Звіт асистента вчителя Дудченко Оксани Олександрівни
за результатами проміжної діагностики
провідних навчальних предметів
учня 1 класу
Особливості розвитку: затримка психічного розвитку. Недостатній рівень сформованості пізнавальних процесів, концентрації та обсягу уваги. Недостатній розвиток навчальних знань та вмінь. Під час виконання завдання потребує стимуляції дорослого. Незначне порушення темпу та ритму, зумовлене недостатністю іннервації мовленнєвого апарату. Загальне недорозвинення мовлення(ІІІ рівень) Емоційний стан – врівноважений, доброзичливий, спокійний, адекватно реагує на звернене мовлення та інструкції дорослих. Легко йде на контакт з дорослими.
За перший семестр має такі досягнення з провідних навчальних предметів:
Навчання грамоти:
- має уявлення про номінативну роль слова, розрізнює назви істот і неживих предметів;
- позначає іменники умовними значками;
- розрізнює слова – назви ознак предмета, слова – ознаки дій, позначає їх умовними значками;
- з допомогою учителя складає речення за заданою графічною схемою;
- вимовляє слова по складах;
- з допомогою вчителя визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу;
- розрізняє голосні та приголосні звуки, позначає їх;
- з допомогою вчителя здійснює аналіз простих за звуковою будовою слів; будує їх звукову схему, використовуючи умовні позначення звуків;
- поділяє слова на склади;
- з допомогою вчителя визначає одно-, дво-, трискладові слова;
- впізнає і розрізнює букви на позначення голосних і приголосних звуків;
- побуквенно та поскладово читає слова з буквами алфавіту
- приймає правильну позу під час письма, свідомо самостійно організовує робоче місце до письма( положення зошита, ручки, тощо);
- орієнтується у робочому зошиті, з допомогою вчителя орієнтується та називає елементи робочої сторінки зошита;
- повторює та самостійно пише елементи букв, деякі букви;
- з допомогою учителя та самостійно впізнає і називає за алфавітом малі і великі рукописні букви;
- з допомогою вчителя поєднує безвідривно елементи букв природного злиття; букви за типами поєднань: верхнє, середнє, нижнє.
- сприймає на слух, частково відтворює звуки, слова, речення після кількох повторювань учителя;
- розуміє прості інструкції, частково їх виконує;
- вчиться правильної артикуляції та та правильного промовляння всіх звуків української мови;
- самостійно відповідає на запитання за ситуацією, малюнком та невеличким описом;
- знаходить малюнок, що схожий за змістом до прочитаного вчителем речення чи абзацу тексту;
- визначає кількість слів у реченні, яке складається з 1-4 слів (на слух під час читання);
- складає графічні схеми простих речень (до 4-х слів), у тому числі із службовими частинами мови;
- знає назву своєї держави і її столиці;
- має уявлення про державні символи України (Прапор, Герб, Гімн, мова);
- знає назву рідного міста чи села, вулиці, на якій мешкає;
- знає найпростіші українські формули мовленнєвого етикету вітання, прощання, прохання, українські форми звертання до дітей і дорослих;
- уважно слухає і розуміє вчителя, приступає до роботи відразу після його настанови; слухає відповіді однокласників;
- орієнтується на сторінці зошита із друкованою основою; працює в зошитах для письма;
- відповідає на запитання окремими словами й короткими реченнями;
- почуте й побачене передає одним чи кількома реченнями;
- виокремлює в мовному потоці певні мовні одиниці (слова в реченнях, звуки і склади в словах);
- продукує ідеї для медіа тексту;
- спів ставляє медіа продукт з художнім твором.
У другому семестрі плануємо:
- навчити сприймати та відповідати на запитання за змістом прослуханого (хто? що? де? коли? як?) і кількома реченнями передає зміст прослуханого тексту;
- одним-двома словами висловлює співпереживання з діючими особами у прослуханому тексті;
- виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції;
- промовляє вірші скоромовки, бере участь у розгадуванні загадок;
- частково чи повністю переказує сюжетний текст букварного типу;
- самостійно чи з допомогою учителя будує зв’язне висловлювання за поданим початком і малюнком (ілюстрацією, серією малюнків), на основі прослуханого тексту або випадку з життя;
- читає, правильно інтонує і усвідомлює зміст найпростіших текстів;
- з допомогою вчителя складає і записує речення за ілюстраціями, навчальною ситуацією;
- усвідомлює значення апострофу та мёякого знака, правильно читає слова з ними;
- має уявлення про текстр, речення, правильно їх інтонує;
- формувати уміння самостійно орієнтуватися у робочому зошиті,
- писати на слух під диктовку;
- володіє правилами безпеки в інтернеті;
- створює прості медапродукти за допомогою третіх осіб;
- сприймає та запам’ятовує головне з медіа презентацій;
- висловлює емоції за допомогою піктограм в Інтрнеті(смайлів);
- має уявлення рекламу та її завдання.
Математика:
- визначає ознаки предметів (колір, форму, розмір);
- використовує різні способи порівняння предметів за розміром (прикладання, накладання);
- класифікує предмети за будь-якою ознакою;
- розуміє логічні сполучники «і» та «або»;
- визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу;
- розбиває об’єкти на групи за спільною ознакою;
- встановлює відповідні відношення між предметами;
- порівнює і впорядковує предмети за довжиною, висотою, товщиною;
- називає числа на заданому числовому відрізку у прямому і зворотному порядку.
- називає склад чисел у межах 10( з частковою опорою на малюнки);
- використовує правил читання і запису прикладів на порівняння чисел;
- орієнтується на площині та у просторі (на аркуші паперу, на стільниці парти, робочому столі, у класній кімнаті, на подвір’ї тощо);
- визначає розміщення об’єктів у просторі і на площині;
- встановлює відношення між предметами, розміщеними на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо);
- розміщує предмети на площині аркуша паперу, парти тощо, переміщує їх у заданих напрямках;
- розрізняє геометричні фігури – пряму, криву, промінь, відрізок; куб, кулю, циліндр;
- визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації;
- зображує точку, пряму, криву, промінь, відрізок, ламану за допомогою учителя;
- має явлення про множину як сукупність предметів, що мають спільну ознаку.
- знає назви чисел у межах 10;
- називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10 (за умови систематичного повторення);
- позначає числа цифрами;
- виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини) за умови систематичного повторення;
- лічить за правилами лічби предмети в просторі (розташовані послідовно, хаотично, по колу) (за допомогою вчителя);
- виділяє з множини її частину (підмножину) за конкретною ознакою;
- називає попереднє і наступне число до даного;
- пише цифри у зошитах у клітинку;
- має уявлення, що цифри – це знаки для запису чисел;
- розуміє відмінність між числом і цифрою;
- порівнює числа різними способами – за місцем чисел у числовому ряді, на основі складу чисел (під керівництвом педагога);
- записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків (з використанням допомоги дорослого);
- розуміє зміст дій додавання та віднімання;
- розуміє число нуль як кількісну характеристику порожньої множини, як результат віднімання рівних чисел;
- записує операцію додавання та віднімання під час розв’язування відповідних завдань;
- розуміє довжину як властивість об’єктів навколишнього світу мати протяжність;
- будує відрізок заданої довжини в зошиті у клітинку;
- за допомогою вчителя та медіа опор впорядковує, порівнює, групує дані застосовуючи прості моделі.
На 2 семестр плануємо:
- формувати уявлення про сюжетні задачі, їх будову;
- формувати уявлення про одиниці вимірювання маси, довжини, місткості, їх порівнювати;
- розв’язує проблемні ситуації зі свого життя, що містять групи пов’язаних між собою величин (довжини, маси, температури, часу, місткості (об’єму) ;
- оперує грошима, здійснюючи покупки у крамницях (справжніх та уявних), продаж і покупки на шкільних ярмарках та ін.;
- розрізняє числові рівності та нерівності;
- читає і записує числові рівності, числові нерівності;
- розуміє, що рівності й нерівності можуть бути істинними й хибними;
- називає числа від 11 до 20, від 21 до 100 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного;
- читає попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100
- читає і записує числа від 1 до 100;
- розрізняє одноцифрові і двоцифрові числа;
- розуміє різні способи утворення двоцифрових чисел;
- має уявлення про розряд десятків і розряд одиниць;
- має уявлення позиційне значення цифри в записі двоцифрового числа;
- визначає кількість десятків і кількість одиниць у двоцифровому числі;
- записує двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків з опорою на зразок;
- порівнює числа в межах 100 на основі порядку слідування чисел у натуральному ряді та на основі їх розрядного складу (за умови систематичного повторення);
- вживає під час відповіді словами-ознаками відношень різницевого порівняння;
- розуміє сутність відношення між числами «більше на...», «менше на...»;
- показує відношення різницевого порівняння за допомогою рисунків, схем;
- усвідомлює залежність суми від збільшення (зменшення) одного з доданків при сталому другому, різниці від збільшення (зменшення) зменшуваного при сталому від’ємнику при систематичному повторенні;
- застосовує прийоми додавання та віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді, частинами, на основі переставного закону додавання, на основі взаємозв’язку дій додавання і віднімання під час обчислень;
- визначає прийом додавання залежно від випадку обчислення з опорою на зразок;
- з’ясовує, яка інформація потрібна для розв’язування проблемного завдання, в тому числі й сюжетних задач (яка інформація наявна, якої інформації немає і яку треба знайти);
- впорядковує, порівнює, групує дані, застосовуючи прості моделі ;
- зчитує дані з таблиць, піктограм, схем.
Я досліджую світ:
- наводить приклади тіл живої та неживої природи; тіл, створених руками людини; природних матеріалів (2-3 ), з яких людина виробляє предмети вжитку;
- називає органи чуття людини;
- має уявлення про ознаки живих організмів; прилади, за допомогою яких досліджують природу;
- називає правила поведінки в природі;
- дотримується правил поведінки під час екскурсій;
- має уявлення про значення Сонця, води, повітря, ґрунту для живої природи і людини;
- що вода прозора, безбарвна, немає запаху, текуча; повітря прозоре, немає кольору, без запаху;
- спостерігає досліди, які демонструють властивості води, повітря;
- розповідає з допомогою вчителя:
- про значення повітря, води, ґрунту для життя рослин, тварин, людини;
- чому і як потрібно економити воду;
- під керівництвом дорослих дотримується основних правил безпечної поведінки;
- має уявлення про розпорядок дня, робоче місце школяра,правильну поставу;
- під керівництвом вчителя дотримується правил розпорядку дня;
- підтримує порядок на своєму робочому місці;
- розуміє значення особистої гігієни та дотримується правил особистої гігієни (під керівництвом дорослого);
- застосовує за потреби найпростіші матеріали та прилади, зокрема лінійку, лупу, терези, термометр;
- намагається здійснювати контроль за правильністю своєї постави під час навчальних занять (за систематичним нагадуванням учителя);
- знає небезпечні місця у шкільних приміщеннях і шкільному дворі, називає їх (за допомогою вчителя);
- наводить приклади небезпечних розваг на перерві та під час прогулянки (за наочною опорою);
- розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування;
- вказує на інформацію, яку не розуміє;
- має уявлення про правила безпечної навчальної праці;
- дотримується правил поведінки на уроках і під час перерви (за нагадуванням вчителя);
- має початкове уявлення про безпечні та небезпечні місця для гри.
Плануємо, аби в 2 семестрі учень:
- називав частини (квіткової) рослини; ознаки комах, птахів, звірів; правила поведінки в природі;
- розглядає ілюстрації підручника (дидактичних матеріалів) і за допомогою вчителя здобуває з них необхідну інформацію;
- спостерігає під керівництвом вчителя за життям тварин у природі, в живому куточку;
- знає назву свого міста (села); домашню адресу;
- називає водойми рідного краю;
- 2-3 представники вивчених систематичних груп об’єктів живої природи своєї місцевості (дикорослі (лікарські рослини), культурні рослини; дикі, свійські тварини);
- називає: 2-3 представники вивчених систематичних груп об’єктів живої природи (рослини, тварини) Українських Карпат, Кримських гір; Чорного та Азовського морів;
- наводить приклади відпочинку влітку, взимку (за допомогою вчителя, з опорою на малюнки);
- має початкові знання про правила безпечного відпочинку біля води, в лісі (за наочною опорою);
- має початкові знання про безпечні місця для катання на велосипедах, самокатах, роликах, а також про зимові розваги;
- розповідає про правила поведінки на льоду (за наочною опорою);
- знає про існування рятувальних служб (за умови систематичного повторення);
- визначає ситуації, за яких слід викликати рятувальні служби (з допомогою вчителя);
- розрізняє фантастичне уявлення про об’єкти природи і факти про них на основі доступних джерел;
- пояснює, чому і як потрібно ощадно використовувати природні ресурси – воду, тепло, електроенергію;
- пояснює, як використовувати штучні матеріали (пластмасу, гуму, скло, метал, папір) на основі їхніх властивостей
Англійська мова:
За допомогою вчителя та з опорою на ілюстрації учень може
- привітатися, попрощатися, представити себе, представити когось, познайомитися;
- назвати слова-назви членів сім’ї, вік, іграшок, числа 1-10, кольорів, тварин;
- репродуктивно вживати стверджувальну, питальну та заперечну форми дієслова to be. Дієслово have, have got.
- розрізняти і продукувати незнайомі звуки;
- розуміти і зв’язувати незнайомі звукові відрізки;
- уважно стежити за презентованою інформацією;
- реагує невербально на запитання, які вимагають простих відповідей;
- демонструє розуміння ключових слів у висловленні, які проговорюються дуже повільно та з довгими паузами.
Плануємо, аби у 2 семестрі учень:
- називав слова на позначення назв тварин,дій, назви свят, шкільного приладдя;
- мав уявлення та репродуктивно вживав у мовленні множину іменникі, якісні, відносні, що вказують на розмір, колір, ві прикметники, прийменники місця, напрямку (on, in, under, to), займенники вказівні (this, that з іменниками), особові присвійні;
- розуміє короткі прості вказівки, сформульовані повільно;
- називає букви алфавіту;
- озвучує засвоєні в усному мовленні слова, словосполучення;
- за зразком відтворює графічний образ букв, слів, словосполучень, речень;
- розміщує онлайн прості короткі твердження про себе, якщо їх можна обрати з меню та / або скористатись онлайн перекладачем.
Мистецтво:
Музичне мистецтво |
Образотворче мистецтво |
· має уявлення про музику як мистецтво, що розповідає про життя людей і навколишній світ мовою звуків; · має уявлення про основні джерела музики; · розрізняє на слух основні джерела музики; · має уявлення про правила слухання музики; · дотримується правил слухання музики в класі; · має уявлення про правила співу; · дотримується правил співочої постави (за нагадуванням вчителя); · намагається правильно брати дихання (за нагадуванням вчителя); · називає музичні твори та пісні, що звучали на уроці; · на елементарному рівні намагається висловити враження від музичних творів; · розпізнає чоловічий та жіночий голос; · називає окремі музичні інструменти; · добирає до пісні відповідний малюнок/фото тощо; відтворює простий ритмічний супровід плесканням, вистукуванням, тупотінням тощо. |
- виявляє інтерес до візуального мистецтва та образотворчої діяльності; - розпізнає та називає (за допомогою вчителя): Ø прості геометричні площинні форми (прямокутник, квадрат, трикутник, коло, овал); Ø прості геометричні об'ємні форми (куля, куб, циліндр); Ø види і типи ліній (пряма, довга, коротка, тонка, товста тощо); Ø художні матеріали та інструменти, якими працює художник; - уміє на на елементарному рівні (за допомогою вчителя): -проводити лінії різного виду і типу, довільно регулюючи силу натискування, темп прямування (його уповільнення і прискорення), припинення прямування в потрібній точці; - під час фарбування ритмічно проводити повторні, однорідні лінії, дотримуючись напрямку штрихів (поверх униз, зліва праворуч, навскіс), не залишати прогалин, не виходити за межі контуру; - дотримується: -правил раціональної організації та прибирання робочого місця; правил безпечного користування матеріалами та інструментами при виконанні практичних завдань; -називає три основні та похідні від них кольори; - має елементарні уявлення про: -сутність понять “композиція”, “декор”; -способи утворення похідних кольорів; -спектральні кольори та їх послідовність; -групи “теплих” та “холодних” кольорів; -утворювати похідні кольори шляхом змішуванням основних та користуватися ними в образотворчій діяльності; -складати та вирізувати прості силуетні форми; - дотримується правил: -організації робочого місця; безпечної та раціональної роботи з художніми матеріалами та інструментами; -уміє на на елементарному рівні (за допомогою вчителя): -вибирати положення аркуша паперу залежно від форми і розмірів зображуваних об’єктів чи структури сюжету; -передавати у зображенні елементарні співвідношення частин форми; -аналізує та порівнює (за допомогою вчителя): -розміри форм в об’ємі та їх складових частин; -складові частини будови фігури людини (тварини, птаха) за формою та розміром. |
Плануємо, аби впродовж 2 семестру учень
Музичне мистецтво |
Образотворче мистецтво |
· намагається правильно брати дихання (за нагадуванням вчителя); · реагує на диригентські жести; · розпізнає висоту звучання музичних звуків (високо – низько); тривалість їх звучання (довгі – короткі); їх динамічні відтінки (гучно - тихо) (за допомогою вчителя); · розпізнає звучання окремих музичних інструментів; · розрізняє на слух звук голосу та звуки музичних інструментів; має уявлення про окремі українські народні інструменти; · розрізняє їх за зовнішнім виглядом; · розрізняє їх звучання; · впізнає і називає зображення того чи іншого інструменту на малюнку/фото тощо; · на елементарному рівні намагається висловити враження від пісні; · розрізняє на слух колискову від щедрівки; · називає пісню, що звучала на уроці; · визначає характер пісні; · передає настрій і характер музики; · співає емоційно, виразно і злагоджено у дитячому колективі; · узгоджує ритмічний супровід із словами пісень; · узгоджує власні ритмічні дії з колективом; · відтворює ритм найпростіших вправ і дитячих пісень; · використовує найпростіші навички гри в ансамблі. |
- відчуває та намагається виразити (мовленнєвими засобами та в образотворчій діяльності) емоційне ставлення до краси навколишньої дійсності; -має уявлення про основні правила користування гуашевими та акварельними фарбами, пензлями; -може оздоблювати простими елементами силуетні форми за зразком; -вирізати силуетну форму із застосуванням однієї вісі симетрії; - спостерігає (за допомогою вчителя): - у навколишньому світі та у творах мистецтва різноманітність барв природи у різні пори року; - особливість та виразність форм предметів та об’єктів; - аналізує та порівнює (за допомогою вчителя): - попередній задум із результатом зображення; -передавати стан природи (зимової, весняної) засобами живопису; -передавати в об’ємі основний, узагальнений характер форми, пропорційні співвідношення. |
Дизайн і технології
- розуміє важливість праці в житті людини;
- називає загальні правила організації робочого місця та безпеки життєдіяльності на уроці;
- володіє вмінням безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями;
- називає властивості матеріалу – твердий, м'який, крихкий, тримає форму та кольори пластиліну за допомогою вчителя; визначає правила роботи за запитаннями вчителя;
- вмикає / вимикає, перезавантажує доступні пристрої;
- досліджує можливості пристроїв;
- описує призначення доступних цифрових пристроїв;
- використовує цифрові пристрої для пошуку інформації, творчості та співпраці;
- вміє виконувати трудові операції з використанням стеки, виготовляє стилізовані фігурки тварин за наслідуванням, за зразком;
- називає природні матеріали за запитаннями вчителя: «Що це?», «Як називається?»;
- має уявлення про властивості природних матеріалів;
- має уявлення про види конструкторів, основні геометричні форми, що виготовляються, рухомі й нерухомі сполучення деталей;
- співвідносить деталі конструктора з основними геометричними формами, за розміром та формою;
- групує повідомлення за типами даних, що в них містяться (зображення, тексти, відео, звук тощо);
- знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів;
- виконує вироби за власною уявою;
- називає властивості паперу, інструменти та матеріали для роботи з папером (ножиці, олівець, шаблон, пензлик, клей); має уявлення про безпечну працю з ножицями;
- виконує трудові операції за наслідуванням: розриває папір, відриває шматочки, згинає по прямих лініях. Розпізнає геометричні фігури – квадрат, трикутник;
- виконує трудові операції за наслідуванням;
- володіє навичками вирізування геометричних фігур із паперу, виконує аплікації за зразком;
- має уявлення про професії, пов’язані з виробленням і обробкою тканини, інструменти, їх призначення та результати праці людей;
- має уявлення про мистецтво ори гамі, його історію та зміст.;
- самостійно робить припущення про потрібну кількість матеріалів для виконання простого завдання;
- за допомогою вчителя формулює очікуваний результат;
- змінює послідовності дій для отримання іншого результату
Плануємо на 2 семестр:
- має уявлення про професії, пов’язані з нитками, інструменти та результати їх праці, види ниток та їх призначення;
- знає і виконує правила роботи та особистої гігієни під час роботи з ножицями, клеєм;
- виконує об’ємні фігури з ниток за зразком;
- має уявлення про традиції пов’язані з виникненням ляльки - мотанки;
- вміє обробляти тканину без використання ножиць та голки, виконувати роботу за зразком вчителя, підбирати нитки та тканину згідно із задумом роботи;
- має уявлення про симетричні форми виробів;
- наводить приклади симетрії у природі;
- володіє навичками вирізування простих симетричних форм та створення аплікації натюрморту;
- самостійно планує трудову діяльність, діє за самостійно розробленим планом.;
- зіставляє та розрізняє вироби, виготовлені традиційними та сучасними ремеслами (гончарство, ткацтво, витинанка, різьблення та інше);
- впорядковує предмети за заданими ознаками (наприклад, впорядкування списку учнів за датою народження, прізвищ за алфавітом тощо);
- використовує основні інструменти для створення та редагування простих інформаційних продуктів;
- застосовує інформацію з веб-джерела для навчальних потреб.
Фізична культура:
- співпрацює й досягає спільних командних цілей, наприклад під час рухливих ігор та естафет;
- пояснює емоції, що виникають під час естафет та рухливих ігор;
- регулює фізичне навантаження відповідно до самопочуття під час виконання фізичних впра;
- наводить приклади народних і рухливих ігор; спортивного одягу і взуття;
- називає відмінності в різних видах занять фізичної культури: ранкової гімнастики, фізкульт-хвилинок на загальноосвітніх уроках, уроках фізкультури, ігор на перервах;
- пояснює необхідність дотримання режиму дня, правил гігієни;
- знає правила техніки безпеки під час їхнього виконання;
- виконує організовуючі вправи та команди, загально розвиваючі вправи на місці та в русі, основні пересування людини: ходьба, біг та стрибки;
- називає важливість дотримання правил гри, дотримується їх;
- здатен співпрацювати у колективі, брати участь у розподілі обов’язків.
Плануємо на 2 семестр:
- аргументує, що кожна людина – неповторна і може мати різні фізичні якості;
- виконує дихальні вправи та вправи на релаксацію;
- пояснює цінність зусиль для формування характеру;
- виконує різні ролі в ігрових ситуаціях;
- активно вболіває за результат команди;
- застосовує рухливі ігри під час прогулянок, екскурсій, відпочинку,задовольняючи потребу в руховій та ігровій діяльності.
Розвиток мовлення
Програмові вимоги: |
Командний підхід до реалізації програм для навчання дітей, які знаходяться на інклюзивному навчанні |
Розвиток фонематичних процесів. Фонематичного слуху. Розвиток фонематичного аналізу і синтезу.
Корекція і розвиток загальномовленнєвих умінь і навичок. Вправи на дихання. Розвиток голосу. Артикуляційна гімнастика. Корекція і розвиток активного і пасивного словника.
Корекція і розвиток граматичної будови мовлення.
Словозміна.
Словотворення
Розвиток зв'язного мовлення.
Корекційно-розвиткова робота із навчання грамоти та попередження виникнення дислексії.
Ознайомлення з поняттями «текст», «речення», «слово», «склад», «звук». Формування і розвиток навички читання. Спосіб читання. Корекційно-розвиткова робота з підготовки руки до письма та попередження виникнення дисграфії. Розвиток ручної і дрібної моторики, графомоторних навичок. Розвиток зорово-просторового сприймання і зорово-моторної координації.
Розвиток просторово графічної орієнтації.
Розвиток спрямованих рухів руки.
Правопис. Списування навчальних друкованих і рукописних текстів. Письмо під диктування.
Простір спілкування. Спілкування у просторі соціуму. Культура ввічливого спілкування. Спілкування як співпраця.
|
Володіє навичками фонематичного аналізу, синтезу та сприймання й відтворення звукових образів звуків, слів.
Володіє навичками правильного нижньодіафрагмального дихання, голосоведення, рухами органів артикуляції та їх синхронним функціонуванням у мовленні. Володіє і правильно використовує граматичні форми слів та словотворчі моделі в словосполученнях і реченнях.
