Знай свої права , дитино!(До Міжнародного дня прав людини)

Про матеріал
Щорічно в Україні проходить акція "16 днів проти насильства".10 грудня- Міжнародний день прав людини. Права людини починаються з прав дитини. Захід допоможе дітям розширити свої знання про Конвенцію ООН про права дитини.
Перегляд файлу

Знай свої права, дитино !

(До Міжнародного дня прав людини)

Мета :ознайомити дітей з власними правами, з Конвенцією ООН про права дитини ; розвивати впевненість у власному майбутньому, вчитись розпізнавати ситуації, де порушуються права дітей, відстоювати свої права, захищати себе і допомагати іншим ; виховувати почуття гідності, самоповаги, поваги до інших людей.

Обладнання: кольорові кружечки, вислови відомих людей, малюнки учнів, картки із написами, малюнок сонечка із промінчиками-іменами дітей, кольорові кульки, грамзапис пісні «Вчать у школі», скринька із дзеркалом, Конституція України.

Епіграфи        Дитина-це прийдешнє ( Віктор Гюго)

                         Діти-це любов , що стала зримою (Новаліс)

                         Найкращий спосіб зробити дітей хорошими-це зробити їх щасливими (О. Вальд)

  1. Вступне слово вчителя

Вітаю на нашому заході, заході правди та добра. Сьогодні наша зустріч присвячена правам і обов’язкам дитини нашої країни. Ми не лише дізнаємося про права і обов’язки, а й зрозуміємо значущість таких важливих документів як Декларація прав дитини та Конвенція про права дитини. Дізнаємося про те, як закони захищають і охороняють дітей у нашій країні. Кожна дитина потребує піклування і доброзичливого ставлення до себе, відчуття своєї необхідності. Ці чинники впливають на здоровий розвиток дитини, формування її особистості, моральних та етичних норм. У мене в руках чарівна скринька, в ній знаходиться  найцінніший скарб планети.

-Що в ній? (Кожен учень заглядає в скриньку по черзі).

Ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина-найцінніший скарб .Кожен з нас-це особистість.

Учень 1. Радо вітаємо всіх

                 У Країні Дитячих Прав.

                 Хочемо , щоб кожен з вас

                 Добре права свої знав.

Учень 2.  Конституцію читають

                  Тато, мама і дідусь.

                  Я на неї теж дивлюсь,

                 Сторінки перегортаю,

                Гарна книжечка, цікава,

                Всіх добра навчає

                І дарує людям право,

                Від зла захищає.

Учень 3. Блакитне, без воєн, небо безхмарне,

                 Ми маємо право жити гарно.

                 Ми маємо право бачити сонце,

                 Хай сонце загляне у кожне віконце.

                  Ми, діти, майбутнє твоє, державо,

                  Зростати повинні тобі на славу.

Учень 4.   Конвенція ООН. Які ж у нас права ?

                   Держави-сторони подбали про навчання.

                   І про здоров’я наше, й про життя

                   Щасливе, мирне, вільне та безхмарне.

                    Багато версій-та закон один

                    Для всіх сторін, й для кожного окремо.

                    Хоч ще малий, а все ж  громадянин .

                    Звучить так гордо, голосно і впевнено.

Учень 5.    Чи європеєць ти , чи негр, чи азіат.

                    Червона шкіра, жовта, чорна, біла.

                    З’єднаємося, й воздасться нам в стократ.

                    Голубка миру в небо вже злетіла.

                    Дитина кожна має право на життя.

                    Ім’я носити, мати татка й маму.

                    Хоч сотні різних мов, але одне буття.

                    І в кожного із нас своя держава.

Учень 6.    У нас сьогодні не радість, мир і спокій,

                    В Україні палає війна без кінця.

                    І плачуть гірко діти ясноокі

                    У пошуках щасливого життя.

                   Пропав достаток , але є хлібчик насущний,

                    А десь окрайчику і крихті раді.

                   Та це ж несправедливість суща !

                   Я хочу, хліб щоб був у кожній хаті !

Учень 7.   У мене щастя, мама є і тато.

                   Сестричка, братик, гарний світлий дім.

                   Я маю змогу радісно співати.

                   За щастя щиро  дякую воїнам усім.

                Є діти-сироти, які втратили тата,

                 Не мають мами й ласки ніжних рук.

                   Не можуть вчитися та радісно співати.

                 Там замість голуба літає чорний крук.

Учень 8.   Я закликаю всіх людей,

                  З усіх держав, усіх країн,

                  Любіть, любіть своїх дітей.

                  Дитина теж Громадянин!

                 Держави ООН прикладають зусилля.

                  На вас ми надіємось, віримо в вас.

                  Хай більше не буде насилля.

                  За мир на землі все на світі віддам.

Виступ вчителя

        У сиву давнину наші предки дуже часто відчували несправедливість, жорстоке ставлення до себе, зазнавали різних утисків. Перед ними поставало питання, як правильно відстоювати свої права. Так як багато людей були безграмотні, малоосвічені, тому вони, відстоюючи свої права, борячись за правду, використовували фізичну силу. Так усі керувалися правилом "Хто» переміг у бою, того й правда». Але з появою перших держав правителі прагнули встановити загальний порядок, тому що керувати в країні, де панує хаос, було надзвичайно важко, у суспільство прийшов закон і порядок, прийшли права і обов’язки. Почали керуватися не силою, а справедливістю.

        Минали роки, століття, правителі змінювалися. Виникали нові держави, об’єднувалися, процвітали, занепадали великі князівства та монархії. Але коли приходив час війни, то жоден правитель не переймався долею простих людей. Тому людству потрібен був захисник, який примусив би  державу подбати про інтереси простих людей, пожертвувати власними інтересами заради громадян і постійно піклуватися про них.

      Таки захисником виступила ООН. Комісія ООН з прав людини є головним органом і може займатися найрізноманітнішими питаннями, що стосуються цих прав. Вона була створена 1946 р. і з того часу проводить щорічні сесії. У 1947, коли Комісія розпочала свою роботу, її єдиним завданням була розробка Загальної декларації прав людини, прийнятої рік потому 10 грудня 1948 р. Протягом перших двадцяти років своєї діяльності Комісія займалася головним чином розробкою міжнародно-правових документів.

      Цей документ посів почесне місце серед найважливіших офіційних документів, але він зосереджував свою увагу на дорослих людях, але жодним чином не зачіпав дітей. Але діти потребують особливої уваги та опіки.

     Саме тому 1988 р. ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція ООН про права дитини» -міжнародний правовий документ, що визначає права дітей в державах-учасницях. Конвенція з прав дитини є першим і основним міжнародноправовим документом обов’язкового характеру, що присвячений широкому спектру прав дитини. Документ складається з 54 статей, що деталізують індивідуальні права осіб віком від народження до 18 років на повний розвиток можливостей в умовах вільних від голоду і нужди, жорстокості, експлуатації та інших форм зловживань. Учасниками Конвенції з прав дитини є Святий Престол і всі країни-члени ООН, крім США, Південного Судану і Сомалі.

        Ця Конвенція була ратифікована Постановою Верховної Ради України 27 лютого 1991 р. та набула чинності для України 27 вересня 1991 р.

        Періодично, один раз на 4 роки, Україна звітує перед Комітетом ООН з прав дитини про дотримання положень згаданої Конвенції. Охорону дитинства в Україні визначено стратегічним загальнонаціональним пріоритетом.

Учень 9. Я маю право на життя,

                 Я маю право на свободу,

                 Я маю право на освіту,

                 А також на щастя для мого народу!

Учень 10.  Народ великий і єдиний,

                    Народ могутній, незломимий,

                     З Христом у серці,

                      З музою в коханні

                       Горять в серцях бажання.

Учень 11.   Я маю право на роботу,

                     Я маю право на сім’ю,

                    А також на вступ до інституту

                    І право любити Україну свою.

Вчитель. Давайте познайомимося з тими правами, про які йдеться у Конвенції про права дитини, з тими правами, якими ми можемо користуватися у своєму житті.

(Виступ учнів з плакатами у руках)

 

Право на життя

Учень 1. У неньки народилося дитя,

                Дитя моє. Бог дав тобі життя,

                І щоб ніхто не заподіяв шкоди

                 Тобі , маленький громадянине,

                 Бог дав закони нашого народу.

                  Від дня народження, від іменин-

                  Він твій, цей світ широкий за вікном.

                  Ти на життя і щастя маєш право

                  Під золотаво-блакитним знаменом

                 Своєї Української Держави.

Учень 2.  Хто я на древі нашого життя?

                  Я-той листок, що перейде в коріння,

                   Будуть світити нові покоління,

                   У них озветься і моє життя.

Учень 3.    Я маю право жити на землі,

                  Творити, дихати, учитись,

                  Примножувати багатства всі її,

                 Своєю Україною гордитись.

Учень4.   Не меркнуть зорі,

                 Йдуть у небуття,

                 Бо мають право всі світити,

                  Я ж маю право на життя,

                  Я гідно мушу жити.

(Звучить пісня Оксани Біло ізір  «Неповторність»)

Право на ім’я

Гра «Знайомство»(Учні на листочках пишуть своє ім’я і прикріплюють до сонечка-символу життя)

Учень 1. Що в імені моїм,

                 Що в імені твоїм,

                  Про це сьогодні всім,

                  Як хочеш розповім.

Учень 2.   Як маленьке немовля

                   У світ двері відчиня.

                    Та дарують йому слово,

                    Слово це- його ім’я.

                     Якщо людина народилася,

                     Ім’я дати їй повинні.

                     Буде жити в любові, турботі

                     Громадянин своєї країни.

Учень 3.      Ім’я усім нам раз

                      Дається у житті.

                       Носи його ти так,

                       Щоб пам’ятали всі.

                       Бо цінність є тоді

                       Лише імені твого,

                       Коли ти за життя

                       Прославить встиг його.

Учень 4.       І дівчатко, і хлоп’ятко

                       Мають право на ім’я.

                       Ти- Надійка, я- Василь,

                        А оцей малюк- Максим.

                       Мають Дмитрик і Олена

                      Ще й по батькові ім’я.

                      «Я-Дмитро Ілліч Орленко!»-

                       Каже впевнено хлоп’я.

Право на повноцінне харчування

Учень 1. На чисту воду і на хліб духмяний

                Я маю право раз і назавжди.

                Всім дітям достатнє харчування

                 Потрібне, щоб здоровими рости.

Учень 2.   У сім’ї ми маєм право

                   На добре харчування.

                    Від того, що і як їмо,

                    Залежить і здоров’я, і навчання.

Учень 3.     Вітаміни-добра штука,

                     Це доказує наука.

                      Харчування повноцінне

                      Для дитини незамінне.

                     Вітамінів як дадуть,

                      Діти всі умить ростуть.

                      А щоб в школі добре вчитись

                      І у армії служити,

                      Та здоров’я добре мати

                      Треба добре харчуватись.

                       Тож держава хай подбає

                        Про чудові урожаї.

Право на здоров’я та медичну допомогу

Учень 1.       Я маю право на здоров’я охорону,

                       Яка б не трапилась біда,

                       Щоби завжди в моєму домі_

                   Спокійною була моя сім’я.

Учень 2.        Якщо ж погано стало нам,

                          Батьки заб’ють тривогу.

                         Для цього право є у нас

                         На медичну допомогу.

Право на освіту

(На дошці малюнки дітей «Ким я мрію бути?»

Учень 1. У школі всіх наук джерела

                 Зібрані зі всього світу.

                 Обіцяю добре вчитись,

                  Я маю право на освіту.

                  Освіта-світло! Це запам’ятай!

                 У школі добре вчитись.

                  І різні труднощі долай,

                   Лети до світла ввись.

Учень 2.     Всім потрібно вчитися у школі,

                    Щоб грамотними стати.

                      І ніхто у вас не може

                       Це право відібрати.

Учень 3.    Як будеш ти активним у школі, друже,

                    То з легкістю підеш в своє життя.

                     За все берися і старайся дуже,

                     То цікавішим буде майбуття.

Учень 4.      Змалку кохайтесь в освіті,

                      Змалку розширюйте ум,

                      Бо доведеться у світі

                       Всяких навчатися дум.

                     Бо всім відомо, що без школи,

                     Без знань, що мусиш там набуть,

                     Не станеш у житті ніколи

                      Тим, ким з дитинства мрієш буть.

(Звучить пісня «Вчать у школі»)

Право на любов і піклування

Учень 1.      Розкажу вам, друзі, я,

                       Що таке моя сім’я.

                       Разом дружно проживаєм

                        І пісні про це співаєм.

Учень 2.         Сім’я-це слово дороге.

                         У слові цім тепло і ласка.

                           Нехай же уряд захистить

                           Дитяче і сімейне щастя.

                           Сім’я-це родина,

                            У родині- дитина.

                            А для України-

                             Сім’я головна.

                            Сім’я-це щастя, любов , удача.

                              Сім’я-це влітку поїздка на дачу.

                             Сім’я-це свято, сімейні дати,

                             Подарунки, покупки, приємні витрати.

                            Сім’я-це праця, один про одного турбота,

                            Сім’я –це багато домашньої роботи.

                             Сім’я-це складно, сім’я-це важливо,

                              Але щасливо жити одному неможливо.

Учень 3.         Мене любить-голубить матуся,

                      Мене пестить і ніжить бабуся.

                      Любить-береже татусь,

                      Мудрості навчить дідусь.

                      Всі мене люблять-плекають,

                      Щастям, любов’ю оберігають.

(Звучить пісня «Моя сім’я»)

Право на відпочинок, дозвілля

Учень1.  Об’єднаєм всі зусилля

                  І мерщій до річки, в луг.

                     Маєм право на дозвілля,

                      А воно-найкращий друг.

Усі рівні у своїх правах

Учень 1.      Про свої права ми знаєм:

                      На освіту право маєм,

                      Маєм право на ім’я,

                     Яке нам дає сім’я.

