Основи здоров’я
КВЕСТ «Здоровим бути здорово»
(Для учнів 5-9 кл)
Вчитель Ново – Пляшевської гімназії
Нагачевська Т.А.
2021р
КВЕСТ «Здоровим бути здорово»
Мета: надати можливість учасникам у цікавій ігровій формі перевірити свої знання з ПДР та основ здоров’я; виховувати в учнів рішучість, відповідальність, розсудливість.
ХІД ЗАХОДУ.
І. Організаційний момент
ІІ. Основна частина. Вступне слово вчителя. Правила проведення квесту.
Здоров'я — це багатство,
Яке Господь нам дав, І треба, щоб з дитинства Його ти цінував. Здоров'я не придбаєш За гроші, пам'ятай! Його від Бога маєш Про це не забувай!
ІІІ. Основна частина.
Станція 1. «Стихійні лиха» (Кросворди)
(1.землетруси 2.посуха 3-повінь 4-ураган 5-злива 6-шторм 7-зсув)
Питання . Які правила поведінки під час зливи?
7-8
1. Аварія з трагічними наслідками 2.Виникає взимку під час сильних морозів, небезпечна для водіїв. 3.загроза для життя. 4. Підземні поштовхи. 5. Морський легкий вітер. 6.Він все дує, дує. 7. Сходження снігів з гір.
( 1-катастрофа 2-ожеледиця 3-небезпека 4- землетрус 5-бриз 6- вітер 7- лавина 8- шторм)
Які твої дії під час землетрусу?
2. Електричний розряд між хмарами або хмарою і землею. 4. Значні затоплення суходолу, внаслідок рясних опадів, швидкого танення снігів тощо. 5. Явище, що проходить у певних ділянках земної кори з різним ступенем руйнувань. 6. Посилення вітру до 35 м/с і більше. 7.Опади у вигляді льодяних кульок.
По вертикалі: 1. Тип тропічного циклону. 3.Стихійне поширення вогню, що вийшов з-під контролю людини. 5. Сильний дощ.
Відповіді По горизонталі: 2. Блискавка. 4. Повінь. 5. Землетрус. 6. Ураган. 7. Град. По вертикалі: 1. Тайфун. 3. Пожежа. 5. Злива
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"1 |
|
||
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
||||||||||||
3 |
|
|
||||||||||
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|||||||||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
Які твої дії під час повені?
2. Станція. Знавці ПДР
1) Запитання для 5-7 класів
Запитання для 8-9 класів команди
3 Без них велосипед не рухається. (Колеса) 4. Чи можна назвати велосипедиста водієм? (Так) 5.Із якого віку діти мають право сидіти на передньому сидінні легкового й маршрутного таксі? (Із 12 років) 6.У якому громадському транспорті немає стоячих місць? (У таксі)
2)Розпізнати по 5 дорожніх знаків.
3. Станція КРОС ТЕСТ «ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ БІЛЯ ВОДИ
Якщо ти й умієш плавати, це не означає, що ти готовий ходити на пляж без дорослих. Перевір за допомогою крос-тесту, чи знаєш ти правила безпечної поведінки біля води.
Тривале перебування у воді може призвести до переохолодження. У такому стані часто виникають судоми, а іноді настає зупинка дихання або непритомність (1).
9.
Не можна так жартувати, тому що в разі лиха люди не звернуть увагу на крики про допомогу (2).
17.Вітаємо! Ти переміг, якщо рухався правильним маршрутом.
4. Станція «103»
5 класи.
Завдання теоретичне 1. Для дезінфекції ран використовують…….
( перекис водню, )
Завдання практичне 2. При падінні з велосипеда отримав рану на коліні. Ваші дії?
6-7 клас
Завдання теоретичне 1. Для дезінфекції ран використовують…….
( перекис водню, )
Завдання практичне 2. При падінні з велосипеда отримав рану на голові. Ваші дії?
8 клас
Завдання теоретичне 1. Для зупинки кровотеч застосовують…….
( тугу пов’язку, джгут)
Завдання практичне 2. При падінні з велосипеда отримав рану на нозі. Кров темно червоного кольору фонтанує. Ваші дії?
9 кл
Завдання теоретичне 1. Для переломі кінцівок використовують…….(шину, )
Завдання практичне 2. При падінні з велосипеда отримав перелом ноги. Ваші дії?
5.Станція «Дружба – це…»
Завдання: розшифрувати прислів'я
5-кл
6-7 кл
8-9 кл
6. Станція «Ситуація» . Ваші дії.
5 кл -6 кл
Ви відпочиваєте на пляжі. У той час, поки ви насолоджуєтеся водою або залишаєте намет, де живете, ваші речі певною мірою беззахисні. Як необхідно - діяти, щоб зберегти речі та подбати про особисту безпеку?
(Рішення:
4.Не ставитимете намет у затишному місці, де його не видно іншим відпочиваючим. Це не підвищить ваш комфорт, але зробить вас і тимчасове житло не таким привабливим для крадіжки
7-8 кл
Горить хлібне поле. Ваші дії.
суцільну смугу із землі завширшки< 20-40 см.
4.Будете збивати вогонь гілками, мокрим одягом, не даючи йому розпалюватись і не допускаючи поширення верхом.
5. Негайно надішлете к ближчий населений пункт , а самі постараєтеся вивести господарську техніку, яка знаходиться у вогнищі пожежі (за умови , що ви в полі з кимось).
Відповідь :4 і 5.
9 кл
Туристи, які заблукали в лісі, визначають правильність і послідовність першочергових дій:
4.Оцінити стан людей. 5.Перевірити спорядження, речі.
6.Згадати рекомендації про способи вживання, які можуть згодитися в цій
обстановці.
7.Розробити детальний план подальших дій.
8.Побудувати тимчасове житло.
9.З'ясувати, які їстівні рослини є в ліс
Відповідь:2, 3, 4, 5, 6, 7.
7.Станція « Обережно! Отруйні.»
5 кл . Назвіть 5 отруйних грибів.
7 кл. Назвіть 5 отруйних тварин.
8 кл Яка ПЕРША ДОПОМОГА В РАЗІ ОТРУЄННЯ РОСЛИНАМИ ?
Відповідь
ПЕРША ДОПОМОГА В РАЗІ ОТРУЄННЯ РОСЛИНАМИ
Дотримуйтесь принципів надання допомоги в разі пероральних отруєнь.
Постраждалому дайте активоване вугілля, сорбенти.
Покладіть постраждалого в ліжко.
Викличте «швидку медичну допомогу».
9 кл Яка профілактика отруєнь рослинами ?
Відповідь
ПРОФІЛАКТИКА ОТРУЄНЬ РОСЛИНАМИ:
не вживайте невідомі рослини в їжу, обходьте їх стороною;
не збирайте самостійно ягоди; не вживайте екстракти трав, що виготовлені без узгодження з лікарем;
не збільшуйте самостійно дозу екстрактів і відварів, призначених лікарем;
якщо ви вирушаєте в подорож, не забудьте захопити із собою аптечку першої допомоги .
БЛІЦ-опитування. Загадки
Загадка для 1 команди
Ішов дощ. Вулицею їхав жовтий автомобіль. За кермом сидів водій у темних окулярах і сірих рукавицях. Він проїхав три вулиці, а на четвертій звернув уліво.
Його зупинила жінка в синьому плащі з метеликом на парасольці. Він провіз її чотири квартали та п'ять зупинок. Який був номер машини? (Мокрий)
Загадка для 2 команду
Їхав електровоз. У ньому було 19 вагонів. Машиніста звали Петро Семенович Звягін. Маршрут: Воронеж — Мічуринськ. Відправлення з 7 колії 4 платформи. Погода була похмура. Небо затягло хмарами. У 5 вагон сіла жінка з жовтою валізою та п'ятьма зеленими коробками, а в 9 вагон зайшла літня жінка із аристократичною зовнішністю. У який бік хилився дим? (Диму не було. Потяг — електровоз
Здаємо свої маршрутні листи для журі.
Визначаємо переможця.
Маршрутний лист
станції |
Кількість балів від 0-10 |
примітка |
||
Станція 1. «Стихійні лиха»
|
|
|
||
Станція 2 . Знавці ПДР
|
|
|
||
Станція 3. КРОС ТЕСТ
|
|
|
||
Станція 4 . «103»
|
|
|
||
Станція 5. «Дружба – це…»
|
|
|
||
Станція 6. «Ситуація»
|
|
|
||
Станція 7 « Обережно! Отруйні!»
|
|
|
||
Станція «Деформовані вірші» |
|
|
||
2.Робота з деформованими віршованими рядками.
1)Не ховайся у куточок (3) Якщо виникла пожежа(і) А вогонь гаси ти(4) Що тоді робити?(2)
2).Скористайтесь відром води(4) Треба діяти швиденько(З) Якщо вогник ще маленький(і) Не лякайся-навпаки(2)
3)Щоб вогонь цей загасить(4) Або ковдрою накрить(2) Швидше кликати дорослих(З) Ще піском засипать можна(і)
4)Не забудь по телефону(З) Всіх,хто є у домі,(1) Визвати пожежну охорону(4) Хутко клич на поміч(2)