Зошит контролю знань з предмету "Охорона праці"

Про матеріал
Робочий зошит містить різнорівневі завдання для тематичної атестації з охорони праці та безпеки життєдіяльності для викладачів з предмету «Охорони праці», майстрів виробничого навчання
Перегляд файлу

 Міністерство освіти і науки України

Управління освіти і науки

Черкаської обласної державної адміністрації

Державний навчальний заклад

 «Уманський професійний аграрний ліцей»

 

 

 

Загальноосвітня

підготовка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗОШИТ

КОНТРОЛЮ  ЗНАНЬ

З ПРЕДМЕТУ «ОХОРОНА ПРАЦІ»

 

 

 

 

 

Ярема Наталія Володимирівна

викладач охорони праці

спеціаліст ІІ категорії

 

 

2024

Упорядник: Наталія Ярема, викладач предметів «Охорона праці», «Професійна етика і психологія»

 

Рецензент: Ірина  Ростикус, заступник директора  з НР ДНЗ «Уманський ПАЛ»

 

 

Посібник  являє собою робочий  зошит контролю знань здобувачів освіти,  який створено відповідно до програми охорони  праці для професійно-технічних навчальних закладів. Посібник містить різнорівневі завдання для тематичної атестації з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

 Використання зошита звільняє здобувачів освіти від непродуктивної механічної роботи, орієнтує на обов’язкові результати навчання, не позбавляючи власної творчості по засвоєнню знань.

Робота є доцільною та ефективною при застосовуванні для тематичного оцінювання  навчальних досягнень здобувачів освіти та  пропонуються для викладачів з предмету «Охорони праці»,  майстрів виробничого навчання на уроках практичного циклу під час проведення інструктажів з охорони праці.

 

 

 

 

 

 

Схвалено методичною комісією ДНЗ «Уманський ПАЛ»

Протокол № 7 від 21. 02. 2024 року

 

 

 

ЗМІСТ

Вступ……………………………………………………………………………...4

Тестові завдання по розділах:

Розділ 1 Правові та організаційні основи охорони праці..................................5

Розділ 2 Основи безпеки праці…………………………………………………9

Розділ 3 Основи пожежної безпеки……………................................................13

Розділ 4 Основи електробезпеки……………….................................................17

Розділ 5 Основи гігієни праці…………………………………………………..21

Розділ 6 Надання першої допомоги потерпілим при нещасних випадках …..25

Підсумкове  оцінювання ………………………………………………………..31

Додатки ……………………………………………………………………………

Список використаних джерел …………………………………………….........34

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Державною національною програмою «Освіта (Україна ХХІ століття)», яка затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 1993 року, були визначені стратегічні завдання реформування професійної освіти. Одна із них: забезпечення загальнодержавних і регіональних потреб у кваліфікованих та конкурентно спроможних спеціалістів.

Реалізація цього завдання можлива за рахунок вдосконалення навчального процесу на основі впровадження нових технологій навчання, раціональних методів та форм організації навчальної діяльності здобувачів освіти, педагогічної майстерності викладачів, впровадження нових інтерактивних форм навчання та активізуючих методів контролю якості знань.

У методичній  розробці пропонуються  тестові завдання для визначення рівня підготовки на уроках охорони праці.  Завдання  включають 6 розділів програми:

-         Правові та організаційні основи охорони праці

-         Основи безпеки праці

-         Основи пожежної безпеки

-         Основи електробезпеки

-         Основи гігієни праці

-         Надання першої допомоги потерпілим при нещасних випадках.

   Такий вид роботи заохочує учнів до активного навчання, широкого мислення. Тому, розроблені тести мають своїм завданням активізувати пізнавальні процеси учнів та сприяти адаптації учнів в умовах виробництва.

 

 

 

 

Тестові завдання - розділ № 1

"Правові та організаційні основи з охорони праці"

Дата (число,місяць, рік)____________

І. Тестові завдання закритої форми із запропонованими відповідями

Виберіть одну правильну відповідь:

1 Охорона праці  - це

1) Система заходів, яка направлена на збереження здоров’я людини;

2) Заходи, які виконуються власником для збереження здоров’я людини;

3) Система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних, лікувально-профілактичних засобів і заходів, які спрямовані на збереження здоров’я і працездатності людини в процесі праці;

4) Система створення відповідних умов праці, що забезпечують безпеку людини.

2. Яка тривалість робочого часу при п’ятиденному робочому тижні?

1) Не більше 36 години в тиждень.

2) Не більше 41 годин в тиждень.

3) Не більше 40 годин в тиждень.

4) Не більше 38 годин в тиждень

 

3. У якому випадку проводиться цільовий інструктаж з ОП?

1) У разі переведення працівника з одного цеху до іншого;

2) При виконанні разових робіт, не передбачених трудовою угодою;

3) За умови зміни технології або після нещасного випадку;

4) Після перериву в роботі 60 діб.