                   І таланти проявляти,

                   Особисту думку мати.

                  Та найперша справа-

                   Це на рівність право.

                   Рівність у правах-

                   Не лише слова.

                    Це державна справа:

                    Рівність-перше право!

                    Знати всі повинні-

                   Ми в правах всі рівні.

«Правова мозаїка-літературні герої»

Вчитель. Ми познайомилися з правами, які записані в Конвенції ООН про права дитини, а зараз ми перевіримо, як ви їх запам’ятали. (Вчитель показує книжечку, учні називають права, які порушені в казках)

Казка «Попелюшка»-право на відпочинок, батьківське піклування (стаття 20)

Казка «Вовк і семеро козенят»- право на житло (стаття 6)

Казка »Бридке каченя»- всі рівні у своїх правах

Казка «Коза-дереза»-право на житло

Казка «Снігова королева»-право на вільне пересування (стаття 9)

Казка «Кривенька качечка»- право на особисті речі (стаття 16)

(Вчитель називає сюжет казки, а учні вказують на права, які порушені)

  1. Зла мачуха наказує слузі вбити  Білосніжку, вийняти з її грудей серце та принести назад, як доказ того, що дівчина мертва (Стаття 6-право на життя)
  2. Головну героїню казки «Котигорошко» Оленку Змій, обдуривши, заманив у свої володіння та вхопив (стаття 20-позбавлення сімейного оточення)
  3. Снігова королева силою утримує Кая у своїх володіннях, зачарувавши його (стаття 9-розлучення із рідними, близькими, сім’єю)
  4. Герої казки «Кривенька качечка» баба й дід підстерегли, що з їхньої хати виходить дівчина, зайшли до хати та спалили гніздечко (стаття 16- право на  індивідуальність, право на особисте життя)
  5. Мачуха зранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Нещасній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавах сестер (стаття 31-право на відпочинок і розваги)
  6.  Повернувся ввечері Ведмідь, побачивши Машу, зрадів:- Тепер тебе не випущу. Будеш піч топити, будеш кашу варити і мене годувати (стаття 37-право на свободу)
  7.  Лисичка запропонувала Журавлику поїсти кашу з незручного посуду (стаття 8- право на харчування)

Гра «Чи добре запам’ятали зміст Конвенції про права дитини»

(Учні піднімають зелені і червоні кружечки)

1.Усі діти мають право на любов і піклування.

2. Усі  діти мають право їсти гамбургери, чипси і хот-доги, скільки їм заманеться.

3. Діти, які з повагою ставляться до батьків, повинні отримувати особливе піклування з боку держави.

4. Кожна дитина має право мати котика чи собачку.

5. Кожна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.

6. Кожна дитина може нецензурно висловлюватися, якщо вона цього схоче.

7. Діти з особливими потребами мають право на особливу турботу з боку держави.

8. Усі діти мають право на повноцінне харчування.

9. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

10. Жодна на планеті дитина не повинна мити посуд.

11. Усі діти мають право на освіту.

12. Кожна дитина має право виконувати домашнє завдання за своїм бажанням.

13. Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.

14. Особлива турбота надається дітям, які перебувають у конфлікті із законом.

15.Особлива турбота надається дітям-біженцям.

16. діти мають право вільно висловлювати свої погляди.

17. Кожна дитина має право відмовлятися від обіду.

18.Усі діти мають право на медичну допомогу.

19. Діти мають право на вільне спілкування.

20. Діти, які мають брата або сестру, повинні отримувати додатковий захист і піклування.

21. Особлива турбота з боку держави надається дітям, які не мають родини.

22. Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до роботи, яка дає комусь фінансову користь.

23. Діти мають право на інформацію.

24. Жодна дитина не повинна бути скривджена і принижена.

25. Кожна дитина має право одержувати сніданок у ліжко.

26. Діти мають право на свободу совісті, думки і релігії.

27. Кожна дитина має право безкоштовно розважатися.

28. Усі діти рівні у своїх правах.

Заключне слово вчителя

-Дорогі діти, гості. Сьогодні ми поговорили про права дітей, але ви повинні пам’ятати, що відстоюючи свої права, жодна людина не може порушувати права іншої людини, жодна людина не може образити іншу. З віком у кожного з нас з’являється більше обов’язків та відповідальностей за вчинки та слова. Знайте, незнання законів не звільняє від відповідальності. Та попри все ми повинні залишатися людьми.

              Мораль і право, право і закон-

               Рушійні сили для життя людини.

                А їх знання надасть нам вірний тон

                 У розвитку держави- України.

 

    

 

   

 

 

 

 

                                  

docx
Додано
5 грудня 2022
Переглядів
1063
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку