на допомогу молодому класному керівникові. Зразок аналізу виховної роботи в класі. Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку.
Аналіз виховної роботи за 2016-2017 навчальний рік
У 6 класі навчалось 11 учнів, з дітьми працюю з 5 класу. За цей період склад колективу змінювався.. Прибула до класу учениця Троценко Анжеліка з Кіровограду, батько учасник АТО. військовослужбовець
Матеріальне становище у більшості дітей у сімях середнього рівня. 3 дітей знаходяться під опікою своїх бабусь,. Діти виховуються в сімях , де панує взаєморозуміння та злагода. У спілкуванні з учителями учні проявляють вихованість і тактовність.
За підсумками минулого навчального року успішність складає:
Високий рівень – 1 учень , достатній рівень – 7, середній рівень – 3
Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку.
Протягом 2016-2017 я вела виховну роботу, яка поєднала в собі традиційні форми та методи класного керівника та нетрадиційну, але таку важливу галузь – своєчасну психологічну допомогу вихованцям та їх родинам. Для цього використовую тестування, тренінги та індивідуальні консультації. Як класний керівник багато часу приділяю морально- етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обовязку, відповідальності, культурної поведінки.
Правоосвітня робота, метою якої визнаю розуміння і потребу дотримуватися законів України, дає позитивний результат. За 2016-2017 роки не було випадків правопорушень . Впроваджую ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність учнів. Провела ряд занять по правовому вихованню: „Про звички корисні та шкідливі", „Конституція України - головний закон нашого життя", „Захист прав дитини" (Конвенція про права дитини), Цикл практичних занять “Умій сказати “Ні!”, якщо пригощають наркотиками”. Вся ця робота була спрямована розвитку самостійності учнів, зміцненню дружніх відносин у колективі й розкриттю різних індивідуальних здатностей учнів.
Велика увага приділялась національно- патріотичному вихованню учнів. Учні класу робили обереги для військовослужбовців, ходили вітали військових до їхнього розташування. Були проведені класні години. Їхню тематику приурочено подіям сучасності та календарним датам, зокрема: «Символи моєї Батьківщини», «14 жовтня – День українського казачества»
Залучення учнів до акцій патріотичного спрямування не тільки виховує в учнях патріотизм, а й сприяє розвитку почуття гордості за сміливих юнаків, які захищають нашу державу, її цілісність та недоторканність.
Виховна робота в класі велася в інших напрямках, увага приділялась формуванню соціального інтелекту, розвитку духовності, моральності учнів. Для рішення поставлених завдань було проведено багато заходів: це й класні годинники на різноманітну тематику, бесіди із класом, КВК, випуск стінгазет, плакатів, години спілкування. Особливо хочу відзначити роботу, пророблену для формування соціального інтелекту. Для цього провела цикл занять: «Уроки життя»,«Мужність і боягузтво людини», «Спілкування. Навички спілкування», «Спілкування й повага», «Із труднощів поодинці не вийти». Учні на цих заняттях охоче включалися в бесіду, приводили самі приклади з життя й колективно робили висновки. Школярі вчилися розумно взаємодіяти із соціумом, колективом через розвиток соціального інтелекту.
Роботу із класом намагалася будувати, опираючись на актив класу. У класі всі охоплені дорученнями з урахуванням їх інтересів, про пророблену роботу розповідають на класних зборах, все це сприяє розвитку активності, ініціативи й діловитості. Результат: відчувається, що учні міняються в кращу сторону, намагаються стати добріше, поводження їх стає усвідомленим і свідомим.
В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан у сім'ї. Адже робота з батьками – один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника. У моєму класі є багато неповних сімей та сімей, вихованням дітей переважно займаються бабусі. Були проведені індивідуальні бесіди, відвідування сімей
У наступному навчальному році планую працювати над реалізацією виховної програми «Патріотом бути зобов'язаний». Ціль програми – створення умов для формування соціально-активної особистості громадянина й патріота, що володіє почуттям національної гордості, цивільного достоїнства, любові до Батьківщини, готовністю відстоювати її інтереси.
Поставлена мета буде забезпечуватися рішенням наступних завдань: ·
Формуванням в учнів громадянства й патріотизму як найважливіших духовно-моральних і соціальних цінностей. ·
Вихованням поважного відношення до культурного й історичного минулого країни, до традицій і звичаїв предків. ·
Вивченням правової й державної систем України, символіки, життя й діяльності видатних особистостей. ·
Вихованням любові до свого краю, рідної домівки - місцю, де людина народилася й виросла. · Формуванням активної життєвої позиції.