи їх без догляду.
  2. Попросите сусідів доглянути за речами, зробите їм таку ж послугу.
  3. Не будете носити з собою коштовні речі або ве­лику суму грошей і не залишатимете їх у наме­ті

4.Не ставитимете намет у затишному місці, де його не видно іншим відпочиваючим. Це не підви­щить ваш комфорт, але зробить вас і тимчасо­ве житло не таким привабливим для крадіжки

7-8 кл

Горить хлібне поле. Ваші дії.

  1. Викликаєте пожежну охорону і, ви­значивши напрямок вітру, спробуєте
    самостійно згасити полум'я пускан­ням зустрічного вогню.
  2. Спробуєте  косою,   ціпком   або  нога­ми збивати колосся на землю за на­прямком вогню, утворивши смугу за­вширшки 0,5-1 м.
  3. Використовуючи принесені лопати, бу­дете викопувати уздовж кромки вогню

суцільну смугу із землі завширшки< 20-40 см.

4.Будете збивати вогонь гілками, мокрим одягом, не даючи йому розпалюватись і не допускаючи поширення верхом.

5. Негайно надішлете к ближчий населений пункт , а самі постараєтеся вивести  господарську техніку, яка знаходиться у вогнищі пожежі (за умови , що ви в полі  з кимось).

Відповідь :4 і 5.

9 кл

Туристи, які заблукали в лісі, визначають правильність і послідовність      першочергових дій:

  1. Поділитися враженнями про похід.
  1. Прийняти    рішення:    відправитися в дорогу або залишитися на місці.
  1. Уточнити місцеві умови.

4.Оцінити стан людей.                                                                                                                                     5.Перевірити спорядження, речі.

6.Згадати рекомендації про способи вживання, які можуть згодитися в цій

обстановці.

7.Розробити  детальний  план  подальших дій.

8.Побудувати тимчасове житло.

9.З'ясувати, які їстівні рослини є в ліс

 

 Відповідь:2, 3, 4, 5, 6, 7.

 

7.Станція «  Обережно! Отруйні.»

5 кл .    Назвіть 5 отруйних грибів.

  1. кл . Назвіть 5 отруйних рослин.

7 кл.  Назвіть 5 отруйних тварин.

8 кл  Яка ПЕРША ДОПОМОГА В РАЗІ ОТРУЄННЯ РОСЛИНАМИ ?

Відповідь

ПЕРША ДОПОМОГА В РАЗІ ОТРУЄННЯ РОСЛИНАМИ

Дотримуйтесь принципів надання допомоги в разі пероральних отруєнь.

Постраждалому дайте активоване вугілля, сорбен­ти.

Покладіть постраждалого в ліжко.

Викличте «швидку медичну допомогу».

9 кл  Яка профілактика отруєнь рослинами ?

Відповідь

ПРОФІЛАКТИКА ОТРУЄНЬ РОСЛИНАМИ:

не вживайте невідомі рослини в їжу, обходьте їх стороною;

не збирайте самостійно ягоди; не вживайте екстракти трав, що виготовлені без узгодження з лікарем;

не збільшуйте самостійно дозу екстрактів і відва­рів, призначених лікарем;

якщо ви вирушаєте в подорож, не забудьте захо­пити із собою аптечку першої допомоги .

БЛІЦ-опитування.  Загадки

Загадка для 1 команди

Ішов дощ. Вулицею їхав жовтий автомобіль. За кермом сидів водій у темних окулярах і сірих рукавицях. Він проїхав три вулиці, а на четвертій звернув уліво.

Його зупинила жінка в синьому плащі з мете­ликом на парасольці. Він провіз її чотири квар­тали та п'ять зупинок. Який був номер машини?                                                     (Мокрий)

Загадка для 2 команду

Їхав електровоз. У ньому було 19 вагонів. Ма­шиніста звали Петро Семенович Звягін. Маршрут: Воронеж — Мічуринськ. Відправлення з 7 колії 4 платформи. Погода була похмура. Небо затягло хмарами. У 5 вагон сіла жінка з жовтою валізою та п'ятьма зеленими коробками, а в 9 вагон за­йшла літня жінка із аристократичною зовнішністю. У який бік хилився дим?                                                               (Диму не було. По­тяг електровоз

Здаємо свої маршрутні листи для журі.

Визначаємо  переможця.

Маршрутний лист

станції

Кількість балів від 0-10

примітка

Станція 1. «Стихійні лиха»

 

 

 

 Станція 2 .  Знавці ПДР

 

 

 

 Станція  3.  КРОС ТЕСТ

 

 

 

 Станція 4 . «103»

 

 

 

Станція  5. «Дружба – це…»

 

 

 

 Станція  6.  «Ситуація» 

 

 

 

Станція  7  « Обережно! Отруйні!»

 

 

 

Станція «Деформовані вірші»

 

 

 

2.Робота з деформованими віршованими рядками.

1)Не ховайся у куточок (3)                                                                         Якщо виникла пожежа(і)                                                                   А вогонь гаси ти(4)                                                                                   Що тоді робити?(2)

2).Скористайтесь відром води(4)                                                                                                             Треба діяти швиденько(З)                                                                                                                                    Якщо вогник ще маленький(і)                                                                                                              Не лякайся-навпаки(2)

3)Щоб вогонь цей загасить(4)                                                                                                                                                                             Або ковдрою накрить(2)                                                                                                                                    Швидше кликати дорослих(З)                                                                                                                                 Ще піском засипать можна(і)            

4)Не забудь по телефону(З)                                                                                                                        Всіх,хто є у домі,(1)                                                                                                                                                                                    Визвати пожежну охорону(4)                                                                                                                                     Хутко клич на поміч(2)

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Denysenko Kateryna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
28 березня 2023
Переглядів
742
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку