Зразок педагогічної характеристики учня з ООП (ЗПР) стане в нагоді вчителям початкової ланки. Допоможе визначити загальнонавчальні вміння та навички й предметні компетентності дитини із ЗПР.
Характеристика (Зразок)
ПІБ
чч.мм.рррр р. н.,
учня/(ці) інклюзивного …….. класу
(індивідуальна форма навчання)
ПІБ ….. прийшла/-(шов) до школи ………. року, навчалася-(вся) за програмою підготовчого класу для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку з навчанням українською мовою. Фізичний розвиток ……….. не відповідає віковій нормі. В ………. порушена постава, координація рухів, загальна й дрібна моторика. Дитина має добру пам’ять до вербальної інформації. …………..має значний запас слів, вживає його в активному мовленні. Вміє підтримати бесіду, задати влучне питання. У дитини часто змінюється настрій. ………. емоційно неурівноважена та непосидюча. Учениця/-(нь) може зосередитись на завданнях та грі на 5-7 хвилин. Потребує постійної мотивації з боку вчителя та зміни видів навчальної діяльності. Легко йде на контакт з незнайомими людьми. У родині взаємовідносини доброзичливі. Батьки приділяють належну увагу вихованню й розвитку дитини.
Загальнонавчальні вміння та навички. Учениця/-(нь) недостатньо уважно слухає інструкції. Словесні завдання виконує за допомогою вчителя. Не охоче виконує індивідуальні графомоторні завдання. Має недостатньо розвинуту дрібну моторику. Навички самоконтролю, уміння підібрати власні приклади, пояснювати свої дії сформовано на середньому рівні. Потребує постійної допомоги та мотивації з боку вчителя. Навички самообслуговування розвинуто на достатньому рівні: готує й прибирає робоче місце, розвішує одяг, тощо. Математика. …………… оперує числами в межах 10-ти: розпізнає й сортує цифри, співвідносить число і цифру. Під керівництвом учителя розфарбовує, штрихує, обводить по контуру зразка, знаходить відповідності за кольором, виконує адаптовані математичні хвилинки каліграфії, працює з дерев’яними вкладками-цифрами, геометричною шнурівкою, дерев’яними шпажками, пластиліном. З допомогою вчителя намагається працювати з конструктором «Лего». Навчання грамоти. Учениця/-(нь) майже засвоїла/-(ів) абетку. Під керівництвом учителя виконує завдання для розвитку графомоторних навичок, працює з дерев’яними вкладками-буквами, сюжетними картинками. Письмові адаптовані завдання виконує в зошиті-альбомі, обводить друковані букви і склади, розфарбовує, штрихує. Природознавство. Дитина визначає пори року за сюжетними малюнками. Активно слухає, бере участь у діалогічному мовленні, фантазує на подану тему. Із задоволенням грає у сюжетно-рольові ігри: «Лікарня», «Кухня», «Одягни ляльку» тощо.
Охоче бере участь у позакласних виховних заходах. ……….. дуже любить співати, танцювати, грати з м’ячем, музикувати, тощо.
Висновок: ПІБ опанувала/-(в) програму підготовчого класу для дітей із ЗПР.
Директор школи: …………………...
Вчителька: …………………...