Змістові лінії, які вивчаються з інформатики у початкових класах

Про матеріал

Змістові лінії, які вивчаються з інформатики у початкових класах

ТОП:

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli

Перегляд файлу

ПО-31

Пракапас Світлани

Опрацювати, проаналізувати типові освітні програмами для початкової школи та  заповнити таблиці

Змістові лінії які вивчаються з інформатики у 2 класі

За програмою Савченко О. Я.

назва змістової лінії

Опис

змістової лінії

Зміст навчання

 

 

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

 

Інформація. Дії з інформацією

формування в учнів уявлення про роль інформаційно-комунікаційних

технологій у житті людини

Навколишній світ та

інформація.

Види інформації за

способомподання.

пояснює значення інформації для життя людини, наводить

приклади із власного досвіду [2 ІФО 1.1];

наводить приклади значення інформації для себе особисто

[2 ІФО 1.1];

називає органи чуття, якими людина отримує інформацію із

навколишнього середовища [2 ІФО 1.1];

наводить приклади інформації у різних видах: текстовій,

графічні, звуковій тощо [2 ІФО 1.1];

розрізняє правдиву і неправдиву інформацію,припущення і

фантазію [2 ІФО 1.4];

використовує мережі для отримання інформації та

спілкування під контролем дорослих [2 ІФО 3.3];

оцінює результати своїх навчальних досягнень[2 ІФО2.2]

 

Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією

формування початкових навичок інформаційної діяльності, зокрема

вмінь опрацьовувати текстову та графічну інформацію

Комп’ютерна техніка, як

засіб здійснення дій з

інформацією.

розуміє, що комп’ютер та інші комп’ютерні пристрої це

інструменти для виконання дій з інформацією [2 ІФО 1.1];

наводить приклади технічних засобів, що допомагають

передавати інформацію, поширювати інформацію [2 ІФО

1.1];

використовує цифрові пристрої у близькому для себе

середовищі [2 ІФО 3.1];

пояснює, чому і як потрібно захищати себе і цифровіпристрої

[2 ІФО 4.1];

звертається за допомогою у випадку наявності проблемта

збоїв у роботі комп’ютера [2 ІФО 3.2];

оцінює результати своїх навчальних досягнень [2 ІФО2.2]

 

Об’єкт. Властивості об’єкта

формування вмінь описувати об’єкти реальної та віртуальної

дійсності різноманітними засобами подання інформації

Створення простих

геометричних моделей

об’єктів за описом їх

властивостей.

Зміна значень

властивостей об’єкта

(колір контуру, колір фону,

форма об’єкта)

називає об’єкти навколишнього світу, властивості

конкретних об’єктів та значення властивостей; [2 ІФО1.3]

описує об’єкт називаючи його властивості та їхзначення; [2

ІФО 1.3]

порівнює об’єкти за значеннями властивостей; [2 ІФО1.3]

спостерігає за об’єктами, визначає спільні та відмінні

ознаки/властивості; [2 ІФО 1.3];

наводить приклади об’єктів, що відповідають заданим

властивостям;

оцінює результати своїх навчальних досягнень [2 ІФО2.2]

 

Комп’ютерні програми. Меню та інструменти

формування у дітей початкового досвіду використання комп’ютерної

техніки для розв’язування навчальних, творчих і практичних задач

Меню комп’ютерної

програми.Огляд різних

прикладів меню.

Інструменти комп’ютерних

програм.

Графічний редактор.

Інструменти графічного

редактора та їх

налаштування.Створення та редагування не складних

малюнків.

Добір кольорової гами

малюнкаЗбереження

малюнків

запускає знайомі програми [2 ІФО 2.4];

завершує роботу з програмою[2 ІФО 2.4];

називає інструменти малювання у графічномуредакторі [2

ІФО 2.4];

обирає інструмент малювання для досягнення конкретного

результату;

створює не складні малюнки за зразком [2 ІФО 2.4];

створює зображення об’єктів що складаються з

геометричних фігур та змінює значення властивостей [2 ІФО 2.4];

вміє змінити колір контуру або тла об’єкта обравши зразком

колір іншого об’єкта за допомогою відповіднихінструментів

графічного редактора [2 ІФО 2.4];

виконує завдання із розфарбування або перефарбування

малюнків [2 ІФО 2.4];

пропонує власні кольорові рішення малюнка [2 ІФО2.4];

пояснює добір кольорів [2 ІФО 2.4];

оцінює результати своїх навчальних досягнень [2 ІФО2.2]

 

Створення інформаційних моделей. Змінення готових. Використання

 

Перенесення фрагментів

малюнка.

Виділення і впорядкування

даних за певною ознакою.

Прості та складені сюжетні

геометричні задачі.

Копіювання фрагментів

малюнку.

об’єднує об’єкти за їх властивостями або значеннями

властивостей [2 ІФО 1.3];

створює візуальну відповідь простих та складених

геометричних задач [2 ІФО 2.4];

виділяє та переносить фрагменти малюнка [2 ІФО 2.4];

створює графічні відповіді до навчальних завдань [2 ІФО

2.4];

знаходить приклади повторення і послідовності дій у

повсякденній діяльності, близькому для себе середовищі [2

ІФО 2.1];

визначає закономірність об’єктів [2 ІФО 1.3];

відтворює послідовність об’єктів із заданоюзакономірністю

[2 ІФО 2.1];

оцінює результати своїх навчальних досягнень [2 ІФО2.2]

 

Алгоритми

розвиток логічного, алгоритмічного, творчого та об’єктноорієнтованого мислення учнів.

Створення малюнків за

готовими алгоритмами

Складання власних

графічних алгоритмів

визначає послідовність кроків для виконавців [2 ІФО2.1];

знаходить помилки у алгоритмах [2 ІФО 2.2];

визначає результат виконання лінійного алгоритмупобудови

простого геометричного зображення [2 ІФО 2.2]

створює малюнок за лінійним алгоритмом [2 ІФО 2.4];

пропонує власні алгоритми створення не складних

геометричних зображень [2 ІФО 2.4];

оцінює результати своїх навчальних досягнень [2 ІФО2.2]

 

За програмою Шияна Р. Б.

назва змістової лінії

Опис

змістової лінії

Обов’язкові результати навчання

 

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

Змістова лінія «Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)»

формування відповідальної позиції цифрового громадянина, навичок

безпечного й етичного користування цифровими пристроями та мережами;

Пояснює сприйняття

інформації різними органами

чуття на основі власних

спостережень;

Розрізняє та фіксує дані,

аналізує та впорядковує

прості послідовності;

Визначає об’єкти, їх

властивості та значення

властивостей за підтримки

вчителя; розрізняє моделі та

їх відповідники у реальному

світі, створює прості моделі

досліджує сприйняття інформації різними органами чуття

[2 ІФО 1-1.1-1];

робить висновок щодо виду інформації та способу її

сприйняття [2 ІФО 1-1.1-2];

формулює прості інформаційні запити [2 ІФО 1-1.1-3]

відображає відповіді на запитання за допомогою

спеціальних знаків і символів [2 ІФО 1-1.2-1];

групує повідомлення за типами даних, що в них містяться

(зображення, тексти, відео, звук тощо) [2 ІФО 1-1.2-2];

зберігає, змінює та видаляє дані на одному з відомих носіїв

[2 ІФО 1-1.2-3];

розрізняє носії за їх призначенням [2 ІФО 1-1.2-4];

знаходить зайві чи пропущені елементи, помилки у

послідовності [2 ІФО 1-1.2-7];

впорядковує предмети за заданими ознаками (наприклад,

впорядкування списку учнів за датою народження,

прізвищ за алфавітом тощо) [2 ІФО 1-1.2-8]

читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або

інформаційні знаки й табло в місцях перебування [2 ІФО

1-1.2- 5];

відповідає на запитання за даними таблиці, схеми [2 ІФО

1- 1.2-6];

користується готовими моделями для пояснення і

розв’язання проблем [2 ІФО 1-1.3-1];

визначає з допомогою вчителя / вчительки найістотніші

властивості об’єктів для побудови моделей [2 ІФО 1-1.3-

2];

знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів [2 ІФО 1-

1.3- 3];

поділяє властивості за значущістю (істотні та неістотні) [2

ІФО 1-1.3-4];

створює об’єкти за зразком [2 ІФО 1-1.3-5];

групує об’єкти, дає назву групі [2 ІФО 1-1.3-6];

переводить проблему з однієї форми представлення в

іншу за запропонованим шаблоном / інструкцією [2 ІФО

1-1.3-7];

створює модель об’єкта [2 ІФО 1-1.3-8]

 

 

Змістова лінія «Моя цифрова творчість»

налагодження комунікації за допомогою цифрових пристроїв та мереж

для спільної творчості, співпраці, навчання, гри

Створює план дій, наводить

приклади повторення та

виконання дій за визначеним

завданням у повсякденній

діяльності

Складає простий план із

точних та однозначних

вказівок до дій виконавців,

виявляє в ньому помилки,

оцінює відповідність

очікуваному результату

Складає ціле із

запропонованих частин,

пояснює, як заміна окремих

частин приводить до іншого

цілого

Використовує готові та

створює прості інформаційні

продукти (текст, зображення,

звуки) для отримання,

передачі інформації або

представлення власних ідей,

результатів діяльності

встановлює логічну послідовність подій або дій [2 ІФО 2-

2.1- 1];

переказує послідовність подій та дій (у тексті, явищах

тощо) [2 ІФО 2-2.1-2];

оцінює ризик порушення послідовності дій (наприклад,

під час переходу дороги на перехресті) [2 ІФО 2-2.1-3]

діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану [2

ІФО 2-2.2-1];

укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно

виконати для досягнення мети у повсякденній діяльності

[2 ІФО 2-2.2-2];

укладає план дій для виконавця із точними та

однозначними вказівками [2 ІФО 2-2.2-3];

формулює очікуваний результат [2 ІФО 2-2.2-4];

змінює послідовності дій для отримання іншого

результату [2 ІФО 2-2.2-5];

погоджується або спростовує факт досягнення

результату [2 ІФО 2-2.2-6];

виправляє помилки у плані [2 ІФО 2-2.2-7]

виокремлює частини від цілого [2 ІФО 2-2.3-1];

складає ціле із запропонованих частин [2 ІФО 2-2.3-2];

виокремлює у складному завданні прості завдання,

пропонує

порядок їхнього розв’язування [2 ІФО 2-2.3-3];

експериментує із заміною частин [2 ІФО 2-2.3-4];

ризикує під час виконання незнайомих завдань [2 ІФО 2-

2.3-5]

використовує, створює, змінює текст за допомогою

цифрових пристроїв та програм [2 ІФО 2-2.4-1];

створює прості малюнки за допомогою цифрових

пристроїв та програм [2 ІФО 2-2.4-2];

презентує ідеї та / або результати своєї діяльності за

допомогою малюнків, текстів, музики тощо [2 ІФО 2-2.4-

3];

читає електронні тексти, додає до них позначки і

закладки [2 ІФО 2-2.4-4];

заповнює пропуски в таблиці, виконуючи прості

розрахунки [2 ІФО 2-2.4-5];

робить фотографії, знімає відео, фіксує звуки, слухає

тексти з альтернативних джерел (аудіокниги) [2 ІФО 2-

2.4-6];

використовує основні інструменти для створення та

редагування простих інформаційних продуктів [2 ІФО 2-

2.4-7]

 

Змістова лінія «Комунікація та співпраця»

 

Самостійно та відповідально

виконує визначені завдання;

працює в команді з іншими

особами для досягнення

спільної мети

перевіряє результати праці, своєї та інших, за

запропонованими критеріями [2 ІФО 3-2.5-1];

обґрунтовує причини своїх рішень [2 ІФО 3-2.5-2];

з допомогою інших формулює висновки щодо розв’язання

чи нерозв’язання проблеми [2 ІФО 3-2.5-3];

діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з

інформацією [2 ІФО 3-2.5-4];

встановлює послідовність із запропонованих дій для

виконання роботи у групі [2 ІФО 3-2.5-5];

виконує різні ролі у групі [2 ІФО 3-2.5-6]

 

Змістова лінія «Я і цифрові пристрої»

формування початкових умінь визначати, знаходити та зберігати

інформацію, необхідну для розв’язання життєвих проблем (навчання, гри тощо),

за допомогою цифрових пристроїв, мереж та без них, самостійно та під час

групової взаємодії; розрізняти правдиву і неправдиву інформацію різних видів;

Використовує цифрові

пристрої вдома, в школі, на

вулиці та пояснює їх

призначення

Організовує власне робоче

місце за допомогою

дорослих; розпізнає та описує

прості проблеми та збої, які

виникають у роботі

доступних цифрових

пристроїв, звертається за

допомогою та підтримкою

Організовує власне робоче

місце за допомогою

дорослих; розпізнає та описує

прості проблеми та збої, які

виникають у роботі

доступних цифрових

пристроїв, звертається за

допомогою та підтримкою

Використовує цифрові

пристрої, технології для

доступу до інформації та

спілкування

самостійно добирає необхідні цифрові пристрої для

навчання [2 ІФО 4-3.1-1];

досліджує можливості пристроїв [2 ІФО 4-3.1-2];

експериментує з їхніми функціями [2 ІФО 4-3.1-3];

визначає переваги цифрових пристроїв для збирання,

зберігання і відображення даних [2 ІФО 4-3.1-4];

описує призначення доступних цифрових пристроїв [2

ІФО 4- 3.1-5];

вмикає / вимикає, перезавантажує доступні пристрої [2

ІФО 4- 3.1-6]

підтримує порядок на робочому місці [2 ІФО 3.2-1];

бережливо ставиться до своїх і чужих речей, зокрема

цифрових пристроїв [2 ІФО 4-3.2-2];

використовує програмні середовища для навчальної

діяльності та в побутових ситуаціях [2 ІФО 4-3.2-3];

запускає програми, відкриває файли та програми на

знайомому пристрої [2 ІФО 4-3.2-4];

розрізняє випадки, коли потрібно звернутися по

допомогу, а коли впоратися самому при збоях програм і

несправностях пристроїв [2 ІФО 4-3.2-5]

пояснює, у який спосіб люди спілкуються через мережі [2

ІФО 4-3.3-1];

оцінює переваги і обмеження спілкування через мережі [2

ІФО 4-3.3-2];

використовує цифрові пристрої для пошуку інформації,

творчості та співпраці [2 ІФО 4-3.3-3];

користується різними джерелами інформації (книги,

альбоми, запитання до друга тощо) [2 ІФО 4-3.3-4];

застосовує інформацію з веб-джерела для навчальних

потреб [2 ІФО 4-3.3-5]

 

Змістова лінія «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві»

налагодження комунікації за допомогою цифрових пристроїв та мереж

для спільної творчості, співпраці, навчання, гри

Дотримується правил

безпечної роботи; захищає

свій інформаційний простір;

розповідає про проблеми

дорослим

Зважає на технічні

можливості цифрових

пристроїв для спілкування,

зокрема з людьми з

особливими потребами,

поважає приватність

повідомлень, толерантно

ставиться до відмінностей

культур, традицій і

різних думок

Зазначає авторство власних

робіт; виявляє повагу до

авторства інших осіб

дотримується безпечного режиму роботи з цифровими

пристроями [2 ІФО 5-4.1-1];

повідомляє про своє самопочуття дорослим [2 ІФО 5-4.1-

2];

аргументує необхідність конфеденційності паролів [2

ІФО 5- 4.1-3];

дотримується правил безпечної роботи з цифровими

пристроями та в мережах зберігає конфіденційність особистої інформації та

пояснює необхідність цього розпізнає інформацію небезпечного змісту та повідомляє

про це дорослих

звертається по допомогу, коли є сумніви з приводу

змісту чи співрозмовника в мережах і реальному житті

коректно реагує на висловлювання, з яким не

погоджується

розрізняє приватну та публічну інформацію

виявляє доброзичливе ставлення до інших –

безпосередньо та через мережі

повідомляє дорослих про образи і цькування

 

зазначає авторство власних робіт (прізвище, ім’я, дату),

доводить його

не списує і не дає списувати, аргументовано доводячи,

чому

вказує авторів тих матеріалів, які використовує у своїх

роботах

Змістові лінії які вивчаються з інформатики у 3 класі

За програмою Савченко О. Я.

назва змістової лінії

Опис

змістової лінії

Зміст навчання

 

 

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

 

«Інформація. Дії з інформацією

базується на розумінні дитиною поняття «інформація». Здобувачі освіти мають уміти наводити приклади інформації, властивостей інформації, форм подання та дій з інформацією з повсякденного застосування, ефективно використовувати інформацію.

Роль інформації в житті людини.

Перетворення інформації з одного виду в інший.

Способи подання повідомлень, носії повідомлень, символи, кодуванняі декодування.

Структурування інформації.

Поняття про мережу Інтернет, програма-браузер, веб-сторінка, веб-сайт, гіперпосилання.

Авторське право.

Безпечна робота в Інтернеті.

пояснює значення інформації для життя людини, наводить приклади із власного досвіду;

розрізняє види інформації за способом подання;

уміє перетворювати одну форму подання інформації в іншу: (текстове – в графічне, числове – в текстове тощо);

створює папку та документи в ній;

пояснює поняття «комп’ютерна мережа»;

розуміє призначення програми-браузера;

вміє використовувати гіперпосилання;

використовує мережі для отримання достовірної інформації та спілкування;

висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових та інших джерел;

дотримується правил використання власних і чужих творів;

виявляє повагу до авторства інших осіб.

 

Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією

передбачає формування уявлення про те, що людина в житті постійно зустрічається з інформацією, працює з нею та може використовувати при цьому сучасні засоби ІТ з умінням захистити свій інформаційний простір. Для практичних робіт використовуються програми (онлайн-середовища Інтернету, додатки для мобільних пристроїв).

Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією.

Джерело інформації.

Носії інформації.

Пристрої введення та виведення інформації.

Введення текстових даних.

Правила введення та редагування текстових даних.

розповідає про історію виникнення пристроїв для роботи з інформацією;

називає носії інформації;

розрізняє технічні засоби для передавання, зберігання інформації;

використовує пристрої для передавання інформації;

наводить приклади пристроїв для введення та виведення інформації;

висловлює припущення про достовірність інформації;

пояснює наслідки для власного здоров’я надмірного використання цифрових пристроїв.

 

Об’єкт. Властивості об’єкта

розглядаються поняття об’єкта, властивостей об’єктів і значень цих властивостей. Діти мають наводити із власного життя приклади різних об’єктів, їхніх властивостей і значень цих властивостей, впорядковувати та групувати об’єкти на основі значень властивостей, мати уявлення про вплив значень властивостей об’єктів на подальше їх використання та опрацювання. Вчаться будувати складні об’єкти із запропонованих частин, в тому числі самостійно доповнюючи з відсутніх компонентів, представляти інформацію про них різними способами

Види об'єктів: текстові, графічні.

Інформаційний об’єкт.

Властивості об'єкта.

Створення моделі об’єкта за заданими властивостями.

Зміна значень властивостей об’єкта (колір тексту, шрифт, накреслення).

описує текстові і графічні об’єкти;

порівнює властивості текстових і графічних об’єктів за спільними і відмінними ознаками;

визначає об’єкти, які відповідають заданим властивостям;

вміє змінювати значення властивостей текстових та графічних об’єктів;

досліджує об’єкти за допомогою створених моделей.

 

 

Комп’ютерні програми. Меню та інструменти

Формування у дітей початкового досвіду використання комп’ютерної техніки для розв’язування навчальних, творчих і практичних задач.

Текстові редактори.

Середовища для читання текстів.

Закладки в тексті, цитати тощо.

Віртуальні бібліотеки, довідники,енциклопедії, словники.

Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, видалити.

Уведення символів за допомогою клавіатури.

Доповнення текстів зображеннями.

розрізняє сучасні пристрої для роботи з інформацією;

уміє увімкнути та вимкнути комп’ютер та інші пристрої (за умови їх використання);

використовує необхідні значки на Робочому столі для запуску і роботи в програмах;

орієнтується в середовищах для перегляду зображень, читання текстів, слухання музики, завершує роботу з ними;

створює зображення освітніх об’єктів.

 

Створення інформаційних моделей. Змінювання готових. Використання.

забезпечує розвиток навичок створення інформаційної моделі в різних програмних середовищах, зокрема у табличній формі; початкових навичок використання різноманітних засобів інформаційних технологій для вирішення навчальних завдань; сприймати та представляти інформацію у вигляді тексту

Етапи створення інформаційної моделі в різних програмних середовищах.

Створення текстових інформаційних моделей, зокрема у табличні формі.

Комп’ютерні презентації, редагування презентацій. Утворення нового слайду, текстового вікна/поля.

Доповнення презентації текстом, зображенням, схемою.

Форматування презентації.

Режим показу презентації.

створює інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо для представлення ідей та/або результатів діяльності;

створює та змінює прості зображення; опрацьовує та використовує інформацію з різних джерел;

вміє заповнювати таблицю ознак для предметів з однієї групи (класу);

розробляє презентацію за логічною послідовністю;

доповнює презентацію текстом, зображенням, схемою;

редагує і форматує презентацію залежно від її призначення, змінює фон слайду; застосовує режим показу презентацій.

 

Алгоритми

спрямована на розвиток розуміння поняття виконавця, його середовища, команди, системи команд виконавця алгоритму, основних алгоритмічних структур, зокрема, слідування, розгалуження та повторення; умінь виконувати готові алгоритми, а також складати прості алгоритми для виконавців, які працюють у певному зрозумілому для відповідної вікової категорії середовищі, використовуючи просту систему їхніх команд

Команди і виконавці, алгоритми, способи подання алгоритму.

Запис лінійних алгоритмів.

Створення зображень за власними алгоритмами.

Знаходження та виправлення помилок у алгоритмах.

Логічні висловлювання.

визначає алгоритмічні структури;

виконує, створює та записує алгоритми;

вміє діяти за інструкцією;

впорядковує об’єкти за певними ознаками;

пояснює наслідки порушення плану, алгоритму послідовності дій у близькому середовищі, готових програмах, іграх;

розрізняє істинні та хибні висловлювання .

 

 

 

 

 

 

За програмою Шияна Р. Б.

назва змістової лінії

Опис

змістової лінії

Обов’язкові результати навчання

 

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

Я у світі інформації

формуються початкові вміння розпізнавати, знаходити, свідомо відбирати, зберігати та опрацьовувати просту інформацію за допомогою цифрових пристроїв та без них. Розпізнавання правдивої і неправдивої інформації в усіх її виявах (текст, зображення, звук тощо) необхідне для формування критичного мислення, що сприяє безпеці в інформаційному просторі дитини

Пояснює основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі (дім, школа, вулиця) на основі власних спостережень;

Знаходить інформацію, зберігає дані на цифрових носіях, перетворює інформацію з однієї форми в іншу за допомогою поданих шаблонів, порівнює різні способи представлення інформації, аналізує та впорядковує послідовності;

Класифікує об’єкти за їх властивостями, зіставляє ознаки моделей реального і цифрового світу, аналізує вплив подій на властивості, досліджує об’єкти за допомогою створених моделей;

Висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових джерел, розрізняє факти і судження.

наводить приклади інформаційних процесів у близькому для себе середовищі та описує їх сутність;

визначає учасників інформаційних процесів та описує їхню інформаційну взаємодію;

пояснює переваги і обмеження цифрових пристроїв та інформаційних технологій для опрацювання інформації;

відстежує здійснення інформаційного процесу та виявляє порушення (наприклад, момент виникнення шуму);

робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо);

шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку;

знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження;

добирає пристрої та інструменти для отримання даних необхідного типу;

обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних;

заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо);

наводить приклади того, що одні і ті ж дані можна представляти більш ніж одним способом чи кодуванням;

обирає спосіб представлення даних для різних життєвих ситуацій;

виконує кодування / розкодування повідомлень за запропонованим правилом;

заповнює шаблони, схеми за наведеним зразком;

 знаходить пропущені і / або помилкові дії у знайомій послідовності, виправляє помилки в ній;

складає прості схеми та дає відповіді на запитання, користуючись такими схемами;

представляє якісні дані графічно;

вирізняє способи графічного представлення кількісних і якісних характеристик (організаційні діаграми – діаграми і графіки);

упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними ознаками;

пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями);

визначає об'єкти, їх властивості та значення;

визначає групи об’єктів за їх властивостями, дає їм назви;

групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками;

знаходить помилки у групуванні об’єктів та пояснює їх;

висловлює припущення щодо події, яка змінила значення властивості об’єкта, прогнозує зміни значень властивостей залежно від настання події ;

 називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей (глобус як модель Землі, автомобільні моделі, план приміщення тощо;

експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту;

переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо;

розрізняє істинні та хибні висловлювання;

порівнює тексти з хибною та правдивою інформацію;

зважає на те, що в Інтернеті розміщують повідомлення люди з різними намірами, зокрема і з комерційною метою;

знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі сумніву шукає підтвердження з різних джерел;

визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації;

визначає, чи вказаний автор статті;

ідентифікує час розміщення відомостей;

розпізнає надійні і ненадійні джерела інформації за URL адресою (розпізнає основні доменні імена);

розпізнає факти та судження у життєвих ситуаціях.

 

Моя цифрова творчість

розкривається через практичну діяльність (індивідуальну і групову) зі створення простих інформаційних продуктів (програм, текстів, зображень, відео, звуків, тощо) за допомогою цифрових пристроїв та програм для творчого самовираження, презентації себе і продуктів власної діяльності, вирішення завдань інших освітніх галузей

Розробляє алгоритми (зокрема для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов, повторень;

Створює згідно з планом або алгоритмом прості програми та налагоджує їх; прогнозує і формулює очікуваний результат створеної програми;

Розкладає задачі на прості, які виконуються згідно з окремими інструкціями чи послідовністю інструкцій і навпаки (компонує);

Створює інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо для представлення ідей та /або результатів діяльності.

визначає логічну послідовність подій;

ідентифікує об’єкти на основі схем за допомогою запитань із відповідями «так / ні» (наприклад, класифікація тварин: має шерсть, має крила, має зуби – кажан);

розпізнає алгоритмічну і неалгоритмічну послідовність дій і наслідки порушення логіки подій;

формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо – то...», «що буде, якщо змінити порядок інструкцій?»;

формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або»;

розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу;

розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови;

розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності;

складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності;

створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її;

формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми;

порівнює отриманий результат програми з очікуваним;

висловлює припущення щодо причини отримання неочікуваного результату;

визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу;

укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі;

визначає логічні помилки у розбитті алгоритму на блоки чи при компонуванні алгоритму з блоків;

створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм;

налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень;

заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань;

створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів;

вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм;

обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи.

 

Комунікація та співпраця

ознайомлення із доступними для дитини засобами цифрової та безпосередньої комунікації для гри, спілкування, навчання, отримання нової інформації; використання безпечного онлайнового чи офлайнового середовища для цього.

Керує своїми діями та пояснює власний внесок у спільний результат роботи команди, коментує успішні та невдалі кроки у процесі роботи

складає план виконання роботи з допомогою вчителя / вчительки;

визначає відмінності ролей у групі;

розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчитель / учителька;

виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення;

отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту;

надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом.

 

Я і цифрові пристрої

реалізовується через усвідомлення і розпізнавання тих завдань, які можна розв’язати за допомогою цифрових пристроїв, виходячи з їхніх функціональних можливостей (фотографувати, записувати, слухати, відображати, опрацьовувати інформацію тощо). До основних умінь, які формуються через цю змістову лінію, належать розпізнавання простих програмних і технічних несправностей та вміння усувати їх самостійно чи з допомогою дорослих, розуміти обмеження та переваги пристроїв стосовно виконуваних завдань, усвідомлювати, що машини можуть імітувати інтелектуальну діяльність.

Обирає цифрове середовище, пристрої, засоби для розв’язання життєвої задачі/ проблеми, пояснює свій вибір;

Налаштовує для власних потреб відповідне програмне середовище; визначає за допомогою правильної термінології збої у роботі доступних цифрових пристроїв, усуває прості несправності;

Співпрацює та спілкується в захищених мережевих спільнотах для обміну думками, виконання спільних завдань, пошуку інформації та навчання.

пояснює роботу комп’ютерної системи, що складається із сукупності взаємопов’язаних пристроїв;

збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо);

описує взаємодію пристроїв комп’ютерної системи, їх можливості та обмеження;

обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи;

використовує цифрові пристрої для орієнтування в просторі і часі;

описує основні функції доступних комп’ютерних пристроїв;

порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях;

оцінює переваги і обмеження цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних за наданими критеріями;

визначає прості апаратні та програмні збої, які можуть траплятись під час користування технікою;

усуває прості несправності (перезавантажити пристрій, перевірити живлення, перевірити наявність мережі, закрити і знову відкрити програму);

використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік;

досліджує комп’ютерні програми для того, щоб дізнатися про їх можливості;

розпізнає, де зберігається програма та її дані (на пристрої чи онлайн);

налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи;

добирає спосіб передачі інформації;

використовує онлайнові ресурси (електронну пошту, форуми, середовища спільної роботи) для спільної діяльності та обміну думками;

переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань;

виконує простий пошук за ключовими словами, використовуючи пошукові системи у безпечному режимі;

структурує і впорядковує обрані веб-ресурси;

розрізняє веб-ресурси навчального та іншого призначення;

доброзичливо та конструктивно коментує навчальні ресурси у захищеному середовищі;

досліджує різні джерела цифрових даних, напр. онлайнові енциклопедії.

 

Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві

спрямовано на створення безпечних умов для учня / учениці під час роботи з цифровими пристроями і в мережах, що передбачає захист особистої інформації, формування принципів етичного, доброзичливого та відповідального спілкування через мережі, навички і можливості захисту власного інформаційного простору, фізичного та психологічного здоров’я.

Відповідально використовує технології для власної безпеки, регулює власний час роботи з цифровими пристроями, обговорює різні наслідки використання інформаційних технологій у школі, на вулиці, вдома тощо;

Добирає належні засоби для спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами безпосередньо та через Інтернет, усвідомлює відповідальність за свою діяльність в Інтернеті; рекомендує цікаві та безпечні сайти своїм друзям;

Відвідує тільки корисні і безпечні сайти; дотримується правил використання власних і чужих творів.

дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж (вихід з облікового запису, щоб ним не скористались інші, приватність особистої інформації);

дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями;

дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі;

звертається до дорослих, якщо відчуває занепокоєння під час використання цифрових пристроїв чи програм;

узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм;

розрізняє приватну та публічну інформацію, зокрема ту, якою можна ділитися онлайн;

порівнює сильні і слабкі паролі;

визначає позитивну і негативну соціальну та етичну поведінку щодо використання технологій;

добирає оптимальні форми подання інформації під час спілкування з людьми з особливими потребами та іншої культури безпосередньо і в мережі;

ідентифікує прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі;

висловлює занепокоєння з приводу сумнівних контактів та змісту в мережі;

пояснює наслідки поширення інформації в мережі;

використовує відомі йому / їй технології і пристрої для оптимального спілкування з іншими людьми;

шанує права творців інформаційних продуктів;

цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів;

прогнозує наслідки плагіату в повсякденному житті та онлайн;

не списує і не дає списувати;

поважає приватність інформації інших;

уникає небезпечних та некорисних сайтів.

 

 

 

 

 

 

Змістові лінії які вивчаються з інформатики у 4 класі

За програмою Савченко О. Я.

назва змістової лінії

Опис

змістової лінії

Зміст навчання

 

 

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

 

Інформація. Дії з інформацією

базується на розумінні дитиною поняття «інформація». Здобувачі освіти мають уміти наводити приклади інформації, властивостей інформації, форм подання та дій з інформацією з повсякденного застосування, ефективно використовувати інформацію.

Пошук інформації у мережі Інтернет.

Інформаційна взаємодія.

Критичне оцінювання інформації.

вміє здійснювати простий пошук інформації у мережі Інтернет;

знає адреси деяких сайтів, зокрема електронних бібліотек, сайтів з навчальним контентом;

висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з різноманітних джерел;

розрізняє факти і судження;

добирає належні засоби для спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами безпосередньо та через Інтернет;

пояснює наслідки використання інформаційних технологій, відповідальність за свою діяльність в Інтернеті;

дотримується правил використання власних і чужих творів.

 

Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією

передбачає формування уявлення про те, що людина в житті постійно зустрічається з інформацією, працює з нею та може використовувати при цьому сучасні засоби ІТ з умінням захистити свій інформаційний простір

Сучасні носії інформації.

Організація роботи цифрового пристрою(введення, збереження, опрацювання, збереження або виведення даних).

Збереження інформації.

Пам'ять комп’ютера (внутрішня та зовнішня).

Огляд конструкторів з робототехніки.

наводить приклади сучасних різновидів комп’ютерних пристроїв;

зберігає дані на цифрових носіях;

пояснює, як організована робота з даними у будь-якому цифровому пристрої;

має уявлення про процес створення роботів;

контролює час використання цифрових пристроїв.

 

Об’єкт. Властивості об’єкта

 розглядаються поняття об’єкта, властивостей об’єктів і значень цих властивостей. Діти мають наводити із власного життя приклади різних об’єктів, їхніх властивостей і значень цих властивостей, впорядковувати та групувати об’єкти на основі значень властивостей, мати уявлення про вплив значень властивостей об’єктів на подальше їх використання та опрацювання. Вчаться будувати складні об’єкти із запропонованих частин, в тому числі самостійно доповнюючи з відсутніх компонентів, представляти інформацію про них різними способами - у вигляді чисел, тексту, зображень, схем, таблиць, презентацій

Об’єкти для створення моделей.

Форматування та редагування об’єктів.

Додавання анімаційних ефектів до об’єктів.

класифікує об’єкти за їх властивостями; зіставляє ознаки моделей реального і цифрового світу;

аналізує вплив подій на властивості об’єкта;

досліджує об’єкти за допомогою створених моделей;

вміє створювати просту анімацію.

 

Комп’ютерні програми. Меню та інструменти

 

Середовище програмування.

Команди та інструменти.

Проекти

вміє відкривати та завершувати роботу у знайомих середовищах для програмування (офлайн та онлайн);

називає інструменти середовища та пояснює їх призначення;

описує порядок створення проектів;

вміє відкривати готові та зберігати створені проекти.

 

Створення інформаційних моделей. Змінення готових. Використання

забезпечує розвиток навичок створення інформаційної моделі в різних програмних середовищах, зокрема у табличній формі; початкових навичок використання різноманітних засобів інформаційних технологій для вирішення навчальних завдань; сприймати та представляти інформацію у вигляді тексту: читати та змінювати тексти, визначати ключові слова в тексті, створювати та опрацьовувати текст

Складові частини об’єктів.

Дії об’єктів.

Математичні моделі.

Розв’язування задач з використанням математичного моделювання.

називає складові об’єкта;

називає які дії можна виконувати над об’єктом, які дії може виконувати об’єкт;

наводить приклади необхідності моделювання для розв’язування конкретних задач;

називає етапи створення інформаційної моделі;

створює математичні моделі;

прогнозує та формулює очікуваний результат;

коментує успішні та невдалі кроки у процесі роботи.

 

Алгоритми

спрямована на розвиток розуміння поняття виконавця, його середовища, команди, системи команд виконавця алгоритму, основних алгоритмічних структур, зокрема, слідування, розгалуження та повторення; умінь виконувати готові алгоритми, а також складати прості алгоритми для виконавців, які працюють у певному зрозумілому для відповідної вікової категорії середовищі, використовуючи просту систему їхніх команд

Середовище виконання алгоритму.

Алгоритми з розгалуженням, складання алгоритмів з повторенням.

Створення програмованих проектів, зокрема анімаційних історій.

Ігри та стратегії перемоги.

визначає алгоритмічні структури;

створює алгоритми з розгалуженням у середовищі програмування;

розробляє алгоритми (зокрема, для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов, повторень;

аналізує та впорядковує послідовності;

знаходить помилки в алгоритмах та виправляє їх;

вміє розробляти спільний із однокласниками проект під керівництвом вчителя;

наводить приклади ігор та стратегій перемоги;

оцінює результати своїх навчальних досягнень та результати своїх однокласників.

 

 

За програмою Шияна Р. Б.

назва змістової лінії

Опис

змістової лінії

Обов’язкові результати навчання

 

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

Я у світі інформації

формуються початкові вміння розпізнавати, знаходити, свідомо відбирати, зберігати та опрацьовувати просту інформацію за допомогою цифрових пристроїв та без них. Розпізнавання правдивої і неправдивої інформації в усіх її виявах (текст, зображення, звук тощо) необхідне для формування критичного мислення, що сприяє безпеці в інформаційному просторі дитини

Пояснює основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі (дім, школа, вулиця) на основі власних спостережень;

Знаходить інформацію, зберігає дані на цифрових носіях, перетворює інформацію з однієї форми в іншу за допомогою поданих шаблонів, порівнює різні способи представлення інформації, аналізує та впорядковує послідовності;

Класифікує об’єкти за їх властивостями, зіставляє ознаки моделей реального і цифрового світу, аналізує вплив подій на властивості, досліджує об’єкти за допомогою створених моделей;

Висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових джерел, розрізняє факти і судження.

наводить приклади інформаційних процесів у близькому для себе середовищі та описує їх сутність;

визначає учасників інформаційних процесів та описує їхню інформаційну взаємодію;

пояснює переваги і обмеження цифрових пристроїв та інформаційних технологій для опрацювання інформації;

відстежує здійснення інформаційного процесу та виявляє порушення (наприклад, момент виникнення шуму);

робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо);

шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку;

знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження;

добирає пристрої та інструменти для отримання даних необхідного типу;

обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних;

заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо);

наводить приклади того, що одні і ті ж дані можна представляти більш ніж одним способом чи кодуванням;

обирає спосіб представлення даних для різних життєвих ситуацій;

виконує кодування / розкодування повідомлень за запропонованим правилом;

заповнює шаблони, схеми за наведеним зразком;

 знаходить пропущені і / або помилкові дії у знайомій послідовності, виправляє помилки в ній;

складає прості схеми та дає відповіді на запитання, користуючись такими схемами;

представляє якісні дані графічно;

вирізняє способи графічного представлення кількісних і якісних характеристик (організаційні діаграми – діаграми і графіки);

упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними ознаками;

пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями);

визначає об'єкти, їх властивості та значення;

визначає групи об’єктів за їх властивостями, дає їм назви;

групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками;

знаходить помилки у групуванні об’єктів та пояснює їх;

висловлює припущення щодо події, яка змінила значення властивості об’єкта, прогнозує зміни значень властивостей залежно від настання події ;

 називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей (глобус як модель Землі, автомобільні моделі, план приміщення тощо;

експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту;

переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо;

розрізняє істинні та хибні висловлювання;

порівнює тексти з хибною та правдивою інформацію;

зважає на те, що в Інтернеті розміщують повідомлення люди з різними намірами, зокрема і з комерційною метою;

знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі сумніву шукає підтвердження з різних джерел;

визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації;

визначає, чи вказаний автор статті;

ідентифікує час розміщення відомостей;

розпізнає надійні і ненадійні джерела інформації за URL адресою (розпізнає основні доменні імена);

розпізнає факти та судження у життєвих ситуаціях.

 

Моя цифрова творчість

розкривається через практичну діяльність (індивідуальну і групову) зі створення простих інформаційних продуктів (програм, текстів, зображень, відео, звуків, тощо) за допомогою цифрових пристроїв та програм для творчого самовираження, презентації себе і продуктів власної діяльності, вирішення завдань інших освітніх галузей

Розробляє алгоритми (зокрема для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов, повторень;

Створює згідно з планом або алгоритмом прості програми та налагоджує їх; прогнозує і формулює очікуваний результат створеної програми;

Розкладає задачі на прості, які виконуються згідно з окремими інструкціями чи послідовністю інструкцій і навпаки (компонує);

Створює інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо для представлення ідей та /або результатів діяльності.

визначає логічну послідовність подій;

ідентифікує об’єкти на основі схем за допомогою запитань із відповідями «так / ні» (наприклад, класифікація тварин: має шерсть, має крила, має зуби – кажан);

розпізнає алгоритмічну і неалгоритмічну послідовність дій і наслідки порушення логіки подій;

формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо – то...», «що буде, якщо змінити порядок інструкцій?»;

формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або»;

розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу;

розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови;

розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності;

складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності;

створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її;

формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми;

порівнює отриманий результат програми з очікуваним;

висловлює припущення щодо причини отримання неочікуваного результату;

визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу;

укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі;

визначає логічні помилки у розбитті алгоритму на блоки чи при компонуванні алгоритму з блоків;

створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм;

налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень;

заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань;

створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів;

вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм;

обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи.

 

Комунікація та співпраця

ознайомлення із доступними для дитини засобами цифрової та безпосередньої комунікації для гри, спілкування, навчання, отримання нової інформації; використання безпечного онлайнового чи офлайнового середовища для цього.

Керує своїми діями та пояснює власний внесок у спільний результат роботи команди, коментує успішні та невдалі кроки у процесі роботи

складає план виконання роботи з допомогою вчителя / вчительки;

визначає відмінності ролей у групі;

розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчитель / учителька;

виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення;

отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту;

надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом.

 

Я і цифрові пристрої

реалізовується через усвідомлення і розпізнавання тих завдань, які можна розв’язати за допомогою цифрових пристроїв, виходячи з їхніх функціональних можливостей (фотографувати, записувати, слухати, відображати, опрацьовувати інформацію тощо). До основних умінь, які формуються через цю змістову лінію, належать розпізнавання простих програмних і технічних несправностей та вміння усувати їх самостійно чи з допомогою дорослих, розуміти обмеження та переваги пристроїв стосовно виконуваних завдань, усвідомлювати, що машини можуть імітувати інтелектуальну діяльність.

Обирає цифрове середовище, пристрої, засоби для розв’язання життєвої задачі/ проблеми, пояснює свій вибір;

Налаштовує для власних потреб відповідне програмне середовище; визначає за допомогою правильної термінології збої у роботі доступних цифрових пристроїв, усуває прості несправності;

Співпрацює та спілкується в захищених мережевих спільнотах для обміну думками, виконання спільних завдань, пошуку інформації та навчання.

пояснює роботу комп’ютерної системи, що складається із сукупності взаємопов’язаних пристроїв;

збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо);

описує взаємодію пристроїв комп’ютерної системи, їх можливості та обмеження;

обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи;

використовує цифрові пристрої для орієнтування в просторі і часі;

описує основні функції доступних комп’ютерних пристроїв;

порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях;

оцінює переваги і обмеження цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних за наданими критеріями;

визначає прості апаратні та програмні збої, які можуть траплятись під час користування технікою;

усуває прості несправності (перезавантажити пристрій, перевірити живлення, перевірити наявність мережі, закрити і знову відкрити програму);

використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік;

досліджує комп’ютерні програми для того, щоб дізнатися про їх можливості;

розпізнає, де зберігається програма та її дані (на пристрої чи онлайн);

налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи;

добирає спосіб передачі інформації;

використовує онлайнові ресурси (електронну пошту, форуми, середовища спільної роботи) для спільної діяльності та обміну думками;

переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань;

виконує простий пошук за ключовими словами, використовуючи пошукові системи у безпечному режимі;

структурує і впорядковує обрані веб-ресурси;

розрізняє веб-ресурси навчального та іншого призначення;

доброзичливо та конструктивно коментує навчальні ресурси у захищеному середовищі;

досліджує різні джерела цифрових даних, напр. онлайнові енциклопедії.

 

Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві

спрямовано на створення безпечних умов для учня / учениці під час роботи з цифровими пристроями і в мережах, що передбачає захист особистої інформації, формування принципів етичного, доброзичливого та відповідального спілкування через мережі, навички і можливості захисту власного інформаційного простору, фізичного та психологічного здоров’я.

Відповідально використовує технології для власної безпеки, регулює власний час роботи з цифровими пристроями, обговорює різні наслідки використання інформаційних технологій у школі, на вулиці, вдома тощо;

Добирає належні засоби для спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами безпосередньо та через Інтернет, усвідомлює відповідальність за свою діяльність в Інтернеті; рекомендує цікаві та безпечні сайти своїм друзям;

Відвідує тільки корисні і безпечні сайти; дотримується правил використання власних і чужих творів.

дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж (вихід з облікового запису, щоб ним не скористались інші, приватність особистої інформації);

дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями;

дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі;

звертається до дорослих, якщо відчуває занепокоєння під час використання цифрових пристроїв чи програм;

узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм;

розрізняє приватну та публічну інформацію, зокрема ту, якою можна ділитися онлайн;

порівнює сильні і слабкі паролі;

визначає позитивну і негативну соціальну та етичну поведінку щодо використання технологій;

добирає оптимальні форми подання інформації під час спілкування з людьми з особливими потребами та іншої культури безпосередньо і в мережі;

ідентифікує прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі;

висловлює занепокоєння з приводу сумнівних контактів та змісту в мережі;

пояснює наслідки поширення інформації в мережі;

використовує відомі йому / їй технології і пристрої для оптимального спілкування з іншими людьми;

шанує права творців інформаційних продуктів;

цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів;

прогнозує наслідки плагіату в повсякденному житті та онлайн;

не списує і не дає списувати;

поважає приватність інформації інших;

уникає небезпечних та некорисних сайтів.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Світлана
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
1851
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку