Зимуючі птахи. Виховна година

Про матеріал
Ознайомити учнів з видовим різноманіттям зимуючих птахів своєї місцевості. Виготовлення годівничок
Перегляд файлу

ДЕНЬ ЗИМУЮЧИХ ПТАХІВ

(Сценарій виховного заходу)

Xiд заходу

I. Вступне слово вчителя.

Дорогі, діти! Шановні гості! Вітаємо вас на нашому святі зимуючих

птахів! Девіз нашого свята (всі діти хором):

Mи друзі і вірні, і щирі,

Бо ми бережем повсякчас

Пташок, що літають у вирій

I mиx, що зимують у нас!

П. Перегляд сценарію свята.

1- й ведучий. Твердження, що краса врятує світ, відомо всім, бо

людина стала людиною, коли побачила яскраве різнобарв'я рідної природи,

коли почула спів жайворонка й тьохкання солов' я, коли відчула тонкі пахощі

бузкового цвіту й медові розливи білої акації. Але людина інколи забуває, що

Вона є лише часточкою природи, 13 законами й силами якої необхідно

рахуватися.

2 -й ведучий. На нашій планеті понад 8600 видів, зокрема в Україні

понад 360 видів осілих, перелітних, зимуючих та залітних птахів.

1-й ведучий. Птахи прикрашають землю. Iх весела, дзвінка пісня,

яскраве забарвлення оживляє природу, вселяє в нас бадьорість і радість.

2 — й ведучий. Зима-найскладніший період у житті птахів. Не так

холод, як голод дошкуляє тим, що залишилися зимувати разом з нами.

Tiempanc

Давайте допоможемо ім, підтримаємо їx!

1-й учень. (читає вірш В. Бичка «Зима» )

Дорога біла стелиться,

I.

краю

їй нема.

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас зима.

Льодком тоненьким скована,

Спинилася ріка.

Повита тихим сном вона,

Весняних днів чека.

I ліс дріма. Безлистою

Верхівкою поник.

Над ним пісні висвистує

Лиш вітер сніговик.

2 -й учень. (Читає вірш 1.Блажкевич «ВЗИМКУ»)

Ой, мороз. Який мороз!

Bсіх пташок проймає дрож.

Скачуть - плачуть горобці:

Дайте нам зерна, ців- ців!

А синички невеличкі просять:

- Дайте рукавички!

-Чому вони стихли? Що сталося? Куди поділися пташки? Чому?

-Чи всі пташки відлетіли в теплі краї?

ви знаєте? (Лелеку,

перепілку,

— Діти, пригадайте, яких птахів

-

шпака...)

А ще? (Соловейка, журавля..) А горлицю, дрозда, мухоловку не

забули? Та хіба всіх пригадаєш? Он тільки на Україні їх 360 видів! А всього на

Землі 8600.

Сьогодні ми говоритимемо про птахів, які зимують у нас. А ось і

вони.

До нас сьогодні завітали гості. Це птахи, які залишилися у нас зимувати.

1-й учень

Гуляють білі сніговиці,

Тріщить мороз,

гудуть вітри.

Сидять зажурені синиці,

I повзики, і снігурі.

2-й учень

Зима-зима. Не те, що влітку

Біліє далеч снігова,

1 на малесеньку чечітку

Колючий

острах

навіва.

Дзьобатий дятел працьовито

У кору стука —не дріма.

Але тепер йому не літо—

Кругом зима. Кругом зима!

Koyni

1-й ведучий. Хто це стука в двері наші? Що за гоміну дворі?

(Стукіт у двері.)

2-й ведучий. Це до нас прийшли у гості наші юні поштарі.

Під веселу музику заходять два поштарики із сумками, на грудях —

Tame

емблеми «Укрпошта».

2-й ведучий (відкриває). Бачу годівнички і лист. Ці годівнички виготовили

наші юннати для зимуючих пташок. Смачного вам, пташенята!

Сценка «Розмова птахів».

Синиця.

Скільки тут пташок співало,

Веселилося щодня,

Коли сонце пригрівало і водилась комашня,

Кожний кущик, кожну гілку

Обсідали залюбки,

Щоб не шкодили ні скільки

ÎM

Iм зажерливі жуки

Сили в крильцях не жаліла

Кожна птака на землі,

I комах, і гусінь іла на зеленому гіллі.

Я одна тоді, бувало, не хвалюся задарма,

За добу комах з'ідала,

Скільки важила сама.

А тепер кругом зима, ні комашеньки нема.

Горобець.

Ой, як холодно, як зябко,

Дуже змерзли в мене лапки,

Скрізь глибокий сніг лежить.

Що нам істи? Що нам пить?

Як нам літечко вернуть? (3'являється сорока)

Сорока.

Вам пора про все забуть!

Скре-ке-ке!

Чим сидіти й сумувати,

Краще лісом політати,

Може щось смачне знайдеться,

А за тим й зима минетыся. (Bідлітає)

Дятел.

Ох вже ця мені сорока,

Невсидюча білобока,

Завжди всюди облітає,

Все почує 1 все знає.

Синиця.

Знову лютая зима

Cнiгу нам ще наміта. (Знову з 'являється сорока)

Сoрока.

Скре-ке-ке!

Поки ви отут журились

Я смачненько поживилась!

Там пшениця і пшонце,

I свіженькеє сальце.

Там щодня змітають сніг,

Іжі вистачить на всіх.

Там прекрасні годівнички.

Хтось з вас хоче подивиться?

Дятел.

То чого ми сидимо,

Швидше до них летимо!

Гей, сороко, не спіши,

Нам дорогу покажи! (Пташки відлітають).

П. Підведення підсумків свята.

2-й ведучий - Нам залишилось ще визначити переможця нашого свята.

свої подарунки. (Діти рахують, визначають

Порахуйте, будь ласка,

переможця. Нагорода кращого знавця птахів своєї місцевості)

1-й ведучий - Наше свято закінчується, та нас ще чекає робота. Тепер

Крихти хліба і жовток,

Ще насіннячка й сирок.

Це пшонця їм повну жменьку

I горішків чималенько.

От пташки як налетіли,

Мабуть, дуже зголодніли!

Все склювали і наїлись

Та на кущиках розсілись.

3 радості защебетали

- Так «спасибі» нам сказали.

Учитель. А зараз настав час для демонстрації наших годівничок.

(Кожна дитина підходить до тієї годівнички, яку вона виготовила, 1

розповідає про те, як це вона це робила i хто їй допомагав.)

Ш. Підведення підсумку.

Учитель:

— Яких зимуючих птахів ви спостерігали в нашій місцевості?

—Чому вони не полетіли до теплих країв?

— Які можна зробити годівниці для птахів?

— Які птахи прилітають до годівниць?

— Який корм краще поїдають?

— Яке правило ви засвоїли при підгодівлі птахів?

— Чим віддячують птахи?

Отже, ви для себе зробили висновок: кожен, хто любить і цінує рідну

природу, повинен постійно дбати про її збагачення, вміти зберігати і розумно

використовувати її скарби. Отож, необхідно завжди охороняти птахів, стежити

за тим, щоб ніхто не кривдив іх, не забирав яечок, не руйнував гнізд, не здіймав

галасу там, де вони гніздяться!

Завантаження...
docx
Додано
16 березня 2021
Переглядів
376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку