Звук [у], позначення його буквою «Уу». Виділення звука [у] в складах і словах. Звуковий аналіз слів.

Про матеріал

Дати поняття про артикуляцію звука [у]; вивчити форми великої і малої букви «Уу», які позначають цей звук; удосконалювати навички звукового аналізу; розвивати мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати бажання допомагати один одному, виручати із біди.

Перегляд файлу

Тема.        

Звук [у], позначення його буквою «Уу». Виділення звука [у] в  складах і словах. Звуковий аналіз слів.

Мета.    

Дати поняття про артикуляцію звука [у]; вивчити форми великої і малої букви «Уу», які позначають цей звук; удосконалювати навички звукового аналізу; розвивати мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати бажання допомагати один одному, виручати із біди.

Обладнання.  

 Мудра Сова, осінні листочки, пелюстки квітів, ілюстрації до гри «Упізнай звук», відео про птахів, пісок, пазли, малюнки букви «у», пластилін, презентація до букви «у», лего.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав уже дзвінок,

Починаємо урок.

Щоб робота в нас кипіла,

Працювати будемо:

Швидко, дружно, вміло!

- Діти, ми розпочинаємо урок читання.

- Що ви очікуєте від цього уроку?

- А щоб ваші бажання збулися, вам потрібно бути уважними і гарно відповідати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • З чого складаються речення?
  • А слова на що ми поділяємо?
  • З чого ми складаємо склади?
  • Які бувають звуки?
  • Скільки ви знаєте голосних звуків?
  • Чим ми їх позначаємо?
  • А які бувають приголосні?
  • Чим ми їх позначаємо?

Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітали осінні листочки. Давайте познайомимось з ними і прочитаємо їх імена.

 

О  І  И  А  ІО  ИО  АО ОІ

 

Ці листочки принесли вам листа від Мудрої Сови. Послухайте його.

«Дорогі учні 1Д класу. У зайчика з лісової школи сталася біда. Він ішов на день народження до свого друга з квітами. Раптом здійнявся сильний вітер. Він зірвав пелюсточки і розвіяв їх. Допоможіть вуха стику відновити квіти, щоб він зміг привітати свого друга.»

Вітер, діти, був такий сильний, що пелюсточки завіялись аж до вас на парти.

Зараз попрацюємо в парах. Визначмо скільки складів має слово на пелюсточці і повернемо квіточці.

(діти відновлюють квіти)

  • Молодці! Тепер я впевнена, що зайчик дуже зрадів і вдячний вам за допомогу.

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  • Діти, сьогодні ми знову відвідаємо абеткову країну і познайомимось ще з одним звуком і буквою, яка його позначає.
  1. Гра «Впіймай на гачок».
  • Послухайте вірш і впіймайте звук, який найчастіше в ньому зустрічається.

У долині жив удав:

Удавав, що він все знав

Удавав, що все умів

У траві хвостом вертів.

У ріку лише дивився,

Удавав, що вже умився.

  • Який звук найчастіше зустрічався у цьому вірші?
  • Який це звук?
  • Доведіть.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Ви вже зрозуміли, що сьогодні ми ознайомимось із звуком  [у] та буквою «Уу».
  1. Гра «Добери слово»
  • Діти, назв слова, щоб звук [у] був на початку слова, всередині слова і в кінці слова.
  1. Гра «Упізнай звук».

Я показую картинки, якщо в слові є звук [у] - плескайте в долоньки, якщо немає тупаєте ніжками.

  1. Робота з підручником.
  • Назвіть птахів.
  • До якого слова підходить звукова схема?

(до слова «журавель»)

  • У якому складі є звук [у]?
  • А тепер подивіться відео, яке закодовано в підручнику

(діти дивляться відео 3хв)

  • Яких птахів ви впізнали?
  • У яких словах ви почули звук [у]?
  1. Руханка.
  2. Ознайомлення з буквою «Уу»
  • Діти, звук [у] на письмі позначається буквою «Уу»

(на дошці виставляю букву «Уу»)

  • Чим вони схожі і чим відрізняються?
  • Послухайте віршик про букву «Уу»

«Удав на сонці задрімав

І сон йому наснився.

Що тінь свою він упіймав

Та нею не наївся.»

  • Про кого цей віршик?
  • Давайте за допомогою лего складемо звукову схем слова «удав».

(вмикаю презентацію)

  1. Друкування букви.
  • А тепер спробуємо надрукувати букву «Уу» на піску.

(слайд №1)

  1. Робота з підручником.
  • Читання букв.
  • Читання речень.
  1. Мандрівка букви «Уу»

Буква «Уу» дуже любить подорожувати, а куди вона сьогодні піде, ви зараз відгадаєте.

(слайд №2)

(Діти з перших звуків слів складають слово «ліс»)

В лісі буква «у» побачила вовка.

Як він виє

(слайд №3)

Та раптом вона побачила горобчика, який перелякано дивився на неї.

(слайд №4)

А чому? Послухайте вірш.

(слайд №5)

  • Діти, давайте допоможемо горобчику і доведемо, що буква «Уу» зовсім не страшна і боятися її не треба.
  1. Робота в парах.

Перший ряд складає букву «а» із пазлів.

Другий ряд - оживляє букву.

Третій ряд - ліпить букву з пластиліну.

Підсумок уроку.

  • Чи справдились ваші очікування?
  • Що вам найбільше сподобалось?
  • Який вид роботи візьмемо на наступний урок?
docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
1899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку