Жива газета "На хвилі сучасності. Ми й мистецтво"

Про матеріал

Проведення заходу потребує значної підготовчої роботи та творчого пошуку учнів. Вони отримують перспективні завдання та працюють у творчих групах, кожна з яких готує, а потім презентує відповідну рубрику живої газети. Ця форма роботи сприяє формуванню таких компетентностей як ініціативність, уміння генерувати нові ідеї, обізнаність та самовираження у сфері культури, здатність розуміти твори мистецтва, громадянськість.

Перегляд файлу

Жива газета

«На хвилі сучасності. Ми й мистецтво»

Мета: розвиток творчих здібностей і пізнавальних інтересів учнів, здатності художнього бачення світу; формування системи знань та уявлень про сутність, види й жанри, особливості художньо-образної мови мистецтв; формування естетичних смаків та естетичної культури учнів, уміння відчувати та цінувати прекрасне; сприяння ерудиції в галузі мистецтва; виховання естетичного ставлення до дійсності та мистецтва, любові до мистецтва.

Форма проведення: жива газета до мистецтва.

Оформлення: мультимедійна презентація, музичне оформлення, виставка картин з природного матеріалу.

Методи та прийоми: творчі групи, інтерв’ю, презентація роботи творчих груп, використання мультимедійних засобів.

Попередня робота:

1) відвідування Сумської художньої школи ім. М. Г. Лисенка;

2) відвідування Сумської муніципальної галереї, виставки картин Г. Черненко «Сніжні янголи» та «Флористика і фантазія»;

3) участь у занятті з сучасної хореографії народного ансамблю сучасного танцю «Артес»;

4) створення відеорепортажу;

5) підбір відеоматеріалів;

6) проведення опитування гімназистів, опрацювання матеріалів;

7) створення мультимедійної презентації;

8) створення презентацій роботи творчих груп над рубриками живої газети.

 

Хід заходу

Звучить музика Ганса Ціммера

Ведучий. Світ мистецтва…Він такий чарівний. Чи не правда? Сьогодні ми поринемо в цей світ краси та творчості. До вашої уваги жива газета «На хвилі сучасності. Ми й мистецтво»

Ведуча. Але її читати не треба – усе наживо: виступи, інформація та інтерв’ю…

Перша рубрика нашої газети – «Світ сучасного танцю».

  1.               Презентація роботи групи учнів «Світ сучасного танцю»

Учні творчої групи:

  •        Танець – хвилюючий і найпрекрасніший вид мистецтва, бо не тільки відображає життя, а й сам є життям. А ще він виховує, вчить культури поведінки. Танці – це емоційна насолода. Вони розвивають почуття ритму, виробляють правильну поставу, піднімають настрій.
    •        Це не тільки прекрасне володіння своїм тілом, це стан душі, це твій пульс , биття твого серця, твоє дихання, це ритм твого життя. Кожен танець – неповторна історія ваших почуттів.
    •        Творча група цієї рубрики відправилися в гості на тренування до відомого в Сумах танцювального колективу, театру танцю «Артес». Було цікаво дізнатися, у чому секрет успіху колективу? У чому його родзинка? У чому особливість постановки «Аватарія»? Які вони наші талановиті однолітки? Як вони тренуються, що люблять танцювати?
    •        Наша творча група брала участь у занятті з сучасної хореографії (контактна імпровізація). Ось наш відеорепортаж.

Відеорепортаж «У гостях у танцювального колективу

«Артес» (автори учні творчої групи)

Інтерв’ю з учасницею заняття з контактної хореографії:

  •      Ти дуже хотіла поїхати на це тренування? Не розчарована? Які твої враження?
  •      Ти творча людина, найкраща співачка нашої гімназії. Ти любиш малювати, й це гарно в тебе виходить. Але ми знаємо, що найбільше твоє захоплення – танці. Чому?
  •        Які вони, наші талановиті однолітки з інших шкіл міста? Запрошуємо на сцену учасників народного ансамблю сучасного танцю «Артес»! Для вас хореографічна композиція «Авантюра».

Хореографічна композиція

«Авантюра» народного ансамблю сучасного танцю «Артес»

  •        Який неосяжний як безмежний океан світ танцю. Багато композицій хочеться передивлятися багато разів.
  •        Так, світ танцю безмежний. Яких тільки видів танцю не існує. І в сучасному світі з’являються все нові й нові. Наскільки гімназисти, як-то кажуть, у цій темі, виявимо сьогодні.

Мультимедійна презентація, коментар, спілкування з учасниками заходу:

  •      пригадаємо види тацю: народний, історичний, балет (класичний, сучасний), бальні танці, свінгові танці, танці Латинської Америки, вуличний танець, ритуальний танець, сучасний танець;
  •      назвіть українські народні танці (гопак, метелиця, козачок, тропак вальс, полька, коломийка, аркан, роман);
  •      серед народних танців інших народів відомі такі: жок, жемжурка, класичні індійські танці, танець живота, краков’як, лезгинка, атан, болеро, фламенко, гальярда;
  •      до групи історичних танців належать: павана, контрданс, менует, мазурка, полонез, кадриль;
  •      бальні танці, що виконують у стандартній (європейській) програмі, це такі: повільний вальс, квікстеп, танго, фокстрот, віденський вальс;
  •      та в латиноамериканській: ча-ча-ча, драйв, румба, самба, пасадобль;
  •      свінгові танці: свінг, блюз, бугі-вугі, джайв, акробатичний рок-н-рол;
  •      відомі види сучасного танцю: танець модерн, контактна імпровізація, сценічний брейк-данс, хіп-хоп, контемперарі-денс, фольк, джаз-фанк, тектонік.
  •        Сучасний митець намагається своєю хореографією донести важливу думку, емоцію, сколихнути весь наш духовний світ. Ми покажемо композицію в постановці Раду Поклітару, виконують фіналісти шоу «Танцюють всі». А у вас запитаємо, що ви прочитали в танці, про що в ньому розповідається? (про любов у різні періоди життя, хореографічна мініатюра так і називається «Віки кохання»)

Відео. Раду Поклітару «Віки кохання»

  •        Раду Поклітару – засновник і керівник авторського театру «Київ – модерн – балет». Він постановник як хореографічних мініатюр, так і сучасних балетів «Кармен», «Болеро», «Лускунчик» та багато інших. Сумський глядач побачив у постановці Раду Поклітару «Лебедине озеро. Сучасна версія», балет у двох діях на музику Ж. Бізе «Кармен.TV».
  •        Пропонуємо вашій увазі три композиції. Завдання назвати стиль сучасного танцю. Отже перша композиція:

Відео. Контемп.

  •        Так, це контемп. Цей стиль усе ще перебуває у стадії формування. Народився він у 80-ті роки ХХ століття в результаті впровадження в класичний балет елементів аеробіки. Контемп часто називають танком душі. І не дарма. Це хореографічне направлення дозволяє не тільки виконувати танцювальні па, а й розмовляти за допомогою тіла. До вашої уваги наступна композиція.

Відео. Хіп – хоп

  •        Отже так, це хіп-хоп. Він зародився в середовищі афроамериканців і латиноамериканців наприкінці 70-х р. ХХ ст., звідти перекочував спочатку в дешеві клуби, потім почав набувати професійного блиску. А на сьогодні хіп – хоп як не один інший стиль багатогранний та різнобарвний. Це і м’які, спокійні, послаблені і різкі з гострими акцентами рухи. Сподіваємося, що в залі є глядачі, які знають стиль наступного танцю.

Відео. Джайв

  •        Це джайв – танець афроамериканського походження, який з’явився в США на початку 40 –х років ХХ ст. Джайв є різновидністю свінгу зі швидкими, вільними рухами. Сучасний джайв відрізняється від свінгу по манері, хоча в ньому часто використовують ті ж самі фігури та рухи.
  •        А наостанок хотілося б сказати завдяки бажанню, великим зусиллям та праці можна досягати таких вершин як Сашко Геращенко, простий сільський хлопець з Полтавщини , що став одним із переможців шоу «Танцюють всі».

Відео. Соло С. Геращенко

 

  1.           Презентація роботи групи учнів

«У прекрасному світі живопису»

Учні творчої групи:

  •        Нам цікаво було познайомитись із творчістю наших сумських однолітків. Тому ми побували в Сумській художній школі.

Мультимедійна презентація

  •        Нещодавно учні нашого класу відвідали виставку картин сумської художниці Ганни Черненко «Сніжні янголи» та виставку «Флористика і фантазія» у Сумській муніципальній галереї.

Мультимедійна презентація

  •        Роботи художників пройняли нас своєю красою, глибокою енергетикою, душевністю… Ми можемо пишатися тим, що там ми познайомилися з роботами Скрипки Н. М., бібліотекаря нашої гімназії.

Інтерв’ю з Скрипкою Н. М.,

демонстрація її картин з природного матеріалу.

  •      Ніно Миколаївно, розкажіть, будь ласка, з чого почалося ваше захоплення?
  •      Розкажіть про свої роботи, а ми знаємо, що їх у вас багато. Сьогодні вони виставлені в цій залі.
  •      З якими словами ви хотіли б сьогодні звернутися до гімназистів?
  •        У якості релаксу пропонуємо слайд-шоу картин художника Івана Шишкіна.
  •        Шишкін жив і творив у XIX ст. Ліс його стихія. Ніхто так не передав величну красу лісового бору, прохолодну напівтемряву лісової хащі. Щоб він не зображував – усе отримувало в його картинах вид досконалої дійсності. Шишкін закінчив із золотою медаллю Петербурзьку Академію Мистецтв, де потім здобув звання професора та працював викладачем. Картини та малюнки художника настільки численні, що посилання навіть на найважливіші з них зайняли б багато місця й часу. Найбільше його картин знаходиться в Третьяковській галереї.

Слайд –шоу. Шишкін Іван

Ведучий. Ох, про що хочеться поговорити з вами, шановні глядачі, так про її величність Музику! Музика навколо нас, вона супроводжує наше життя й здатна відтворити будь-який стан душі людини. Веселість і сум, радість і туга, любов і ненависть – усе підвладне музиці, цій чарівниці, здатній піднести людину, прикрасити її життя, навіть привести людину до стану ейфорії.

Ведуча. «Такий прекрасний світ музики!» – ось як назвала свою рубрику наступна творча група.

  1.      Презентація роботи групи учнів

«Такий прекрасний світ музики!»

Учні творчої групи:

  •        О, музико, чарівне диво!

Неосягнена, як душа,

Вона то лащиться зрадливо,

То рветься в серці, мов гроза.

У ній і біль, і щастя, й муки.

Що є прекрасніше, скажіть,

За незрівнянно щирі звуки,

Які дарують нам цей світ?

  •        Ми провели опитування й поцікавились, яку музику слухають гімназисти, творчість яких композиторів їм подобається, які їх улюблені співаки, музичні твори, музичні інструменти, музичні колективи. І ось що ми дізналися.

Мультимедійна презентація, коментар.

  •        У гімназії люблять музику групи «Океан Ельзи». На одному з концертів цього колективу побувала наша учениця. Які твої найяскравіші враження?

Інтерв’ю з ученицею.

Гра «Упізнай музичний твір, упізнай виконавця»

  •        Назвіть музичний твір, у якому сучасному кінофільмі прозвучала ця композиція та хто автор.

Відео. «Реквієм по мрії» Клінт Менселл

  •         Цю музику написав не Моцарт, не Вагнер (як часто пишуть в інтернеті), а наш сучасник Клінт Менселл. У 2000 р. композиція написана як саундтрек до фільму «Реквієм по мрії» (композиція теж так називається). Клінт Менселл (нар. 1963 р.) – англійський музикант і композитор, відомий як автор саундтреків для багатьох фільмів. А в XIX ст. «Реквієм по мрії» був написаний В. А. Моцартом.
  •        Упізнайте наступну композицію.

Композиція Ганса Ціммера із кінофільму «Пірати 20 століття»

  •        Це музика Ганса Ціммера із кінофільму «Пірати 20 століття». Ганс Фло́ріан Ціммер (нім. Hans Florian Zimmer; народився 12 вересня 1957 р. – німецький композитор, відомий своєю музикою до фільмів та комп’ютерних ігор. Дуже відомий завдяки своїм епічним композиціям, які режисери успішно використовують у боєвиках та триллерах. Лауреат премії «Оскар», дворазовий лауреат премії «Золотий глобус», триразовий лауреат премії «Греммі». Найбільш відомий музикою до таких фільмів, як «Людина дощу», «Король Лев», «Гладіатор», «Пірати Карибського моря», «Темний Лицар», «Шерлок Холмс», «Початок», «Інтерстеллар», «Перл-Гарбор», а також іграм «Саll of Duty: Modern Warfare 2», «Crysis 2». Музика цього сучасного композитора звучала на початку нашого заходу.

Учень 2 .Зараз прозвучить відома пісня. Але в чийому виконанні вона прозвучить?

Відео. Квітка Цісик «Я піду в далекі гори»(або «Черемшина»)

  •        Квітка Володимирівна Цісик, (англ. Kacey Cisyk, (1953 р. - 1998 р.), американська співачка-сопрано українського походження, відома виконавиця українських народних пісень, виконувала пісні у фільмах, у виступах на американському телебаченні, співала в Гентській опері в Бельгії.
  •        На сцену запрошуємо студента Сумського вищого училища мистецтв і культури ім. Д. Бортнянського.

Пісня «Тільки ти»

  •        На сцену запрошуємо випускницю нашої гімназії, володарку Гран-прі в конкурсі «Гімназія має талант», переможницю багатьох міських та обласних вокальних конкурсів.

Пісня «Моя Україна»

Ведучий. На цьому сьогодні все. Вам сподобалось?

Ведуча. Тоді до нових зустрічей. Чекайте на нові випуски мистецької газети!

 

 

 

 

Джерела:

1)https://www.youtube.com/watch?v=hQpb5GE3Oao

2)https://www.youtube.com/watch?v=h4PH2etJGiY

3)https://www.youtube.com/watch?v=77rKq0QAl2A&list=RD77rKq0QAl2A&t=65

4)https://youtu.be/XQe5Lss3LHc?t=2m36s

5)https://youtu.be/7t8z7ktgAmQ?t=2m54s

6)https://www.youtube.com/watch?v=vUh3E2v5KbM

7)https://www.youtube.com/watch?v=nokuemxRgZo

8)https://uk.wikipedia.org/wiki/Ганс_Ціммер

9)https://www.youtube.com/watch?v=Lw_Qlu4Y1dk

10)https://uk.wikipedia.org/wiki/Квітка_Цісик

11)https://www.youtube.com/watch?v=7RUEcOtuZPM

12)https://www.youtube.com/watch?v=D71Nd7cE6AM

1

 

docx
Додано
30 січня 2018
Переглядів
1362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку