Дати поняття про артикуляцію звука [у]; вивчити форми великої і малої букви «Уу», які позначають цей звук; удосконалювати навички звукового аналізу; розвивати мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати бажання допомагати один одному, виручати із біди.
Тема.
Звук [у], позначення його буквою «Уу». Виділення звука [у] в складах і словах. Звуковий аналіз слів.
Мета.
Дати поняття про артикуляцію звука [у]; вивчити форми великої і малої букви «Уу», які позначають цей звук; удосконалювати навички звукового аналізу; розвивати мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати бажання допомагати один одному, виручати із біди.
Обладнання.
Мудра Сова, осінні листочки, пелюстки квітів, ілюстрації до гри «Упізнай звук», відео про птахів, пісок, пазли, малюнки букви «у», пластилін, презентація до букви «у», лего.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Пролунав уже дзвінок,
Починаємо урок.
Щоб робота в нас кипіла,
Працювати будемо:
Швидко, дружно, вміло!
- Діти, ми розпочинаємо урок читання.
- Що ви очікуєте від цього уроку?
- А щоб ваші бажання збулися, вам потрібно бути уважними і гарно відповідати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітали осінні листочки. Давайте познайомимось з ними і прочитаємо їх імена.
О І И А ІО ИО АО ОІ
Ці листочки принесли вам листа від Мудрої Сови. Послухайте його.
«Дорогі учні 1Д класу. У зайчика з лісової школи сталася біда. Він ішов на день народження до свого друга з квітами. Раптом здійнявся сильний вітер. Він зірвав пелюсточки і розвіяв їх. Допоможіть вуха стику відновити квіти, щоб він зміг привітати свого друга.»
Вітер, діти, був такий сильний, що пелюсточки завіялись аж до вас на парти.
Зараз попрацюємо в парах. Визначмо скільки складів має слово на пелюсточці і повернемо квіточці.
(діти відновлюють квіти)
ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
У долині жив удав:
Удавав, що він все знав
Удавав, що все умів
У траві хвостом вертів.
У ріку лише дивився,
Удавав, що вже умився.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
Я показую картинки, якщо в слові є звук [у] - плескайте в долоньки, якщо немає тупаєте ніжками.
(до слова «журавель»)
(діти дивляться відео 3хв)
(на дошці виставляю букву «Уу»)
«Удав на сонці задрімав
І сон йому наснився.
Що тінь свою він упіймав
Та нею не наївся.»
(вмикаю презентацію)
(слайд №1)
Буква «Уу» дуже любить подорожувати, а куди вона сьогодні піде, ви зараз відгадаєте.
(слайд №2)
(Діти з перших звуків слів складають слово «ліс»)
В лісі буква «у» побачила вовка.
Як він виє
(слайд №3)
Та раптом вона побачила горобчика, який перелякано дивився на неї.
(слайд №4)
А чому? Послухайте вірш.
(слайд №5)
Перший ряд складає букву «а» із пазлів.
Другий ряд - оживляє букву.
Третій ряд - ліпить букву з пластиліну.
Підсумок уроку.