Розширення словника уявленнями про об'єкти довкілля їх призначення, ознаки. Уточнення розуміння і правильного використання в мовленні: конкретних та узагальнюючих іменників, дієслів, прикметників. Іменників, що позначають форму предметів; матеріали з яких зроблені предмети, речі; абстрактне значення; протилежних за значенням. Дієслів, що позначають емоційний стан людей; протилежних за значенням. Прикметників, що позначають кольори відтінки, форму, величину, смак, запах; якісних прикметників з допомогою яких характеризують людей; присвійні прикметники. Займенників: зворотних, вказівних, питальних. Числівників: кількісних і порядкових Прийменників (у, на, за, під, з, над,через, перед). Сполучників (і, а, але; що, тому що).
Уточнення правильного вживання множини іменників: (дитинчат тварин, в називному та непрямих відмінках); іменників-назв неживих предметів і живих істот чоловічого роду в знахідному відмінку; іменників однини та множини в родовому відмінку з прийменниками; іменників-назв неживих предметів чоловічого роду в місцевому відмінку. Словотворення з допомогою суфіксів іменників, прикметників з емоційно- пестливими відтінками; коротких форм якісних прикметників; відносних прикметників; прислівників у формі порівняльного ступеня; диференціація зворотних і незворотних дієслів; дієслів доконаного та недоконаного виду. Осмислений, повний, послідовний і зв'язний переказ тексту з опорою на подані словосполучення, запитання. Складання, розігрування діалогів за темами, близькими до життєвого досвіду дітей, – після попередньої підготовки (обговорення змісту, робота зі словом, словосполученням, етикетними мовленнєвими формулами, що використовуються у діалогах). Складання оповідань за картинним матеріалом, розповідей з опорою на серію сюжетних картин, описів із врахуванням причинно-наслідкових зв'язків.
Звуки та букви. Голосні та приголосні звуки, тверді та м҆які приголосні. Алфавіт. Алфавітні назви літер. Літери малі та великі, друковані та рукописні. Звуковий та звуко-буквений аналіз слова. Побудова графічних моделей одно та двоскладових слів. Склад. Складотворча роль голосних звуків. Визначення наголосу в простих словах. Велика буква на початку речення, крапка, знак оклику, знак питання в кінці речення.
Володіє навичкою словотворення Засвоєних граматичних форм слів. Використовує навички аналізу та синтезу слів у реченні: виділяє перше та останнє слово, визначає місце слова в реченні (початок, кінець, середину); складає речення із 3-4-ох слів у І семестрі та 3-5-ти слів у ІІ семестрі (з опорою на предметні картинки).
Уважно слухає співрозмовника, самостійно чи з допомогою учителя відповідає на його запитання. Бере участь у складанні та розігруванні діалогів. Самостійно чи з допомогою педагогів будує зв’язне висловлювання за поданим початком і малюнком (ілюстрацією, серією малюнків), на основі прослуханого тексту або випадку з життя. Знає букви українського алфавіту та звуки, які вони позначають. Розрізнює великі і малі букви, друковані та рукописні. З допомогою вчителя визначає наголос у словах та усвідомлює правила переносу слів із рядка в рядок. Не розриває злиття приголосного з голосним при переносі частин слова з рядка в рядок.
Розрізнює усні та письмові висловлювання, текст. Обирає з поданих або добирає заголовок до поданого тексту. Визначає кількість речень у тексті. Володіє поняттям «речення», вміє складати речення з 3-4-ох слів із різною інтонацією. Наприкінці навчального року читає вголос правильно, поскладово. Володіє навичками користування письмовим приладдям, правилами сидіння за партою. Володіє навичками визначення сторін, напрямів простору. Володіє навичками упізнавання букв і вміннями підбирати потрібні букви на уроках і корекційно-розвиткових заняттях. Володіє технічними навичками (правильно сидить, тримає ручку (олівець) під час письма; рухає руку вздовж рядка, орієнтується на сторінці зошита). Графічно правильно зображує букви та їх поєднання, рівномірно розташовує слова в рядку. Списує друкований і рукописний текст, дотримуючись каліграфічних вимог. Пише під диктування склади, слова, речення із 2-3-х слів, у яких написання не розходиться із звучанням. Правильно вимовляє, наголошує і пише загальновживані слова.
Знає і вживає найпростіші українські формули мовленнєвого етикетувітання, прощання, прохання, українські форми звертання до дітей і дорослих. Розрізняє і правильно обирає формули етикету, що використовуються у спілкуванні з дорослими та дітьми, близькими і малознайомими людьми. Встановлює комунікативні контакти з однокласниками та ввічливо звертається до вчителів, старших школярів, технічного персоналу. |
Корекція розвитку:
Дитина орієнтується в процесах, що відбуваються в навколишньому середовищі (знає що таке гроза, коли з’являється радуга, чому не можна переходити вулицю на червоне світло, тощо.)
Знає, але не називає своє прізвище, вік та дату народження. Розуміє родинні зв’язки (тата, маму, бабусю; розуміє хто такий дідусь, брат, сестра). Має не достатній рівень знання програмного матеріалу: на заняттях займає пасивну позицію у зв’язку зі страхом дати неправильну відповідь.
Особливості зорового і слухового сприйняття – відповідає віковій нормі. Рівень розвитку уваги : хлопчик швидко виснажується, увага характеризується переключенням, важкістю зосередження. Виявляє розсіювання уваги на другорядне з втратою основного, спостерігаються значні труднощі зосередження, недостатній рівень довільності уваги. Дитина намагається сконцентрувати увагу на предметі протягом 1хв., що викликає великі зусилля з його боку. Домінує наочно – образне мислення.
Особливості мислення. Не встановлює причинно-наслідкові зв'язки; при виконанні завдання потребує постійної опори на зразок, допомогу; послідовність дій при виконанні завдання не встановлює або встановлює за допомогою; непослідовний і нелогічний у своїх судженнях.
Особливості поведінки. Домінуючі захоплення та інтереси слабо виражені. Взаємовідносини з оточуючими однолітками і старшими доброзичливі. Адекватно ставиться до рідних, однолітків.
Ніяковіє в незнайомій обстановці. Характер при цьому спокійний, не агресивний, достатньо обережний.
Грубих порушень в стані дрібної моторики немає. Розв’язує та зав’язує шнурки під наглядом дорослого, складнощі у застібанні ґудзиків, защипок, блискавок (при виконанні заданих дій дитині необхідна допомога направляючого характеру). Особливості латералізації дитина праворука . Загальна моторика – в нормі.( характер бігу, стрибків, метання – задовільний та відповідає віку дитини).
Експресивне мовлення: мова не виразна, інтонаційно бідна, мовленнєве дихання – поверхове, голос нормальний, трохи приглушений. Пасивний словниковий запас – збіднений. Зв’язне мовлення не сформовано. Органи артикуляційного апарату мало рухливі, фонематичне сприйняття сформоване.
Заняття з психологом:
За результатами проведених психолого-педагогічних досліджень та спостережень за діяльністю в учнівському колективі учень адаптувався до школи та шкільних вимог, впевнено відчуває себе у колективі. Має певні труднощі у спілкуванні з однолітками, пов’язані зі скутістю у виявленні ініціативи. Легко йде на контакт.
Емоційна сфера бідна, скутий, міміка, жестикуляція стримані. Іноді виявляє недоречні емоції та реакції. Має приховану агресію по відношенню до оточуючих.
Самооцінка в учня адекватна, об’єктивна. «Я-концепція» не сформована, не може самостійно вказати на власне місце у родині, класному колективі, тощо. До результатів власної діяльності виражає вимогливість та має сформульовані критерії. Самостійно може знайти помилку та виправити її. Зауваження та поради вчителя сприймає, погоджується з ними.
Словниковий запас нижчий від вікової норми, проте сформовані основні категорії узагальнень, засвоєні прості (видимі) ознаки предметів, явищ – згідно інтелектуальних порушень. Незначно порушена дрібна та загальна моторика.
Рівень самостійності низький. Переважає рецептивна та репродуктивна, неусвідомлена діяльність. Найпростіші усні інструкції виконує, але не цілеспрямовано.
Мисленнєві операції аналізу, синтезу, порівняння, класифікації та групування сформовані на елементарному рівні. Може їх виконувати лише з опорами та допомогою старших. Потребує чітких інструкцій та постійного контролю з боку дорослих. Рівень довільності психічних процесів уваги та сприймання незадовільний.