Година спілкування «Живи у злагоді з природою”
Мета: узагальнити знання учнів про те, що обов’язком кожної людини є турботливе ставлення до природи; викликати інтерес до вивчення і застосування досвіду народу розумного використання природних багатств; показати значення природи в житті людини; виховувати почуття любові до рідної землі, відповідальне ставлення до збереження довкілля.
Оформлення: завдання для груп, фотографії, конверт з листом, завдання на 6 різнокольорових осінніх листочках .
Обладнання: телевізор,відео вірші Ліни Костенко, маски звірят, пісня «Кольорова планета», таблиці про природу,відео «Бережи природу».
Хід години спілкування
І. Вступна частина.
1. Привітання.
Любі діти, добрий день!
Зичу праці і старання!
А ще, друзі, всім бажаю
Сил, натхнення на весь день!
2. Хвилинка релаксації.
Ліна Костенко «Буває сліпну від краси»
3.Учитель. Всі ми - діти природи, та не всі однаково добре ставимося до неї. Тому природа потребує постійної уваги і турботи. Ми завжди говоримо про природу і про те як, як її потрібно охороняти. І сьогодні на уроці ми будемо вчитися оберігати природу, охороняти її багатства.
Природа постійно благає людей про допомогу. Сигнал SOS подає повітря, земля, вода, рослини і тварини.
Сигнал SOS подає повітря.
В мене потрапляють шкідливі речовини від роботи транспортних засобів, особливо автомобілів, роботи фабрик та заводів; дим від спалювання сміття, тютюновий дим.
- Що ми можемо зробити, щоб зберегти повітря чистим?
Сигнал SOS подає вода.
Мої водойми потерпають від забруднення отруйними речовинами, побутовими відходами. В мої води потрапляє бензин і нафта після аварій танкерів, велика кількість різного сміття.
- Якої допомоги від нас чекає вода?
SOS - чути від землі.
На моїй поверхні величезні ями залишаються після видобування корисних копалин. Мені шкодять яри та балки. З водою потрапляють отруйні речовини. На поверхні накопичується велика кількість сміття.
- Як ми можемо допомогти землі?
Рослини і тварини промовляють - SOS.
Вирубуються великі ділянки лісів заради деревини - знищуються домівки тварин. Знищують тварин під час полювання.
-
4. Театральна хвилинка.
Учитель. Тихо! Тихо! Хтось, здається, завітав до нас у гості! Заходьте, будь ласка! (До класу заходить дівчинка з розкуйовдженим волоссям із мітлою в руках. Під пахвою – велика книга).
-Дівчинко, хто ти? І що це за книга у тебе?
Баба Яга.
Хоч ще молода.
Чаклувати я тільки вчуся,
Вчусь робити я зло.
Отака вже біда,
Бо звуся Ягуся.
Щоб сонечко не світило,
Щоб пташечка не співало,
Я поспішаю, зло викликаю!
А це у мене велика книга зла.
Учитель.
Баба Яга.В книзі зла теж є вірш. Ось послухайте.
Коли де – небудь квітку бачу:
«Зірви», - кричить мені, аж плаче.
Повз деревце іду зелене:
«Зламай», - схиляється до мене
В гніздечку пташку стріне в гаї:
«Зжени», - мерщій мене благає.
«Забий», - з болота жаба просить.
«Замуч», - цвіркун сюркоче в просі.
Учитель.
Цей вірш негарний отакий.
Хай буде ліпше навпаки.
Учениця.
Коли я бачу квітки очі:
«Люби», - мені вона шепоче.
Повз деревце іду зелене:
«Привіт», - схиляється до мене.
В гніздечку пташку стріну в гаї:
Питає пташка: «Як ся маєш?»
«Спочинь!» - з болота жаба просить.
«Всміхнись», - цвіркун сюркоче в просі.
Який же світ кругом чудовий!
Додому йду в добрі й любові.
5 .Гра «Можна – не можна».
- На все, що можна, піднімайте зелений листочок, на те, що не можна – червоний.
• Ламати гілочки дерев, кущів.
• Обдирати кору дерев.
• Виготовляти і розвішувати годівнички.
• Милуватися красою природи.
• Стріляти з рогатки в горобців, синичок.
• Збирати лікарські рослини.
• Голосно кричати в лісі.
• Нищити гнізда пташок.
Учитель.
- Якщо уважно подивитися навколо себе, можна помітити безліч випадків недбайливого і байдужого ставлення людей до природи.
- Діти, сьогодні до нас надійшов незвичайний лист. Прочитайте, що на ньому написано. (Конверт прикрашений різними фігурками тварин і рослин. На конверті великими буквами написано «ДОПОМОЖІТЬ!!!» Учні хором читають це слово. Вчитель відкриває конверт. Один учень читає зміст листа.)
«Любі діти! До вас звертаються мешканці лісу. Ви- майбутні господарі нашої блакитної планети Земля. Людство зробило багато помилок, у результаті яких нам, тваринам і рослинам, стає жити все важче і важче. Допоможіть нам!»
6 .Робота в групах.
-Зараз ви отримаєте картку із зображенням. Поміркуйте та напишіть гасло до малюнка. Перевіримо чи здогадається хтось із вас, який запис залишив під зображенням автор.
7 .Поетична хвилинка.
1.Учень. Ми живемо в Україні,
Де навкруг степів розмай,
Де пшениця достигає –
Колосистий небокрай!
2.Учень. Люблю я в рідному краю
Веселі співанки пташині,
І річки бистру течію,
І руту – м’яту при долині.
.
3. Учень.Все, що довкола тебе є,
Поля і гори, й ріки –
Все на святій землі твоє
Від роду і навіки.
4. Учень. Це ліс, що піснею дзвенить,
Коли весна прилине.
Метелик, що на світ летить
До кущика калини.
5.Учень. Гаряче сонечко вгорі,
А в нічку – зорі ясні.
І клен крислатий у дворі,
І квіточки прекрасні.
6.Учень. Струмок і чисте джерело,
Моря і океани…
І небо, холод і тепло,
І дощики й тумани.
7.Учень. Верба, що сумно до струмка
Спустила довге гілля:
А в небі хмаронька легка –
Все це і є – довкілля!
8.Учень. Он звір, он пташечка летить,
Жучок заліз на гілля…
Усе прийшло у світ, щоб жить.
Своє Довкілля – бережи!
9.Учень. Дерева, трави, квіти й птиця
Самі не вміють захиститься.
І якщо будуть знищені вони,
На планеті ми залишимось одні.
10.Учень. Довкілля наше – наша втіха,
Так хай воно не знає лиха.
Світ неповторний і чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає.
Ми всі – господарі природи,
Тож збережемо її вроду.
11. Учень.Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша солов’їна,
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься – Україна!
8. Пісня « Кольорова планета»
9.Закони природи
- Прислухайтесь до природи і вона сама підкаже, за якими законами ви повинні жити:
Закон співучого солов’я.
Будемо оспівувати красу рідної землі, як соловей!
Закон червоної калини.
Будемо прикрашати землю добрими справами, як калина - гай.
Закон турботливої білочки.
Будемо брати від природи лише необхідне, як білочка.
Закон мудрої сови.
Будемо спостерігати, навчатися, діяти і відповідати за свої вчинки.
Закон золотого соняшника.
Кожна істота має право на сонце, чисте повітря і воду.
Закон доброго дельфіна.
Будемо допомагати кожному, хто цього потребує, як дельфін у морі.
Закон наполегливого дятла.
Будемо невтомними, як дятли і побачимо Землю здоровою.
- Як бачите. природа чекає від нас не зла, а мудрості. Будьте ж мудрі як сама природа, багаті як земля, здорові як вода. Завжди любіть та бережіть рідну природу.
-Групова робота. Кожна команда получила різні паперові осінні листочки. Запишіть, будь ласка, що потрібно робити, щоб зберегти природу.
10.Заключна частина.
1.Вправа «Мікрофон».
• Бережи природу!
• Не ламай гілок, дерев!
• Не рви квітів!
• Не знищуй пташині гнізда!
• Не залишай сміття після відпочинку!
• Не руйнуй мурашники!
• Не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах!
• Не лови диких тварин і не принось їх додому!
Учитель. Мені дуже сподобалося ,як ви працювали. Молодці!
Завжди згадуйте, що світ природи цікавий і загадковий. Ми повинні все робити для того, щоб жити в гармонії з природою!
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ
«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №50»
ДНІПРВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ
в 3 – Б класі
«Живи у злагоді з природою»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Кірюхіна Лариса Михайлівна