 

4. Які види покарання за порушення нормативних актів з охорони праці та невиконання вимог безпеки праці передбачає адміністративна відповідальність

1) Штрафи;

2) Догана та звільнення;

3) Відшкодування збитків;

4) Виправні роботи.

5. Що може статися з працівником внаслідок багаторазової, тривалої дії на його організм шкідливих виробничих чинників:

1) Виробнича травма;

2) Професійне захворювання;

3) Професійне отруєння;

4) Професійний опік.

6. Хто виконує розслідування  нещасних випадків, які трапилися на виробництві

1) Відділ охорони праці.

2) Комісія з розслідування нещасного випадку, утворена керівником підприємства.

3) Інспектор Управління праці.

4) Санепідемстанція.

7. Хто здійснює вищий нагляд за дотриманням законодавства про охорону праці?

1) Верховна Рада України.

2) Кабінет Міністрів України.

3) Генеральний прокурор України.

4) Міністерство освіти України.

8. До якої групи причин нещасних випадків на виробництві належить порушення трудової та виробничої дисципліни?

1) Технічні;

2) Організаційні;

3) Психофізіологічні;

4) Санітарно-гігієнічні.

9. Нещасний випадок на виробництві - це випадок, що спричинив працівникові втрату працездатності терміном не менше за:

1 )Дві робочі зміни;

2) Три дні;

3) Робочий тиждень;

4) Один робочий день.

 

10. Хто повинен проводити повторний інструктаж з ОП?

1) Спеціаліст з охорони праці;

2) Головний спеціаліст;

3) Беспосередній керівник робіт;

4) Роботодавець.

11. Яких працівників забороняється залучати до роботи в нічний час і до понад урочних робіт?

1). Жінок, які мають дітей віком до 3 років

2) Жінок, які мають  двох і більше дітей

3) Працівників, які виконують роботи зі шкідливими або небезпечними умовами праці

4) Інвалідів, якщо робота забороняється їм за медичними висновками

12. Скільки років зберігається акт розслідування нещасного випадку, що трапився з учасниками навчально-виховного процесу форми Н-Н?  

1) 4 роки;

2) 45 років;

3) 60 років;

4) 55 років.

ІІ. Тестові завдання відкритої форми на доповнення:

Допишіть текст необхідними словами:

1. Позаплановий інструктаж проводиться, якщо у трудовому процесі виконавця робіт сталася перерва понад ______ календарних днів – для робіт з підвищеною небезпекою, а для решти робіт – понад _____ днів. Особам, віком до 18 років надається щорічна основна відпустка тривалістю_____________________.

2. Основний закон, що гарантує право громадян на належні, безпечні та здорові умови праці, це - _____________________________________.

3. Травма, отримана працівником на виробництві внаслідок недотримання вимог охорони праці називається ________________________.

 

 

 

 

ІІІ. Розв’яжіть кросворд:

По горизонталі:

         1. Закон України  «Про охорону праці» вимагає, щоб всі працівники при прийомі на роботу проходили його.

         2. Причини травматизму, що визначаються психологією та психологічними особливостями працівників; становлять 10-12% від усіх причин нещасних випадків.

         3. Назва документу, який складається під час розслідування нещасних випадків, може бути декількох видів.

По вертикалі:

  1. Вид відповідальності, який передбачає догану та звільнення.
  2. Їх може отримати кожен працівник за важкі та шкідливі умови праці.
  3. Договір між роботодавцем та працівниками, який укладається з метою регулювання виробничих, трудових та соціально-економічних відносин.

 

 

 

Оцінка_________ підпис викладача_______________

 

Тестові завдання – розділ  № 2

"Основи безпеки праці в галузі"

Дата (число,місяць, рік)____________

 

І. Тестові завдання закритої форми із запропонованими відповідями

Виберіть одну правильну відповідь:

1. Засоби захисту від небезпечних факторів: огородження, попереджувальна сигналізація, блокуючі пристрої, захисні екрани, обмежувачі і запобіжники називаються:

1) Колективними;

2) Індивідуальними;                                                   

3)  Основними;

4) Загальними.

2. Підвищена температура поверхні обладнання відноситься до небезпечного виробничого чинника:

1) Біологічного;

2) Хімічного;                                                  

3) Фізичного;

4) Психофізіологічного.

3. Яким приладом вимірюється швидкість руху повітря в приміщенні? 1) Гігрометром;

2) Анемометром;

3) Термометром;

4) Психрометром.

4. В який колір фарбуються попереджувальні знаки безпеки?

1) Синій;

2) Жовтий;                                           

3) Зелений;

4) Червоний.                                                            

 

5. Назвіть засіб захисту від шкідливих факторів, який відноситься до суб'єктивних:

1) Світлова сигналізація;

2) Огороджувальні пристрої;

3) Заземлення;

4) Блокування;

6. Умови праці поділяються на класи:

1) Оптимальні, допустимі, шкідливі, небезпечні;

2) Нормальні, допустимі, підвищеної небезпеки;

3) Оптимальні, нормальні, шкідливі, підвищеної небезпеки;

4) Оптимальні, шкідливі, небезпечні, смертельні.

7. Площа робочого місця учня у комп’ютерному класі повинна становити не менше:

1) 4,0 м2;

1) 2,5 м2;

3) 6,0 м2;

4) 4,5 м2.

8. Прилад для контролю відносної вологості повітря називається:

1) Анемометр;

2) Люксметр;

3) Психрометр;

4) Термометр.

9. Простір, у якому можлива дія на працівника негативних або шкідливих чинників, це:

1) Робоча зона;

2) Робоче місце;

3) Небезпечна зона;

4) Лабораторія.

 

10. Сукупність факторів виробничого середовища і виробничого процесу, які впливають на здоров'я і працездатність людини під час її професійної діяльності називають:

1) Працездатність;

2) Безпека виробничого процесу;

3) Безпека праці;

4) Умови праці.

11. Яка повинна бути мінімальна ширина дверей і в який бік відчинятися для евакуації працівників з приміщення?

1) 0,8 м. На зовні;

2) 1м. До середини;

3) 1м. На зовні;

4) 0,8 м. До середини;

12. Які мікрокліматичні умови відносяться до оптимальних?

1) t160C, =70+80%, v=0,1+0,2 м/с;

2) t=18-200C, =40+60%, v=0,1+0,2 м/с;

3) t200C, =40+60%, v=0,3+0,4 м/с;

4) t=200C, =80%, v=0,3+0,4 м/с.

 

ІІ. Тестові завдання відкритої форми на доповнення

Допишіть текст необхідними словами:

1) Підземні роботи, роботи на висоті, роботи по охороні приватної колективної власності відносяться до робіт_____________________________.

2) Здатність людини до праці, яка визначається рівнем її фізичних і психологічних можливоситей, а також станом здоровя і професійною підготовкою, це - _______________________.

3) При виконання робіт, що виконуються стоячи, показники параметрів мікроклімату вимірюють на висоті __________ від підлоги.

4) Засоби захисту, які не гарантують надійний захист від дії шкідливих факторів називаються _________.

 

 

ІІІ. Розв’яжіть кросворд:

 

По горизонталі:

         1. Одяг і взуття, яке використовує працівник під час виробничої діяльності.

         2. Колір, який використовують на знаках першої допомоги, рятувальних знаках, та знаках, що вказують на відсутність небезпеки.

         3. Засоби захисту, що запобігають попаданню людини в небезпечну зону.

         4. Умови праці, які характеризуються наявністю факторів виробничого середовища і трудового процесу, рівні яких перевищують гігієнічні нормативи та можуть мати негативний вплив на організм працівників(с. 68,

По вертикалі:

          1. Відсутність неприпустимого ризику, що пов'язаний з можливістю нанесення ушкодження.

          2. Знаки безпеки, які сигналізують, що дії є небезпечними.

 

 

 

Оцінка_________ підпис викладача_______________

Тестові завдання- розділ  № 3

"Основи пожежної безпеки"

Дата (число,місяць, рік)____________

І. Тестові завдання закритої форми із запропонованими відповідями

Виберіть одну правильну відповідь:

1. Що слід вважати пожежею?

1) Будь які випадки горіння;

2) Неорганізоване та неконтрольоване горіння внаслідок якого знищуються матеріальні цінності;

3) Інтенсивна взаємодія кисню з горючими речовинам;

4) Швидке згоряння пальної суміші.

2. Які протипожежні заходи відносяться до організаційних:.

1) Дотримання пожежних норм, вимог та правил при влаштуванні будівель, споруд, складів;

2) Щоденна перевірка протипожежного стану приміщень після закінчення роботи;

3) Підтримання у справному стані систем опалення, вентиляції, електрообладнання;

4) Улаштування автоматичної пожежної сигналізації, систем автоматичного гасіння пожеж та пожежного водопостачання.

3. Які основні умови виникнення горіння?

1) Окислювач + горюча речовина;

2) Горюча речовина + окисник + джерело запалювання;

3) Горюча речовина + джерело запалювання;

4) Всі варіанти правильні.

4. Які вогнегасні речовини відносяться до охолоджуючих?

1) Вода, піна, вуглекислота;

2) Диоксид вуглецю, водяна пара, інертні гази;

3) Азбестові покривала, пісок, порошки;

4) Вогнегасні порошки, хладон.

5. При зміні пожежних норм технологічного процесу, використанні нових пожежонебезпечних матеріалів, при самозайманні, загорянні та пожежах проводиться протипожежний інструктаж:

1) Первинний;

2) Повторний;

3) Позаплановий;

4) Цільовий.

6. Розшифруйте до якого виду вогнегасників відноситься ВП-5?

1) Вогнегасник порошковий;

2) Вогнегасник повітряно-пінний;

3) Вогнегасник вуглекислотний;

4) Вогнегасник хладоновий.

7. Яка температура на розтрубі вуглекислотного вогнегасника після приведення його в дію ?

1)  -25ОС;

 2) -40ОС;

3)  0ОС;

4)  -70ОС

8. Вогнестійкість конструкції затримувати поширення вогню вимірюється у:

1) градусах;

2) калоріях;

3) годинах;

4) джоулях.

9. Який час дії вуглекислотного вогнегасника?

1) 10-15 с;

2) 15-25 с;

3) 30-40 с;

4) 40-50 с.

 

10. Розрізняють такі види процесу горіння:

1) Вибух, спалах, займання, тління,  власне горіння;

2) Вибух, спалах, займання,  самозаймання, власне горіння;

3) Вибух,  займання, тління, самозаймання, власне горіння;

4) Вибух, спалах, займання, тління, самозаймання, власне горіння

11. За здатністю горіти у повітрі всі речовини поділяються на:

1) Негорючі, вибухові, горючі;

2) Негорючі, важкогорючі, вибухові;

3) Негорючі, важкогорючі, горючі;

4) Горючі, важкогорючі, вибухові.

12. Яким вогнегасником треба гасити електроустановку, яка знаходиться під дією електричного струму:

1) Пінним;

2) Вуглекислотним;

3) Водяним;

4) Повітряно-пінним.

 

ІІ. Тестові завдання відкритої форми на доповнення:

Допишіть текст необхідними словами:

  1.     Швидке згоряння пальної суміші без утворення стиснених газів – це ___________________________________________________________
  2.     Переносний чи пересувний пристрій для гасіння пожеж вогнегасною речовиною, яку він випускає після проведення його в дію, це - __________________________________________________________
  3.     Прилад оповіщення, який реагує на характерні ознаки пожежі: дим, радіаційне випромінювання, підвищення температури, це - ___________________________________________________________

4) Стан об’єкта, за якого виключається можливість пожежі, це - ___________________________________________________________

 

 

 

ІІІ. Розв’яжіть кросворд:

 

   По горизонталі:

  1. Спосіб припинення вогню, базується на здатності речовини горіти при вмісті кисню в атмосфері більше 14-16 %.

  2. Здатність конструкцій, матеріалів затримувати поширення вогню.

  3. Вогнегасна речовина, яка має невисоку змочувальну здатність, нею не можна гасити лаки, фарби, бензин, електроустановки, що перебувають під напругою.

   По вертикалі:

  1.Вогнегасник, який заряджений галоїдними вуглеводнями, застосовують для гасіння металів, карбідів і речовин, здатних горіти без доступу повітря.

   2. Пожежна машина, призначена для створення великого струменя води під тиском, із забором її з водоймища.

   3. Процес горіння, під час якого утворюється багато диму.

 

 

 

Оцінка_________ підпис викладача_______________

 

 

Тестові завдання – розділ  № 4

"Основи електробезпеки"

Дата (число,місяць, рік)____________

І. Тестові завдання закритої форми із запропонованими відповідями

Виберіть  одну правильну відповідь:

  1. Які є види електрики?
  1.     Промислова, статична,  іонізуюча;
  2.     Промислова, статична, атмосферна;
  3.     Промислова,  атмосферна, іонізуюча;
  4.     Статична, електрична, атмосферна.

2. Електричний струм якої напруги використовується для освітлення і ручного інструменту в промисловості та побуті?

1) 1 - 42 В;

2) 127, 220 В;

3) 220, 380 В;

4) 10 кВ.

3. Як називається навмисне електричне з’єднання з нульовим захисним провідником металевих струмонепровідних частин, які можуть опинитися під напругою?

1) Занулення;

2)Заземлення;

3) Підключення;

4) Ізоляція.

4. При якому значенні сили струму, що під час проходження через організм людини виникає задуха, тяжкі опіки, параліч, смерть?

1) Понад  3А;

2) Понад  5А;

3) Понад  6А;

4) Понад 2А.

 

 

 

5. Не маючи спеціальних приладів перевірити електроустановку чи вона знаходиться під напругою можна :

1) Торкнутись зовнішньою стороною руки;

2) Торкнутися внутрішньою стороною руки;

3) Торкнутися електропровідним предметом;

4) Любим перерахованим методом.

6. Якщо трапився нещасний випадок від дії електричного струму необхідно:

1) Звільнити потерпілого від дії електричного струму, надати першу допомогу;

2) Не звільняючи від дії електроструму, надати першу допомогу;

3) Надати першу допомогу та закопати  частково землю;

4) Звільнити від дії електроструму і закопати по шию в землю.

  1. До роботи з електрикою допускаються особи, які:
  1.     Особи які здобувають вищу освіту;
  2.     Мають відповідний документ про освіту та пройшли медичний огляд;
  3.     Пройшли медичний огляд, навчання, інструктаж та перевірку знань з присвоєнням відповідної групи
  4.     Особи які отримали наряд-допуск.
  1. Яка дія електричного струму виявляється у розкладанні органічної рідини та крові, що призводить до значних порушень їх фізико-

хімічного складу

 

  1.     Термічна;
  2.     Електролітична;
  3.     Біологічна;
  4.     Механічна
  1. Стан ізоляції електричних проводів необхідно перевіряти

 

  1.     Не рідше 1 разу на 6 місяців;
  2.     Не рідше 1 разу на 3 місяці;
  3.     Не рідше 1 разу на рік;
  4.     Не рідше 1 разу на місяць.

 

10. За ступенем безпеки ураження електричним струмом розрізняють три класи приміщень

1) Без підвищеної небезпеки, з підвищеною небезпекою, особливо небезпечні;

2) Вологі, запилені, вибухонебезпечні;

3) З електрообладнанням: заземленим, незаземленим, із зануленням;

4) Безпечні, небезпечні, особливо небезпечні.

11. До колективних засобів захисту в електроустановках  відносяться:

1) Огороджувальні пристрої, захисне заземлення, занулення, ізоляція струмопроводів;

2) Запобіжні пояси, захисні окуляри;

3) Діелектричні рукавиці, боти, інструмент з ізольованими ручками;

4) Ізоляційні обценьки та штанги.

12. Плями сірого або блідо-жовтого кольору у вигляді мозолі на поверхні шкіри в місцях контакту зі струмопровідними елементами, які безболісні й через деякий час зникають, це:

1) Електроофтальмія;

2) Електрометалізація шкіри;

3) Електричні знаки;

4) Електричні опіки.

 

ІІ. Тестові завдання відкритої форми на доповнення:

Допишіть текст необхідними словами:

1) Ураження тканин та органів внаслідок проходження струму чи впливу променів електродуги на людину – це ______________________________

2)  Збудження електричним струмом живих тканин у вигляді судомних скорочень мязів – це ___________________ дія струму.

3) Електричний струм, який виробляється промисловими установками та індивідуальними джерелами струму для використання на виробництві та в побуті, це __________________ електрика.

4. Письмове розпорядження на виконання роботи, викладене на спеціальному бланку, це._________________________________________________________

 

 

ІІІ. Розв’яжіть кросворд:

 

   По горизонталі:

         1. Діелектричне взуття, є додатковим засобом захисту від ураження електричним струмом при роботі у закритих електроустановках, напругою до  1000 В.

         2. Навмисне електричне з'єднання з землею металевих струмопровідних частин, що можуть опинитися під напругою.

         3. Напруга, що утворюється за рахунок різниці потенціалів між двома точками поверхні землі, відстань між якими в радіальному напрямку становить 0,8 м.

   По вертикалі:

          1. Властивість провідника створювати перешкоди проходженню електричного струму.

          2. Електрика, що накопичуються на виробничому обладнанні, предметах побуту, на тілі чи одязі людини внаслідок контактного або індуктивного впливу .

          3. Електричний розряд в атмосфері між зарядженими хмарою та землею, між хмарами, що мають різнойменний заряд.

 

Оцінка_________ підпис викладача_______________


Тестові завдання – розділ  № 5

"Основи гігієни праці та виробничої санітарії"

Дата (число,місяць, рік)____________

І. Тестові завдання закритої форми із запропонованими відповідями

Виберіть  одну правильну відповідь:

1. Мікроорганізми, бактерії, інфекційні захворювання – це шкідливі фактори виробничого середовища

1) Фізичні;

2) Біологічні;

3) Хімічні;

4) Психофізіологічні.

2. Система організаційних та технічних заходів, які спрямовані на усунення потенційно небезпечних факторів і запобігання професійним захворюванням і отруєнням – це

1) Виробнича санітарія;

2) Гігієна праці;

3) Фізіологія праці;

4) Санітарні норми.

3. Нормою виробничого шуму є рівень звуку:

1) До 85 дБ;

2) До 20 дБ;

3) До 70 дБ;

4) До 50дБ.

4. Спеціальне віброзахисне взуття, рукавиці з м’якими надолонниками, пружнодемфіруючі прокладки та пластини для обхвату вібруючих рукояток та деталей – це

1) Засоби колективного захисту від вібрації;

2) Засоби індивідуального захисту від вібрації;

3) Заходи боротьби з вібрацією;

4) Засоби захисту від шуму.

5. У чому полягає  небезпека радіоактивного  випромінювання  для організму людини:

1) У нервовому збудженні організму;

2) В підвищенні температури тіла;

3) В організмі утворюються заряджені атоми і молекули (іони);

4) В організмі відбуваються крововиливи.

6. Електродугове зварювання, плазмове обладнання, газорозрядні лампи – це джерела випромінювань:

1) Лазерних;

2) Електромагнітних;

3) Ультрафіолетових;

4) Радіоактивних.

7. Норми освітленості для аудиторій: на дошці, робочому столі, у кімнаті викладачів:

1) 200 лк; 100 лк; 50 лк;

2) 500 лк; 300 лк; 200 лк;

3) 1000 лк; 600 лк; 300 лк;

4) 300 лк; 200 лк; 100 лк.

8. Граничні норми підіймання та переміщення вантажів вручну для жінок при підійманні та переміщенні вантажів з чергуванням з іншою роботою становлять:

1) 8 кг;

2) 10 кг;

3) 7 кг;

4) 12,6 кг;

9. Відведення шкідливих виділень (надмірного тепла, вологи, пари, газів та пилу) з місць їх утворення здійснюється за допомогою:

1) Системи кондиціювання;

2) Місцевої витяжної вентиляції;

3) Загальнообмінної вентиляції;

4) Природної вентиляції.

10. Наука, що вивчає вплив виробничого процесу та навколишнього середовища на організм працівників з метою розробки санітарно-гігієнічних та лікувально-профілактичних заходів, які спрямовані на створення найбільш сприятливих умов праці, забезпечення здоров’я та високого рівня працездатності людини – це

1) Медицина;

2) Виробнича санітарія;

3) Фізіологія праці;

4) Гігієна праці.

11. Обов’язкові медичні огляди: попередні (під час прийому на роботу) і періодичні (протягом трудової діяльності) проводяться для

1) Працівників із слабким здоров’ям;

2) Усіх працівників;

3) Працюючих на роботах із шкідливими і небезпечними умовами праці;

4) Працюючих, віком до 40 років.

12. Яке використовують освітлення для забезпечення нормальної роботи працівників на робочих місцях?

1) Чергове;

2) Робоче;

3) Аварійне;

4) Охоронне.

ІІ. Тестові завдання відкритої форми на доповнення:

Допишіть текст необхідними словами:

1) Перетворення енергії механічних коливань (вібрації) в інші види енергії (теплову) – це ______________________________________________________

2) Граничні норми підіймання та переміщення вантажів вручну постійно протягом робочої зміни, для жінок становлять _____ кг.

3) Створення і автоматична підтримка у приміщеннях, незалежно від зовнішніх умов, найбільш придатних для людини та нормального проходження технологічного процесу мікрокліматичних параметрів, називається_______________________________.

4) Шкідливі речовини, які призводять до порушення генетичного коду, зміни спадкової інформації, називаються ____________.

 

ІІІ. Розв’яжіть кросворд:

По горизонталі:

         1. Сукупність різних за силою і частотою звуків, що заважають людині сприймати необхідні сигнали.

         2. Приміщення, де працівники можуть змінити повсякденний одяг на робочий.

         3. Видалення відпрацьованого повітря із приміщення та заміна його зовнішнім .

         4. Орган, найбільш чутливий до лазерного випромінювання .

По вертикалі:

          1. «Війна» на робочому місці, що призводить до виникнення у працівників стресового стану .

          2. Продукт, який може видаватися працівникам, які зайняті на роботах з тяжкими та шкідливими умовами праці.

 

 

 

 

Оцінка_________ підпис викладача_______________

 

Тестові завдання – розділ  № 6

"Надання першої допомоги при нещасних випадках"

Дата (число,місяць, рік)_________

 

І. Тестові завдання закритої форми із запропонованими відповідями

Виберіть  одну правильну відповідь:

  1. Яка потрібна перша допомога, якщо потерпілий не дихає і не мас пульсу?

1) Одягти кисневу маску;

2)  Викликати лікаря і чекати на його приїзд;

3)  Робити штучне дихання і непрямий масаж серця;

4) Відсутьня правильна відповідь.

2. Аптечки першої допомоги повинні знаходитись:

1) У зручному для користування місці;

2) У місцях найбільшого скупчення людей і на травмонебезпсчних ділянках;

3) В кімнаті майстра (бригадира);

4) У фельдшера.

3. Для промивання очей, для примочок на очі при їх опіках електродугою:

1)  Настоянку йоду;

2) Розчин марганцевокислого калію;                                                         

3) 2-4% розчин борної кислоти;

4) Нашатирний спирт.                                                            

4. Ваші дії надання першої допомоги у разі кровотечі з паху:

1) В рану вкладають тампон, а потім (якщо немає вивихів і переломів) кінцівку потерпілого згинають і прив'язують до тулуба;

2) Викликати швидку допомогу;

3) Закрити рану індивідуальним перев'язочним пакетом;

4) Кінцівку зігнути і приматати бинтом до тулуба.

5. Перша допомога при отруєнні різними токсичними речовинами:

1) Необхідно дати потерпілому проносне (2 столові ложки солі на 1 склянку води);

2) Негайно кілька разів промити шлунок (примусити випити 1,5-2 л. води, а потім викликати блювання подразненням кореня язика) до появи чистої промивної води;                                  

3) Викликати швидку допомогу;

4) Дати 8-10 таблеток активованого вугілля, потім - міцного чаю

6. Перша допомога при закритому переломі:

1) Встановити, є чи немає перелому: примусити потерпілого рухати пошкодженою кінцівкою, піднімати  або згинати її;

2) Забезпечити спокій та нерухомість місця перелому;

3) Не вживати ніяких заходів до приїзду лікаря;

4) Дати потерпілому заспокійливе.

7. При легкому ступені відмороження тканин:

1) Тіло енергійно розтирають вовняною тканиною до почервоніння шкіри, дають багато гарячого пити - молоко з цукром;

2) Тіло розігрівають розтиранням, дають випити кілька склянок теплої рідини;

3) Роблять розтирання снігом;

4) Роблять розтирання спиртом.

8. Перша допомога при опіках:

1) Уражену частину тіла покрити чистою марлею або простирадлом, і чекати швидку допомогу;

2) Проколоти пухирі, відірвати шматки одягу, що прилипли;

3) Не вживати ніяких заходів до приїзду лікаря;

4) Всі відповіді вірні.

 

 

 

9. Ваші дії надання першої допомоги у разі кровотечі зі стегнової артерії?

1) Накласти джгут вище місця кровотечі, під нього підкласти шар марлі та вкласти записку із зазначенням часу накладання джгута;

2) Викликати швидку допомогу;

3) Закрити рану індивідуальним перев'язочним антисептичним пакетом;

4) Приматати поранену ногу до здорової.

10. При транспортуванні потерпілого ношами вони весь час повинні бути:

1) У горизонтальному положенні;

2) З нахилом у напрямку голови;                                                      

3) З нахилом у напрямку ніг;

 4) У довільному положені.

11. У випадку, коли потерпілий від дії електричного струму знепритомнів, але у нього є стійкі дихання і пульс:

1) Необхідно покласти його на сухе місце, накрити ковдрою, забезпечити спокій, спостерігати за його диханням і пульсом;

2) Його слід покласти, забезпечити доступ свіжого повітря, піднести до носа ватку, змочену нашатирним спиртом, розтерти і зігріти;                                                                 

3) Терміново приступають до проведення штучного дихання і непрямого масажу серця;

4) Закопати по шию у землю.             

12. Перша допомога у разі поранення - зупинити кровотечу, запобігти зараженню, для чого треба:

1) Ополоснути рану водою і перев'язати;

2) Засипати рану порошком;

3) Рану обробити за допомогою марлі, вати, йодом або перекисом водню, забинтувати;

4) Обробити рану маззю та забинтувати.

 

 

ІІ. Тестові завдання відкритої форми на доповнення:

Допишіть правильну відповідь:

1) Ушкодження з порушенням цілісності шкіри або слизової оболонки – це __________________________________________________________________2) Масаж серця доцільно проводити паралельно зі штучним диханням: після _______ штучних вдихів роблять ___ натискань грудної клітки.

3) Тяжке захворювання, яке сталося внаслідок проникнення до організму різних токсичних речовин, це - _______________________________________

4) Якщо потерпілий відкашлюється яскраво-червоною спіненою кров’ю, це кровотеча в __________________, згусткам темно-червоної крові, це кровотеча з _______________________.

ІІІ. Розв’яжіть кросворд:

По горизонталі:

         1. Стан організму з наступними ознаками: блідість, холодний піт, розширені зіниці, знепритомніння, прискорене дихання і пульс, зниження артеріального тиску.

         2. Опік, викликаний дією високої  температури.

         3. Препарат з медичної аптечки, який застосовується при серцевому болю.

   По вертикалі:

          1. Кровотеча темно-червоного забарвлення.

          2. Може бути відкритим і закритим; відчувається різкий біль під час спроби руху пошкодженою кінцівкою.

          3. Його використовують для тимчасової зупинки кровотечі при ушкодженні великих артеріальних судин кінцівок.

 

 

 

 

Оцінка_________ підпис викладача_______________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкове  оцінювання

 

№ п/п

Назва розділу

Оцінка

1

Розділ 1

 Правові та організаційні основи охорони праці

 

2

Розділ 2

Основи безпеки праці

 

3

Розділ 3

Основи пожежної безпеки

 

4

Розділ 4

Основи електробезпеки

 

5

Розділ 5

 Основи гігієни праці

 

6

Розділ 6

Надання першої допомоги потерпілим при нещасних випадках

 

 

 

Підсумкова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

ВІДПОВІДІ  ДО РОЗДІЛУ № 1

"Правові та організаційні основи з охорони праці"

 

І. Тестові завдання закритої форми із запропонованими відповідями

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

3

3

2

1

2

2

3

2

4

3

1

3

 

ІІ. Тестові завдання відкритої форми на доповнення

1

30 днів, 60 днів,

2

31 календарний день

3

Конституція України

4

Виробнича

 

ІІІ. Кросворд

 

 

ВІДПОВІДІ  ДО РОЗДІЛУ № 2

"Основи безпеки праці в галузі"

 

 

І. Тестові завдання закритої форми із запропонованими відповідями

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

3

2

2

1

1

3

3

3

4

1

2

 

ІІ. Тестові завдання відкритої форми на доповнення

 

1

Підвищеної небезпеки

2

Працездатність

3

1,5 м

4

Суб’єктивні

 

ІІІ. Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІДПОВІДІ  ДО РОЗДІЛУ № 3

"Основи пожежної безпеки"

 

І. Тестові завдання закритої форми із запропонованими відповідями

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2

2

2

1

3

1

4

3

3

4

3

2

 

ІІ. Тестові завдання відкритої форми на доповнення

1

Вибух

2

Вогнегасник

3

Автоматичний повідомлювач

4

Пожежна безпека

 

 

ІІІ. Кросворд

 

 

 

ВІДПОВІДІ  ДО РОЗДІЛУ № 4

 

І. Тестові завдання закритої форми із запропонованими відповідями

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2

2

1

2

1

1

3

2

2

1

1

2

 

ІІ. Тестові завдання відкритої форми на доповнення

1

Електротравма

2

Біологічна

3

Промислова

4

Наряд-допуск

 

 

ІІІ. Кросворд

 

 

 

 

ВІДПОВІДІ  ДО РОЗДІЛУ № 5

 

І. Тестові завдання закритої форми із запропонованими відповідями

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2

1

1

2

3

3

2

2

2

4

2

2

 

ІІ. Тестові завдання відкритої форми на доповнення

1

Вібропоглинання

2

7 кг

3

Кондиціонування

4

Мутагенні

 

 

ІІІ. Кросворд

 

 

 

ВІДПОВІДІ  ДО РОЗДІЛУ №6

 

І. Тестові завдання закритої форми із запропонованими відповідями

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

3

2

3

1

2

2

2

1

1

1

2

3

 

ІІ. Тестові завдання відкритої форми з вільно конструйованими відповідями

1

Поранення

2

2 вдихи, 30 натискань

3

Отруєння

4

Легенях, травного тракту

 

 

ІІІ. Кросворд

 

Список використаних джерел

1.Безпека життєдіяльності на транспорті: навч. посібник/ Н.Й. Дуброва, В.О. Чернявська. – Х.: Компанія СМІТ, 2014. – 448 с. https://lib.imzo.gov.ua/pdruchniki-ta-navchaln-posbniki-dlya-zdobuvachv-profesyno-profesyno-tekhnchno-osvti/navchalniy-posbnik-osnovi-bezrechno-prats-avt-v-o-chernyavska-n-y-dubrov/

2.Закон України «Про охорону праці» (Із змінами, внесеними згідно із Законом №2468-IХ від 28.07.2022)

3.Кодекс Законів про працю України (Із змінами, внесеними згідно із Законом № 2759-IХ від 16.11.2022,)

4.Конституція України (Із змінами, внесеними згідно із Законом № 27-IХ від 03.09.2019)

5.Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів ДНАОП 0.00–1.21–98. https://dnaop.com/html/2029/doc-40.1-1.21-98

6.Порядки надання домедичної допомоги особам при невідкладних станах. (наказ Міністерства охорони здоров’я України № 441 від 09.03.2022) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0356-22#Text

7.Основи охорони праці: Навчальний посібник для професійно-технічних навчальних закладів/ Л.Е Винокурова, М.В. Васильчук, М.В. Гаман. – К.: Факт, 2005. – 344 с. https://skmnvk.ucoz.ru/pidruchniki/Ohorona_praci/pidruchnik.pdf

8.Охорона праці у визначеннях, таблицях і схемах: Збірник дидактичних і контролюючих матеріалів з предмета «Охорона праці». – Житомир: «Полісся», 2012. – 220 с. https://er.dduvs.in.ua/bitstream/

9.ПОЛОЖЕННЯ про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час освітнього процесу (2019 р.). https://sqe.gov.ua/law/nakaz-ministerstva-osviti-i-nauki-n-659/

1

 

docx
Додав(-ла)
Ярема Наталія
Додано
25 березня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку