ДЕНЬ ЗИМУЮЧИХ ПТАХІВ
(Сценарій виховного заходу)
Xiд заходу
I. Вступне слово вчителя.
Дорогі, діти! Шановні гості! Вітаємо вас на нашому святі зимуючих
птахів! Девіз нашого свята (всі діти хором):
Mи друзі і вірні, і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій
I mиx, що зимують у нас!
П. Перегляд сценарію свята.
1- й ведучий. Твердження, що краса врятує світ, відомо всім, бо
людина стала людиною, коли побачила яскраве різнобарв'я рідної природи,
коли почула спів жайворонка й тьохкання солов' я, коли відчула тонкі пахощі
бузкового цвіту й медові розливи білої акації. Але людина інколи забуває, що
Вона є лише часточкою природи, 13 законами й силами якої необхідно
рахуватися.
2 -й ведучий. На нашій планеті понад 8600 видів, зокрема в Україні
понад 360 видів осілих, перелітних, зимуючих та залітних птахів.
1-й ведучий. Птахи прикрашають землю. Iх весела, дзвінка пісня,
яскраве забарвлення оживляє природу, вселяє в нас бадьорість і радість.
2 — й ведучий. Зима-найскладніший період у житті птахів. Не так
холод, як голод дошкуляє тим, що залишилися зимувати разом з нами.
Tiempanc
Давайте допоможемо ім, підтримаємо їx!
1-й учень. (читає вірш В. Бичка «Зима» )
Дорога біла стелиться,
I.
краю
їй нема.
Сніжок мете. Метелиця.
Прийшла до нас зима.
Льодком тоненьким скована,
Спинилася ріка.
Повита тихим сном вона,
Весняних днів чека.
I ліс дріма. Безлистою
Верхівкою поник.
Над ним пісні висвистує
Лиш вітер сніговик.
2 -й учень. (Читає вірш 1.Блажкевич «ВЗИМКУ»)
Ой, мороз. Який мороз!
Bсіх пташок проймає дрож.
Скачуть - плачуть горобці:
Дайте нам зерна, ців- ців!
А синички невеличкі просять:
- Дайте рукавички!
-Чому вони стихли? Що сталося? Куди поділися пташки? Чому?
-Чи всі пташки відлетіли в теплі краї?
ви знаєте? (Лелеку,
перепілку,
— Діти, пригадайте, яких птахів
-
шпака...)
А ще? (Соловейка, журавля..) А горлицю, дрозда, мухоловку не
забули? Та хіба всіх пригадаєш? Он тільки на Україні їх 360 видів! А всього на
Землі 8600.
Сьогодні ми говоритимемо про птахів, які зимують у нас. А ось і
вони.
До нас сьогодні завітали гості. Це птахи, які залишилися у нас зимувати.
1-й учень
Гуляють білі сніговиці,
Тріщить мороз,
гудуть вітри.
Сидять зажурені синиці,
I повзики, і снігурі.
2-й учень
Зима-зима. Не те, що влітку
Біліє далеч снігова,
1 на малесеньку чечітку
Колючий
острах
навіва.
Дзьобатий дятел працьовито
У кору стука —не дріма.
Але тепер йому не літо—
Кругом зима. Кругом зима!
Koyni
1-й ведучий. Хто це стука в двері наші? Що за гоміну дворі?
(Стукіт у двері.)
2-й ведучий. Це до нас прийшли у гості наші юні поштарі.
Під веселу музику заходять два поштарики із сумками, на грудях —
Tame
емблеми «Укрпошта».
2-й ведучий (відкриває). Бачу годівнички і лист. Ці годівнички виготовили
наші юннати для зимуючих пташок. Смачного вам, пташенята!
Сценка «Розмова птахів».
Синиця.
Скільки тут пташок співало,
Веселилося щодня,
Коли сонце пригрівало і водилась комашня,
Кожний кущик, кожну гілку
Обсідали залюбки,
Щоб не шкодили ні скільки
ÎM
Iм зажерливі жуки
Сили в крильцях не жаліла
Кожна птака на землі,
I комах, і гусінь іла на зеленому гіллі.
Я одна тоді, бувало, не хвалюся задарма,
За добу комах з'ідала,
Скільки важила сама.
А тепер кругом зима, ні комашеньки нема.
Горобець.
Ой, як холодно, як зябко,
Дуже змерзли в мене лапки,
Скрізь глибокий сніг лежить.
Що нам істи? Що нам пить?
Як нам літечко вернуть? (3'являється сорока)
Сорока.
Вам пора про все забуть!
Скре-ке-ке!
Чим сидіти й сумувати,
Краще лісом політати,
Може щось смачне знайдеться,
А за тим й зима минетыся. (Bідлітає)
Дятел.
Ох вже ця мені сорока,
Невсидюча білобока,
Завжди всюди облітає,
Все почує 1 все знає.
Синиця.
Знову лютая зима
Cнiгу нам ще наміта. (Знову з 'являється сорока)
Сoрока.
Скре-ке-ке!
Поки ви отут журились
Я смачненько поживилась!
Там пшениця і пшонце,
I свіженькеє сальце.
Там щодня змітають сніг,
Іжі вистачить на всіх.
Там прекрасні годівнички.
Хтось з вас хоче подивиться?
Дятел.
То чого ми сидимо,
Швидше до них летимо!
Гей, сороко, не спіши,
Нам дорогу покажи! (Пташки відлітають).
П. Підведення підсумків свята.
2-й ведучий - Нам залишилось ще визначити переможця нашого свята.
свої подарунки. (Діти рахують, визначають
Порахуйте, будь ласка,
переможця. Нагорода кращого знавця птахів своєї місцевості)
1-й ведучий - Наше свято закінчується, та нас ще чекає робота. Тепер
Крихти хліба і жовток,
Ще насіннячка й сирок.
Це пшонця їм повну жменьку
I горішків чималенько.
От пташки як налетіли,
Мабуть, дуже зголодніли!
Все склювали і наїлись
Та на кущиках розсілись.
3 радості защебетали
- Так «спасибі» нам сказали.
Учитель. А зараз настав час для демонстрації наших годівничок.
(Кожна дитина підходить до тієї годівнички, яку вона виготовила, 1
розповідає про те, як це вона це робила i хто їй допомагав.)
Ш. Підведення підсумку.
Учитель:
— Яких зимуючих птахів ви спостерігали в нашій місцевості?
—Чому вони не полетіли до теплих країв?
— Які можна зробити годівниці для птахів?
— Які птахи прилітають до годівниць?
— Який корм краще поїдають?
— Яке правило ви засвоїли при підгодівлі птахів?
— Чим віддячують птахи?
Отже, ви для себе зробили висновок: кожен, хто любить і цінує рідну
природу, повинен постійно дбати про її збагачення, вміти зберігати і розумно
використовувати її скарби. Отож, необхідно завжди охороняти птахів, стежити
за тим, щоб ніхто не кривдив іх, не забирав яечок, не руйнував гнізд, не здіймав
галасу там, де вони гніздяться!