2 грудня о 18:00Вебінар: Предмет «Захист України» у школі: теоретичні засади, цікаві ідеї, поради для дистанційного навчання

Життя і загибель динозаврів на планеті Земля

Про матеріал
Розширити знання про життя і теорію загибелі динозаврів на планеті Земля, а також переконатися на особистому досвіді у існуванні останків динозаврів; розвивати пам’ять ,уяву , розширювати світогляд учнів, формувати вміння спостерігати; виховувати почуття любові до природи.
Перегляд файлу

 Природознавство

Тема.Життя і загибель динозаврів на планеті Земля.

Мета проекту:розширити знання про життя і теорію загибелі динозаврів на планеті  Земля , а також переконатися на особистому досвіді у існуванні останків динозаврів; розвивати пам’ять ,уяву , розширювати світогляд учнів, формувати вміння спостерігати; виховувати почуття любові до природи.

Завдання проекту:

  • Дізнатися,хто такі динозаври;
  • Вияснити коли і де жили динозаври;
  • Виявити якими вони були;
  • Довести їх існування ;
  • Виявити причини їх вимирання;

Тип – проекту:інформаційно – дослідницький.

Обладнання:мультимедійний екран, презентація, відеоматеріали, дитячі малюнки, дитячі роботи, виставка енциклопедій, макет вулкану.

 

Хід проекту

І. Організаційний момент

-Дорогі діти,ми запрошені до студії на незвичайний урок.

-А про що ми будемо говорити ви скажете, переглянувши музичний кліп, який мені прислав мій віртуальний друг, бо він є його головним героєм.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

(Звучить кліп на англійській мові про динозаврів)

-Отож, чому присвячена наша прес-конференція?(відповіді дітей)

-Дійсно, ми будемо говорити про життя і загибель динозаврів на планеті Земля. Я бачу, що у вас сьогодні хороший настрій. Тож до роботи!

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вчитель:- Познайомитися з різноманітністю цих тварин нам допоможуть наукові співробітники, журналісти, працівники музею” Юний палеонтолог”.

( Звучить панорама)

Вчитель:- Чого варта була тільки  інтерактивна  експозиція в одному  з найбільших залів цього музею. Хіба  може людина пройти повз таку цікавинку?(вчитель говорить під мелодію)

Вчитель:-А на скільки ви зацікавились життям цих надзвичайних істот?

Вчений:- Мені як науковому співробітнику було цікаво дізнатися на скільки глибоко учні нашої школи володіють інформацією про цих таємничих гігантів .Взявши відеокамеру і фотоапарат ми почали свою подорож з опитування учнів нашої школи ”Що ти знаєш про динозаврів?”

(Відео інтервю)

Висновок: опитування показало, що учні школи не достатньо знають про цих тварин. І є потреба розповісти про них.

Вчитель: - І вже є перше запитання від журналістів.

Журналіст телеканалу «Мега» .

  • Скажіть, будь ласка, хто займається вивченням динозаврів?

Вчений:  - Вивченням динозаврів займається палеонтолог. ( Фото розкопок палеонтологів)(Метод синкан)

Вчитель:-Діти,а хто такий палеонтолог?

Працівник музею:-Думаю,що це історик.

Працівник музею:-А може бути,що ця людина вивчає історію динозаврів?

Вчитель:-А зараз ми з вами про це і дізнаємось. У дитячій енциклопедії сказано(зачитуюзначенняцього слова).-Виходячи з тлумаченняцього слова пропоную вам скластисинкан.Що таке синкан вам відомо.На дошці знаходиться  схема .

-Наші  працівники музею  працюють з стрічками заготовками.

-Наші журналісти складають синкан за хмарою слів.

-А наукові співробітники створюють свій власний синкан.

 Палеонтолог

Розумний. Зацікавлений.

Шукає,розкопує,вивчає.

Палеонтолог досліджує вимерлих тварин.

                                              Дослідник (Синкан для працівників музею)

Вчитель:-Яка група швидко і правильно це зробить ,та й презентує свою роботу(діти  зачитують синкани).

Вчитель: - Дякую!

  • І ось наступне запитання від журналістів.

-Кореспондент програми «Світ навиворіт»

  • У мене є питання. Хто такі динозаври? Коли і де вони жили? На які групи поділялися?

Вчитель: - На цей ряд запитань відповідає науковий співробітник Луценко Мілєна  та Міняйленку Олександру  Слайд № 1 (Презентація)

Вчений: - Я хочу вам розповісти чому вимерли динозаври. Слайд№2(Презентація)

Вчитель: - Будь ласка, наступне запитання  від журналістів.

    Журналіст телеканалу «Мега»

  •  Розкажіть, як народжуються динозаври.

Вчитель: -На це запитання,я думаю,відповість молодший науковий співробітник Деркач Богдан.

(Виступ та висновок)

Вчитель:-Погодьтеся,діти,якцецікавоспостерігати за появою нового життя на світ.Тобі дуже повезло,Богдане!

 

Фізкультхвилинка.

-Наш друг динозаврик приготував для вас сюрприз. А зараз час для відпочинку.

 

Робота в групах

Вчитель:- Увага(пауза), учора на електронну пошту прийшли піктографічні картинки із зображенням фрагментів різних динозаврів,з якими, я думаю,ви зустрічалися під час своєї подорожі. Томукожна група отримує завдання,які приготував ,я думаю, уже наш спільний друг.(Конверти із завданнями для працівників музею, журналістів та наукових співробітників).

(Вчитель дістає і зачитує завдання для кожної групи)

-Працівники музею ліплять динозаврів (за зразками) і поділяють цих динозаврів на травоїдних та хижаків.

 -Наступне завдання для наших журналістів(дістаю з конверта). Розгляньте малюнки та визначте динозаврів, з якими ми не  зустрічалисяпід час нашої сьогоднішньої  подорожі.

-А наукові співробітники  працюють з картками і вказують динозавра за його описом.

(Звучить спокійна мелодія)

Журналісти:-Ми впізнали(називають знайомих динозаврів) .Але двох із них ми не можемо назвати (показують).А чи можуть нам допомогти назвати цих незнайомців наукові співробітники?

Вчений:-Я знаю цих динозаврів. Це….. .(називає).Вони належать до групи….(хижаків чи травоїдних)

Вчитель:-Які гарні динозаври! Відтепер ваш музей поповниться ще декількома експонатами.

Вчитель:-І нарешті, про яких доісторичних тварин йшла мова у ваших текстах, шановні науковці(у кожного науковця текст з описом динозавра, назву якого треба відгадати)

Картка  1

    Потвора лежала на боці, підвернувши довгий хвіст і схрестивши важкі задні лапи. Череп його близько двох метрів довжини на потилиці переходив у величезний костяний комір, усаджений тупими шпильками. Над очима стирчали два довгих косо спрямованих вперед роги, третій сидів наносі... (Трицератопс)

      Картка  2

     У цього чудовиська голова пташина, тіло як у  ящірки, хвіст з гострими голками, а вигнута спина була засаджена високими шпильками, схожими на півнячі гребінці... (Стегозавр)

       Картка 3

 З чорної глибинивстав гігантський сіро-зелений привид.Велетенський динозавр завмер нерухомо в повітрі над краєм рову.Чудовисько мало горбоносую голову, великі палаючі очі. Безгубапаща з довгим рядом загнутих назад зубів. Спина злегка зігнута ,могутній хвіст і великі задні лапи. А під самою шиєю на передній частини тулуба безглуздо і безпорадно стирчали дві тонкі крихітні передні лапи... (Тираннозавр).

Картка 4

У заростях папороті пересувалися зовсім маленькі ящери ,порівняно зі своїми гігантськими одноплемінниками. Вони дуже витончені,свої короткі передні лапи притискали до тіла. Дійшовши до берега струмка,вони натрапили на дохлу рибу, вчепилися в неї і почали рвати здобич на частини... (Компсогнат)

Вчитель:-Ви молодці,явірю,що в майбутньому ви станете справжніми вченими.

Вчитель:- І  знову запитання від журналістів.

Кореспондент програмиСвіт навиворіт

  • Шановні науковці ,а  чому вимирання динозаврів стало однією з найбільших загадок людства.

Вчений 1:- Я вважаю, одна з версій – це загибель динозаврів від впавшої комети.

Вчений 2: - Я думаю, динозаври загинули від холоду.

Вчений 3:-А я думаю,що вони загинули із-за зміни клімату.

Вчений 4:- Існують версії, що динозаври загинули від виверження вулканів.

Вчитель:Дійсно,вчені називають десятки різних версій,але не одну з них не можна назвати абсолютно вірною.

Вчитель:- Я уважно спостерігала за вашими дослідженнями і теж не залишилася осторонь . Пропоную  розглянути останню,названу вами, версію загибелі динозаврів від виверження вулканів. Тому заглянемо в нашу лабораторію. Подивіться – це макет вулкана і зараз його треба привести в дію (грає музика, фото виверження вулкану) Саме від наслідків виверження  подібних вулканів і могли загинути динозаври.

(мелодія)

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Вчитель:-А зараз підведемо підсумки нашої роботи  і пограємо в гру Передай запитання товаришу(діти стають у коло і ,передаючи яйцединозавра, задають питання)

1) Ким є динозавр?(рептилія)

2) Хто є єдиним живим нащадком динозаврів сьогодні?(крокодили)

3) Як давно вимерли динозаври?(65 міл.років тому)

4) У якому блокбастері знімалися динозаври?(Парк Юрського періоду)

5) Як перекладається слово «Динозавр» з грецької мови?(Жахливий ящір)

6) Який динозавр був найдрібнішим?(Космогнатус)

7) Назвіть ім'я знаменитого зоолога, який ввів термін «динозавр».(Р. Оуен)

8) Найстрашніший хижак, яких коли-небудь знав світ, жахливий характер якого відображений в його назві ...(Тиранозавр)

9) Що викликало смерть динозаврів?(Величезний вибух)

Вчитель: Дякую! Ви були уважними і чудово справилися із завданнями.

Вчитель: - Уявіть, що астероїд, колись назавжди змінив життя на Землі, пролетів повз нашу планету і гігантські динозаври існують донині - вони далеко обігнали в розвитку первісних людей і створили власну цивілізацію! До вашої уваги трейлер мультфільму «Хороший динозавр».

2)Перегляд  мультфільмуХороший динозавр

V. Підсумок проекту

Вчитель:

Час рухається вперед: швидко, невблаганно. У часі, у просторі, у Всесвіті прокладає свій шлях маленький  блакитний корабель – планета Земля. Розправивши білі вітрила хмар, він рухається по Чумацькому шляху вперед – у майбутнє!

   На кораблі міняються пасажири, але незмінними залишається життя! Сьогодні ми його пасажири. Так любімо, поважаймо і бережімо його. Він наш дім, наша надія, наше майбутнє.

Вчитель:-На цьому наша подорож  у світ динозаврів завершена.Дякую вам за активність,співпрацю,допомогу,спостережливість,вихованість та любов до природи.

Вчитель:-Діти,вимолодці.Вашимрезультатом (до науковців)-є презентації і цікаві дослідження,а працівники музею поповнять колекцію музею”Юнийпелеонтолог” експонатами динозаврів,а журналісти нададуть інформацію до нашої шкільної газети”Шкільниймередіан”.

-Але я впевнена ,що на цьому ваша дослідницька робота не закінчена.бодосліджувати,діти,такцікаво,правда ж.

-На цьому наш урок закінчено.

docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку