Змагання з інформатики "В глибинах інформації"

Про матеріал
Розробка уроку з інформатики "В глибинах інформації" виховує почуття дружби та взаєморозуміння, навчає швидко знаходити вірну відповідь на поставлене запитання, а також логічно мислити при виборі відповідей, розвиває спритність, творчу активність.
Перегляд файлу

Змагання з інформатики

«В глибинах інформації»

Мета:

           виховна: виховання почуттів дружби та взаєморозуміння;

 навчальна: навчання швидко знаходити вірну відповідь   на 

  поставлене запитання, а також логічно мислити при виборі відповідей;

 розвиваюча: розвивання спритності, творчої активності.

Форма проведення: змагання.

Місце проведення: кабінет інформатики.

Обладнання: карта подорожі , картки - номери, роздатковий матеріал для виконання практичних завдань,табло результатів, табло гри хрестики – нулики, медаль.

 

Дорогі діти , сьогодні у нас з вами незвичний урок- змагання

Ви знаєте, що все життя і діяльність людини безпосередньо пов’язане з обробкою інформації. Як казав філософ Френсіс Бекон «Хто володіє інформацією – той володіє світом».

Ми з вами є свідками цікавого етапу в розвитку сучасного суспільства – процесу інформатизації – п’ятої інформаційної революції. Людина живе в інформаційному просторі , і сама є його частиною. А комп`ютер – це незамінний помічник людини при роботі з інформацією різного роду і властивостей .

З давніх часів існувало поняття «terra incognita» незвідана таємна земля. Я сподіваюсь , що інформатика вже перестала бути для вас такою ж незвіданою , ви багато чому навчилися, настав час перевірити. А перевіряти ми будемо незвичним способом – подорожуючи по океану «Комп’ютерних знань»,  зробимо багато цікавих зупинок, де і перевіримо ваші знання. До яких островів ми будемо причалювати можна побачити на карті, яка розміщена на дошці. 

Поділ класу на групи

  Отже, сьогодні ви сядете на свої кораблі і між вами я організую дуель. Та команда, яка переможе отримає гарні оцінки, солодкий сюрприз , а також матиме майже необмежений доступ до Інтернету, щоб там продовжувати вдосконалювати  свої знання .

Вибір командира групи

Попередньо ви вже вибрали назву свого корабля, яка безпосередньо мала бути пов’язана з інформатикою та обрали свого капітана. Отже , наскільки я бачу по написові на кораблі перший корабель має назву Windows капітаном якої є __________________________, а другий корабель має назву Google, де капітаном корабля є _____________________________.

Пояснення умов гри

 За кожну правильну відповідь, правильно зроблене практичне завдання  ви наближатиметеся на 1 крок ближче до перемоги. А нагородою вам за це стане, як я вже говорила раніше,  добра оцінка. Щоб було краще видно ваші результати, на табло, яке знаходиться на дошці за кожну правильну відповідь, правильно зроблене завдання ви будете отримувати золоті монети, а неправильну відповідь чорну мітку.Фіксацію ваших результатів буде здійснювати викладач економічних дисциплін, якого ви дуже добре знаєте – Мельник Леся Андріївна, яка сьогодні буде моїм помічником. В кінці уроку відразу стане зрозуміло, яка команда виграла. Отже, до бою!

«ІСПИТ»

І перш ніж почати подорож,  команда повинна пройти перевірку на знання про океан «Комп’ютерних знань»

У вас на столі є картки з цифрами від 1 до 4. Я буду задавати питання, команда повинна дуже швидко обговорити його, а капітан підняти картку з номером правильної відповіді. За кожну правильну відповідь ви отримаєте  золоту монету, а неправильну відповідь чорну мітку.

  1. Невидима частина пам'яті, що використовується для тимчасового збереження інформації;
  1. Флеш-пам'ять;
  2. Буфер обміну;
  3. Кеш-пам'ять;
  4. Оперативна пам'ять.

  2. Яка найменша одиниця вимірювання інформації?

           1) байт;

          2) кілобайт;

          3)мегабайт;

          4) біт.

3. Алфавіт якої системи числення складається з двох цифр: 0 та 1?

         1)  двійкової;

          2)  десяткової;

         3)  шістнадцяткової;

          4) вісімкової;

4. Мінімальний елемент зображення, що  формується на екрані монітора:

         1)біт;

         2) байт;

         3)піксель;

         4) мегапіксель.

5. Його стан у вересні 2008 року оцінювався в 57 мільярдів доларів. Спільно з Полом Аленом заснував корпорацію Microsoft, пост голови ради директорів якої залишив в червні 2008 року.

          1) Стів Джобс;

         2) Річард Столмен;

         3) Біл Гейтс;

         4) Джон фон Нейман.

6. MS-DOS, Linux, Unix, Windows – це назви…

         1)драйверів;

         2) операційних систем;

         3) утиліт;

        4)графічних редакторів.

7. Комп’ютерна мережа, що охоплює всі континенти й містить великі обсяги інформації:

      1) корпоративна;

      2) Internet;

      3) Intranet;

      4) локальна.

8. Розширення .rar, .zip,  .tar  мають файли,  які були створені:

1) графічними редакторами;

2) програмами-архіваторами;

3) антивірусними програмами;

4) текстовими програмами.

9. Мовою комп’ютерного сленгу програма-драйвер звучить.

1) дрова;

 2) вінда;

3) батон;

4) бацила.

10. Слово «алгоритм» походить від імені якого ученого

1) М. Амосов;

 2) Аль-Хорезмі;

3) Джон фон Нейман;

4) Ч. Беббідж.

11. Як називають людину, яка являється користувачем ком’ютера.

1) хакер;

2) чайник;

3) юзер;

4) ламер.

12. Перша жінка-програміст

1) Ада Лавлейс;

2) Мария Кюри;

3) Грейс Хоппер;

 4) С. Ковалевська.

Отже, за іспит команда _____________________ отримала ____золотих монет , а команда ___________ золотих монет.

 

ХРЕСТИКИ - НУЛИКИ

Перед відправленням судна потрібно перевірити всі його двигуни й прилади, тільки після цього можна відправлятися ставити судно на воду. Тож і ми перевіримо знання учасниками команд «Апаратної частини комп’ютера», який проведемо у незвичній формі, а саме у формі популярної , мабуть в ще в часи мого дитинства, коли не було великої маси гаджетів,  гри «Хрестики - нулики»

Одна команда грає хрестиком, а інша – нуликом (порядок визнається жеребкуванням). Учасник команди підходить до ігрового поля і вибирає комірку для ходу, яка містить запитання. Якщо вона дала правильну відповідь, то може поставити хрестик або нулик у вільну клітинку ігрового поля, і хід переходить до іншої команди і т.д. Якщо команда дала невірну відповідь на своє запитання, то на нього може відповісти команда суперник.

 Переможе та команда, що першою закреслить три своїх позначки по діагоналі, горизонталі чи вертикалі.

За кожну правильну відповідь – 1  монета , ще +3 монети  за перемогу. Час на роздуми -10 секунд.

х

 

 

 

х

 

 

 

х

 

 

 

1.Як називається пристрій, що заміняє мишку на ноутбуці ?(тачпад)

2.«Мозок» комп’ютера , який керує роботою всіх пристроїв. У ньому відбуваються всі операції , які виконує комп`ютер. (процесор)

3.Місце на комп’ютері, де зберігається вся інформація (музика, фільми, текстові документи…) .(Вінчестер (жорсткий диск)).

4.Цей пристрій зовні схожий на металевий ящик. У ньому міститься процесор, пам'ять, вінчестер, DWD – привід.(системний блок)

5.Цей пристрій призначений для виведення інформації . Вони є різних типів  : на основі електропроменевої трубки, LCD, плазмові. (монітор)

6.Набір провідників , по яких відбувається обмін сигналами між внутрішніми пристроями комп’ютера (шина).

7.Пристрій на якому містяться основні компоненти компютера, що забезпечують логіку роботи (материнська плата).

8.Пристрій , що дозволяє користувачеві вводити інформацію в компютер. Являє собою набір клавіш, розташованих в певному порядку. (клавіатура)

9.Пристрій для виведення інформації. Вони є різних типів : струменеві, матричні, лазерні, світлодіодні.( принтер)

 

Отже, апаратну частину комп’ютера найкраще знає  команда _____________________, яка  отримала ____золотих монет .

«Острів  «Word»

Ми з вами припливли на острів  «Word». Цей острів незвичайний . На ньому ми можемо… ( учні говорять про можливості програми Word). Тому на цьому острові зараз ми пройдемо незвичайний квест, де перевіримо ваше знання клавіатури, роботи з гіперпосиланнями і форматування тексту.

Вам необхідно відкрити папку «ОСТРІВ WORD»,  яка знаходиться на робочому столі комп’ютера. В цій папці знайти документ під назвою «Квест». В документі набрати  цифри від 1 до 5 ,поставити розмір шрифта 100  ,  а тоді виконати  наступні дії:

Backspace

Home

Delete, Delete, Delete, Delete,

Ctrl + Z., Ctrl + Z

End

Backspace

Home

Delete

  Потім натисніть відповідний  номер гіперпосилання того числа, що у вас вийшло . Якщо ви правильно натискали клавіші клавіатури , відкривши гіперпосилання ви перейдете на завдання, в пропивному випадку ви відкриєте пустий документ. І знову будете повторювати попередні дії до тих пір , допоки не відкриєте правильний номер із завданням. Далі вам необхідно відформатувати текст за зразком.

Команда яка першою справиться з завданням отримає 3 золотих монети, а її суперник який другий прийде до фінішу отримає отримає 1 золоту монету і чорну мітку.

Отже, на острові «Word» команда _____________________ отримала ____золотих монет , а команда ___________ золотих монет.

 

 

 

 

Острів Ексель

 Було це дуже  давно... Першими поняттями лічби були „менше", „більше" і „стільки ж". Наприклад, одне плем’я хотіло поміняти пійманих риб на кам’яні ножі, які зробили люди іншого племені, їм не потрібно було рахувати, скільки принесли риб і скільки ножів. Досить було покласти поруч з кожною рибою по ножу, щоб обмін між племенами відбувся...

 А ось іще один факт з історії. Більше восьми тисяч років тому древні пастухи стали робити з глини кружечки – по одному на кожну вівцю. Щоб довідатися, чи не пропала за день хоч одна вівця, пастух відкладав убік по кружку щораз, коли чергова тварина заходила до загону. І тільки переконавшись, що овець повернулося стільки ж, скільки було кружків, він спокійно йшов спати. Якщо вівці приносили приплід, пастух додавав до кружків нові, а якщо частина овець йшла на м'ясо, кілька кружків доводилося забирати. Але в його череді були не тільки вівці – він пас і корів, і кіз, і ослів. Тому довелося робити з глини й інші фігурки...Звичайно ми не використовуємо з вами такі методи, а для проведення розрахунків користуємося рахівницями, калькулятором, мобільним телефоном. Шановні команди скажіть будь – ласка в якій програмі ми можемо проводити розрахунки від простих і до використання складних математичних, логічних,фінансових  функцій. (учні відповідають).Отже ми з вами припливли на острів «Excel». Назвіть мені будь- ласка і інші можливості цієї програми. (учні називають).

Шановні команди вам необхідно відкрити папку на робочому столі під назвою острів Excel .В цій папці відкрити документ в якому міститься назва вашої команди. В документі в поданій таблиці вам необхідно нарахувати заробітну плату кожному члену команди вашого корабля , розрахувати утримання прибуткового податку, військового збору і суму яку члени команди отримають на руки. Також використовуючи статистичні функції СРЗНАЧ, МАКС і МИН знайти середню , максимальну і мінімальну заробітну плату.

Команда яка першою  справиться з поставленим завданням отримає 3 золотих монети, а її суперник який другий прийде до фінішу отримає отримає 1 золоту монету і чорну мітку.

Отже, на острові «Excel» команда _____________________ отримала ____золотих монет , а команда ___________ золотих монет.

 

Острів «POWER POINT»

Презентація, слайд, конструктор, дизайн , розмітка, анімація це слова які відносяться до якої офісної програми.(учні відповідають).Вірно,  ми з вами припливли на острів  Power Point. Скажіть будь-ласка, а які можливості цієї програми?(учні відповідають).

Отже , шановні команди зараз вам необхідно відкрити на робочому столі комп’ютера папку острів «Power Point», в якому знаходиться презентація під назвою «Настройка анімації».Відкривши презентацію ви побачите дерево на якому розміщені яблука. Вам необхідно зробити так, щоб по черзі обертаючись  падали по довільній  траєкторії на землю яблука.

Перша команда яка  справиться з завданням отримає 3 золотих монети, а її суперник який другий прийде до фінішу отримає 1 золоту монету і чорну мітку.

Отже, на острові «Power Point» команда _____________________ отримала ____золотих монет , а команда ___________ золотих монет.

 

Острів «Музичний»

 По курсу острів "Музичний". На цьому острові мешканці вимагають від вас знань. Але не турбуйтеся не в сфері музики. Вам необхідно лише згадати та написати слова з інформатики, які б містили ноти: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі. Перемагає та команда, яка більше придумала слів за 2 хвилини.

Та команда, яка напише найбільше слів отримає 3 золотих монет, а команда суперник  отримає 1 золоту монету і чорну мітку.

Отже, на острові «Музичний» команда _____________________ отримала ____золотих монет , а команда ___________ золотих монет.

 


До — документ, доріжка, доступ, домен,...
Ре — дерево, регістр, перетворення, переміщення, переповнення, адресація, ресурси, ретрансляція, регенерація,...
Мі — мікропроцесор, алгоритмізація, програміст, дискримінація, імітація, зміст,...
Фа — алфавіт, файл, факультатив,...
Соль — консоль,...
Ля — компілятор, екземпляр,ретрансляція, маніпуляція, табулятор, мікрокалькулятор, модуляція,...
Сі — бейсік, CI-система інтернаціональна,...

 

БИТВА КАПІТАНІВ

 Хочу вас привітати з тим, що ви бездоганно впоралися з усіма труднощами, які приготував  вам океан. І оскільки ми з вами покинули останній острів, то продовжуємо своє плавання по безкрайому океану комп'ютерних знань! Хтось добув багато золота, а хтось і чорних міток. Тому для того , що зрівняти рахунки і заробити максимальні 10 золотих ми зараз проведемо «Битву капітанів». Я запрошую до дошки капітанів команд. Ваше завдання полягає в наступному. Вам необхідно у перерахованих словах замінити одну букву і отримати нове слово, пов'язане з інформатикою і комп'ютерами.. Капітан команди , який перший справиться із завданням  отримає максимальні 10 золотих.

 

 Нажаль, наша регата  закінчилася.  Ми з вами здійснили подорож  безкраїм океаном «Комп’ютерних знань»,  дізналися багато нового та, звичайно ж,  вдосконалили свої знання. І переможцем в цьому змагані стала команда ______________________________________.

 

(Нагородження переможців і учасників).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комп’ютерні фокуси для глядачів

ФОКУС №1

Як перевірити стать свого комп’ютера? Хто у вас – хлопчик чи дівчинка? Це легко!

Для того, щоб визначити стать свого комп’ютера:

1. Запустіть  Блокнот Windows.

2. Наберіть  у  файлі  CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love you"

 3. Збережіть файл як computer_sex.vbs

4. Перевірте, чи ввімкнені ваші колонки, й завантажте  файл.

Якщо ви почули жіночій голос, то у вас дівчинка. Якщо чоловічий – хлопчик.



ФОКУС №2

Надрукуйте на аркуші  Word      =rand(200,99) та натисніть  Enter .

 

ФОКУС №3

Спробуйте створити документ з ім’ям  Сon или сon или CON.

У  Windows  неможна створити файл або папку під назвою  Con, за одною з легенд у Білла Гейтса в дитинстві було прізвисько  Con – ботанік, заучка.  Він зробив так, щоб у системі були відсутні такі файли та папки.


ФОКУС №4

У WORDE ввести Q33NY ( це номер літака, який врізався в Будинки-близнюки в США), а тепер замініть величину шрифта на 48 та виберіть шрифт Wingdings , дивіться, що вийшло!

 

 

 

Відгадай слово

 

1. Своєчасна, об’єктивна. перевірна, повна, вичерпна, секретна, масова, генетична, газетна, телевізійна, науково-технічна … (інформація).

2. Інформаційна, життєва, телевізійна, обов’язкова, показова, концертна, циркова, соціальна, політична, шкільна. життєва, бухгалтерська, комп’ютерна, системна, прикладна, офісна, мультимедійна, професійна, розважальна, виховна, ігрова … (програма).

3. Текстовий, бінарний, графічний, системний, виконувальний, командний, пакетний, прихований, архівний … (файл).

4. Велике, високе, вузьке, пластикове, слухове, закрите, відкрите, розбите, відновлене, активне, неактивне, діалогове … (вікно).

5. Різноманітне, дієтичне, ресторанне, вкладене, контекстне … (меню).

6. Повна, порожня, споживацька, вербова, плетена, баскетбольна, сміттєва … (корзина).

7. Картонна, шкіряна, пластикова, пухка, вкладена … (папка).

 

8. Службова, домашня, вітальна, постійна, тимчасова, електронна, абсолютна, відносна … (адреса).

9. Ігровий, кишеньковий, домашній, головний, мережний, портативний, персональний … (комп’ютер).

10. Дірява, слабка, коротка, дівоча, вічна, історична, генетична, моторна, емоційна, образна, словесно-логічна, постійна, оперативна, зовнішня … (пам’ять).

11. Текстовий, графічний, табличний, центральний … (процесор).

12.  Місячний, автоматний, популярний, музичний, метальний, магнітний, гнучкий, жорсткий, лазерний, оптичний, системний, віртуальний … (диск).

13.  Сіра, біла, оптична, оптико-механічна, безпровідна, двокнопкова … (миша)

14.  Лазерний, струминний, матричний, кольоровий, чорно-білий … (принтер)

doc
Додано
18 грудня 2019
Переглядів
1311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку