1 клас
Урок-подорож «До країни букв»
Тема : Подорож до країни букв
Мета: закріпити вивчені букви, звукові значення вивчених букв; формувати навички читання слів та речень з вивченими буквами, уміння, розмовляти відповідно до норм літературної вимови; розвивати мовлення; виховувати уважність, спостережливість, логічне мислення, інтерес до читання.
Матеріал: мультимедійна презентація, мультимедійна дошка, цеглинки лего, картки для звукового аналізу слів, картки з закодованим словом.
Тип уроку: урок-подорож.
Форма проведення : урок з використанням мультимедійних технологій, фронтальна, парна робота.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на уроці. Для того, щоб впоратися на з завданнями, будьте старанними і слухняними.
II. Повідомлення теми та мети уроку
-
Сьогодні наш урок читання буде незвичайним. Ми здійснимо уявну подорож до країни, яку ми не знайдемо на картах. Разом відвідаємо країну букв. Ми будемо повторювати вивчені букви, читати склади, слова, речення.
-
Що ви повинні робити, щоб наш урок був цікавим ? (бути уважними, слухати, старатись, активно працювати, відповідати на питання) (слайд)
-
Подумайте, на чому люди можуть подорожувати?
-
Відгадайте загадку та дізнайтесь на якому транспорті ми відправимось у подорож.
Сил багато птах цей має:
У повітрі він літає
Возить у собі людей:
Татусів, матусь, дітей…(слайд)
-
Що ви очікуєте від подорожі до країни букв?
III. Розвиток артикуляційного апарату
-
Чи знаєте ви, як називається місце куди прилітають та звідки відлітають літаки ? (аеропорт) (слайд)
-
Щоб сісти на літак та відправитись у подорож до країни букв нам потрібно пройти контроль та виконати вправи для язичка.
-
Вправа «Зліт літака» (слайд)
-
Зробіть повільний вдих та повільний видих, промовляючи звук [ у-у-у].
-
Вправа «Турбіна літака» (слайд)
-
Імітуйте звук турбіни літака , промовляючи звук [р-р-р].
-
Вправа «Годинник» (слайд)
День і ніч іде годинник, відраховує хвилини.
Чуєш, стукає : Тік-так, тік- так.
Язичком зроби ось так : Тік-так, тік- так.
-
«Скоромовка» (слайд)
У літак час сісти лису –
З міста він летить до лісу.
А лисиця й лисенята
Виглядати будуть тата.
-
Молодці! Гарно виконали зарядку, тепер ви готові до подорожі!
IV. Закріплення й повторення вивченого матеріалу
-
Ось ми з вами потрапили до зали багажу. (слайд)
-
Діти, як думаєте, який найцінніший багаж нам потрібно взяти з собою до країни букв? (знання)
-
Перевіримо, чи гарний багаж маєте.
-
Поділ слів на склади (робота з цеглинками Lego) (слайд)
-
Хто керує літаком? (пілот)
-
Куди піднімається літак? (в небо)
-
За допомогою цеглинок поділіть слова пілот та небо на склади. Скільки в слові складів, стільки цеглинок викладіть.
-
Молодці! Правильно визначили кількість складів у цих словах.
-
Пристебніть паски безпеки та вирушаємо!
-
Звуковий аналіз слів .
Аеропорт «Звуки»
-
У країні букв є аеропорт «Звуки».
-
Діти, пригадайте звук ми чуємо чи бачимо?
-
Які звуки знаємо?
-
Чи зустрічаються нам перешкоди, коли вимовляємо голосні звуки? Приголосні звуки?
-
Якою фішкою позначаємо голосні? Приголосні тверді? Приголосні м’які?
-
На картках виконайте звуковий аналіз слів : літак, бінокль.
-
Справились з завданням, полетіли далі!
-
Аеропорт «Букви»
-
Наступна зупинка аеропорт «Букви»
-
Гра віднови букву
-
У країні букв з’явились жуки-буквоїди. Вони зруйнували елементи букв. Допоможіть відновити літери за допомогою цеглинок.
-
Які букви відновили? (Ж, А, Н, К)
-
Знайди букву М. (Інтерактивна гра на платформі «Learning Apps»
-
Розумнички! Вправно відновили букви, та швидко знайшли букву М.
-
Пора відпочити!
-
Фізкультхвилинка
-
Аеропорт «Слова»
1)Гра «Пропущена буква»
-
Погляньте, в цьому аеропорті хтось загубив валізу.(слайд)
-
Що в ній є? (слова)
(Д . Б, М. ВА, ВІТ . Р, TP . ВА, Б . ЛКА, Р…БА)
-
Діти, з чого складаються слова? (з букв)
-
Чи всіх букв вистачає цим словам?
2)Вправа «Стрілочка»
-
Погляньте, на інформаційному стенді написані слова. Прочитайте їх.
3)Словникова робота:
Караван - група тварин, яка рухається один за одним і перевозить вантажі або групи людей переважно в пустелях.
Картуз –головний чоловічий убір із козирком.
4)Гра «Закодоване слово»
- Нам пора подорожувати далі. Але зараз ми не можемо полетіти. Пілот просить кодове слово. Ви знаєте яке це слово? Потрібно розкодувати . (Робота парами на картках № 2)
2 5 1 3 7 4 6
о р П д ж о о
-
Слова відновили, прочитали , розкодували. Молодці! Продовжуємо політ!
-
Аеропорт «Речення»
-
В цьому аеропорті на головному екрані написаний текст.
-
У тексті є речення.
-
Щоб дізнатись про що він його потрібно прочитати.
Подивись на хмару в небі. Вона наче перина. Пілоти літають крізь хмари. Вони добре знають, що це не перина, а клуби густого туману. І сидіти на них неможливо.
- Про що цей текст?
- Хто літає крізь хмари?
- З чим порівнюють хмару?
- Про що знають пілоти?
- Прочитаємо цей текст ще раз, по черзі.
- Прочитали гарно.
V. Підсумок уроку
- Це була остання посадка нашого літака на сьогодні. Нам вже час повертатися до школи.
- З яким настроєм ви повернулися?
- Давайте проаналізуємо свою роботу під час подорожі за допомогою червоних, жовтих та зелених цеглинок.
- Чи з усіма завданнями справились?
- Про що можете розповісти батькам?