"Золота осінь" (об'ємне аплікування)

Про матеріал
Виконання такої аплікації сприяє розвитку моторики, точності, координації рухів, розвитку мускулатури руки, що пов’язана з умінням писати, виконувати трудові дії, займатися зображувальною діяльністю.
Перегляд файлу

„ЗОЛОТА ОСІНЬ”

(І частина )

 

 

МЕТА:        Продовжувати  вчити дітей створювати образи  оточуючої дійсності  за допомогою паперопластики, бачити  та  помічати особливості   світу природи  та  передавати їх  у своїх зображеннях. Вчити скручувати в тугий  „джгутик”, зминати  шматки паперу, створюючи  об’єм. Формувати  вміння  швидко  обмокувати  частини  заготівок  зображення  у  клейстер, не  давати  їм  розмокнути.   Розвивати  творчість, естетичний  смак,  любов  до природи. Виховувати  охайність  під  час роботи.

                  

МАТЕРІАЛ:       Зразки, туалетний  папір,   розірваний  на  невеличкі  смужки,  клейстер, вологі  серветки, картон  формату  А-5  зеленого кольору, підкладні  дощечки,  іграшка  „зайчик”.

 

                                              ХІД   ЗАНЯТТЯ

 

-  Діти, прослухайте   уважно вірш:

                   Красивий, щедрий, рідний  край

                   І  мова  наша   -  солов’їна.

                   Люби,  шануй, оберігай

                   Усе, що  зветься  Україна!  (І. Січовик)

 

-         Про  що  цей  вірш? Як  називається  наша  країна? Чи  любите  ви  свій  рідний  край? А  чи  знаєте  ви  інші  віршики  про  рідний  край?

ДИТИНА:  Облітав  журавель

                       Сто  морів  і  сто  земель.

                       Ми  спитали   журавля:

                       - Де  найкращая   земля?

                        Журавель   відповідає:

                       - Краще  рідної  немає!   (П. Воронько)

-   Дуже  гарний  вірш. Він  передає  наше  відношення  до  рідного   краю, Батьківщини.  А яка  зараз  пора  року? (осінь). За  якими  ознаками   ми  це  визначаємо? (діти   називають  осінні  зміни  у  природі).  Діти, а  чи  подобається  вам  осінь? Чому? Що  вона  робить  з  навколишньою  природою? Які  фарби  використовує  для  цього? А  як  би  ви  зобразили  осінню    природу  рідного краю?  (фантазії   дітей…) 

-  Дітки, але  хочу  звернути  увагу , що  дерева, як  і  люди -  усі  різні, мають  різну  будову  стовбурів   та  крони, гілочки  в  одних  витончені   -  береза, верба; а в інших міцні, грубі -  дуб. Ось у мене є „ листи ”  від  дерев, давайте  спробуємо  відгадати  від  якого  саме  дерева  вони  написані:

1  Дуже  полюбляю  воду, тому  часто  росту  поблизу, я  маю  лікувальну   кору, мої  гілочки  часто  використовують  як  антисептичний  засіб  при  кровотечах. Гілочки  мої  тендітні,  опущені  до долу. Ще часто мене називають  -  плакучою. Як  мене  звуть? (верба).

2 Я  міцний, кремезний, з  мене  виготовляють  міцні  меблі  та  дошки  для  будівництва. Навесні, я останній з дерев вкриваюся листям, а восени  найпершим   його  скидаю. Мої  плоди  дуже  полюбляють  їсти  дикі  свині. Хто  ж  я? (дуб).

3 Маю  тендітний  стовбур, мої  гілки  схилені  до  долу  немов  дівочі   коси. Люди  дуже  полюбляють  пити  навесні  мій  сік,  який  має  лікувальні  властивості. Моє  листячко  та  гілочки  використовують  у  парфумерній  промисловості. А  стовбур   мій (за  кольором) не  схожий  ні  на  яке  інше  дерево, тому  інколи  мене  називають   нареченою. Відгадайте, хто  я? (береза).

 

-  Діти, а  які  ще  дерева  ви  знаєте? Давайте  зараз  кожний   загадає  дерево  і   перетвориться  на  нього, а  ми  спробуємо  відгадати.

                                       Гра  - імпатія  „Я  дерево”.  

-  Діти, а  зараз  я  хочу, щоб  ви  заплющили  оченята  і  на  мить  уявили  собі, що  на  нашій  планеті  всі  дерева  зникли.  Що  б  сталося  з  нами, з  нашою  планетою? Чому?.....

 

- Ось  саме  тому, я  хочу  запропонувати  вам  створити  картини, в  яких  буде зображено  красу  нашого  краю восени.  Але  не  просто  намалювати  „Золоту”  осінь, а  створити  за  допомогою  винаходу  принцеси  Паперлюшки. 

Допоможіть  мені, як  з  паперу  можна  зробити  стовбур  дерева. (Скласти   смужку  паперу в декілька  шарів  по  довжині, створюючи  довгу  паличку, потім  скрутити  її  в  джгут.) Так, молодці. Це  вийде  стовбур  берізки, адже  це  в  неї  такий  стрункий  стовбур. А  якщо  я  хочу  зобразити   розлогий  дуб?  (Можна  використати  декілька  джгутів, знизу  їх  з’єднати, а  зверху  розділити  на  гілки, що  тягнуться  в  різні  боки.) А  як  зробити  крони  цих дерев?  (У  дуба   крона  густа  і  ніби  трохи  пошматована, тому  її  можна  зробити  з  декількох  частин  -  зіжмакати папір та підігнути краї, щоб надати округлої форми. Потім  прилаштувати  ці  частини  до гілок  стовбура   зверху. 

А  в  берізки  крона  більш   ніжна, похилена  до  долу, інколи  навіть  прозора. Тому папір зіжмакаємо спонтанно, створюючи  ілюзію  розпущеного  „волосся”  дівчини.)

А  як  же  зробити  травицю? Я  геть  все  позабувала!(з  маленьких  шматочків  паперу  скрутити  джгутики  різної  довжини  та  грубизни, прилаштувати  їх  один  біля  одного.)                          

Я  здогадалася  як  зробити  квіти, треба  скрутити  маленькі  смужки  паперу  у  невеличкі  кульки, викласти  їх  по  колу  та  ще  одну  кульку  в  серединці, ось  і вийде  квіточка  -  ромашка.  

SV202917

                                      

- Я  бачу  ви  добре  засвоїли  правила  роботи  з  папером. Лише  дуже  хочу, щоб  ви  кожний  уявив  свою  майбутню  картину  і  створив  би  її  несхожою  ні  на  яку  іншу. Хочу, щоб  ви  проявили  себе, як  творчі  художники, щоб  усі, хто  гляне  на  ваші  картини, побачив, яка  чудова в  нас  природа  і  зрозумів  би, що  її  треба  берегти  та  охороняти. Адже  природа  -  це  наш   дім.

 

                        Лунає  спокійна  музика, діти  працюють

 

SV203311  SV203310    SV203312   SV203313

 

 

  SV203339      SV203338

 

Виставка   дитячих  робіт, їх  аналіз, звернути  увагу  на  вдале  виконання, вміння  передати  особливостей  різних  дерев,  рекомендації  щодо  невдалих  моментів.

 

 

Виставка дитячих робіт:

     SV203307

 

Вигляд  роботи після висушування та розфарбовування:

 

SV202923     SV203396

docx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку