Звіт про проведення тижня математики

Про матеріал
Звіт про проведення тижня математики «Онлайн-мандрівка Країною математики» за 2024/2025 н.р
Перегляд файлу

Звіт про проведення тижня

математики

«Онлайн-мандрівка Країною математики»

за 2024/2025 н.р

З 10 лютого по 14 лютого  2025 року в КЗ «Слобожанський ліцей» Кегичівської селищної ради  пройшов тиждень математики.

 Мета тижня: підвищення інтересу здобувачів освіти до вивчення математики, залучення їх до самостійної творчої діяльності, розвитку логічного мислення, уваги, пам’яті, виховання активності, наполегливості, впевненості у власних силах, відповідальності і самодисципліни.

Протягом тижня здобувачі освіти мали змогу відправитися у веселу і захопливу мандрівку Країною математики. Діти розгадували ребуси, головоломки, кросворди, розв’язували цікаві задачі, були учасниками  онлайн вікторин, змагань, конкурсів, інтелектуальних ігор.

Розпочався  тиждень  з інформаційних хвилинок:  «Народні прийоми швидкого  рахунку», «Цікава  математика», «Внесок українських вчених у розвиток математики», які підготували  вчителі для здобувачів освіти 5 – 10 класів.  Дітям були запропоновані онлайн-вікторини, конкурси, задачі-жарти та цікаві факти  з математики. Здобувачі освіти дізналися, що українці в давнину уміли розв’язувати різні задачі, знали та використовували деякі прийоми геометрії, уміли визначати відстані до недоступних предметів, вимірювати площі земельних ділянок різної форми, а головне, уміли швидко рахувати.

11 лютого учні 10-х класів вели  дискусію "І все це про неї (математику)". Обговорили теми: «Математика – навколо нас», «Математика – в науці і техніці», «Математика –в природі», «Математика – як шкілний предмет», «Математика – а мені це треба?». Ведучі підготували питання для обговорення відповідно до тем підтримували, спрямовували хід дискусії. Висновок: без математики ніяк...

Цього ж дня учні 9-А класу взяли участь у проєкті “Математичний  мандрівник”. Здобувачі освіти  створювали цифрові колажі, із зображенням різних країн  та вказували на математичні особливості в країнах, такі як  система вимірювання, гроші, видатні математики.  Цей проєкт не лише поглиблює знання учнів з математики, але й розширює їхній кругозір, сприяє розвитку міждисциплінарного мислення та сприяє культурному розвитку. Він  підкреслює важливість математики в житті та допомагає учням зрозуміти, як знання з цієї області застосовуються в різних культурах та масштабах. Учні представили свої проєкти, були  нагородженні призами.

12 лютого в рамках проведення тижня математики учні 5-х класів зіграли в інтерактивну гру «Площа дробів» (вчитель Мезенцева А.П), яка допомогла не тільки весело провести  час, а й поглибити знання із теми «Дроби». Діти із задоволенням перевірили  свої знання у захопливій формі.

Учні 7 - А  класу  представили  воркшоп "Біле золото українських Карпат", який забезпечив інтеграцію математики з практичними аспектами життя та дає учням можливість зрозуміти важливість математичних розрахунків у реальному світі.

Завдяки цьому  заходу  вони отримують не лише знання з математики, але й культурні та екологічні усвідомлення про своєрідність та значення свого краю.

Учні 7-Б та 7-В класів 13 лютого  здійснили подорож «Стежками математики» (вчитель Мезенцева А.П). Метою заходу був  розвиток навичок командної гри, кмітливості, уваги, виховання активності і цілеспрямованості. Вчителька для організації конкурсу використала платформу learningapps, зокрема інтерактивні вправи такі, як «Пазл», «Вгадай слово»,  «Знайди пару». 

Цього ж дня учні 8 класів взяли участь у математичному квізі  “Квадратні рівняння” . Квіз  послужив не лише перевіркою знань, але й мотивацією для учнів глибше вивчати математику. Складався з 12 запитань різної складності, які включали математичні задачі на обчислення,  учні розв'язували квадратні рівняння за допомогою формули коренів. Теоретичні питання: дітей запитували про властивості квадратних рівнянь, такі як дискримінант, кількість коренів.  Приклади з життя: завдання, у яких потрібно було знайти застосування квадратних рівнянь (наприклад, у фізиці або економіці).

За кожну правильно витлумачену відповідь учень отримував бали, а в кінці квізу порахували загальну кількість балів для визначення переможців.

14 лютого  Шевелєвим В.М було проведено  конкурсну програму «Математичний вернісаж»   для учнів 9-Б класу.  Відомий датський фізик Нільс Бор говорив, що математика є чимось значно більшим, ніж наука, оскільки вона є мовою науки.  Зазначимо, що глибоке розуміння математики потрібне не лише математикам, фізикам чи хімікам. Математичний стиль мислення, уміння стисло й чітко висловлювати свої думки, доказово сперечатися потрібно також майбутнім юристам, історикам, біологам, лінгвістам, лікарям і будівельникам.  Роль математики в сучасному світі, у практичній діяльності людини настільки значна, що наш час називають епохою математичних знань. Але для того щоб математика і надалі залишалася засобом дослідження нових явищ, вона повинна систематично розвиватися. Для цього абсолютно необхідним є приплив у науку молодих сил, які здатні розвивати нові ідеї.

 У грі «Математичний вернісаж»   приймали участь дві команди, які проходили різноманітні конкурси:

  • Конкурс «Математичний експрес»;
  • Подорож у минуле;
  • Конкурс «Дослідник космосу»;
  • Конкурс «Математичний літератор» та ін.

Кожен конкурс показував зв’язок математики з іншими предметами та доводив, що дійсно «Математика – цариця наук». Звісно, під час заходу було розглянуто  незначну частину людської діяльності, де застосовується математика, але на далі, ми розглянемо інші галузі, такі  як транспорт, медицина, психологія, економіка, екологія тощо. Але сподіваємося , що і тих прикладів, які було наведено, достатньо, щоб переконатися, що математика тісно пов’язана з усіма науками і що «математика – це знаряддя, за допомогою якого людина пізнає і підкорює собі навколишній світ, а також підкорюється їй».

Це  була фінальна гра тижня.  На мою думку, користь від проведених заходів незаперечна: вони сприяли мотивації пізнавальних інтересів та навчальної діяльності, формували правильне ставлення до навчання. Проведення  таких математичних тижнів викликають в учнівському колективі інтерес до математики, збуджують прагнення більше знати, розуміти. Готуючись до конкурсів учні ознайомилися з різними літературними джерелами, критично осмислили та оцінили прочитане, набули навичок самостійної роботи над книжкою.

    Гра – творчість, гра –  праця. У процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватися, мислити самостійно, розвивається увага, прагнення до знань. Захоплені грою, діти не помічають, що навчаються: пізнають, запам'ятовують нове, розвивають творчу уяву. Навіть найбільш пасивні учні включаються в гру з величезним бажанням.  Математичні ігри об'єднують вчення і гру, працю і відпочинок. Вони розвивають математичні здібності, кмітливість, логічне мислення, зміцнюють пам'ять.

 Підводячи підсумки заходів, можна відзначити, що його задум повністю відповідає потребам і інтересам класів. Учні проявляли ініціативність, демонстрували активність і зацікавленість.

docx
Додано
12 травня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку