Зменшення чисел до 10. Задача на різницеве порівняння. Розпізнавання геометричних фігур ( математика). Птахи рідного краю( Я досліджую світ ). Аплікація з паперу.

Про матеріал
Зменшення чисел до 10. Задача на різницеве порівняння. Розпізнавання геометричних фігур ( математика). Птахи рідного краю( Я досліджую світ). Аплікація з паперу. Практична робота: виготовлення шпаківень (Технологія).
Перегляд файлу

1

 

         Козіна Наталя Олександрівна, вчитель початкових  класів, НВК «Гімназія – спеціалізована школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов».  м. Генічеськ, Херсонська область.      

  Інтегрований урок:  математика, природознавство, трудове навчання. 1 – й клас

Тема. Зменшення  чисел  до  10.  Задача  на різницеве  порівняння. Розпізнавання  геометричних   фігур  ( математика).

Птахи  рідного  краю( Я  досліджую  світ).

Аплікація  з  паперу. Практична  робота:  виготовлення  шпаківень (Технологія).

Мета: навчити першокласників зменшувати числа до 10, удосконалювати вміння розв'язувати задачі різного типу та розпізнавати геометричні фігури; формувати знання учнів про природу рідного краю, звернути увагу на різноманіття  пташиного світу; дати поняття про шпаківню як штучний будиночок птахів, виготовити аплікацію « Шпаківня», використовуючи кольоровий папір. Виховувати інтерес до рідного краю, бажання жити в злагоді з природою.

Обладнання: презентація « Птахи рідного краю», комп'ютерна техніка, кольоровий папір, геометричний матеріал.

                   ХІД  УРОКУ

  1. Організація класу.

Учитель.

    Ми працюємо старанно,

     щоб почути у кінці,

     що у  1 – у Б класі

     діти просто молодці.

(Учитель починає, учні продовжують речення).

Очі дивляться ( та все бачать).

Вуха слухають ( та все чують).

Голова (думає).

Яким буде урок? (Цікавим!)

Які у мене діти? (Найкращі!)

Нехай мої та ваші надії (здійсняться).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Слово вчителя.  Слайд № 1.

  Учитель. Сьогодні у нас цікавий урок. Не покидаючи нашого класу, ми потрапимо у степи, ліси та  на вулиці нашого міста, зустрічаючи птахів, які там мешкають. Але ця подорож буде математичною. Пернатим друзям покажемо, як ви навчились рахувати, розв'язувати задачі, розпізнавати геометричні фігури і дружно працювати. А заключним етапом нашого уроку стане цікава робота з папером: ми створимо подарунки нашим пташкам. А які саме? Почекайте! Скоро ви дізнаєтесь.

  1. Усний рахунок

Учитель.

З  птахами  на  зустріч,  йдемо,поспішайте!

Увагу, фантазію,  речі збирайте,

Бо світ той   цікавий. Птахи там живуть.

А шлях туди « Сходами чисел» всі звуть. (Слайд  №2).

(Учні виконують усні обчислення)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя.
  • За допомогою ваших умінь і навичок, ми з вами опинилися у світі пташок. (Слайд № 3)
  • Дітки, хто знає,  які пташки можна зустріти у нашому рідному краї ?

(Горобців, синичок, сорок, дятлів, голубів…).

 Учитель. Пташки, яких ми бачимо на  вулиці   щодня, можна поділити на зимуючих (осілих) .   Це - горобець , синиця , ґава,  сорока,  голуб, дятел. (Слайд № 4).

 І  перелітних-  лелека,  качка,  ластівка,  шпаки.  Вони   на зиму відлітають у теплі краї, а з настанням весни повертаються    додому. Це – лелека, шпак,  качка,  ластівка.  (Слайд № 5).

  Дітки, хто це цвірінькає? Ви чуєте7 На дахах будинків, на деревах і на доріжках  ця пташка стрибає і цвірінькає. Зараз відгадаємо загадку і дізнаємось, хто це.

Що це за сіренька пташка?

Ловить гусінь і комашок,

Цвірінчить вона, стрибає,

В теплий край не відлітає.

Цей маленький жвавий хлопчик

Називається (горобчик).  (Слайд № 6).

  Так, дітки, це горобець. Сіренька, маленька пташка, яку ми можемо зустріти як взимку, так і літечком. Ця пташка вважається осілою. Наш бешкетник  -горобчик, хоче перевірити, як ви, мої учні,  вмієте гарно і красиво писати.

  1. Каліграфічна хвилинка

Ми пишемо цифри:  (Слайд № 7)

  1. Самостійна  робота.

Завдання:

  • поставте  написані  числа   у порядку зростання. Як це,  дітки ? (Від більшого до меншою).
  • Кожній  цифрі  відповідає  буква. 
  • Яке слово вийшло? (Птахи)

Що каже горобчик? (Молодці!) (Слайд № 7)

  1. Мозковий штурм»
  • Дітки, на нас чекають інші птахи, яких ми можемо зустріти в будь - яку пору року. Хто це, ми дізнаємося,  відгадавши загадку.

Жовтогруді щебетушки

мають чорні капелюшки,

сірі лапки, білі щічки,

називаються … (синички).  (Слайд № 8)

Так! Це синиця. Ця пташка радіє взимку, коли побаче у годівничці насіннячко, яке поклали їй турботливі дітки.

    Синички принесли нам задачу, яку  не  можуть  самі   розв'язати. Дітки,  допоможемо  їм?

  • Що таке задача? ( Задача – це питання, що його розв'язують шляхом обчислень за певною умовою).
  • З яких частин складається задача? (Задача складається з умови, запитання,  розв'язання  та  відповіді).  (Слайд № 9)
  • Що таке умова? (Умова – це  те, про що говориться в задачі).
  • Що таке запитання в задачі?(Запитання – це звернення, яке потребує відповіді).
  • Ми зараз читаємо задачу, яку підготували нам синички.
  1. Аналіз задачі.  (Слайд  № 10).

Задача

Перша  синичка з'їла 10 ягідок калини, а друга синичка з'їла 12 ягідок. На скільки більше з'їла ягідок друга синичка, ніж перша?

  • Яке питання у цій задачі? (На скільки більше з'їла ягідок друга синичка, ніж перша).
  • Який тип задачі? (  Порівняння чисел)
  • Як порівняти два числа? (Щоб порівняти два числа, треба від більшого відняти менше).
  • Знаходимо головні слова. ( Перша і друга).

(Розв'язування задачі на дошці, учні - в зошитах).

  12-5=7 (ягід).

Відповідь: на 7 ягід більше.  (Слайд № 11).

   Учитель. Синички   радіють,  тому  що  ви  допомогли  маленьким  пташкам  у  їх  сперечанні.  Що  вони  вам  говорять,  зараз  прочитаємо : «Молодці!».

      Працювали дружно ми. Відпочинемо усі!

  Фізкультхвилинка.  (Слайд №12).

IV. Закріплення та удосконалення одержаних знань.

  1. Робота з підручником.

  Дітки, чиє це незвичайне гніздечко? Ця пташка перелітна, вона повертається у наші краї з приходом весни. Що це за пташка? Дізнаємось, відгадавши загадку!

На даху моєї хати

Оселився птах цибатий.

Довгий дзьоб і ноги має,

Мишок, жабок полюбляє.

Чемних діток іздалека

В кожен дім несе …(лелека). Слайд № 13-14.

Так, це лелека! Лелека теж підготував завдання. Це завдання у вашому підручнику: с.  106    1. Перед початком виконання завдання підготуємо свої пальчики, щоб усі цифри, які ми напишемо, були красиві, каліграфічні і правильні.

  1. ПАЛЬЧИКОВА  ГІМНАСТИКА  «ПТАШКА»
  2. Самостійна робота та її перевірка.

12 - … =10               14 - … = 10               19 - … = 10

«Молодці!» -   каже  лелека. Порадували  ви  пташку  і  мене  також. 

Скільки ми з вами побачили!

Скільки написали!

Прийшов час відпочити вашим очам!

  1. ГІМНАСТИКА  ДЛЯ  ВІДПОЧИНКУ  ОЧЕЙ   (Слайд № 15)
  2. Робота з геометричним матеріалом.

     Учитель. Лелека полетів по своїх справах, напевно, облаштовувати своє гніздечко. А до нашого класу   поспішають вже інші птахи. Вони прилітають до нас з першим теплом і своїм співом наповнюють весняне повітря. Що це за птахи?

 

Першим я приніс весну,

Пробудив усе від сну.

Заспіваю під вікном,

Звуть усі мене… (шпаком). Слайд № 16.

   Так, це шпаки! Вони підготували малюнок пташки, який складається з геометричних фігур. 

  Давайте пригадаємо геометричні фігури і назвемо їх.  ( Це трикутники, квадрат, овал, прямокутник). Слайд № 17.

  «Молодці!» -  кажуть шпаки!

  1. Виготовлення шпаківень з паперу. Аплікація.

 

         Учитель.

      Дітки,  я вам пропоную зробити цим чудовим птахам подарунок -  шпаківні  і повісити їх на наше  чарівне   дерево.  Згодні?

   ( На дошці весняне дерево).

 На початку роботи ми з вами повторимо правила безпеки життєдіяльності на уроці.( Слайд № 19).

Працювати будемо в групах. (Повторення роботи в групах).

       Першокласники виконують аплікацію « Шпаківня» із геометричних фігур, виконаних із кольорового паперу. ( На фоні «весняної музики лісу» вчитель промовляє слова, підходячи до кожної дитини).

  Учитель. Як гарно й красиво навкруги. Весна. Прислухайтесь! Он цвірінькають горобчики. А ось заспівали шпаки. Вони з нетерпінням чекають, коли ж на чарівному дереві з'являться їхні  новенькі будиночки, виготовлені вашими маленькими рученятками, які керуються великим серцем, що готове допомогти пернатим друзям. А ось і з'являються перші шпаківні. Мерщій до дерева! І нехай воно приймає у нові шпаківні нових господарів.

  (Представники груп вішають шпаківні на дерево).

Учитель коментує роботи учнів).

V.  Підсумок уроку.

      1. Ось закінчився урок.

           Багато пізнали нового.

            До знань ви зробили ще один крок

            Писали  задачок умови.

           Розв'язували їх. Пташки

            Вам безліч завдань приносили.

             І дуже раділи вони:

             Весна – і покинули  вирій.

             А ви зустрічаєте їх –

   Шпаківні які змайстрували!

  Обожнюю, дітки, вас всіх

 Старанно ви всі працювали.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку