Це робота для вихованців 1 класу на групі подовженого дня для поглиблення знання про зиму, її характерні ознаки в живій і не живій природі;учити спостерігати за природними явищами , фантазувати, робити висновки.
“Зима – це казка наяву”.
Мета:
Навчальна: поглибити знання про зиму, її характерні ознаки в живій і не живій природі;учити спостерігати за природними явищами , фантазувати, робити висновки.
Корекційно – розвиваюча: розвивати вміння встановлювати причини, що зумовлюють зміни в природі розвивати мовлення, фонематичний слух, пізнавальну активність, мислення, вміння концентрувати увагу, класифікувати, систематизувати на наочній і вербальній основі, розвивати моторику рук, уміння думати;
Виховна: виховувати любов до природи, формувати ціннісне ставлення до природи, відчуття радості від спілкування з нею.
Обладнання: мультимедійна установка, аудіозапис звуків зими, роздатковий матеріал, сигнальні картки.
Форма діяльності : гра-подорож
І. Організаційний момент.
Хвилинка психологічного настрою
Посідали всі тихенько, спинки вирівняли рівненько Одне одному всміхнулись і до мене повернулись. Вихователь зачитує правила поведінки на занятті, а діти доповнюють. Голова-щоб думати, вуха—щоб слухати, Очі –щоб бачити, руки- щоб працювати. ІІ. Мотивація виховної діяльності : Сьогодні у нас незвичайний урок
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну цікаву, країну чудову,
Де наша уява чекає нас знову.
Тож мерщій рушаймо в путь,
Щоб у неї зазирнуть Діти я пропоную вам відгадайте загадку, і дізнатися яка буде тема нашого сьогоднішнього заняття. Біла пора року,
Холодні вечори.
Рипучий сніг надворі,
Це витівки………? (зими) III. Основна частина : Оголошення теми: Зима – це казка наяву
Гра ,, Що зайве”
Скажіть діти а які речі ми одягаємо взимку коли йдемо на вулицю гуляти? (Діти–теплі)
Подивітьсяна картинки і скажіть яка річ зайва.
Діти в які ігри можна пограти взимку? (кататись на санчатах, у сніжки, ліпити сніговика)
Гра” Зимові розваги”.
Робота в парах.
Скласти речення зі словами(сніжинка, санчата, лижі, зима, сніговик).
Гра ” Склади слово”.
И А З М , І Н Г С, О О М ЗР, Д Л І , А Н Г И Р, О Л Х Д О.
( зима, сніг, морози, лід, крига, холод).
Подивіться на картинки і знайдіть пару. Фізкультхвилинка. "Сніговики": Ми ліпили снігову бабу, (Діти ліплять комочки з уявного снігу) Шарфик, шапку, ніс морквинкою, (Показують відповідні рухи) Вугілля блищать, як очі. (Прикладають пальці до очей) Гра "Впізнай тварину" Учитель показує картки із зображеннями слідів тварин на снігу (зайця, білки, пташок) і запитує:
"Як ви думаєте, кому належать ці сліди? Чому взимку тварини залишають такі відбитки?"
Гра "Візерунки зими" Вчитель включає дітям аудіозапис зимового лісу. Вони заплющують очі та уявляють себе у зимову лісі. Потім описують, що бачили і відчували. Гра” Симетрія” Домалювати і розфарбувати ялинку . Гра” Сніговики’’ Крок 1. Намалюй три ґудзики на 1, 2,3,4, і 7 сніговиках. Крок 2. Надягни відро на голову 2, 5, 7, 8 сніговиків. Крок 3. Замотай шарф на шиї 4, 6, 10 сніговиків. Крок 4. Намалюй морквини на сніговиках 3,7, 9. Крок 5. Намалюй ніс решті сніговиків. Крок 6. Надягни шапку на голову сніговита , який заледенів. Підказка на ньому вже є шарф, три ґудзики , ніс. Гра” Віршовані задачі”. 1.Три синички невелички на сосні сиділи, Ще одна мала синичка звідкись прилетіла. Скільки стало всіх? (4) 2 Горобець і три синички он летять до годівнички,
Скільки пташок, ви скажіть будуть вдячні за обід.(4)
3 Троє діток є у лиски – всі вони сестрички.
Лиска на базар ходила і спіднички всім купила.
Скільки спідничок купила лиска?( 3).
Скільки очей у птаха? (2)
Скільки колес у машини? (4)
Скільки пальців на двох руках ?(10)
Скільки героїв у казці Рукавичка? (9)
Скільки вух у зайчика? (4).
Скільки крил у горобця? (2).
Над річкою летіло 5 метеликів,2 ластівки,4 чайки. Скільки летіло птахів?(6).
На яблуні 10 яблук, на березі- на 2 менше . Скільки яблук на деревах (10)
Зі школи йдуть троє хлопчиків, на зустріч двоє дівчат. Скільки всього дітей йде зі школи? ( троє хлопчиків).
Гра ,. Знайди відмінності “
Ось заняттю вже майже кінець.
Ти був справжній молодець!
Що сподобалось –хвалися,
Засмутило -пожалійся. Рефлексія: Покажіть ,, Смайлик настрою “ Що нового ви дізналися про зиму? Що сподобалося найбільше?
Дякую вам за чудову роботу! Сподіваюсь, ця подорож у зимову казку вам сподобалася.