8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Зошит для самостійних робіт з фізики для учнів 7 клас.

Про матеріал

В даному збірнику містяться різнорівневі самостійні роботи з фізики для учнів 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів за новою програмою. Збірник для використання у роботі вчителями

Перегляд файлу

C:\Users\Алина\Desktop\fon_fizika_1.jpg 

ЗОШИТ ДЛЯ САМОСТІЙНИХ        РОБІТ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 ФІЗИКА

7 КЛАС

 

Упорядник: Бойко Аліна Василівна, вчитель математики та фізики Немичинецької загальноосвітньої школи  І-ІІ ступенів, спеціаліст ІІ категорії.

 

Рецензент: Ольга Петрівна Щур, методист районного методичного кабінету Хмельницького районного відділу освіти, молоді та спорту Хмельницької районної державної адміністрації.

 

 Рекомендовано до друку згідно рішення педагогічної ради

 (протокол №2 від 28.10.2016р.)

 

 

 

 

 

У даному зошиті вміщено самостійні роботи для перевірки рівня сформованості знань та вмінь учнів 7 класу з фізики;

 розроблені відповідно до методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо використання тестових технологій у процесі вивчення фізики в загальноосвітніх навчальних закладах.

Призначений для вчителів фізики загальноосвітніх навчальних закладів, методистів, студентів фізико-математичних факультетів педагогічних університетів.

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

САМОСТІЙНА РОБОТА № 1 з теми: «ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА»

Варіант № 1……………………………………………………………………3

Варіант № 2……………………………………………………………………4

САМОСТІЙНА РОБОТА № 2 з теми: «МЕХАНІЧНИЙ РУХ»

Варіант № 1……………………………………………………………………5

Варіант № 2……………………………………………………………………6

САМОСТІЙНА РОБОТА № 3 з теми: «МЕХАНІЧНИЙ РУХ»

Варіант № 1……………………………………………………………………7

Варіант № 2……………………………………………………………………8

САМОСТІЙНА РОБОТА № 4 з теми: «ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА»

Варіант № 1……………………………………………………………………9

Варіант № 2……………………………………………………………………10

САМОСТІЙНА РОБОТА № 5 з теми: «РОБОТА. ЕНЕРГІЯ»

Варіант № 1……………………………………………………………………11

Варіант № 2……………………………………………………………………12

САМОСТІЙНА РОБОТА № 6 з теми: «РОБОТА. ЕНЕРГІЯ»

Варіант № 1……………………………………………………………………13

Варіант № 2……………………………………………………………………14

САМОСТІЙНА РОБОТА № 7 з теми: «ПРОСТІ МЕХАНІЗМИ»

Варіант № 1……………………………………………………………………15

Варіант № 2……………………………………………………………………16

 

 

 

 

 

САМОСТІЙНА РОБОТА № 1

«Фізика-природнича наука»

 

Варіант № 1

1. (1 бал) Яке з наведених понять позначає фізичну величину?

а) Алюміній; б) довжина; в) кілограм; г) термометр.

2. (1 бал) Яке з наведених слів позначає одиницю фізичної величини?

а) Алюміній; б) довжина; в) кілограм; г) термометр.

3. (2 бали) Укажіть слова, що позначають речовини.

а) Крейда; б) дошка; в) лід; г) вікно.

4. (2 бали) Укажіть поняття, що позначають фізичні тіла.

а) Літак; б) свинець; в) сталь; г) ніж.

5. (3 бали) Визначте ціну поділки мензурки й об’єм води в ній

6. (3 бали) Переведіть у метри та розташуйте в порядку убування: 200 см, 7800 мм, 4 км, 54 м, 65 дм.

 

 

САМОСТІЙНА РОБОТА № 1

 «Фізика-природнича наука»

 

Варіант № 2

1. (1 бал) Яке з наведених понять позначає фізичну величину?

а) Свинець; б) метр; в) лінійка; г) температура.

2. (1 бал) Яке з наведених слів позначає одиницю фізичної величини?

а) Свинець; б) метр; в) лінійка; г) температура.

3. (2 бали) Укажіть слова, що позначають речовини.

а) Зошит; б) вода; в) бензин; г) ручка.

4. (2 бали) Укажіть поняття, що позначають фізичні тіла.

а) Віск; б) птах; в) порцеляна; г) чашка.

5. (3 бали) Визначте ціну поділки термометра і його показання.

6. (3 бали) Переведіть у метри та розташуйте в порядку зростання:

600 см, 3200 мм, 3 км, 56 м, 98 дм.

 

 

САМОСТІЙНА РОБОТА № 2

«Механічний рух»

Варіант 1

  1. Одиницею швидкості в СІ є:

А) сантиметр за секунду;  Б) метр за секунду;

В) метр за годину;   Г) кілометр за годину.

  1. Який із наведених виразів використовують для обчислення часу, протягом якого рівномірно рухалося тіло?

А) ;  Б) ;  В);  Г).

  1. Подайте швидкість руху 108 км/год в метрах за секунду.

  1. Знайдіть час руху хлопчика, якщо він пройшов 30 м зі швидкістю 5,4 км/год.

  1. Який шлях пройде пішохід, рухаючись зі швидкістю 5 км/год протягом 45 хвилин?

  1. За графіком руху велосипедиста (див. рисунок) визначте швидкість руху велосипедиста.

  1. *  Перші дві години катер рухався зі швидкістю 20 км/год, а наступні 30 хвилин зі швидкістю 40 км/год. Визначте шлях, який пройшов катер за весь час руху.

САМОСТІЙНА РОБОТА № 2

«Механічний рух»

Варіант 2

  1. Приладом для вимірювання швидкості є:

А) камертон; Б) лінійка;  В) спідометр;  Г) секундомір;

  1. Який із наведених виразів використовують для обчислення шляху, який пройшло тіло, рухаючись рівномірно?

А) ;  Б) ;  В);  Г).

  1. Подайте швидкість руху 144 км/год в метрах за секунду.

  1. Знайдіть відстань, яку проїхав автобус за 2 хв, якщо його швидкість 20 м/с.

  1. Знайдіть час руху велосипедиста, якщо він проїхав 120 м зі швидкістю 18 км/год.

  1. За графіком руху пішохода (див. рисунок) визначте швидкість руху пішохода

  1.  Перші дві години катер рухався зі швидкістю 20 км/год, а наступні 30 хвилин зі швидкістю 40 км/год. Визначте шлях, який пройшов катер за весь час руху.

САМОСТІЙНА РОБОТА № 3

«Механічний рух»

 

Варіант 1

  1. Автомобіль проїхав 60 км за 1 год, а потім ще 240 км за 5 год. Яка середня швидкість на всьому шляху?

  1. Пішохід 1,5 год йшов зі швидкістю 4 км/год, а потім годину їхав на велосипеді зі швидкістю 16 км/год. Яка середня швидкість на всьому шляху?

 

  1. На рисунку наведено графік залежності пройденого тілом шляху від часу. Визначте середні швидкості руху протягом перших 6 с і за весь час руху.

 

  1. Визначте середню швидкість мандрівника, який рухається дві третіх часу зі швидкістю 3 км/год, а залишок часу – зі швидкістю 6 км/год.

 

САМОСТІЙНА РОБОТА № 3

«Механічний рух»

 

Варіант 2

  1. Пішохід пройшов спочатку 7 км вулицями міста за 1,5 год, а потім ще 3 км стежками парку за 1 год. Визначте середню швидкість руху пішохода.

 

  1. Автомобіль їхав 3 год зі швидкістю 70 км/год, а потім ще 2,5 год зі швидкістю 52 км/год. Яка середня швидкість на всьому шляху?

 

  1. На рисунку наведено графік залежності пройденого тілом шляху від часу. Визначте середні швидкості руху протягом перших 3 год і за весь час руху.

 

  1. Визначте середню швидкість мандрівника, який рухається дві третіх шляху зі швидкістю 3 км/год, а залишок шляху – зі швидкістю 6 км/год

САМОСТІЙНА РОБОТА № 4

«Взаємодія тіл. Сила»

1 варіант

  1. Виразіть у кілопаскалях тиск 570 мм рт. ст.

  1. Чому дорівнює висота будівлі, якщо на першому поверсі атмосферний тиск дорівнює 760 мм рт. ст., а на останньому — 758 мм рт. ст.

  1. Площа меншого поршня гідравлічного пресу 25 см2. На нього діє сила 500Н. Яка сила діє на більший поршень, якщо його площа дорівнює 200 см2?

  1. Нижню частину сполучених посудин наповнили ртуттю. У ліве коліно налили олію, а в праве — гас, висота стовпчика якого 15 см. Якої висоти має бути стовпчик олії, щоб рівень ртуті в посудинах не змінився?

  1. Праве коліно U-подібної трубки, в якій міститься вода, з’єднане з посудиною (див. рисунок). Рівень води в лівому коліні трубки на 30 см вищий, ніж у правому. Знайдіть атмосферний тиск, якщо тиск повітря в посудині 103 кПа.

 

САМОСТІЙНА РОБОТА № 4

«Взаємодія тіл. Сила»

2 варіант

  1. Виразіть у кілопаскалях тиск 450 мм рт. ст.

  1. Чому дорівнює висота будівлі, якщо на першому поверсі атмосферний тиск дорівнює 760 мм рт. ст., а на останньому — 755 мм рт. ст.

  1. Площа більшого поршня гідравлічного пресу 300 см2. На нього діє сила 9000 Н. Яка сила діє на менший поршень, якщо його площа дорівнює 15 см2?

  1. Нижню частину сполучених посудин наповнили ртуттю. У ліве коліно налили гас, а в праве — воду, висота стовпчика якої 16 см. Якої висоти має бути стовпчик гасу, щоб рівень ртуті в посудинах не змінився?

  1. Ліве коліно U-подібної трубки, в якій міститься бензин, з’єднане з посудиною (див. рисунок). Рівень бензину в правому коліні трубки на 20 см вищий, ніж у лівому. Знайдіть атмосферний тиск, якщо тиск повітря в посудині 104 кПа.

 

САМОСТІЙНА РОБОТА № 5

«Робота. Енергія»

 

1 варіант

1. Яка сила виконує роботу під час падіння м’яча? (1,5 бали)

А. Сила тертя

Б. Сила пружності

В. Виштовхувальна сила

Г. Сила тяжіння

 

2. Установіть відповідність між фізичною величиною та її одиницею. (2,5 бали)

 

А) Час

1. с

Б) Потужність

2. м

В) Робота

3. кг

Г) Шлях

4. Вт

 

5. Дж

3. Яку роботу виконує сила 20 Н, під дією якої тіло переміщується на 2 м?

  1. бали)

 

4.Визначте час, за який двигун потужністю 10 кВт здійснив роботу 15 кДж.

(3 бали)

 

5. По поверхні столу тягнуть з постійною швидкістю брусок. При цьому прикладають силу 4 Н. Яку швидкість має брусок, якщо за 12 секунд здійснено роботу 4,8 Дж? (3 бали)

 

 

 

 

 

 

САМОСТІЙНА РОБОТА № 5

«Робота. Енергія»

 

2 варіант

1. Яка сила виконує роботу під час зупинки авто? (1,5 бали)

А. Сила тертя

Б. Сила пружності

В. Виштовхувальна сила

Г. Сила тяжіння

 

2. Установіть відповідність між фізичною величиною та її визначальним рівнянням. (2,5 бали)

 

А) Швидкість

1.

Б) Потужність

2. A = Fl

В) Робота

3. l = vt

Г) Шлях

4.

 

5. F = mg

3. Яку роботу виконує сила 30 Н, під дією якої тіло переміщується на 3 м?

 (2 бали)

 

  1. Визначте час, за який двигун потужністю 15 кВт здійснив роботу 45 кДж.

(3 бали)

 

  1. По поверхні столу тягнуть з постійною швидкістю брусок. При цьому прикладають силу 4 Н. Який час рухався брусок, маючи швидкість 0,1 м/с, якщо була здійснена робота 6 Дж? (3 бали)

 

 

 

САМОСТІЙНА РОБОТА № 6

«Робота. Енергія»

1 варіант

1. Які зміни енергії відбудуться на першому етапі руху м’яча, підкинутого догори? (1,5 бали)

А. Потенціальна енергія зменшується, кінетична зростає

Б. Кінетична енергія зменшується, потенціальна зростає

В. Внутрішня енергія зменшується, потенціальна зростає

Г. Кінетична енергія зменшується, внутрішня зростає

 

2. Установіть відповідність між (2,5 бали)

А) Енергія

 

1. енергія, зумовлена взаємодією тіл або частин тіла

Б) Потенціальна енергія

 

2. енергія нікуди не зникає і нізвідки не виникає, вона лише перетворюється з одного виду на інший, передається від одного тіла до іншого

В) Кінетична енергія

 

3. фізична величина, яка характеризує здатність тіла виконувати роботу

Г) Закон збереження енергії

 

4. величина, яка визначається відношенням використаної роботи до витраченого часу

 

 

5. енергія, яку має тіло внаслідок свого руху

3. Потенціальна енергія кульки на висоті 1,5 м дорівнює 6 Дж. Визначте масу кульки? (2 бали)

 

4. Кінетична енергія кулі для боулінгу дорівнює 120 Дж. Визначте масу кулі, якщо вона рухається зі швидкістю 8 м/c (2,5 бали)

 

5. Тіло падає з висоти 5 м. Визначте, чому дорівнює швидкість тіла в момент падіння на поверхню Землі. (3,5 бали)

САМОСТІЙНА РОБОТА № 6

«Робота. Енергія»

2 варіант

1. Які зміни енергії відбудуться на першому етапі руху м’яча, що падає з третього поверху? (1,5 бали)

А. Потенціальна енергія зменшується, кінетична зростає

Б. Кінетична енергія зменшується, потенціальна зростає

В. Внутрішня енергія зменшується, потенціальна зростає

Г. Кінетична енергія зменшується, внутрішня зростає

 

2. Установіть відповідність між (2,5 бали)

А) Закон збереження енергії

 

1. 

Б) Потенціальна енергія тіла, піднятого на висоту h

 

2.  

В) Кінетична енергія

 

3. 

 

Г) Потенціальна енергія пружно деформованого тіла

 

4.

 

 

5. 

3. Визначте масу олівця, який лежить на столі висотою 1,2 м і має потенціальну енергію 0,3 Дж? (2 бали)

 

4. Кінетична енергія футбольного м’яча дорівнює 23 Дж. Визначте масу м’яча, якщо він рухається зі швидкістю 10 м/c (2,5 бали)

 

5. Тіло падає з певної висоти. Визначте, чому дорівнює висота з якої падало тіло, якщо швидкість в момент падіння на поверхню Землі 4 м/с. (3,5 бали)

 

САМОСТІЙНА РОБОТА № 7

«Прості механізми»

1 варіант

1. Який виграш в силі дає блок, зображений на рисунку? (1,5 бали)

А. У 2 рази

Б. У 4 рази

В. Не дає виграшу у силі

Г. У 3 рази

2. На яку висоту підійметься вантаж, якщо вільний кінець тросу опуститься на 1 м? (2 бали)

А. 2 м

Б. 4 м

В. 1 м

Г. 0,5 м

3. Установіть відповідність між (2,5 бали)

А) Важіль

 

1. блок, що піднімається й опускається разом з вантажем

Б) Блок

 

2. тверде тіло, яке може обертатися навколо нерухомої осі

В) Рухомий блок

 

3. блок, вісь якого закріплена і під час піднімання вантажів не піднімається й не опускається.

Г) ККД

 механізмів

 

4. простий механізм, що має форму колеса із жолобом по ободу, через який перекинуто мотузку

 

 

5. відношення корисної роботи до повної роботи

4. Механізм, ККД якого дорівнює 57%, виконав корисну роботу 48 кДж. Визначте повну (виконану) роботу. (2,5 бали)

5. За допомогою нерухомого блока піднімають вантаж, для цього прикладають силу 500 Н. Знайдіть масу вантажу, якщо ККД блока дорівнює 90 % (3,5 бали)

САМОСТІЙНА РОБОТА № 7

«Прості механізми»

2 варіант

1. Який виграш в силі дає блок, зображений на рисунку? (1,5 бали)

А. У 2 рази

Б. У 4 рази

В. Не дає виграшу у силі

Г. У 3 рази

2. На яку висоту підійметься вантаж, якщо вільний кінець тросу підніметься на 1 м? (2 бали)

А. 2 м

Б. 4 м

В. 1 м

Г. 0,5 м

3. Установіть відповідність між (2,5 бали)

А) Похила площина

 

1. блок, що піднімається й опускається разом з вантажем

Б) ККД

 механізмів

 

2. будь-яка плоска поверхня, нахилена під деяким кутом до горизонту

В) Нерухомий блок

 

3. блок, вісь якого закріплена і під час піднімання вантажів не піднімається й не опускається.

Г) «Золоте правило» механіки

 

4. відношення корисної роботи до повної роботи

 

 

5. жоден із простих механізмів не дає виграшу в роботі

4. Щоб підняти вантаж за допомогою механізму, ККД якого становить 75 %, людина виконала роботу 50 кДж. Визначте корисну роботу.  (2,5 бали)

5. За допомогою нерухомого блока піднімають вантаж масою 15 кг. Знайдіть силу, яку прикладають щоб підняти вантаж, якщо ККД блока дорівнює 85 % (3,5 бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондарчук Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
4920
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку