Живи з природою у злагоді

Про матеріал
Вчити дітей жити з природою у злагоді. Берегти її. Групова робота, поетична хвилинка,гра,цікавий матеріал.
Перегляд файлу

 

Година спілкування «Живи у злагоді з природою”

 

Мета: узагальнити знання учнів про те, що обов’язком кожної людини є турботливе ставлення до природи; викликати інтерес до вивчення і застосування досвіду народу розумного використання природних багатств; показати значення природи в житті людини; виховувати почуття любові до рідної землі, відповідальне ставлення до збереження довкілля.

Оформлення: завдання для груп, фотографії, конверт з листом, завдання на 6 різнокольорових осінніх листочках                                                                                                                                                                                                                                                                     .          

Обладнання: телевізор,відео  вірші Ліни Костенко, маски звірят, пісня «Кольорова планета», таблиці про природу,відео «Бережи природу».

                                  Хід  години спілкування

І. Вступна частина.

1. Привітання.

Любі діти, добрий день!

Зичу праці і старання!

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день!

2. Хвилинка релаксації.

Ліна Костенко «Буває сліпну від краси»

3.Учитель. Всі ми - діти  природи,  та  не  всі  однаково добре ставимося  до неї. Тому  природа  потребує постійної  уваги  і  турботи. Ми  завжди говоримо  про  природу  і  про те як, як її потрібно охороняти.  І  сьогодні  на уроці ми будемо вчитися  оберігати  природу, охороняти її багатства. 

Природа постійно благає людей про допомогу. Сигнал SOS подає повітря, земля, вода, рослини і тварини.

 

  Сигнал  SOS подає повітря.

      В мене потрапляють шкідливі речовини від  роботи транспортних  засобів,  особливо  автомобілів, роботи фабрик та заводів; дим від спалювання сміття, тютюновий дим.

- Що ми можемо зробити, щоб зберегти повітря чистим?

 Сигнал  SOS подає вода.

      Мої водойми потерпають від забруднення  отруйними речовинами, побутовими відходами. В мої води потрапляє  бензин  і  нафта  після  аварій  танкерів,  велика кількість різного сміття.

- Якої  допомоги  від  нас  чекає вода?

SOS - чути від землі.

      На моїй поверхні величезні ями залишаються після видобування  корисних  копалин.  Мені шкодять яри та балки.  З  водою потрапляють отруйні речовини. На поверхні  накопичується  велика  кількість  сміття. 

- Як ми можемо допомогти землі?  

Рослини і тварини промовляють - SOS.

     Вирубуються великі ділянки лісів заради  деревини - знищуються домівки тварин. Знищують тварин  під  час полювання.

-

4. Театральна хвилинка.

    Учитель. Тихо! Тихо! Хтось, здається, завітав до нас у гості! Заходьте, будь ласка! (До класу заходить дівчинка з розкуйовдженим волоссям із мітлою в руках. Під пахвою – велика книга).

-Дівчинко, хто ти? І що це за книга у тебе?

Баба Яга.

  • Я - Баба Яга,

Хоч ще молода.

Чаклувати я тільки вчуся,

Вчусь робити я зло.

Отака вже біда,

Бо звуся Ягуся.

Щоб сонечко не світило,

Щоб пташечка не співало,

Я поспішаю, зло викликаю!

А це у мене велика книга зла.

Учитель.

  • Дивно! Зазвичай книги вчать добру. В них живуть добрі казки, оповідання, вірші.

Баба Яга.В книзі зла теж є вірш. Ось послухайте.

                        Коли де – небудь квітку бачу:

                      «Зірви», - кричить мені, аж плаче.

                        Повз деревце іду зелене:

                      «Зламай», - схиляється до мене

                       В гніздечку пташку стріне в гаї:

                     «Зжени», - мерщій мене благає.

                     «Забий», - з болота жаба просить.

                     «Замуч», - цвіркун сюркоче в просі.

Учитель.

 Цей вірш негарний отакий.

            Хай буде ліпше навпаки.

Учениця.

Коли я бачу квітки очі:

«Люби», - мені вона шепоче.

                     Повз деревце іду зелене:

                    «Привіт», - схиляється до мене.

                     В гніздечку пташку стріну в гаї:

                     Питає пташка: «Як ся маєш?»

                    «Спочинь!» - з болота жаба просить.

                    «Всміхнись», - цвіркун сюркоче в просі.

                     Який же світ кругом чудовий!

                     Додому йду в добрі й любові.

  • Який з віршів вам сподобався? Чому?
  • А що ви порадите Бабі Язі?
  • Отож, вчимося відрізняти добро від зла.
  • А ви , діти, можете відрізнити добре від злого?

5 .Гра «Можна – не можна».

- На все, що можна, піднімайте зелений листочок, на те, що не можна – червоний.

• Ламати гілочки дерев, кущів.

• Обдирати кору дерев.

• Виготовляти і розвішувати годівнички.

• Милуватися красою природи.

• Стріляти з рогатки в горобців, синичок.

• Збирати лікарські рослини.

• Голосно кричати в лісі.

• Нищити гнізда пташок.

Учитель.

- Якщо уважно подивитися навколо себе, можна помітити безліч випадків недбайливого і байдужого ставлення людей до природи.

- Діти, сьогодні до нас надійшов незвичайний лист. Прочитайте, що на ньому написано. (Конверт прикрашений різними фігурками тварин і рослин. На конверті великими буквами написано «ДОПОМОЖІТЬ!!!» Учні хором читають це слово. Вчитель відкриває конверт. Один учень читає зміст листа.)

«Любі діти! До вас звертаються мешканці лісу. Ви-  майбутні господарі нашої блакитної планети Земля. Людство зробило багато помилок, у результаті яких нам, тваринам і рослинам, стає жити все важче і важче. Допоможіть нам!»

6 .Робота в групах.

-Зараз ви отримаєте картку із зображенням. Поміркуйте та напишіть гасло до малюнка. Перевіримо чи здогадається хтось із вас, який запис залишив під зображенням  автор.          

                       

 

 

                                                                                                                                                           

 

 

 

                                                                                

 

 

 

 

 

 

 

7 .Поетична хвилинка.

1.Учень. Ми живемо в Україні,

Де навкруг степів розмай,

Де пшениця достигає –

Колосистий небокрай!

 

2.Учень. Люблю я в рідному краю

Веселі співанки пташині,

І річки бистру течію,

І руту – м’яту при долині.

.

3. Учень.Все, що довкола тебе є,

Поля і гори, й ріки –

Все на святій землі твоє

Від роду і навіки.

 

    4. Учень. Це ліс, що піснею дзвенить,

Коли весна прилине.

Метелик, що на світ летить

До кущика калини.

 

5.Учень. Гаряче сонечко вгорі,

А в нічку – зорі ясні.

І клен крислатий у дворі,

І квіточки прекрасні.

 

6.Учень. Струмок і чисте джерело,

Моря і океани…

І небо, холод і тепло,

І дощики й тумани.

 

7.Учень. Верба, що сумно до струмка

Спустила довге гілля:

А в небі хмаронька легка –

Все це і є – довкілля!

 

8.Учень. Он звір, он пташечка летить,

Жучок заліз на гілля…

Усе прийшло у світ, щоб жить.

Своє Довкілля – бережи!

 

9.Учень. Дерева, трави, квіти й птиця

Самі не вміють захиститься.

І якщо будуть знищені вони,

На планеті ми залишимось одні.

 

10.Учень. Довкілля наше – наша втіха,

Так хай воно не знає лиха.

Світ неповторний і чудесний,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку в нас благає.

Ми всі – господарі природи,

Тож збережемо її вроду.

 

11. Учень.Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов’їна,

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься – Україна!

8. Пісня « Кольорова планета»

 

9.Закони природи

- Прислухайтесь до природи  і  вона  сама  підкаже, за якими законами ви повинні жити:

 

Закон співучого солов’я.

Будемо оспівувати красу рідної землі, як соловей!

 

Закон червоної калини.

Будемо прикрашати землю добрими справами, як калина - гай.

 

Закон турботливої білочки.

Будемо брати від природи лише необхідне, як білочка.

 

Закон мудрої сови.

Будемо спостерігати, навчатися, діяти і відповідати за свої вчинки.

 

Закон золотого соняшника.

Кожна істота має право на сонце, чисте повітря і воду.

 

     Закон доброго дельфіна.

Будемо допомагати кожному, хто цього потребує, як дельфін у морі.

 

Закон наполегливого дятла.

Будемо невтомними, як дятли і побачимо Землю здоровою.

 

- Як бачите. природа чекає від нас не зла, а мудрості. Будьте ж мудрі як сама природа, багаті як земля, здорові як вода. Завжди любіть та бережіть рідну природу.

-Групова робота. Кожна команда получила різні паперові осінні листочки. Запишіть, будь ласка, що потрібно робити, щоб зберегти природу.

 

10.Заключна частина.

1.Вправа «Мікрофон».

  • Діти, давайте ще раз згадаємо і назвемо правила поведінки на природі.
  • (Діти передають один одному символічний мікрофон і по черзі розповідають правила).

• Бережи природу!

• Не ламай гілок, дерев!

• Не рви квітів!

• Не знищуй пташині гнізда!

• Не залишай сміття після відпочинку!

• Не руйнуй мурашники!

• Не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах!

• Не лови диких тварин і не принось їх додому!

 

Учитель. Мені дуже сподобалося ,як ви працювали. Молодці!

Завжди згадуйте, що світ природи цікавий і загадковий. Ми повинні все робити для того, щоб жити в гармонії з природою!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  

 

 

                                                                                                                                                                                                                                  

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ

«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №50»

ДНІПРВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

ГОДИНА  СПІЛКУВАННЯ

в   3 – Б класі

 

«Живи у  злагоді  з  природою»                                    

                                                                                                                                                                         

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів

Кірюхіна  Лариса Михайлівна

docx
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
1330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку