Зразок характеристики на учня загальної середньої школи

Про матеріал

Характеристика на учня - це документ, який являє собою оцінку соціальних, психологічних та інших особистих якостей, рис характеру школяра.

Характеристика учня складається для нового викладача з метою знаходження індивідуального підходу до нього і налагодження роботи з ним чи для надання в інший навчальний заклад.

Основні вимоги до написання характеристики учня

Характеристика – це офіційний документ, який дозволяє отримати відомості про психологічний портрет, особисті якості, навчальні досягнення та перспективи розвитку школяра.

Завдяки їй можна швидко проаналізувати індивідуальні особливості дитини та обрати оптимальну модель подальшої взаємодії з нею. Враховуючи серйозне практичне значення, відгук-характеристика на учня має бути чітким, інформативним та структурованим. Виходячи з цього, розроблені основні вимоги до написання такого документу. А саме:

  • Загальні відомості про учня (особисті дані, інформація про освітні потреби та сім’ю дитини, житлові умови та стан здоров’я).
  • Опис пізнавальних особливостей школяра (розвиток пам’яті, уваги, мислення й уяви, рівень сприйняття інформації та працездатності).
  • Характеристика особистих якостей та емоційного стану (характерні риси темпераменту, особливості характеру дитини, сильні та слабкі сторони поведінки, педагогічні аспекти емоційно-вольових якостей та самооцінки).
  • Розгляд навчальних і професійних інтересів (зацікавленість певними предметами, мотиви навчання, особливості взаємин із учителями, розвиток навчальних та професійних інтересів, вміння брати позитивний приклад).
    Розгляд комунікативних навичок (особливості взаємодії з однолітками, іншими школярами та педагогами, вміння співпрацювати з іншими, знаходити порозуміння).
  • Формування висновків та рекомендацій для інших учителів.

Види характеристик, які може писати вчитель

Для успішного складання характеристики замало знати її структуру. Потрібно розуміти, який з видів цього документу потрібно підготувати. Адже його призначення може бути досить різноманітним. Для цього вчителю потрібно знати, на які аспекти розвитку учня чи учениці варто звернути додаткову увагу. Тож існує декілька видів характеристик:

  • Детальна психолого-педагогічна (має розкривати якомога більше аспектів навчання та повсякденного життя дитини).
  • Для випускника 4 класу (повинна допомогти педагогам скорегувати роботу учня у 5, 6, 7, класах, звернути додаткову увагу на проблемні аспекти навчання).
  • Для випускника школи (має професійне спрямування, що допоможе учням 9 чи 11 класу зробити правильний вибір для подальшого здобуття освіти).
  • Для дитини, яка пропускає заняття (ключова мета такого документу – встановити основні причини прогулів, а якщо ситуація має місце у початковій школі – детально розглянути благополучність сім’ї школяра).
  • Для школяра, який має низьку успішність (психолого-педагогічна характеристика учня має акцентувати увагу на сильних сторонах розвитку дитини, розкрити психологічні аспекти проблем із успішністю).
  • Для соціальної служби (має допомогти соціальним працівникам оперативно реагувати для вирішення проблеми та покращення ситуації, що надзвичайно важливо насамперед для учнів 1 та 2 класу).
Перегляд файлу

Характеристика

Опалатенка Владислава Олександровича,

учня 8 класу

Шевченківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

     Опалатенко Владислав  навчається у школі з першого класу. Зарекомендував себе як  дисциплінований  учень. Має навчальні досягнення  середнього рівня. Навчається не в повну міру своїх можливостей. Має довільну зорову, слухову, механічну  пам’ять. Запам’ятовує учбовий матеріал. Виявляє логічне, образне,  творче мислення. Має здібності до вивчення предметів природничо-математичного циклу. На уроках завжди уважний. Систематично виконує домашнє завдання. Має добрий загальний розвиток.

      До виконання громадських доручень ставиться сумлінно. Брав активну участь у громадському житті школи та класу. Був учасником шкільної, районної  олімпіади з математики.

    Владислав веселий, товариський, стриманий, дисциплінований, самостійний,  не піддається чужому впливу. Користується повагою серед однокласників. Має багато друзів, підтримує дружні стосунки з багатьма учнями.

      Мати приділяє належну увагу вихованню. Постійно підтримує зв'язок з школою та класним керівником, систематично відвідує батьківські збори.

 

 

Класний керівник                                   В.В.  Клюєва

 Директор школи                                   В.І. Попенко

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.2
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Дяченко Ірина Павлівна
    Лаконічно, стисло. Відповідає вимогам
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кутинський КЗ
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бондаренко Алексей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Чебан Зоряна Миронівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Шпильова Світлана Павлівна
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    3.0
  6. Руденко Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
doc
Додано
23 березня 2018
Переглядів
271714
Оцінка розробки
4.4 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку