Життя і творчість Лесі Українки разом з математикою

Про матеріал
Тема уроку: ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ Лесі Українки разом з математикою Мета: - узагальнити та систематизувати знання, вміння і навички учнів з теми “Відсотки”; - удосконалити вміння і навички розв’язання основних задач на відсотки; • розвивати логічне мислення учнів, їх творчі здібності; • повторити та систематизувати знання учнів про життя і творчість Лесі Українки; • удосконалювати навички виразного читання, зв’язного мовлення; • виховувати в учнів почуття патріотизму, любов і повагу до творчості Лесі Українки.
Перегляд файлу

 

Тема уроку: ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ Лесі Українки  разом з математикою

Мета:

- узагальнити та систематизувати знання, вміння і навички учнів з теми “Відсотки”;

- удосконалити вміння і навички розв’язання основних задач на відсотки;

-         розвивати логічне мислення учнів, їх творчі здібності;

-         повторити та систематизувати знання учнів про життя і творчість Лесі Українки;

-         удосконалювати навички виразного читання, зв’язного мовлення;

-         виховувати в учнів почуття патріотизму, любов і повагу до творчості Лесі Українки.

Тип уроку: інтегрований урок з математики та української літератури.

Обладнання: портрет Лесі Українки, збірки письменниці, підручники, різноманітний роздатковий матеріал, мультимедійний проєктор, комп’ютерна презентація до уроку, українські рушники.

Хід уроку

I. Мотиваційно-цільовий етап

Учитель української літератури. Сьогодні урок  у нас незвичайний. Перед вами два вчителі: вчитель математики і вчитель української літератури. На уроці ви будете знаходити  відсотки, повторюючи і закріплюючи відомості про життя та творчість великої української письменниці Лесі Українки.

Учитель математики. А працювати ми будемо під девізом: “Міркуємо швидко, відповідаємо правильно, лічимо точно, пишемо гарно”.

Учитель української літератури. А епіграфом сьогоднішнього уроку будуть слова  Л. Українки “Слово — то мудрості промінь. Слово — то думка людська”.

Спробуємо в цьому переконатися.

А зараз давайте за допомогою щкали термометра визначимо ваш настрій на початку уроку (на дошці зображений кольоровий термометр, діти по черзі називають свій настрій).

II. Пізнавально-пошуковий етап

Учитель математики. Теорія

  1. Що таке відсоток?
  2. Як використовують %  у житті?
  3. Які види задач на відсотки ви знаєте?

 У зошитах записуємо число, тему уроку.

1. Учитель математики.   Зараз проведемо гру  «Хто швидше?»

На дошці накреслено табличку із семи клітинок. Я пропоную вам 5 завдань з математики. Відповідь кожного завдання ви будете по черзі записувати в клітинки таблиці.

1. 25% від 64                         5. 25% від 132

2. 49% від 1 2/7                

3. 40% від 40              

4. 7,5% від 160

 

 

 

 

 

 

 

  

Учитель української літератури Кожне число відповідає номеру букви алфавіту. Перед вами лежить алфавіт. Тож хто з вас першим прочитає слово?

16(10) 7 (1) 16 ( 20 ) 12( 19 ) 33 ( 3 )

Ви правильно відгадали назву «Лілея».  А хто пригадає, як це слово пов’язане з нашою письменницею (відповіді учнів). Правильно, саме цю казку ми з вами читали в 5 класі і вже тоді багато дізналися про Лесю Українку. Ви вже знаєте, що Леся Українка хворіла і часто їздила на лікування, наприклад, до Криму.

2.  Тож  кожного на парті лежить таблиця «Цікаво знати».

Леся Українка із 42 років життя 7 % роки була в Криму.

Вам потрібно порахувати відсотки і дізнатися скільки років Леся перебувала в Криму.

Учитель української літератури. Отже, ви порахували, що Леся Українка 3 роки пребувала в Криму.

 Ви добре справилися із математичними завданнями, а я пропоную вам вправу «Мереживо думок». Вам необхідно підтвердити або спростувати думку,  якщо відповідь «Так» - плескаєм в долоні і в зошитах ставите +, якщо «Ні» - не плескаєте і в зошитах ставите -.

1. Справжнє ім’я письменниці Лариса Косач? (так)

2. Михайло Драгоманов — це батько поетеси? (ні)

3. Олена Пчілка — це мати Лесі (так)

4. Леся Українка з бідної родини (ні)

5. Леся Українка лікувалася в Америці (ні)

6. Леся написала перший вірш для тітки (так)

7. Леся Українка грала на скрипці (ні)

8. Леся Українка була одружена (так)

9. Леся Українка в 4 роки вміла читати та писати (так)

10. Лесю і брата називали Мишолосіє (так)

11. Поетеса лікувалася в Грузії, Італії (так)

12. Письменниця написала в 19 років книжку з історії (так)

Учитель математики. А зараз порахуйте, який відсоток відповідей зі знаком «плюс»   ()

Фізкультхвилинка (відеоролик)

Задача

 Із 70 учнів гімназії відвідали позакласний захід до Дня народження Лесі Українки 21. 4 з яких були найактивнішими. Який % цих учнів, які брали активну учать у позакласному заході?

Результати округлити до цілих.          ( 19)

Учитель української літератури. У вас недаремно вийшла така відповідь.  Коли Лесі було 19 років, вона написала підручник зі Стародавньої історії східних народів.

 Учитель математики.  «Відшукай». 

Число 20 зменшити на 40%, а потім ще на 25%. Яке число отримали?

Учитель української літератури.  Це була задача, в якій ви одержали цифру 9.  Саме в такому віці Леся написала свій перший вірш “Надія”, який присвятила своїй тітці.

Учитель математики. А зараз ви зможете дізнатися, скільки творів увійшло до першої збірки Л. Українки, якщо розв’яжете це завдання.

Ціна збірки “На крилах пісень”  була 115 грн., а потім зменшилася на 40%. Яка нова ціна?

Учитель української літератури. «Літературна хвилинка». Ви отримали число 69, і саме стільки поезію ввійшло до першої збірки. І однією з поезій, що    ввійшла до цієї збірки є «Тиша морська». Пропоную прочитати цю поезію.

Читаємо, аналізуємо, визначаємо художні засоби.

А зараз прослухаємо романс до поезії, а Анастасія Дідик продекламує її.

ІІІ. Підсумковий етап

Учитель математики.  Отже, ми сьогодні узагальнили ваші знання , вміння й навички щодо відсотків.

Учитель літератури.   Повторили життєпис Лесі Українки

ІV. Домашнє завдання

  Скласти кросворд, пов'язаний з темою уроку «Життєвим та творчим шляхом Лесі Українки на знаходження відсотків від числа»

V. Рефлексійно-оцінний етап

Вчитель математики. Наш урок добігає кінця. Тож підіб’ємо підсумки. Давайте звернемо увагу на шкалу термометра і прокоментуємо, чи змінився ваш настрій наприкінці уроку.

Виставлення оцінок.

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 квітня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку