«ЖИТТЯ — НЕ МАСКАРАД, ЖИТТЯ — ДАР БОЖИЙ»

Про матеріал
«ЖИТТЯ — НЕ МАСКАРАД, ЖИТТЯ — ДАР БОЖИЙ» Урок-тренінг для учнів 11 класів
Перегляд файлу

«ЖИТТЯ — НЕ МАСКАРАД, ЖИТТЯ — ДАР  БОЖИЙ»


Урок-тренінг для учнів 11 класів

Мета: поглибити знання учнів про ХПСШ, зокрема ІПСШ та ВІЛ/СНІД; розкрити проблеми профілактики цих захворювань, торкнутися проблеми ранніх ста­тевих стосунків та підвести учнів до розуміння того, що поширення ХПСШ, ВІЛ/СНІДу можна попе­редити через формування навичок відповідальної поведінки; пропагу­вати здоровий спосіб життя.

Головні ідеї:

  • Статеве утримання — най­кращий засіб запобігання ХПСШ та ВІЛ/СНІДу.
  • Утримання повинно стати способом життя, а не окремим випадком (залежно від обставин).
  • Використання презервативів, оральних контрацептивів та зов­нішній статевий контакт не зни­жують ризик зараження ХПСШ, СНІДом.
  • Навіть статеві контакти з використанням презерватива мо­жуть бути небезпечними — мож­ливе його пошкодження.

Обладнання:

  1.                     Плакати:
    • «Вияви обачливість»;
    • «Люди добрі, схаменіться! Лю­ди добрі, зупиніться!»;
    • «Я обираю життя. Я — за щасливу родину, здорових дітей!»
  2.                     Паперові кульки, що імітують сперму.
  3.                     Ілюстрація картини Дюрера «Адам і Єва».
  4.                     Дошка для наклеювання паперу.

Головні терміни та поняття:

  • ХПСШ — хвороби, що передаються статевим шляхом.
  • ІПСШ — інфекції, що передаються статевим шляхом.
  • Зовнішній статевий контакт — генітальні контакти без проникнення в тіло партнера.
  • Утримання — відмова від будь-якого виду статевих контактів.
  • Презерватив — латексна (гумова) оболонка, що покриває чоловічий статевий орган під час статевого акту. Призначений для запобігання проникненню сперми в організм жінки та її запліднення.
  • Сперма — рідина, що виділяється з чоловічого статевого органа і є обов’язковою для запліднення.
  • Ноноксінол-9 (№ 9) — сперміцид, що зменшує ймовірність вагітності, але, коли один з партнерів ВІЛ-інфікований, є потенційний ризик передачі вірусу партнеру.
  • Утримання як спосіб життя — заплановане свідоме рішення відмовлятися від дошлюбних статевих контактів.

Люди не помирають, вони вбивають себе самі.

Сенека

Здоров’я дорожче від золота.

В.Шекспір

 

Хід заняття

  1. Обговорення та визначення принципів спілкування

Сьогодні у нас знову делікатна тема розмови, тому визначимося з правилами спілкування:

  1.                     Бути відвертими.
  2.                     Чесно висловлювати свою думку.
  3.                     Поважати думку інших.
  1. Вступне слово вчителя

Стосунки між жінками і чоловіками найскладніші в людській природі. Це і дружба, і закоханість, і кохання.

У підлітковому віці в організмі відбуваються зміни, внаслідок яких настає статева, фізична та психічна зрілість людини. Коли кількість статевих гормонів в організмі збільшується і дозрівають статеві органи, у молодої людини з’являється посилений інтерес до протилежної статі. Спочатку це сни і мрії, виникає потреба у дружбі, спілкуванні одне з одним, у бажанні доторкнутися, обійняти, поцілувати. Потім людина намагається виразити свої почуття через інтимні стосунки, одним із проявів яких є статевий акт. Це бажання називається статевим потягом. Так народжується любов, про яку Корнель сказав: «Її причини — незвідані, а наслідки можуть бути жахливими».

Починати статеве життя чи відстрочити його — вибір, який так чи інакше молода людина повинна зробити. Статистика свідчить, що раннє статеве життя може принести розчарування, сором, зневіру, жахливі хвороби.

(Робота з плакатом «Люди добрі, схаменіться! Люди добрі, зупиніться!».)

Усе більше й більше підлітків починають раннє статеве життя. За даними психологів перша закоханість припадає на 12—15 років. На жаль, і перша статева близькість теж. Серед підлітків до 18 років 75% мають 2 і більше статевих партнерів, а 45% мають — четверо і більше. Тому загроза зараження ВІЛ/СНІДом та ХПСШ є реальною.

  1. Методика «Мозковий штурм»
  •           Назвіть найпоширеніші хвороби, що передаються статевим шляхом.
  •           Пригадайте ознаки названих хвороб.
  •           Що є спільного між усіма цими хворобами? Що їх об’єднує?
  •           Що впливає на масштаби епідемій СНІДу та ХПСШ?
  •           Чи слід звертатися до лікаря у разі виявлення певних ознак?
  •           Які можуть бути наслідки само- або недолікування?
  1. Робота в парах

Уявіть, що ви очолюєте Міністерство охорони здоров’я країни. Ви усвідомили, що СНІД та ІПСШ поширюється надто швидко. Президент доручив вам розробити і доповісти йому план дій для подолання кризової ситуації. Які заходи для зупинення епідемії ви внесете до свого наказу?

Обґрунтуйте свої пропозиції.

  1. Бесіда

— Які ви знаєте способи профілактики СНІДу та ХПСШ?

Учитель. Розгляньмо деякі за-пропоновані способи детальніше, щоб визначити найефективніший. Почнемо з презервативів.

Спочатку презервативи використовувалися тільки для запобігання вагітності. Однак останнім часом — як засіб профілактики поширення ХПСШ. Ви вже дізналися на попередніх заняттях, що існує два основні шляхи передачі ХПСШ: через контакт зі шкірою хворого партнера та через контакт з рідкими виділеннями під час статевого акту. Спочатку медики сподівалися, що презервативи стануть надійним і ефективним засобом. З’ясуймо, чи справді це так. До речі, купувати їх слід тільки в аптеках.

Сьогодні медики стверджують, що презервативи не в змозі запобігти передачі деяких найнебезпечніших вірусних та бактеріальних захворювань. Тому безпечний секс є можливим тільки у моногамному шлюбі.

  1. Рольова гра «Щит»

Певний захист від деяких ХПСШ презервативи забезпечують. Але немає єдиної думки щодо якості цього захисту. Щоб допомогти. вам відповісти на це запитання, пропоную зіграти в гру.

Варіант 1. Фактор сперми

За даними досліджень з проблем планування сім’ї, щит (презерватив) допомагає запобігти небажаній вагітності в 80—90% випадків його правильного використання. Подивімося, чи є наш щит достатнім для такого захисту.

Гравець № 1 стоїть на одному місці з книжкою в руках. Гравець № 2 кидає в нього паперові кульки з відстані 1,5—2 м (по одній) досить швидко і сильно.

Гра демонструє ефективність використання презервативів для запобігання вагітності шляхом блокування сперми.

Як бачимо, засіб ефективний, але деяка частка сперми все-таки долає захисний бар’єр.

Варіант 2. Фактор сперми і ХПСШ

Зробимо гру реалістичнішою. Гравець № 2 кидає в гравця № 1 цілі жмені паперових кульок.

Гра демонструє, що партнер має турбуватися не лише про блокування сперми, а й про захист від ХПСШ. Знаємо, що є кілька різних типів ХПСШ і можна заразитися кількома з них від одного партнера.

Варіант 3. Фактор сперми, ХПСШ, частої зміни сексуальних партнерів

Наш другий сценарій теж не відобразив справжньої небезпеки, що існує в реальному житті. А якщо людина часто змінює статевих партнерів, а кожен з них має статеві контакти з кількома своїми партнерами?

У такому разі гравець № 1 наражається на небезпеку інфікування кількома потенційними вірусоносіями. Якщо гравець № 1 готовий, то всі учні класу кидатимуть у нього паперові кульки. Він має якнайкраще захищатися своїм щитом — «презервативом».

Гра демонструє, як зростає ризик зараження ХПСШ, якщо людина має кількох сексуальних партнерів.

Пам’ятайте, що часта зміна статевих партнерів — це один з ключових факторів, що підвищують ризик зараження ХПСШ.

(Обговорення результатів гри.)

Учитель. Це повчальна гра, яка переконливо доводить, що презерватив не здатний захистити партнерів від різноманітних чинників ризику, як, скажімо, різні типи ХПСШ, кількість статевих партнерів... Якщо взяти всі ці чинники, можна переконатися, що «щит-презерватив» є недостатньо надійним. То чи можна вважати таку поведінку відповідальною щодо власного здоров’я?

(Очевидно, відповідь буде негативною.)

Висновок. Презерватив не є найефективнішим засобом захисту від СНІДу, ХПСШ, тому медики стверджують, що ефективним на 100% є утримання від статевих стосунків до одруження. Це вимагає від людини самоповаги, поваги до партнера та відповідальної поведінки, що дасть змогу дістати більше задоволення від сексуальних стосунків у шлюбі. Пам’ятаймо, що неможливо завжди знати, чи є партнер ВІЛ-інфікованим чи ні.

  1. Рольова гра «ВІЛ/СНІД — смертельний фактор»

Цього разу паперові кульки — вірус СНІДу. Хто хоче бути гравцем №1? Ніхто не наважується стати гравцем у такій ситуації. Чому?

  1. Підсумки заняття

Робота в групах

  • групи 1-3 складають поради для ровесників (на самоклейках);
  • групи 4-6 пишуть свій вибір.

Усі групи приклеюють поради і свій вибір навколо сонячного диску у вигляді промінчиків.

(Зачитує вчитель.)

Висновок. Утримуватися від статевих стосунків до шлюбу — це не просто найкращий вибір, він є на всі 100 % ефективним.

docx
Додано
28 січня 2021
Переглядів
475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку