"Зимова пригода в чарівному лісі"
(Інтегроване заняття для дітей раннього віку з розвитку мовлення та сенсорики)
Вихователь ЗДО №12
Шемейко Т. В.
Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про диких тварин (назви, зовнішній вигляд, особливості поведінки, їжа...)
Збагачувати словниковий запас дітей прикметниками, дієсловами. Розвивати вміння малят переказувати короткі історії, сприяти розвитку пам'яті, уваги, уяви, образного мислення.
Формувати вміння дітей складати з частин ціле та сприяти розумінню того, що між собою частини різняться за величиною. Розвивати навички порівнювати величини та добирати предмети за формою, незалежно від їх кольору та розміру.
Закріпити знання основних кольорів. Розвивати дружні стосунки у співпраці. Виховувати наполегливість.
Матеріал: декорації лісової галявини, лист від звірів, іграшки (білочка, лисичка, зайчик)
Хід заняття:
Ну-мо, на мене подивіться і веселенько посміхніться.
Ті, хто прийшов до нас,
Наші діти раді бачити вас!
- Ой, діти, хтось до нас стукає, гляну, хто це. (Це був листоноша і він приніс нам лист від звірів з чарівного лісу.)
- Подивимось, що нам пишуть звірі: "Любі діти! Ми із Сніговиком хотіли прийти до вас у гості, але сталося лихо. Сніговик так до вас поспішав, що скотився з великої гірки і розсипався. Весь чарівний ліс засмучений через цю подію. Якщо зможете - допоможіть нам зліпити сніговика ще раз. Чекаємо на вашу допомогу!"
- Ми з вами допоможемо сніговику? То ж вирушаймо на допомогу.
- Ми потрапили до чарівного лісу. Як тут гарно! Пройдемо до ялинки і подивимося, хто там сидить. Це ж Білочка!
- Привітаймося з Білочкою. (Білочка каже, що діти їй дуже сподобалися і вона віддасть одну кульку від сніговика, якщо ми виконаємо завдання)
- Пригадаймо вірш про Білочку ("Де ти, Білочко, живеш?")
Завдання 1
Д/гра "Прикрась ялинку" (діти заповнюють вирізані отвори на ялинках з картону площинними іграшками відповідної форми.)
(Білочка віддає одну кульку від Сніговика.)
- Йдемо далі. Ой, а хто це сидить під великою кучугурою снігу? Це ж Лисичка! (діти вітаються з Лисичкою.)
- Скажи, Лисичко, чи не бачила ти Сніговика? ( Лисичка каже, що віддасть нам ще одну кульку, якщо ми виконаємо завдання.)
-"Збери сніжинки" (Два кошики: великий і маленький. Зібрати великі сніжинки у великий, малі - у малий.)
(Лисичка віддає одну кульку від Сніговика )
Фізкультхвилинка:
Вирішили в ліс піти
взимку, просто, без мети. (ходьба на місці.)
Кучугурами блукали. (ходьба на напівзігнутих ногах.)
Нахилялись, повертались. (нахили з поворотами.)
Морозець хапав за ніс. (імітація.)
Під кожух до нас заліз. (точковий масаж по тілі.)
Як додому вже прибігли, (біг на місці.)
То лягли ми та заснули.
(нахили голови зі складеними біля вух долонями.)
(діти вітаються із Зайчиком.)
"Морквинки". (скільки морквинок? (багато), скільки потрібно Сніговику? (одна). -Ми виконали і це завдання!
"Склади Сніговика"
- Вирушаймо назад додому та заберемо наших лісових звірят і Сніговичка до нас на галявину.
- До побачення!